فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

حوزه هنری سه نماینده در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر دارد



 

حوزه هنری سه نماینده در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر دارد

 

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی امسال با سه فیلم سینمایی "یه حبه قند"، "سیب و سلما" و "پرنده باز" در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد.

به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری امسال سه فیلم سینمایی از تولیدات حوزه هنری آماده رقابت در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر هستند. هر سه فیلم مراحل پایانی تولید را پست سر می گذارند و به زودی آماده نمایش می شوند.

فیلم سینمایی "یه حبه قند" به کارگردانی سیدرضا میرکریمی با فیلمنامه محمدرضا گوهری بر اساس طرحی از رضا میرکریمی و شادمهر راستین ساخته شده و در داستان آن آمده است: سکوت خانه باغ قدیمی و سرسبز با ورود مهمانانی درهم می شکند. چهار دختر این خانه همراه همسر و فرزندانشان برای عروسی خواهر کوچکترشان به یاری مادر شتافتند.

بازیگرانی مانند رضا کیانیان، پریوش نظریه، نگار جواهریان، نگار عابدی، اصغر همت، هدایت هاشمی، شمسی فضل الهی، ریما رامین فر، پونه عبدالکریم زاده، امیرحسین آرمان و با حضور سعید پورصمیمی و سهیلا رضوی در فیلم تازه میرکریمی ایفای نقش کرده اند. این فیلم هم اکنون مراحل تدوین و تنظیم موسیقی را پشت سر می گذارد.

فیلم سینمایی "سیب و سلما" ساخته حبیب الله بهمنی را مهدی عظیمی میرآبادی تهیه کرده است. این فیلم داستان طلبه جوانی است که سیبی را می خورد و پس از خوردن سیب به دنبال مالک اصلی سیب و طلب رضایت از او می گردد و....

هادی دیباجی، سوگل قلاتیان، اسماعیل خلج، داود فتحعلی بیگی، بهروز بقایی، محمدعلی سلیمان تاش، زویا امامی، آرزو الی زاده، صادق بهاری، آرمان ضیایی مهر، مسعود چوبین، سهیلا چوبین و با حضور جعفر دهقان از بازیگران اصلی این اثر سینمایی هستند."سیب و سلما" مراحل پایانی تدوین را سپری می کند.

فیلم سینمایی "پرنده باز" به کارگردانی عطاءالله سلمانیان داستان مردی است که عازم مکه می شود و با نگاهی که به یکی از مراحل حج دارد، رویدادهایی را پدید می آورد. حسین یاری، ماه چهره خلیلی، هوشنگ توکلی، علی اوسیوند، رضا فیاضی و مهران رجبی در این فیلم ایفای نقش کرده اند.هر سه فیلم با سرمایه گذاری سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری ساخته شده اند و قرار است برای اولین بار در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر نمایش داده شوند.... / خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
گزارش روز نهم سی و سومین جشنواره فیلم فجر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایش فیلم های سه نسل از کارگردان ها در جشنواره فجر



 

نمایش فیلم های سه نسل از کارگردان ها در جشنواره فجر

 سه نسل از فیلمسازان در بخش مسابقه بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر رقابت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره امسال، فیلم های "نسیان"، "سیزده ۵۹"، "اینجا بدون من"، "جرم" و... دیده می شود که نشان از حضور سه نسل از کارگردان های سینمای ایران دارد که قطعا برخی از این آثار مخاطبین زیادی خواهند داشت.

"خاک و آتش" نوزدهمین فیلم مهدی صباغ زاده است. قصه فیلم "خاک و آتش" به وقایع ۹۰ سال قبل برمی گردد که انگلیسی ها از مسیر هندوستان به ایران وارد می شوند و به بهانه احداث خطوط راه آهن و تلگراف در خطه سیستان و بلوچستان به قاچاق اسلحه و ناامن کردن منطقه مشغول می شوند. در این جریان بلوچی به نام جی اند با حمایت یک روحانی با انگلیس ها مبارزه می کند.

در این فیلم فریبرزعرب نیا، میترا حجار، سیداحمد نجفی، فرامرز صدیقی، جمشید جهانزاده، فرهاد قائمی مهدوی، قاسم زارع، کاظم افرندنیا، آزاده خورشید دوست، صدیقه کیانفر، مصطفی طاری، غلامرضا دیباییان، رامتین خداپناهی، عبدالرضا حمیدی آشتیانی، مهدی میامی، مهدی جوزی، افسانه ناصری، آرش تاج و مهدی عبادتی ایفای نقش کرده اند.

"نسیان" پنجمین فیلم احمدرضا معتمدی است که عنوان جدید آن "نسیان" است. این فیلم با کار قبلی این کارگردان سینما "قاعده بازی" تفاوت دارد. داستان "نسیان" که فیلمنامه آن را معتمدی نوشته درباره مردی است که طی تصادفی، دچار فراموشی می شود.

