فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

حضور رویا نونهالی در تئاتر بندرعباس+عکس



رویا نونهالی ,عکس رویا نونهالی

حضور رویا نونهالی در تئاتر بندرعباس+عکس
رویا نونهالی مشغول تمرین با یکی از گروههای تئاتری بندرعباس است تا با نمایش «مثل آب برای شکلات» به جشنواره فجر بیاید.
نمایش «مثل آب برای شکلات» به طراحی و کارگردانی ابراهیم پشتکوهی با حضور رویانونهالی در سی یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا خواهد شد.

رویا نونهالی ,عکس رویا نونهالی
این اثر که براساس رمان لورا اسکوئیل(نویسنده امریکای جنوبی ) است ، توسط ابراهیم پشتکوهی برای اجرا در صحنه بازنویسی شده وداستان درکلیت براساس رمان «مثل آب برای شکلات» است. صحنه‌هایی ازاین اجرا، کاملا از ذهن جمعی واتدهای خلاقانه گروه در طول تمرینات بیرون آمده است. این نمایش به سبک رئالیست جادویی وبر اساس تلفیق دو فرهنگ؛ جنوب ایران وآمریکای لاتین اجرا می شود و با مرکزیت قراردادن فضای آشپزخانه ،این فضا به گونه ای طراحی شده که تا تمام حس‌های تماشاگرهمچون حس بویایی و چشایی همراه با حس شنوایی و دیداری به کارگرفته شود. گروه اجرایی برای تقویت حواس بویایی و چشایی تماشاگران ، قبل از ورود به سالن ،منوی غذایی را به آنان ارائه می دهد تا غذای مورد نظر خود را از این منو انتخاب کنند و درپایان اجرا، به هر کس غذای انتخابی اش را می دهند.

رویا نونهالی ,عکس رویا نونهالی
در اجرای جدید نمایش «مثل آب برای شکلات»، علاوه بر رویا نونهالی که به عنوان مهمان، بازیگر گروه تئاتر «تی توک» بندرعباس شده، محمد سایبانی،مریم نحوی،الهام اسکندری،ماندانا لیاقت،فاطمه جعفری،یاشارمحسنی،امیر علی سی سی پور،معصومه آقا بیگلو،علیرضا سرحدی بازی می کنند وبهرنگ عباس پورآهنگساز این نمایش است و حسین اصیلی به عنوان خواننده در این نمایش حضور دارد. همچنین مسعود میرزایی طراح نور آن است .

رویا نونهالی ,عکس رویا نونهالی
«مثل آب برای شکلات» که پیش از این آبان ماه گذشته در سالن آفتاب بندرعباس اجرا شده ، هم اکنون با تغییر بازیگر و با حضور رویا نونهالی تمرینات خود را برای اجرا در سی یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بندرعباس دنبال می کند.

منبع:inn.ir


ویدیو مرتبط :
رویا نونهالی: تلویزیون را دوست دارم، اما فعلا فقط تئاتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رویا نونهالی با غذاهای جنوبی از مهمانانش پذیرایی کرد!+عکس



رویا نونهالی با غذاهای جنوبی از مهمانانش پذیرایی کرد!+عکس

آیین گشایش نمایش«مثل آب برای شکلات» تازه ترین کار رویا نونهالی با حضور مدیران تئاتر شهر و جمعی از هنرمندان و اهالی قلم ،پنجشنبه 20 تیرماه در تالارچهارسو برگزار شد. پیش از اجرای این نمایش از حاضران در سالن با سرو غذاهای محلی جنوب پذیرایی شد.

آیین گشایش نمایش«مثل آب برای شکلات» با حضور مدیران تئاتر شهر و جمعی از هنرمندان و اهالی قلم ،پنجشنبه 20 تیرماه در تالارچهارسو برگزار شد .
دراین مراسم علاوه بر نجف دریابندری نویسنده و مترجم سرشناس ایران ، اتابک نادری مدیرجدید تئاتر شهر ، برخی دیگر از هنرمندان و اهالی قلم مانند مهشید نونهالی ،بهاره رهنما، علیرضا بهنام و جمعی ازکارکنان و دیگر مسوولان مجموعه تئاترشهر درکنار تماشاگران حضور داشتند.

