فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

خالق «قصه ظهر جمعه» دار فانی را وداع گفت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معصومه ذباح خالق قصه‌های «شب بخیر کوچولو» و «قصه ظهر جمعه» دار فانی را وداع گفت.

ذباح که از مدتی پیش از بیماری رنج می برد، صبح امروز (هشتم دی‌ماه) در سن 56 سالگی به دیار باقی شتافت.

خدابخش، مدیر روابط عمومی معاونت صدا در گفت وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، این خبر را تایید کرد و گفت زمان مراسم تشییع متعاقبا اعلام می شود. او گفت: به علت پر بودن قطعه هنرمندان پیکر مرحوم معصومه ذباح در قطغه نام آوران به خاک سپرده می‌شود.

معصومه ذباح متولد 16 اسفند 1338 در خرم‌آباد و همسر هنرمند فقید لرستانی مرحوم "حسین شیدایی"(1381-1328) بود.

ذباح معلمی بود که عشق به آموزش و حضور در کنار بچه‌ها، در وجودش همیشه موج می‌زند‌. وی علاوه بر حضور در سنگر تدریس به عنوان معلم، سال‌ها قبل فعالیت هنری‌اش را در مرکز رادیویی لرستان به عنوان گوینده شروع کرد و در سال‌های اخیر به تهران مهاجرت کرد و با شبکه‌های سراسری رسانه ملی به عنوان سردبیر و نویسنده همکاری داشت.

بوی گل آفتاب و شب‌بخیر کوچولو در شبکه‌های سراسری و قصه‌های ظهر جمعه رادیو قرآن و ورزش، نشاط، کودک در رادیو ورزش و برنامه قطار قطار ستاره از گروه جامعه و زندگی صدای آشنا نمونه‌ای از کارهای او به عنوان سردبیر و نویسنده می‌باشد.

این بانوی هنرمند سابقه‌ای طولانی نیز در عرصه بازیگری تئاتر داشته و با همسرش مرحوم "‌حسین شیدائی‌" فعالیت‌های چشم‌گیری در این عرصه داشته است‌.

وی به عنوان یکی از هنرمندان زن تئاتر دهه 50 لرستان آثار بسیار فاخری روی صحنه داشت؛ آثاری مثل توکایی در قفس‌، مهمان‌های ناخوانده‌ و لی‌لی لی‌لی حوضک.

از مرحومان حسین شیدایی و معصومه ذباح 3 فرزند به نام‌‍‌های مزدک‌، میلاد و مروارید بر جای ماند.

 

اخبار فرهنگی و هنری - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
روایت مرگ حاج اسماعیل اخلاقی که ظهر عاشورا با لباس حسین (ع) دار فانی را وداع گفت؛

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خالق «شکرستان» دار فانی را وداع گفت


معصومه ذباح، نویسنده و هنرمند عرصه نمایش و از اعضای سابق تحریریه مجله کیهان بچه ها و مجلات رشد، امروز همزمان با میلاد رسول مکرم اسلام(ص) درگذشت.

خبرگزاری تسنیم: معصومه ذباح، نویسنده و هنرمند عرصه نمایش و از اعضای سابق تحریریه مجله کیهان بچه ها و مجلات رشد، امروز همزمان با میلاد رسول مکرم اسلام(ص) درگذشت.

او نویسنده مطرح برنامه‌های «قصه ظهر جمعه»، «شب بخیر کوچولو»، «شکرستان» و ... بود که در سن 56 سالگی دار فانی را وداع گفت.

مراسم خاکسپاری آن مرحومه چهارشنبه نهم دی ماه، ساعت 10 صبح در بهشت زهرا(س) مقابل ساختمان تطهیر برگزار می‌شود.

قرار است پیکر مرحومه ذباح در قطعه نام آوران بهشت زهرا آرام گیرد و دلیل این امر پر شدن ظرفیت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) اعلام شده است.

خالق «شکرستان» دار فانی را وداع گفت