یکی از نقاط قوت این فیلم بازی مهتاب کرامتی است که در نقشی متفاوت حضور پیدا کرده است. مهدی هاشمی، فرامرز قریبیان، مهران احمدی و.... از بازیگران فیلم هستند، نگارش فیلمنامه و بازنویسی این فیلم با توجه به حساسیت معتمدی بیش از دو سال طول کشید.

"آقا یوسف" دومین فیلم بلند سینمایی علی رفیعی بعد از فیلم تحسین شده "ماهی ها عاشق می شوند" است. این کارگردان تئاتر در این فیلم فضای متفاوتی را از کار قبلی خود به تصویر کشیده است. در "آقا یوسف" که نقش اصلی آن برعهده مهدی هاشمی است، هانیه توسلی، شاهرخ فروتنیان، پگاه آهنگرانی، لادن مستوفی، مریم سعادت، سهیلا رضوی، ستاره اسکندری، لیلا بلوکات، داریوش موفق، رویا میرعلمی، ملیکا پارسا، مینا خسروانی و صابر ابر در این فیلم بازی کردند.

داستان این فیلم درباره مردی به نام آقا یوسف است که بازنشسته شده و از پنج سال پیش پنهان از چشم دخترش در خانه های مردم کار می کند. حوادثی که در این خانه ها، به ویژه در دومین خانه رخ می دهد، مستقیماً به او ربط پیدا می کند و زندگی او را دگرگون می سازد...

"ورود آقایان ممنوع" سومین فیلم سینمایی رامبد جوان بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. این فیلم تا کنون در کشورهای اروپایی اکران عمومی شده و با استقبال خوبی روبرو شده است. وجود یک فیلم کمدی در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر یکی از نکات جالب این دوره است!

این فیلم درباره اتفاقات دبیرستان غیرانتفاعی دخترانه است که با ورود دبیر مردی به این دبیرستان اتفاق هایی تازه رخ می دهد. نویسنده فیلمنامه "ورود آقایان ممنوع" که قرار است نوروز در سینماهای کشور اکران شود، پیمان قاسم خانی است. رضا عطاران، رامبد جوان، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، فلامک جنیدی، پگاه آهنگرانی، زهره حمیدی، سیاوش چراغی پور، ستاره پسیانی، حدیث میرامینی و مهرناز بیات بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"گلچهره" هفتمین فیلم وحید موسائیان است که فیلمبرداری آن از اواسط آبان ماه در شهر ورامین آغاز شد، این فیلم طراحی صحنه و دکور گسترده و سنگینی دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی منطقه روند سختی در تولید سپری کرده است.

این فیلم در شهرهای ورامین، خوسف، خواف، بیرجند و مشهد فیلمبرداری شده و مسعود رایگان، لادن مستوفی، هدایت هاشمی، حسین محب اهری و افشین هاشمی در آن نقش آفرینی کردند. داستان فیلم درباره اشرف خان صاحب سینمای کابل است که پس سقوط دولت کمونیستی نجیب الله و تسلط مجاهدین بر کابل می خواهد سینمایش را باز سازی کند اما یکپارچگی دولت دیری نمی پاید و جنگ های داخلی بار دیگر از خرابه های کابل سر برمی آورد و این جنگ به فیلمخانه ملی افغانستان راه می یابد، جایی که تاریخ تصویری یک ملت در آن نهفته است.

"سیزده ۵۹" چهارمین فیلم بلند سینمایی سامان سالور است که به تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی ساخته شده و پرویز پرستویی با گریمی متفاوت در آن ظاهر شده است. سالور در این فیلم داستان رزمنده ای را روایت می کند که پس از سال ها از کما بیرون می آید و با جامعه تازه ای مواجه می شود، این کارگردان برای نخستین بار از بازیگران حرفه ای در فیلمش استفاده کرده است.

سامان سالور پیش تر فیلم های سینمایی "ترانه تنهایی تهران" و "چند کیلو خرما برای مراسم تدفین" را کارگردانی کرده است. پرویز پرستویی، جمشید مشایخی، صابر ابر، فرهاد اصلانی، شاهرخ فروتنیان، علیرضا اوسیوند، مهران احمدی، ابوالفضل شاه کرم، افسانه چهره آزاد، دریا آشوری و سعید ابراهیمی فر بازیگران فیلم "سیزده ۵۹" هستند.

"خیابان های آرام" کمال تبریزی بعد از "پاداش" که گویا هنوز مشکل نمایش دارد، جدیدترین فیلم وی محسوب می شود. این فیلم با مشکلاتی در پیش تولید روبرو بود. هدیه تهرانی به عنوان یکی از بازیگران اصلی "خیابان های آرام" زمان آغاز فیلمبرداری در خارج از کشور ممنوع الخروج بود، گویا این موضوع به دلیل مشکلات مالیاتی وی بوده است. بعد از مدتی نیکی کریمی جایگزین وی شد.

فیلمبرداری این فیلم به شکل کامل در کشور ارمنستان انجام شده و نیکی کریمی در آن نقش خبرنگار یک برنامه تلویزیونی را بازی کرده است. حسن معجونی، لعیا زنگنه، محمدرضا فروتن، رضا داودنژاد، عیسی یوسفی پور، عباس توفیقی، سوگل قلاتیان، امیر زمستانی، پیام عبدالهیان، آفاق میرقاسمی، هستی مهمائی، محسن رمضانی، بهنام وطن، پارمیدا شوقی، زهرا طاهری منش، مینه لی هاکوپیان بازیگران فیلم کمال تبریزی هستند.