تماشای تئاتر , خواننده و نوازنده , اخبار بازیگران

اتابک نادری در آغاز ضمن قدردانی از گروه «تی توک» بندرعباس که با دعوت از استاد بزرگ ادبیات ایران، نجف دریا بندری ، و برگزاری آیین گشایش نمایش خود را در تئاترشهر آغاز کردند،گفت:« برگزاری آیین گشایش برای اجرای های تئاتر، اتفاق خوبی است و بهتر است این اتفاق برای همه تئاترهای تئاترشهر رخ دهد. »

 

مدیر جدید تئاتر شهر، همچنین با آرزوی موفقیت برای گروه اجرایی ، افزود «ابراهیم پشت کوهی و گروه تئاتر بندرعباس،سالهاست به دلیل هنر صادقانه و خلاقه اشان نه تنها در سراسر کشور بلکه در آن سوی مرزها هم شناخته شده اند و امیدوارم با موفقیت های بیشتر شاهد اجرای مختلف دیگری از این گروه در تئاترشهر باشیم.»

تماشای تئاتر , خواننده و نوازنده , اخبار بازیگران

نجف دریا بندری به دعوت محسن حسن زاده مدیر روابط عمومی تئاتر به صحنه آمد و مورد تشویق فراوان حاضران قرار گرفت .
دریا بندری هم با قدردانی از این گروه و ابراز خوشحالی از تماشای این تئاتر گفت:« من حرف خاصی برای گفتن ندارم جز این که سابقه دوستی من با این گروه به سالهای گذشته بازمی گردد، من نمایشی از آنها را دیدم و درباره آن هم نوشتم.»

 

درپایان نیز از ابراهیم پشت کوهی کارگردان نمایش نیز با اشاره به تقدیم متن درکتاب و اجرا در بروشور نمایشنامه «مثل آب برای شکلات» به مرحوم فهمیه راستکار بازیگر سرشناس تئاتر و سینما و همسر نجف دریا بندری ، به چگونگی آشنایی گروهش با این زوج هنرمند اشاره کرد و گفت:« اکنون جسم خانم راستکار ، میان ما نیست اما مطمئنم روح ایشان اینجاست. ما 10 سال پیش به طور اتفاقی متوجه شدیم خانم راستکار برای یک کار سینمایی به بندرعباس آمده اند و جناب دریا بندری نیز با ایشان هستند . بنابراین به دیدنشان رفتیم و تا روزی که در بندربودند در محضر ایشان و استاد دریابندری آموختیم و از همانجا دوستی ما آغاز شد و دیگر با هم رفت و آمد پیدا کردیم و هر بار به دیدنشان رفتیم از این زوج آموختیم.»

تماشای تئاتر , خواننده و نوازنده , اخبار بازیگران

او ادامه داد:« ما فکر کردیم از آنجایی که «مثل آب برای شکلات» بر آمده از یک ترجمه ادبی است ومبنا بودن ترجمه داستانی در آن شرط است از سوی دیگر آشپزی و دستورآشپزی در شکل گیری فضای داستان و نمایش نقش فراوانی دارد ، گره روبان آیین گشایش این اجرا را باید یکی از بهترین مترجم ها وکسی که بزرگترین کتاب آشپزی ایران را نوشته استاد نجف دریا بندری بگشاید.
در پایان مراسم نیز، دریا بندری با همراهی اتابک نادری مدیر تئاتر شهر به صحنه آمد و در حرکت نمادین با چاقوی آشپزخانه که یکی از آکساسورهای صحنه بود ، روبان مقابل صحنه اجرا را پاره کرد ونمایش «مثل آب برای شکلات»آغاز شد.

 

همچنین قبل از آغاز اجرا ، گروه با یک غذای محلی جنوبی (غذاهای اجرا ) از تماشاگران پذیرایی کردند و در یکی از صحنه های پایانی اجرا به سه نفر ازتماشاگران که در مسابقه لاتاری جشن عروسی برگزیده شدند، یک شیشه ترشی تیتا(شخصیت نمایش) اهدا شد که این نیزبخشی از اجرای نمایش است.

تماشای تئاتر , خواننده و نوازنده , اخبار بازیگران

نمایش «مثل آب برای شکلات» که براساس رمان لورا اسکوئیل نویسنده امریکای جنوبی است به مدت یک ماه، ساعت 21 در تالار چهارسو تئاتر شهر اجرا می شود و رویا نونهالی،محمدسایبانی، مریم نحوی، الهام اسکندری، ماندانا لیاقت، فاطمه جعفری، یاشارمحسنی،امیر علی سی سی پور، معصومه آقا بیگی ،علیرضا سرحدی در این نمایش بازی می کنند.بهرنگ عباس پورآهنگساز این اجراست وحسین اصیلی ،محمد حسین داستان و ایمان رضایی به عنوان گروه خواننده و نوازنده در اجرای زنده موسیقی همکاری می کنند وهمچنین پیمان بخشی طراح نور این اجراست .

منبع:inn.ir