فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

درآمد بازیگران زن و مرد و تبعیض جنسیتی در هالیوود



اخبار,اخبار فرهنگی,بازیگران زن و مرد هالیوود

دو فهرست جداگانه از پردرآمدترین بازیگران مرد و زن از سوی نشریه فوربس با فاصله زمانی اندکی منتشر شد.

به گزارشمهر به نقل از گاردین، در حالی که در فهرست اول که شامل حال پردرآمدترین بازیگران مرد می‌شد، رابرت داونی جونیور جای گرفت، در راس فهرست پردرآمدترین بازیگران زن که پنج شنبه منتشر شد، جنیفر لارنس برای نخستین بار در صدر نشست.

با مقایسه فهرست دوم که شامل درآمد زنان بازیگر بود می‌توان دید که درآمد اما استون، ناتالی پورتمن و آن هاتاوی کمتر از درآمد یک بازیگر مرد یعنی آدام سندلر است.

حالا سوالی که مطرح است این است که چرا نباید فهرستی متشکل از همه بازیگران زن و مرد منتشر شود تا پردرآمدترین بازیگران جهان یا هالیوود شناخته شوند؟

آیا این کار تاییدکننده سخنرانی پاتریشیا آرکت بازیگر فیلم تحسین شده «پسر بچگی» در مراسم اسکار نیست که به تبعیض جنسیتی در هالیوود اعتراض کرده بود؟ او خطاب به تماشاگران در دالبی تئاتر لس‌آنجلس گفته بود: دیگر زمان این فرا رسیده که دستمزد یکسان برای همه درنظر گرفته شود. این در حالی است که اندکی قبل از مراسم اسکار اعلام شده بود که بازیگران مرد فیلم «کلاهبرداری آمریکایی» ساخته دیوید اوراسل یعنی کریستین بیل و بردلی کوپر در ۹ درصد از منافع فیلم شریک بودند در حالی که امی آدامز و جنیفر لارنس هر یک ۷ درصد دریافت کردند. تازه لارنس جایزه اکسار را هم در کارنامه‌اش داشت.

فهرست فوربس هم نشان می‌دهد این مشکل حالا حالاها حل شدنی نیست و این مجله مالی اگر می‌خواست گزارش دقیقی داشته باشد باید درآمد هر دو جنس زنان و مردان را در یک فهرست منتشر می‌کرد.

فوربس در تشریح این تقسیم‌بندی می‌گوید در یک فهرست واحد تعداد کمی از زنان می‌توانستند جای داشته باشند، ضمن این که یک فهرست سالانه متشکل از ۱۰۰ چهره برتر را هم منتشر می‌کند که در آن دیگر تفکیک جنیستی صورت نمی‌گیرد.

ناتالی رابهمد از بخش سرگرمی فوربس می‌گوید اگر این کار را می‌کردیم دیگر نام زنان در این فهرست جایی نمی‌داشت چون تنها ۴ بازیگر زن بالای ۲۰ میلیون درآمد داشته‌اند در حالی که ۲۱ بازیگر مرد از ۲۰ میلیون بالاتر درآمد کسب کرده‌اند. وی می افزاید: ما این کار را انجام دادیم تا عدالت را برقرار کرده باشیم.

در صورتی که مجله لیست مشترکی تهیه می کرد دیگر آنلجینا جولی که پردرآمدترین زن سال ۲۰۱۳ بود و ساندرا بولاک که پردرآمدترین زن سال پیش بود، در این فهرست جای نمی‌داشتند.

این در حالی است که این بازیگران زن هستند که کوچکترین خبری از آنها ستون‌های نشریات را به خود اختصاص می دهد. در حالی که اخبار آنجلینا جولی بیشتر از همسرش برد پیت توجه مطبوعات جهان را به خود جلب می کند، او تنها نصف همسرش یعنی ۱۶ میلیون دلار درآمد داشته است.

آیا می توان پذیرفت که آدام سندلر با کسب درآمد ۴۱ میلیون دلاری‌اش واقعا درآمدی بیشتر از مجموع دستمزد کامروز دیاز (۱۱ میلیون دلار)، گوینت پالترو (۹ میلیون دلار)، مریل استریپ (۸ میلیون دلار) و ساندرا بولاک (۸ میلیون دلار) دریافت کرده باشد؟

ممکن است برخی بگویند کمتر فیلم‌هایی با نقش اول برای زنان در هالیوود پیدا می‌شود. یک تحقیق جدید نشان داده است که زنان کمتر از یک سوم بخش‌های دیالوگ‌دار فیلم های مطرح را به خود اختصاص می‌دهند و تنها در ۲۱ درصد فیلم‌ها، نقش اصلی را برعهده دارند.

در فهرست زنان پردرآمد، جنیفر لارنس و اسکارلت جوهانسون دو رتبه اول را به خود اختصاص دادند. لارنس با ۵۲ میلیون دلار و اسکارلت جوهانسون با درآمد ۳۵.۵ میلیون دلاری این جایگاه را کسب کردند. ملیسا مک‌کارتی با ۲۳ میلیون دلار در رتبه سوم قرار گرفت و بینگ‌بینگ فَن تنها بازیگر غیرآمریکایی حاضر در این لیست ۲۱ میلیون دلار به دست آورد. جنیفر انیستون با كسب ۱۶.۵ میلیون دلار،‌جولیا رابرتز با ۱۶ میلیون دلار و آنجلینا جولی با ۱۵ میلیون دلار نفرهای بعدی بودند. ریس ویتراسپون با ۱۵ میلیون، آن هاتاوی و کریستن استوارت هر یك با درآمدی ۱۲ میلیون دلاری چهره های بعدی بودند.

در طبقه‌بندی بازیگران بر حسب درآمد در یك سال اخیر بازه زمانی بین ژوئن ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ محاسبه شد.

به هر حال به نظر می رسد سخن گفتن از تبعیض جنسیتی در هالیوود و صنعت سرگرمی جهانی پاپان‌ناپذیر باشد.

اخبار فرهنگی - فرارو


ویدیو مرتبط :
بازیگران زن هالیوود قبل و بعد از آرایش+...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بلند قد ترین بازیگران زن و مرد هالیوود +عکس


در این گزارش بازیگران بلند قد هالیوود را که قد آنها بالای 180 سانتی متر است را معرفی می کنیم.

سینماخبر: با تماشای ستارگان معروف در صفحه تلویزیون نمی توان نسبت به بلندی یا کوتاهی قد آنها مطمئن شویم . چه بسا آنها در تلویزیون با قد متوسط و ایده آل حاضر شوند ولی در اصل از قد بسیار بلندی برخوردار باشند . پیش از این بازیگران و ستارگان کوتاه قد را معرفی کرده ایم و در این گزارش سعی بر این شده تا بازیگران قد بلند را بشناسیم.


«تیم آلن» با قد یک متر و 98 سانتی متر
 

«تایلر پری» با قد یک متر و 98 سانتی متر


«ونیس واکن» با قد یک متر و 98 سانتی متر
 

«کریستو فرلی» با قد یک متر و 98 سانتی متر
 

«لیام نیسون» و «فامک جانسن» به ترتیب 195 و 180 سانتی متر


«جیسون سیگل» با یک متر و 95 سانتی متر
 

«جوئل مک هال» با یک متر و 95 سانتی متر


«جیم کری» با یک متر و 88 سانتی متر


«یوما ترومن» با قد یک متر و 85 سانتی متر

 

«جین لینچ» با قد یک متر و 82 سانتی متر


«تایلور سویفت» با قد یک متر و 80 سانتی متر
 

«نیکل کیدمن» با قد یک متر و 80 سانتی متر