فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

خواننده هایی که احتمالا مجاز می شوند



خواننده هایی که احتمالا مجاز می شوند

علی عبدالمالکی در سال 1363 در تهران متولد شد. نخستین فعالیت هایش با خواندن آهنگ هایی شاد و مراسم های عروسی آغاز شد که می توان به آهنگ «تو فقط اشاره کن» اشاره کرد.

 

علی عبدالمالکی

 

علی عبدالمالکی امیدوارتر از همه

علی عبدالمالکی در سال 1363 در تهران متولد شد. نخستین فعالیت هایش با خواندن آهنگ هایی شاد و مراسم های عروسی آغاز شد که می توان به آهنگ «تو فقط اشاره کن» اشاره کرد. این آهنگ چندی پیش در تمامی سایت های موزیک قرار گرفت که باعث اعتراضاتی به علی عبدالمالکی شد.

عبدالمالکی پس از مدتی با شرکت در کلاس های موسیقی با سازهای کیبورد و گیتار آشنا شد وب ه این سا زها تسلط کامل پیدا کرد. آهنگ «بی تو دارم می میرم» را نیز خودش تنهایی و با گیتاری که به دست داشت خواند. اسفند سال 86 علی عبدالمالکی آلبومی به نام «خدانشناس» در اینترنت منتشر کرد که اهین آلبوم هیاهویی زیادی به پا کرد.

سبک جدیدی این آلبوم و استفاده از فضاهای کامپیوتری و تم آهنگ های ترکی، باعث استقبال بیش از حد از این آل بوم شد. این آلبوم 8 ترکی با آهنسگازی و ترانه سرایی علی عبدالمالکی تا مدت ها در هر ماشینی شنیده می شد. ولی این پایان کار نبود، اردیبهشت 87 علی عبدالمالکی و دی جی سروش آلبوم دیگری با هم ساختند که 10 ترک داشت.

در این آلبوم، او یک آهنگ شبیه آهنگ یکی از خوانندگان زن قبل از انقلاب را بازخوانی کرد و 2 آهنگ هم به صورت رمیکس از این خواننده که تازه هم از دنیا رفته بود خواند تا حسابی سروصدا به پا کند. این آلبوم که «نامسلمون» نام داشت و به صورت غیر رسمی بود موسیقی ایران را لرزاند. تا جایی که علی عبدالمالکی بهترین خواننده غیرمجاز سال 87 موسیقی ایران شد.

علی عبدالمالکی پس از موفقیت این 2 آلبوم در سال 87 چندین تک آهنگ منتشر کرد که استقبال زیادی از آنها به عمل آمد ولی پس از این چند آهنگ بود که مدت ها سکوت کرد و به دنبال مجوز کارهایش رفت. در نهایت عبدالماکی اواخر سال گذشته اولین کنسرت خود را در سالن همایش های نمایشگاه بین المللی تهران برگزار کرد تا یک قدم به انتشار آلبوم مجاز نزدیک شود.

 

 

مجید خراط ها

 

مجید خراط ها و هواداران بی شمارش

مجید خراطها کار موسیقی خود را با کار سنتی از سال 1370 شروع کرد و در سال 1376 پا به عرصه آواز سنتی نهاد. بعد از سپری کردن دوره های ردیف آوازی و همکاری در گروه سنتی به عنوان نوازنده و خواننده پا به دنیای حرفه ای موسیقی گذاشت و پس از طی تلاش و کوشش در سال 1380 سبک خود را از موسیقی سنتی به پاپ تغییر داد و این سبک را با کار در گروه های اهورا و یاران دنبال کرد تا حرفه ای تر کار موسیقی پاپ را ادامه دهد.

مجید خراطها با ارایه اولین آلبوم خود در سال 1384 با نام «تنهاترین تنها» کار خود را در موسیقی زیرزمینی شروع کرد. او سپس با آلبوم «زخم زبون» با همکاری وحید خراطها خود را در بین خوانندگان زیرزمینی موسیقی پاپ مطرح کرد. مجید خراطها با آلبوم های بعدی یعنی «وداع» و «آواره» طرفداران پرشماری پیدا کرد. با انتشار آلبوم با نام «کنسل» رکورد خوبی از خود به جای گذاشت.

آخرین آلبوم این خواننده در نخستین ساعات انتشار خود بالغ بر صد و دوازده هزار بایددکننده داشت و در سایت معتبر گانجا به ثبت رسید. مجید خراطها علاوه بر خوانندگی یکی از آهنگسازان خوب کشور هم هست او توانایی نواختن 10 نوع ساز: سه تار، تار، تنبور، دف، تومبار، گیتار، لید گیتار، گیتارباس و پیانو را داراست.

