فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

خواننده مشهور انگلیسی درگذشت!!



خواننده مشهور انگلیسی درگذشت

دیوید بویی که در مسیر حرفه‌ای کاری بیش از ۴۰ ساله خود در ژانرهای مختلف موسیقی فعالیت کرد، چشم از جهان فروبست.

دیوید بویی  در اثر سرطان دار فانی را وداع گفت
دیوید بویی بعد از ماه‌ها نبرد با سرطان درگذشت. بیانیه‌ای روی اکانت‌های رسانه اجتماعی این هنرمند به این شرح قرار گرفت: «دیوید بویی بعد از یک نبرد ۱۸ ماهه با سرطان، امروز در آرامش و در کنار خانواده‌اش درگذشت. بسیاری از شما در این غم سهیم خواهید بود، اما ما از شما می‌خواهیم تا در این زمان اندوه، به حریم خصوصی خانواده او احترام بگذارید.»

 

خواننده مشهور انگلیسی درگذشت

 

او تنها سه روز پیش (هشتم ژانویه) که روز تولدش هم بود، جدیدترین آلبوم خود با عنوان «Blackstar» را منتشر کرده بود.

 

بویی بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ نسبتا ساکت بود اما در سال ۲۰۱۳ و با انتشار آلبوم «روز بعد» به صدر اخبار بازگشت. این آلبوم به رتبه دوم ۲۰۰ آهنگ برتر بیلبورد رسید. با وجود اینکه همیشه هوادارانش می‌خواستند این ستاره راک گوشه‌گیر تورهای بیشتری برگزار کند، بویی نسبتا دور از دید عموم باقی مانده بود و در نیویورک زندگی می‌کرد.

اخبارفرهنگی - مهرنیوز

 


ویدیو مرتبط :
درگذشت خالق مشهور صد صال تنهایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواننده مشهور پاپ جهان درگذشت



اخبار,اخبار فرهنگی ,دمیس روسوس

 

 دمیس روسوس، خوانندهٔ یونانی که بیش از 60 میلیون نسخه آلبوم از او در سراسر جهان به فروش رفته بود، یک‌شنبه در 68 سالگی در بیمارستانی در آتن از دنیا رفت. او مدتی بود که به دلیل بیماری، که نوع آن اعلام نشده، در بیمارستان بستری بود.

روسوس بیشتر به خاطر ترانه‌های سولویی که در دهه‌های هفتاد و هشتاد به بازار داد، شناخته می‌شود، ترانه‌هایی مثل «Forever and Ever»، «Goobye My Love» و «Someday, Somewhere». او عضو گروه راک پروگراسیو «اَفرودیتز چایلد» (Aphrodite's Child) هم بود. او در سال 1977 در ساخت نمایش تلویزیونی «جشن ابیگیل» با مایک لی همکاری کرد و ساوندتراک آن را ساخت.

روسوس در سال 1946 در اسکندریه مصر به دنیا آمد. پدرش یونانی و مادرش مصری و در اصل ایتالیایی‌تبار بود. او همراه پدر و مادرش در سه سالگی به یونان مهاجرت کرد؛ این اتفاق بعد از بحران سوئز در اوایل دهه‌ی شصت رخ داد که طی آن پدر و مادر روسوس دارایی‌شان را از دست دادند.

روسوس فعالیت در زمینهٔ موسیقی را در هفده سالگی با پیوستن به گروهی به نام «The Idols» شروع کرد و حین حضور در این گروه بود که با ونگلیس آشنا شد که بعدها در گروه «اَفرودیتز چایلد» با هم همکاری کردند. این گروه سه آلبوم، از جمله «It's Five O'Clock» تولید کرد و در اواخر دهه‌ٔ شصت در اروپا، به‌خصوص در فرانسه، بسیار محبوب بود.

روسوس وقتی به صورت سولو شروع به انتشار آلبوم کرد هم چهره‌ای موفق بود. او در سال 1973 با آلبوم «Forever And Ever» موفق شد در چندین کشور به رتبه‌ٔ یک جدول صعود کند.

روسوس به جز موسیقی به خاطر ظاهر و مدل لباس‌هایی که می‌پوشید هم معروف بود.
اخبار فرهنگی - موسیقی ما