فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

خانه «بنان» با خاک یکسان شد



خانه «بنان» با خاک یکسان شد

خانه استاد آواز ایران تخریب شد تا جایش ساختمان بلند سیمانی سر به فلک بگذارد.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، این خانه تاریخی که در نیاوران، بلندی های جمال آباد، نبش کوچه مینا، پلاک 12 قرار داشت، حالا از هر خاطره ای تهی شده و تهران یکی دیگر از بناهای مشاهیر خود را از دست داد.

«محمد بهشتی»، مشاور ارشد سازمان میراث فرهنگی، تخریب این خانه را به مثابه از دست دادن صاحبان تهران می داند: «تهران شهر خاطره است. خاطره های این شهر را صاحبان این خانه به وجود آورده اند. اکنون شنیده ام که خانه بنان را تخریب کرده اند.»

او می گوید: «تهران کجاست؟ تهران چیست؟ آیا تهران جز خاطره است؟ جز یک رویاست؟ جز چیزی است که دلمان برای آن تنگ می شود؟»

این خانه در حالی تخریب می شود که تا همین چند سال پیش پیچک هایش با فشار دست کنار می رفتند و حیاطش پر از چنار و اقاقی بود. بنان از سال 54 در این خانه دو طبقه زندگی می کرد که ایوانی رو به بلندی های دماوند داشت.

این خانه در حالی تخریب شد که امروز در دنیا با ارج نهادن بر خانه مشاهیر٬ نه تنها هویت ملی را حفظ می‏کنند که خوارک خوبی برای گردشگری فرهنگی نیز پدید آمده است.

/میراث فرهنگی

 


ویدیو مرتبط :
تلاویو را با خاک یکسان خواهیم کرد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: انفجار مهیب خانه را با خاک یکسان کرد


انفجار گاز در منزل مسکونی واقع در خیابان شمس تبریزی شهر تبریز باعث فوت یک نفر و تخریب کامل منزل شد.

مجله مهر: انفجار گاز در منزل مسکونی واقع در خیابان شمس تبریزی شهر تبریز باعث فوت یک نفر و تخریب کامل منزل شد.