فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

خانم ها به حصاری انتقاد دارند آقایان به بهداد


به سراغ مهرداد فرید رفتیم. کسی که این روزها فیلم «بیتابی بیتا» را به روی پرده سینماها دارد. با او گپی کوتاه در مورد فیلم زده ایم و از این پرسیدیم که چرا اکران فیلم دو سال تاخیر داشت.

روزنامه تماشا: حدود یک ماه دیگر تا اکران عید فطر مانده است، یکی از بهترین اکران های سینمای ایران؛ اما اکران سینمایی تابستان پررونق نیست. هر چند که دو فیلم «چه خوبه که برگشتی» و «گذشته» نسبتا خوب می فروشند اما در مجموع امیدوارکننده نیست.

در همین روزها به سراغ مهرداد فرید رفتیم. کسی که این روزها فیلم «بیتابی بیتا» را به روی پرده سینماها دارد. با او گپی کوتاه در مورد فیلم زده ایم و از این پرسیدیم که چرا اکران فیلم دو سال تاخیر داشت.

خانم ها به بازی حصاری انتقاد دارند آقایان به بهداد

قصه عقب افتادن اکران فیلم چه بود؟

- فیلم سال 90 تولید شد. در گزینه های پانزده گانه اکران نوروزی 91 قرار گرفت. وزارت ارشاد اعلام کرد که این پانزده فیلم می توانند در نوروز اکران شوند و قرار بر این بود که شورای صنفی از این پانزده فیلم، پنج فیلم را انتخاب کند. یعنی اکران فیلم در نوروز 91 محیا بود، اما همزمان متوجه شدم که فیلم در لیست تحریمی حوزه هنری قرار گرفته و تمام سال 91 را صرف متقاعد کردن حوزه هنری کردم که در مورد این فیلم دچار سوء تفاهم شده اند و در مورد این فیلم سوء برداشت دارند و به این ترتیب تا من بتوانم این دوستان را راضی کنم که دست از تحریم بردارند.

سال 91 که تمام شد، اواخر سال 91 بود که آنها (حوزه هنری) پذیرفتند که اشتباه کردند و گفتند که دیگر مشکلی با فیلم ندارند و بعد سال 92 شد. در اکران نوروزی 92 فرصت اکران به من داده نشد. سفره سینمای ایران کوچک است و معمولا کسانی که رایزنی های قوی تری دارند و جگرگوشه تر هستند. از فرصت های اکران عید برخوردار می شوند. با این اوصاف اکران نوروز 92 را هم از دست دادم و حالا که فصل تابستان شروع شده است، بعد از یک سال و نیم فیلم به اکران عمومی درآمد.

خانم ها به بازی حصاری انتقاد دارند آقایان به بهداد

صحبت اصلی حوزه هنری در مورد این فیلم چه بود، چه سوءتفاهمی در مورد این فیلم وجود داشت؟

- اگر خاطرتان باشد، سال پیش تنها فیلم من در این لیست تحریمی ها حضور نداشت. شش فیلم دیگر هم بود. بهانه حوزه هنری برای تحریم آن شش فیلم این بود که به موضوع خیانت پرداخته بودند و اینکه این موضوع در راستای اهداف فرهنگی حوزه هنری نیست. البته من تعجب کرده بودم، چرا که من در فیلمم به این موضوع نپرداخته بودم. خیلی سعی کردم که به طور مستقیم با آنها وارد گفتگو شوم اما این امر میسر نشد، واسطه هایی را برای این کار در نظر گرفتم که بروند با آنها صحبت کنند. کسانی مثل منوچهر محمدی و یا امیرحسین علم الهدی. چرا که آنها در حوزه هنری رفت و آمد داشتند و بعضا در آنجا سمتی هم داشتند، چانه زنی آنها مثمر ثمر بود و فیلم از لیست تحریمی های حوزه هنری بیرون آمد.

خانم ها به بازی حصاری انتقاد دارند آقایان به بهداد

چون من اهل هیاهو نبودم، این قضیه را خیلی رسانه ای نکردم و در کمین آن شش کارگردان معترض نرفتم و در کنفرانس خبری آنها شرکت نکردم. فکر می کردم که آنها (حوزه هنری) واقعا دچار یک سوءتفاهم شده اند. این فیلم کاملا مضمون اخلاقی دارد و حتی می توان گفت که در جهت تحکیم و حمایت از بنیان خانواده هم هست و در نتیجه من به شدت متعجب بودم. چرا که اصولا حوزه هنری در بدو تاسیس به منظور حمایت از این فیلم ها برپا شده بود، نه اینکه جلوی این فیلم ها را بگیرد. در عرض سی و چند سال، متاسفانه حوزه هنری به نقطه ای رسیده که در مقابل اهداف اولیه اش ایستاده و اینگونه فیلم ها را اذیت می کند.

الهه حصاری در فیلم چطور بود؟


- این دومین تجربه همکاری من و الهه حصاری است، قبل از این در فیلم «زن ها شگفت انگیزند» از خانم حصاری در فیلم و نقش اصلی استفاده کرده بودم. به همین خاطر فکر کردم که پختگی و پتانسیل کافی برای ایفای این نقش را دارد. از طرفی دیگر بین هم نسل های الهه حصاری بازیگر سرشناس دیگری را نتوانستم پیدا کنم که شهرت بیشتری داشته باشد و در بین مردم محبوبیت داشته باشد. به همین خاطر فکر کردم که همکاری با ایشان را تکرار کنم و از نتیجه راضی هستم.

