فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

خواننده هایی که با تیتراژ معروف شدند



خواننده هایی که با تیتراژ معروف شدند

هفت صبح:

 

احسان خواجه امیری

 

احسان خواجه امیری

هرچند شروع کار او با یک همکاری مشترک با پدرش یعنی حسین خواجه امیری یا همان ایرج معروف شروع شد اما بیشتر مردم او را با تیتراژ سریال های تلویزیونی می شناسند. او برای اولین بار سال 84 با خواندن تیتراژ سریال در مسیر زاینده رود پا به تلویزیون گذاشت.

همچنین او تیتراژ سریال ها و فیلم های دیگری مانند «امشب شب مهتابه»، «مثل هیچکس»، «میوه ممنوعه»، «از نفس افتاده»، «لبه تاریکی» و «نامبرده رنج» را هم در کارنامه خود دارد.

 

 

مازیار فلاحی

 

 

مازیار فلاحی

مازیار فلاحی هرچند پیش از این هم در زمینه موسیقی فعالیت داشته است، اما شهرتش را مدیون همکاری در سریال «قلب یخی» است که در شبکه خانگی توزیع می شود و همچنان ساخت آن ادامه دارد.

مازیار فلاحی سال گذشته آلبوم خودش را هم با نام قلب یخی روانه بازار کرد. فلاحی با قلب یخی خیلی زود توانست به یکی از محبوب ترین خوانندگان پاپ کشور تبدیل شود.

 

 

مجید اخشاب

 

مجید اخشابی

مجید اخشابی را شاید بتوان معروف ترین تیتراژخوان سال های اخیر دانست. او در یک دوره ای پرکارترین خواننده صدا و سیما بود و مردم او را با تیتراژهای تلویزیونی می شناختند. اخشابی آموزش موسیقی را با فراگیری سنتور شروع کرد و در ابتدا موسیقی سنتی را دنبال می کرد. او با خوانندگانی چون علیرضا افتخاری و عبدالحسین مختاباد هم به عنوان نوازنده همکاری داشته است. همچنین او آموزش هایی هم در زمینه موسیقی پاپ دیده است. او یکی از معروف ترین خواننده های سبک پاپ – سنتی هم در ایران است.

 

 

علیرضا قربانی

 

علیرضا قربانی

«مدار صفر درجه»، «شب دهم»، «کیف انگلیسی»، «سایه آفتاب» اینها هنوز معروف ترین آهنگ های علیرضا قربانی در بین مردم هستند. قربانی یکی از معدود خواننده های سنتی بود که توسط تیتراژهای تلویزیونی معروف شد البته قربانی قبل از خواندن این تیتراژها هم به صورت حرفه ای در موسیقی فعالیت داشته است. او خواننده ثابت ارکستر ملی ایران بود که فرهاد فخرالدینی رهبری آن را برعهده داشت.

 

 

سالار عقیلی

 

سالار عقیلی

هرچند شهرت سالار عقیلی به پیش از تیتراژخوانی او برمی گردد اما نمی شود انکار کرد که او بخش زیاید از محبوبیتش را مدیون سریال های تلویزیونی است. عقیلی در تیتراژ خوانی گزیده کار است و هرکدام از کارهایی که خوانده است از معروف ترین تیتراژهای تلویزیونی هستند.

مشهورترین تیتراژی که عقیلی خوانده است مربوط می شود به سریال شهریار که درواقع بازخوانی اثری از غلامحسین بنان بر روی شعری از شهریار است. از دیگر تیتراژخوانی های او می شود به سریال های «دختری به نام آهو»، «تبریز در مه» و «سال های مشروطه» اشاره کرد.

 

محمد معتمدی

 

محمد معتمدی

محمد معتمدی از خوانندگان جوان موسیقی سنتی است و آنهایی که اهل موسیقی سنتی هستند بیشتر او را به خاطر همکاری اش با محمدرضا لطفی و علی قمصری می شناسند اما معتمدی این شانس را داشت تا با خواندن تیتراژ سریال «از یاد رفته» بیشتر در میان مردم شناخته شود.

 

 

سینا حجازی

 

سینا حجازی

آنهایی که موسیقی پاپ را به صورت جدی تر دنبال می کنند، حتما نام سینا حجازی زیاد به گوششان خورده است. او یکی از معروف ترین تنظیم کننده ها و آهنگسازان سال های اخیر است که در آلبوم آخر محسن چاوشی به نام «پرچم سفید» هم حضور دارد.

سینا حجازی اما چند ماهی است که پا در عرصه خوانندگی گذاشته است. او به غیر از چند تک آهنگی که در اینترنت منتشر کرده است و خیلی زود پرطرفدار شده اند، تیتراژ سریال «مسیر انحرافی» را هم خوانده است.

