فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

خالق جیمز باند چه کسی بود؟



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

خالق جیمز باند چه کسی بود؟

سریالی بریتانیایی با بازی دومنیک کوپر در نقش یان فلمینگ، خالق جیمز باند ساخته می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، این سریال کوتاه در چهار قسمت توسط شبکه بریتانیایی بی‌اسکای‌بی تولید می‌شود و فعلا «فلمینگ» نام دارد. داستان سریال در دوران جنگ جهانی دوم می‌گذرد، زمانی که فلمینگ جوان و خوش‌گذران وارد نیروی دریایی بریتانیا شد و در ماموریتی مخفیانه علیه نازی‌ها شرکت کرد. فلمینگ به دلیل شکست در مشاغلی مثل سهام‌داری و بانک‌داری وارد ارتش شده بود. 

همین تجربه جنگ بود که جرقه شخصیت یک جاسوس بریتانیایی به نام «007» را در ذهن فلمینگ زد. اولین داستان جیمز باندی فلمینگ «کازینو رویال» نام داشت که سال 1953 منتشر شد. فلمینگ مانند شخصیت کتابش در جامعه بریتانیا به واسطه خوش‌گذرانی‌هایش مشهور بود. 

کوپر که در فیلم «بدل شیطان» نقش پسر صدام حسین را بازی کرده بود و در فیلم «پسران تاریخ» هم حضور داشته، درمورد بازی در این نقش گفت: «پا گذاشتن در کفش جاسوسی که خالق یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های ادبیات بود و تجربه بودن به جای این نویسنده آرزوی هر بازیگری است.»

فیلمنامه «فلمینگ» را جان براون‌لو و دون مک‌فرسون نوشته‌اند و مت وایت‌کراس آن را کارگردانی می‌کند. 

سریال برای پخش در اواخر سال 2013 تولید می‌شود./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
جیمز باند جدید(٠٠٠٧ نوه ی جیمز باند)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خالق لحظه‌های ناب «جیمز باند» درگذشت


سر کن آدام طراح تولید «جیمز باند» در ۹۵ سالگی در لندن درگذشت.

خبرگزاری مهر: سر کن آدام تهیه‌کننده برنده جایزه اسکار دیروز پنج‌شنبه پس از مدتی کوتاه بستری شدن در بیمارستان، درگذشت.  

وی از طراحان تولید فیلم‌های مهمی بود که اتاق مثلثی شکل جنگ پنتاگون در فیلم «دکتر استرنج لاو» و خلق تصویری متفاوت از چهره‌های دشمن جیمز باند در فیلم «دکتر نو» محصول سال ۱۹۶۲ و نیز فیلم «گلد فینگر» محصول ۱۹۶۴، از جمله آنهاست.

او خالق لحظه‌های خاصی از فیلم‌های جمیز باند بود که از جمله جدیدترین آنها در فیلم باند با بازی شان کانری بروز کرد. او در عین حال مبتکر ایده‌های نابی بود که صندلی پرتابی اتومبیل استون مارتین جیمز باند هم از جمله آنهاست. وی که سابقه خلبانی داشت، این ایده را از آن تجربه وارد فیلم‌های جیمز باند کرد.

خالق لحظه‌های ناب «جیمز باند» درگذشت

راجر مور که از بازیگران فیلم‌های جیمز باند است زمانی درباره او گفته بود: زندگی خودش از همه فیلم‌هایی که تهیه کرده بود، جالب‌تر است.

مور گفته بود: او یکی از تماشاگران عالی جنگ جهانی دوم بود و از زاویه‌ای به این تجربه نگاه می‌کرد که ما هرگز نمی‌توانستیم. اتاق جنگ واقع در زیرزمین ساختمان پنتاگون که در فیلم «دکتر استرنج‌لاو» تصویر شده نیز برمبنای یکی از همین دیدگاه‌های وی خلق شده بود.

خالق لحظه‌های ناب «جیمز باند» درگذشت

سر کنت هیو آدام دارای نشان شوالیه از ملکه بریتانیا بود. وی سال ۱۹۲۱ به دنیا آمده و اصالتا آلمانی بود. او در برلین به دنیا آمده بود و در ۱۳ سالگی با خانواده‌اش به بریتانیا مهاجرت و در رشته معماری تحصیل کرده بود.  او از سال ۱۹۴۶ با فیلم «این یک زن بود» به سینما جذب شد و اولین تجربه جدی تهیه‌کنندگی‌اش با فیلم «رویداد سوهو» در سال ۱۹۵۶ رقم خورد. او با سینماگران بزرگی از جمله کوبریک کار کرده بود و برای تهیه فیلم «بری لیندون» این کارگردان برنده جایزه اسکار شد.

آدام در دهه ۷۰ تهیه کننده استوری‌برد و محتوای «سفر ستاره‌ای: سیاره و تیتان‌ها» بود. وی از اعضای گروه داوران جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۸۰ و نیز در چهل و نهمین جشنواره فیلم برلین به حساب می‌آمد.