خانم ها به بازی حصاری انتقاد دارند آقایان به بهداد

تجربه همکاری با حامد بهداد چطور بود؟

- این اولین همکاری من با حامد بهداد بود، این همکاری برای خود من که تجربه خوشایندی بود، از اظهاراتی که در گفت و گوهای مختلف می کند، به نظر می رسد که از این همکاری راضی است. در این فیلم شما به عنوان مخاطب با یک حامد بهداد متفاوت روبرو می شوید. او در قیاس با کارهای قبلی اش یک بازی کنترل شده تر و جمع و جورتر را ارائه داده است.

فکر می کنید الهه توانست با نقش ارتباط برقرار کند؟


- وقتی نظر افراد را در مورد فیلم می پرسم، اگر مخاطبم خانم باشد، از بازی الهه حصاری انتقاد می کند و عقیده دارد که باید نقش را به یک بازیگر دیگر می سپردم. اما اگر آقا باشد، از بازی حامد بهداد انتقاد می کند و عقیده دارد که بازی الهه حصاری خوب است، این نکته برای خود من هم عجیب است که جنسیت روی قضاوت چطور تاثیر می گذارد!


ویدیو مرتبط :
تفاوت های خانم ها و آقایان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقایان درمورد لباس خانم هاچه نظری دارند؟



 

 

نظرمردها در مورد مد

 

 

همه ما میدانیم که برخورد زن ها و مردها نسبت به مد چگونه است .آنچه ما خانمها میپسندیم مردها از آن بدشان میاید. آنها مدگرایی را درک نکرده و فکر میکنند ما بیش از حد تسخیر مدگرایی شده ایم.احتمالا حق با انهاست اما آیا آنها نیز به همان اندازه مسخ انواع ماشین و فوتبال نشده اند؟ بنابراین آنها نمیتوانند بدرستی درمورد ما قضاوت کنند. اما با این وجود ما همچنان مشتاقیم بدانیم آنها در مورد ظاهر ما چه فکر میکنند و میخواهیم بدانیم چه دوست دارند.


به دنبال تحقیقات اخیر که توسط مجله"سلامت مردان" انجام شده است، مردها وقتی خانمها دامن ، پیراهن و کفش پاشنه بلند میپوشند خوششان میاید درحالیکه نسبت به تونیک و شلوار و زیورالات بی تفاوت هستند. خب بیایید به جزییات بپردازیم.

 

 

دامن:
بیش از 75 درصد مردان عقیده دارند که زنان باید بیش از هر ایتم دیگری در پوشاک دامن و پیراهن بپوشند و دامن هایشان نیز نباید خیلی کوتاه باشد واگر چاک دارد چاک ان باید در طرفین باشد.

 

نظرمردها در مورد مد

 

 



شلوار:
مردان عقیده دارند که پوشیدن شلوار مناسب محل کار و یا تردد در اطراف شهر میباشد.اما آنها واقعا میخواهند که همسرشان برایشان دامن بپوشد نه شلوار و تیپ مردانه.

 

نظرمردها در مورد مد

 

 

و اما وقتی زن ها شلوار کشی و کفش پاشنه بلند میپوشند خیلی خوششان میاید.

 

نظرمردها در مورد مد

 





پیراهن:


100 درصد از مردان زن ها را در پیراهن بیشتر دوست دارند.زیرا پیراهن برای زن ها در هر سنی چذابیت زنانه دارد.پیراهن های مشکی نیمه کوتاه بهترین انتخاب هستند.

 

نظرمردها در مورد مد

 

 

 

تنها 25 درصد از مردان از پیراهن های ماکسی خوششان میاید

 

نظرمردها در مورد مد

 

 

میدانم کمی عجیب بنظر میرسه اما تعداد معدودی از مردان از تونیک خوششان میاید.اکثریت فکر میکنن که تونیک گشاد بوده و زیبایی زن را به خوبی نشان نمیدهد.

 

نظرمردها در مورد مد

 

 

 

رنگ لباس:
مردها پارچه های تک رنگ را ترجیح میدهند.عکس ها و رنگ های گوناگون به آنها اجازه تمرکز بر خانم ها را نمیدهد.

 

نظرمردها در مورد مد

 

 

 

کفش:
65درصد از مردها دوست دارند که خانم همراهشان کفش پاشنه بلند بپوشد و تنها 20 درصد گفته اند که کفش کتانی یا بدون پاشنه نیز برایشان فرقی نمیکند.

نظرمردها در مورد مد

 

 

 

جواهرالات:

 

اگر تعداد کمی جواهرالات استفاده کنید مردها از آن خوششان میاید اما آنها نمیخواهند بدانند که جنس آن چیست و چقدر ارزش دارد.

 

نظرمردها در مورد مد

 

 

این حقایق جالب هستند اما اغلب ما بخاطر مردان همراهمان لباس نمیپوشیم. ما برای خودمان و دوستانمان لباس میپوشیم(باید اقرار کرد!). علاوه بر این میبایست هر زن سبک خاص خودش را که وابسته به نظر فرد دیگری نیست را داشته باشد. فقط خودتان باشید و مردتان از ان خوشش خواهد آمد!