 

 

سینا سرلک

 

سینا سرلک

سینا سرلک جوان ترین شاگرد محمدرضا شجریان و از خوانندگان ثابت ارکستر ملی سابق بود. اما شهرت او بیشتر به خاطر دو تیتراژ سریالی معروفی است که خوانده است. «خانه ای در تاریکی» و «مرده متحرک» دو سریالی است که سینا سرلک تا به حال خوانندگی آنها را برعهده داشته است.

 

 

صدیق تعریف

 

صدیق تعریف

هرچند صدیق تعریف از مطرح ترین خوانندگان سنتی بعد از انقلاب است، اما مردم او را تنها با تیتراژ سریال «امام علی(ع)» به یاد می آورند. البته قدیمی ترها ممکن است او را از گروه چاووش و مرکز حفظ و اشاعه موسیقی که در سال های اول انقلاب و با حضور هنرمندانی چون محمدرضا شجریان، محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، پرویز مشکاتیان، شهرام ناظری و... فعالیت می کرد، بشناسند. تعریف همچنین خوانندگی تیتراژ سریال «ابن سینا» را هم در کارنامه خود دارد.

 

 

محمد اصفهانی

 

محمد اصفهانی

اولین فعالیت محمد اصفهانی در زمینه خواندن تیتراژ در سریال «پهلوانان نمی میرند» بود. اصفهانی فعالیت خوشد را با موسیقی سنتی آغاز کرده است و از سرشناس ترین شاگردان محمدرضا شجریان محسوب می شود.

اصفهانی همچنین قاری قرآن است و چند آلبوم مذهبی و مناسبتی هم دارد. از معروف ترین آثار اصفهانی در زمینه تیتراژخوانی می شود به سریال «تنهاترین سردار»، «ولایت عشق»، «وفا» و «ارمغان تاریکی» اشاره کرد..../برترینها


ویدیو مرتبط :
خواننده معروف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدای 2 خواننده معروف در تیتراژ ماه عسل 93


دو خواننده پاپ تیتراژ های ابتدا و انتهای یک برنامه مخصوص ماه مبارک رمضان را می خوانند.

موسیقی ما: دو خواننده پاپ تیتراژ های ابتدا و انتهای یک برنامه مخصوص ماه مبارک رمضان را می خوانند.

خواننده تیتراژ ابتدایی و انتهایی برنامه «ماه عسل» مشخص شده اند و چهره های مورد نظر در حال انجام مراحل نهایی تولید آثارشان برای پخش در روزهای ابتدایی ماه رمضان هستند.

بر اساس این گزارش «مرتضی پاشایی» و «مهدی یراحی» به عنوان خواننده های تیتراژ ابتدا و انتهای این برنامه انتخاب شده اند و ماه رمضان امسال شاهد پخش صدای این دو خواننده از آنتن زنده شبکه سه خواهیم بود.

برنامه «ماه عسل» از جمله برنامه هایی ست که در سالهای گذشته از شبکه سه و در زمان افطار روی آنتن زنده شبکه سه می رود و همه ساله قطعات تیتراژ های خواننده هایی که انتخاب می شوند، توانسته نظر مساعد دوستداران موسیقی را در به خود جلب کند.

فرزاد فرزین، محسن یگانه، مهدی یراحی، مهدی یغمایی و... از جمله خواننده هایی بوده اند که تا کنون توانسته اند با اجرای تیتراز این برنامه مورد توجه مردم و رسانه ها قرار بگیرند.

انتخاب این دو خواننده برای خواندن تیتراژ این برنامه در حالی صورت گرفت که ظاهرا تلاش های زیادی برای استفاده از برخی چهره های مجاز و حتی زیر زمینی برای حضور در تیتراژ این برنامه صورت گرفته بود و نام های زیادی نیز به میان آمده  اما پس از پیگیری های فراوان، سرانجام «مرتضی پاشایی» و «مهدی یراحی» به عنوان خواننده های تیتراژ این برنامه انتخاب شدند.

در سالهای گذشته قطعاتی «هر جای دنیایی» و «سازش» با صدای «مهدی یراحی» با استقبال جالب توجه دوستداران این برنامه مواجه شده بود.

گفتنی ست پیگیری خبرنگار ما از مدیر برنامه های پاشایی برای تائید خبر نیز سرانجام نتیجه داد و «مهدی کُرد» ضمن تائید حضور این خواننده در تیتراژ «ماه عسل» از تمدید سه باره کنسرت پاشایی در تهران خبر داد.

به گفته وی، پاشایی 25 خرداد نیز دو سانس در تهران و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

این خواننده در روزهای گذشته در شهرستان های مختلف به اجرای برنامه پرداخته است.