سیامک عباسی و حکایت خوشبختی

سیامک عباسی در تهران و در خانواده ای ادبی به دنیا  آمد. پدرش شاعر بود. دوران کودکی وی غرق در دنیای شعر و موسیقی گذاشت به طوری که در طول دوران تحصیلی یک شنونده حرفه ای موسیقی محسوب می شد. سلیقه شنیداری او (که تاثیر مستقیم بر خلق آثارش دارد) در همین دوران شکل گرفت.

از نوجوانی در دنیای شعر قدم می زد، ترانه سرایی را خیلی زود شروع کرده و زبان خود را نیز خیلی زود به دست آورد. در ابتدای ورود به دبیرستان، توسط یکی از دوستانش با ساز گیتار آشنا شد و پس از آن به نوازندگی گیتار در گروه های موسیقی تلفیقی پرداخت. همزمان با ورود به دانشگاه موسیقی و فراگیر موسیقی آکادمیک؛ به عنوان صدابردار در استودیوهای حرفه ای به صدابرداری مشغول شد.

 

موسیقی الکترونیک را نیز به صورت حرفه ای، علمی و عملی دنبال کرد به طوری که هم اکنون این عنوان درسی را (در رشته موسیقی) در دانشگاه علمی – کاربردی تدریس می کند. ترانه سرایی، آهنگسازی، تنظیم و خوانندگی، زمینه های فعالیت هنری اش محسوب می شود. تک آهنگ های عباسی این روزها همراه با انیمیشن های جذاب از شبکه های مختلف ماهواره پخش می شود؛ آهنگ هایی چون «وقتی دلت شکست» که در ماهواره رکوردهای خوبی ثبت کرده اند.

 

نریمان

 

نریمان می آید؟

نریمان فعالیت موسیقی خود را از سال 1373 با نوازندگی کیبورد آغاز کرد و تا چند سال متوالی فقط به نوازندگی با گروه های مختلف می پرداخت. زمانی که در دانشگاه مشغول به تحصیل در رشته کامپیوتر بود خارج از دانشگاه با گذراندن دوره ای سلفژ تصمیم به خواندن گرفت، اولین شروع برای آلبوم به سال 1377 برمی گردد، زمانی که با عده ای از دوستان خود گروهی را تشکیل دادند و به جمع آوری آلبوم به سبک راک پرداختند که البته این آلبوم هرگز به بازار ارائه نشد تا اینکه سال 1382 با آشنایی نریمان و پیام شمس استارت آلبومی زده شد که در سال 1386 با نام «تابستان 86» به بازار ارائه گردید.

با ارائه این آلبوم نریمان در عید سال 1387 در نظرسنجی های مطبوعات به عنوان پدیده سال 1386 شناخته شد، آلبوم وی با ساخت ویدئوهای متفاوتی همچون (عروسی، تک و تنها، آدمک ها و ...) توانست به فروش فوق العاده دست یابد. همچنین بعد از ارائه آلبوم، اجراهای موفق و توانایی وی در اجرای زنده در شهرهایی همچون تهران، شیراز، کیش، بجنورد و ... توانست به موفقیت روزافزون وی کمک بیشتری کند.

 

تنها نکته ناراحت کننده برای وی پس از ارائه آلبوم چاپ مطالب و اخبار و بیوگرافی اشتباه در مطبوعات بود و این عامل باعث شد تا او از مصاحبه با شمار بسیاری از مطبوعات به جزء برخی از آنان خودداری کند.

وی در حال حاضر مشغول جمع آوری آلبوم جدیدی است که مراحل پایانی خود را طی می کند و به زودی به بازار ارائه می گردد. نریمان درصدد است تا بتواند به صورت مجاز در موسیقی کشور فعالیت کند و آلبوم رسمی خود را روان بازار نماید..../برترین ها


ویدیو مرتبط :
پسرک خواننده غیر مجاز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توجیه مدیرعامل شرکت عقاب افشان: به راننده اتوبوس هشدار داده بودیم/ سرعت غیر مجاز و راننده احتمالا خواب بوده است



علت حادثه تصادف در بزرگراه تهران -قم,

به راننده اتوبوس هشدار داده بودیم/ سرعت غیر مجاز و راننده احتمالا خواب بوده است

مدیرعامل شرکت عقاب افشان که تولید کننده اتوبوس‌های اسکانیا است با بیان اینکه تولید و عرضه اتوبوس‌های اسکانیا با نظارت وزارت صنعت و پلیس صورت می‌گیرد، گفت: کارشناسان خدمات پس از فروش شرکت در مورد لاستیک اتوبوس به راننده هشدار داده بودند.