"پایان نامه" دومین فیلم سینمایی حامد کلاهداری است که در این بخش به نمایش در می آید. این فیلم زمان تولید با حاشیه های فراوان مثل انصراف دو بازیگر از این پروژه روبرو شد که این موضوع واکنش هایی از سوی کارگردان را به همراه داشت.

حامد کمیلی، بهاره افشاری، کامران تفتی، محمد صادقی، چکامه چمن ماه، هادی دیباجی، نیما شاهرخ شاهی، علی اوسیوند، میرحسین معلومی، میرطاهر مظلومی و مریم کاویانی و داریوش ارجمند، محمدرضا شریفی نیا، احمد نجفی و جمشید هاشم پور بازیگران اصلی فیلم هستند.

"پایان نامه" با مضمونی اجتماعی داستان چهار دانشجو را روایت می کند که برای رساندن پایان نامه شان به استاد، به طور ناخواسته درگیر ماجرایی پیچیده می شوند. بستر وقوع این داستان در ماه های پس از انتخابات سال ۸۸ است که موجب می شود برخی از زوایای پنهان حوادث آن زمان به صورت نمادین آشکار شود.

"جرم" آخرین ساخته مسعود کیمیایی است. علاقمندان به این فیلمساز بعد از سال ها فیلم وی را در بخش رقابتی این رویداد می بینند. این فیلم در دو نسخه تهیه شده است. یکی از نسخه با صدای بازیگران و نسخه دیگر دوبله است. همچنین مراسم بزرگداشت این هنرمند امسال در مراسم افتتاحیه جشنواره فجر برگزار می شود.

منوچهر اسماعیلی، چنگیز جلیوند، زهره شکوفنده، ناصر مدقال چی، خسرو شمشیرگران، حسین عرفانی، منوچهر والی زاده، مینو غزنوی به همراه ۳۱ نفر دیگر در این فیلم صداپیشگی کردند. داستان فیلم "جرم" درباره مردی است که نمی خواهد از عقیده ای که دارد تخطی کند.

پولاد کیمیایی، حامد بهداد، شبنم درویش، بزرگان: جمشید مشایخی، داریوش ارجمند، مسعود رایگان، اکبر معززی با حضور نیکی کریمی، بهاره رهنما، سیامک انصاری، کیانوش گرامی، جلال پیشوائیان و جمعی از هنرجویان و فارغ التحصیلان کارگاه آزاد فیلم از بازیگران "جرم" هستند.

"یه حبه قند" آخرین ساخته سیدرضا میرکریمی است که بازیگران زیادی در آن ایفای نقش کردند. این فیلم از آثاری است که پیش بینی می شود با استقبال روبرو شود. "یه حبه قند" محصول حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است.

فیلمنامه "یه حبه قند" توسط محمدرضا گوهری براساس طرحی از رضا میرکریمی و شادمهر راستین نوشته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: سکوت خانه باغ قدیمی و سرسبز با ورود مهمانانی در هم می شکند. چهار دختر این خانه همراه همسر و فرزندانشان برای عروسی خواهر کوچک ترشان پسندیده به یاری مادر شتافتند. این اقامت برای خواهران و باجناق ها شاید دردسر باشد ولی برای بچه ها یک آرزوی بزرگ است تا این که ...

در این فیلم آنژلا ملایری، ابوالفضل دهقان، اصغر همت، اما هاشمی، امیرحسین آرمان، پارسا مشیری، پریوش نظریه، پونه عبدالکریم زاده، رضا کیانیان، روح الله مفیدی، ریما رامین فر، سعید پورصمیمی، سهیلا رضوی، شمسی فضل الهی، شیدا خلیق، علیرضا رشیدی، علیرضا کشاورز، فرهاد اصلانی، ناهید مسلمی، محمدرضا زادسرور، نگار جواهریان، نگار عابدی، نیوشا گودرزی، هدایت هاشمی بازی کردند.

"اینجا بدون من" سومین فیلم سینمایی بهرام توکلی است. فیلم قبلی وی "پرسه در مه" در جشنواره فیلم فجر سال گذشته با استقبال روبرو شد و جوایزی را از آن خود کرد. فیلم تازه این کارگردان جوان و مستعد اقتباسی از نمایشنامه "باغ وحش شیشه ای" نوشته تنسی ویلیامز است و قصه خانواده ای را روایت می کند که پای دخترشان مشکل دارد و تمام دغدغه این خانواده رفع مشکل اوست.

پارسا پیروزفر، صابر ابر، فاطمه معتمد آریا، نگار جواهریان، احمد ساعتچیان و وحید نفر در این فیلم ایفای نقش کردند. فیلمبرداری این فیلم پنجم بهمن ماه به پایان رسید..... / گزارش : خبرگزارى مهر