فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

خفاش در چنگال عنکبوت+عکس



خفاش در چنگال عنکبوت+عکس

تازه ترین سری فیلمهای «مرد عنکبوتی» یا همان «اسپایدرمن» در اکران سراسری خود در چین توانست با پشت سر گذاشتن تازه ترین نسخه «بتمن» به لحاظ فروش هم که شده این فیلم را پشت سر بگذارد.

تازه ترین سری فیلمهای «مرد عنکبوتی» یا همان «اسپایدرمن» در اکران سراسری خود در چین توانست با پشت سر گذاشتن تازه ترین نسخه «بتمن/مرد خفاشی» به لحاظ فروش هم که شده این فیلم را پشت سر بگذارد. «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» در این هفته حدودا 5.4 میلیون دلار از گیشه عایدی داشت اما همزمان با آن فروش کل «شوالیه تاریکی برمی خیزد» بیش از 4.5 میلیون دلار نبود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش thewrap.com «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» که بخشی از نماهای آن به صورت سه بعدی فیلمبرداری شده و به لحاظ مدت زمان کوتاهتر از «شوالیه تاریکی برمیخیزد» است این شانس را داشته است که به شدت مورد توجه مخاطبان چینی قرار گیرد.  استقبال مخاطبان چینی از قسمت تازه «مرد عنکبوتی» باعث شده فروش جهانی این فیلم به حدود 700 میلیون دلار برسد در حالی که فروش جهانی «شوالیه تاریکی برمیخیزد» حدودا 600 میلیون دلار بوده است.

این بهترین اکران یک فیلم غیر سه بعدی در سینماهای چین بوده است حتی بهتر از فروش آخرین قسمت «هری پاتر» و البته «اکتساب». «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» با بودجه ای 230 میلیون دلاری ساخته شده است اما برای تولید «شوالیه تاریکی برمیخیزد» 250 میلیون دلار هزینه صرف شده است./شبکه ایران

 


ویدیو مرتبط :
عنکبوت فسقلی و خفاش گنده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: وقتی خفاش خوراک عنکبوت می شود


بیش از یک هزار و 200 گونه مختلف خفاش در جهان وجود دارد که یک پنجم گونه‌های پستانداران را تشکیل می‌دهند؛ خفاش‌ها در کنار جغد، باز و مارها کمترین میزان دشمنان طبیعی را به خود اختصاص داده‌اند.

ایسنا: بیش از یک هزار و 200 گونه مختلف خفاش در جهان وجود دارد که یک پنجم گونه‌های پستانداران را تشکیل می‌دهند؛ خفاش‌ها در کنار جغد، باز و مارها کمترین میزان دشمنان طبیعی را به خود اختصاص داده‌اند.


خفاش ها از طریق حسگرهای بیولوژیک قادر به تشخیص تور عنکبوت‌ها هستند و این مسأله یک پدیده نسبتا نادر محسوب می‌شود، اما تحقیقات جدید حاکی از افزایش تعداد عنکبوت‌های خفاش خوار است.

مطالعه صورت گرفته بر روی دو گونه Argiope savignyi و Poecilotheria rufilata نشان می دهد، پدیده گرفتار شدن خفاش ها بیشتر از تصورات قبلی است.

عکس: وقتی خفاش خوراک عنکبوت می شود

حدود ۹۰ درصد از عنکبوت های خفاش خوار در مناطق گرم جهان ساکن هستند و حضور آنها بیشتر در مناطق استوایی دیده می شود؛ بیشترین تمرکز این حشرات در جنوب آمریکا، مناطق حاره ای آمریکای شمالی، آسیا، استرالیا و گینه نو گزارش شده است.

طول پاهای عنکبوت بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر است و خفاش ها و پرندگان را در تورهای نسبتا بزرگ ۱٫۵ متری بدام می اندازد.

پهنای بال اکثر خفاش های گرفتار شده در تورهای عنکبوت حدود ۱۰ تا ۲۴ سانتی متر است که در اثر خستگی، تشنگی و کم آبی تلف می شوند؛ اما برخی خفاش ها در اثر حمله مستقیم عنکبوت نابود و خورده می شوند.

نتایج این تحقیق در مجله PLOS ONE منتشر شده است.