فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

حمایت هنرمندان وچهره های سرشناس آمریکا از توافق هسته ای



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

گروهی از هنرمندان و چهره های سرشناس آمریکایی در یک ویدیوی تبلیغاتی حمایت قاطع خود را از توافق هسته ای اعلام کرده و از مردم آمریکا خواسته اند تا به کنگره این کشور اجازه کارشکنی و اختلال دراین توافق را ندهند.

مورگان فریمن ، جک بلک، ناتاشا لیون وتعداد دیگری از هنر پیشه های سرشناس هالیوودی همراه با ملکه نور همسر سابق ملک حسین پادشاه اردن و توماس پیکرینگ دیپلمات با سابقه آمریکایی و سفیر سابق این کشوردر سازمان ملل دریک فیلم ویدیویی حمایت خود را از توافق هسته ای اعلام کرده و هشدار داده اند که هرگونه اختلالی در این توافقنامه عواقب وخیم وخطرناکی را به دنبال خواهد داشت.

در این ویدیو تبلیغاتی که از سوی گروهی بنام 'گلوبال زیرو' و یا 'صفر جهانی'، که یک گروه طرفدار خلع سلاح کامل هسته ای است، تهیه شده هنرمندان و چهره های سرشناس آمریکایی از سیاستمداران کشورشان خواسته اند تا با بازی های سیاسی خود امنیت ملی این کشور را به مخاطره نیندازند.

همسر پادشاه سابق اردن نیز در این ویدیو تصریح کرده است که هیچکس درحقیقت نگران این که ایران کشور آمریکا را بمباران هسته ای کند نیست.

مورگان فریمن هنرپیشه سیاهپوست آمریکایی و برنده جایزه اسکار و سایر جوائز سینمایی به صراحت در این فیلم هشدار داده است که هر گونه دخالتی در توافقنامه از سوی کنگره آمریکا می تواند در نهایت به جنگی دیگر در منطقه خاورمیانه منجر شود که هزینه های جانی و مالی غیر قابل جبرانی را درپی خواهد داشت.

یکی دیگر از هنرپیشه های معروف سینمای آمریکا به نام ناتاشا لیون که به خاطر بازی در سریال تلویزیونی ' حالا نارنجی جای سیاه را گرفته است' شهرت پیدا کرده دراین ویدیو خطاب به مردم آمریکا خگفته است :اجازه ندهید مشتی نماینده عصبانی مزاج کنگره این توافقنامه را ازمیان ببرند.

 

اخبار فرهنگی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
حمایت گروهی از هنرمندان آمریکایی از توافق هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشمکش در آمریکا بر سر «ضمایم محرمانه» توافق هسته‌ای/ حمایت چهره سرشناس جمهوری‌خواه از توافق



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,کیوسک بین‌المللی

کشمکش کنگره و دولت آمریکا بر سر ضمایم محرمانه توافق هسته ای ایران، حمایت یکی از چهره های سرشناس جمهوری خواه آمریکا از توافق هسته ای، ناخرسندی صهیونیست ها از سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران، ادعای وزیر خارجه آمریکا علیه ایران در سفر به عربستان و رکوردهای شکسته شده در جریان توافق هسته ای ایران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «تابناک»، کشمکش میان اعضای تندرو کنگره آمریکا و دولت این کشور بر سر توافق هسته ای ایران، موضوعی است که امروز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، دو تن از سناتورهای آمریکایی با طرح این ادعا که دولت اوباما دو ضمیمه محرمانه مربوط به توافق هسته ای با ایران را به کنگره تحویل نداده، خواستار دسترسی به این اسناد شده اند. «باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی سنا و «بن کاردین»، از سناتورهای سرشناس، با ارسال نامه‌ای محرمانه به «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا خواستار دسترسی به دو سندی شده‌اند که می گویند دولت آمریکا آن ها را به کنگره تحویل نداده است. گفته می شود مطابق مفاد سند جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مذاکرات جداگانه‌ای با ایران برای بازرسی از سایت پارچین و همچنین موضوع «ابعاد نظامی احتمالی در گذشته» خواهد داشت.

در مقابل، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا علیرغم تأیید وجود سندی محرمانه میان ایران و آژانس، گفته تمامی اسناد موجود به کنگره ارائه شده است. به نوشته «واشنگتن اگزمینر»، سوزان رایس اظهار داشته سندی محرمانه میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل و فصل ابعاد نظامی احتمالی نگاشته شده که کاخ سفید از محتوای آن آگاه و راضی است. در عین حال، وی تأکید کرده همه اسنادی که پیش‌نویس آنها توسط آمریکایی‌ها نگاشته شده، اسنادی که آمریکا در نوشتن پیش‌نویس آن همکاری داشته و در کل همه اسنادی که پس از توافق وین به دست دولت آمریکا رسیده، برای بررسی به نمایندگان کنگره ارائه شده است. وی افزوده: «ایران و آژانس اسنادی در خصوص حل و فصل جنبه نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای این کشور تهیه کرده‌اند که منتشر نشده، ولی ما این اسناد را دیده‌ایم و از محتوای آن رضایت داریم».