عبداله اکبری راد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد حادثه اخیر تصادف اتوبوس اسکانیا و کشته شدن جمعی از مسافران این اتوبوس اظهارداشت: محصولات تولیدی شرکت عقاب افشان بر اساس برآیند کیفیت و با دریافت تأییدیه گواهی نوع خودرو، تولید و عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در عرضه محصولات اسکانیا در ایران، سازمان استاندارد، شرکت بازرسی کیفیت و پلیس نقش دارند و این اتوبوس با نظارت پلیس شماره‌گذاری و عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه عمر اتوبوس اسکانیای تصادف کرده در محور تهران قم، حدود 3 سال بوده است، افزود: این اتوبوس در سال 89 به خریدار تحویل داده شده است.

بر اساس این گزارش خودروهای سنگین اسکانیا تحت لیسانس شرکت سوئدی اسکانیا در ایران تولید می‌شود.

* کارشناسان خدمات پس از فروش به راننده هشدار داده بودند
اکبری‌راد ادامه داد: راننده این اتوبوس قبل از حادثه، در مرکز خدمات شرکت عقاب‌افشان حضور داشته و کارشناسان این شرکت هشدار داده بودند که لاستیک‌های اتوبوس دارای مشکل است و نباید با آن تردد شود، اما راننده گفته بود که بعداً این مشکل را برطرف خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اتوبوس اسکانیا دارای 5 نوع سیستم ایمنی ترمز است و اگر راننده به خوبی بتواند از آن استفاده کند و سرعت بالا نداشته باشد، این خودرو به راحتی کنترل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عقاب افشان ادامه داد: به نظر من راننده اتوبوس اسکانیا خواب‌آلود بوده و به همین دلیل نتوانسته خودرو را کنترل کند.

وی با بیان اینکه راننده اتوبوس اسکانیا برای دریافت خدمات فنی به نمایندگی خدمات شرکت عقاب افشان مراجعه کرده بود، گفت: این اتوبوس با عمر 3 سال، حدود یک میلیون کیلومتر تردد داشته است.

* برق‌رسانی اتوبوس، منطبق با استانداردهای جهانی بوده است
وی در مورد بحث‌های مطرح شده مبنی بر نقص سیستم برق‌رسانی اسکانیا نیز گفت: اتوبوس اسکانیا منطبق با استانداردهای جهانی تولید می‌شود و در تولید این خودرو حتی به استانداردهای کارخانه‌ای نیز اکتفا نمی‌کنیم.

وی تأکید کرد: ما آمادگی داریم بحث‌های مربوط به حادثه آتش‌سوزی اتوبوس اسکانیا را به صورت کارشناسی پیش بریم و در این مورد با توجه به تولید این محصول منطبق با استانداردهای اروپایی، پاسخگوی تمام مسائل خواهیم بود.

اکبری راد با تأکید بر اینکه جانمایی سیستم برق‌رسانی و سیستم سوخت اتوبوس اسکانیا استاندارد بوده است، گفت: سرعت بالای اتوبوس باعث شده تا راننده نتواند آن را کنترل کند، در نتیجه اتوبوس به لاین مقابل منتقل شده و پس از آن، دچار آتش‌سوزی شده است.

* لاستیک اسکانیا دو سال عمر می‌کند، اتوبوس 3 ساله بوده است
وی ادامه داد: به گفته یکی از شاهدان عینی حادثه اسکانیا، این اتوبوس پس از عبور از گاردریل‌ها، با تیر چراغ برق برخورد کرده که این مسئله باعث آتش‌سوزی شده است.

وی افزود: اتوبوس اسکانیا حدود 10 سال است که در بازار عرضه می‌شود و برای این کار از وزارت صنعت،‌شرکت بازرسی کیفیت، سازمان استاندارد و پلیس مجوز گرفته‌ایم.

مدیر عامل شرکت عقاب افشان با تأکید بر لزوم تقویت سیستم نظارتی بر تولید و عرضه خودروها، اظهارداشت: لاستیک‌های اتوبوس اسکانیا از فرانسه خریداری می‌شوند که حدود 2 سال عمر می‌کنند، لاستیک‌های اتوبوس حادثه دیده قاعدتاً لاستیک‌های اصلی خودرو نبوده و تعویض شده‌اند./فارس