این در حالی است که با وجود مخالفت اکثر جمهوری خواهان با توافق هسته ای ایران، مواضع یکی از چهره های سرشناس این حزب در حمایت از توافق، سبب نارضایتی مطبوعات اسرائیلی شده است. سایت خبری «آروتز شوا» می نویسد ران پال، نماینده سابق حزب جمهوری خواه در کنگره به صراحت از توافق هسته ای ایران حمایت کرده و اکنون باید دید که این اعلام حمایت، چه تأثیری بر سرنوشت سیاسی پسر وی، سناتور رند پال که نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا اعلام کرده، خواهد داشت. آروتز شوا اشاره می کند ران پال که خواستار قطع کمک نظامی آمریکا به رژیم اسرائیل شده و از آمریکا به علت حمایت یکجانبه از اسرائیل در برابر غزه انتقاد کرده، در ستونی که وب سایت موسسه اش موسوم به صلح و موفقیت منتشر شد، به شدت از توافق هسته ای ایران حمایت کرده است.


اما مواضع ران پال تنها موضوعی نیست که این روزها اسباب ناخرسندی صهیونیست ها را فراهم کرده است. به نوشته روزنامه «هاآرتص»، رئیس یکی از لابی های صهیونیستی موسوم به «کنگره جهانی یهود» به شدت از زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان به علت سفر به ایران انتقاد و وی را متهم کرده تنها منافع اقتصادی را مورد توجه قرار می دهد و رویکرد وی در برابر تهران را خام توصیف کرده است. رونالد لودر اظهار داشته: «این واقعاً آزار دهنده است که معاون صدراعظم آلمان که وزیر اقتصاد این کشور است، تنها پنج روز پس از توافق با هیئتی از سران تجاری آلمان به تهران سفر کرد». وی افزوده بسیار بهتر بود که آلمان مناسبات تجاری جدید با ایران را به تغییر در موضع ایران در قبال رژیم اسرائیل منوط می کرد.

اما در ادامه گزارش های مربوط به سفر وزیر دفاع آمریکا به منطقه خاورمیانه و به ویژه عربستان، خبرگزاری «رویترز» ادعاهای جدید وی درباره ایران را بازتاب داده است. به نوشته این خبرگزاری، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه پس از گفتگو با مقامات عربستان سعودی اعلام کرد «تهاجم بالقوه ایران»، یک نگرانی مشترک قلمداد می شود. کارتر در تلاش برای پرداختن به نگرانی های آمریکا و عربستان سعودی درباره ایران، به  آنچه وی «فعالیت های بدخواهانه در منطقه و تهاجم بالقوه» می خواند اشاره کرده است. وزیر دفاع آمریکا  در سخنان خود به ایران و همچنین تروریست های داعش اشاره کرده و آن ها را در صدر چالش های مشترکی قرار داده که پیش روی دو کشور است. وی همچنین به نگرانی ها در یمن اشاره کرده و اظهار داشته: «نفوذ ایرانی ها در میان حوثی ها جدی است».

در نهایت، سایت شبکه خبری «بی بی سی» به بیان رکوردهایی پرداخته که در جریان آخرین دور مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در وین شکسته شده است. در این مطلب با اشاره به اینکه توافق جامع هسته ای ایران و گروه 1+5 برخی رکوردها را در تاریخ دیپلماسی شکسته، چنین بیان شده که در مراحل اجرای توافق، رکوردهای بیشتری نیز شکسته خواهد شد. رکوردهای مورد اشاره بی بی سی عبارتند از طولانی ترین اقامت وزیر امور خارجه ایران در خارج از کشور، طولانی ترین مذاکرات وزیر خارجه آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم، مفصل ترین سند یک توافق حقوقی بعد از جنگ جهانی دوم، طولانی ترین حضور وزرای خارجه ۵ عضو دائم شورای امنیت در کنار هم، مفصل ترین دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا در تاریخ، لغو قطعنامه های سازمان ملل بدون یک روز اجرا توسط کشور تحریم شده، حل یک اختلاف بین المللی ذیل فصل ۷ با دیپلماسی، تایید حق برخورداری از چرخه کامل سوخت اتمی در شورای امنیت برای اولین بار و لغو تحریم های ایران برای اولین بار.

 اخبار سیاست  خارجی  -  تابناک