فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

حاصل‌جمع تدبیر و امید...؟ باران دیگر ممنوع‌الکار نیست



باران کوثری ,ممنوع الكار شدن باران كوثری

حاصل‌جمع تدبیر و امید...؟ باران دیگر ممنوع‌الکار نیست

سال قبل مسئولان از کارگردان درخواست کردند اجرای نمایش را بدون حضور باران کوثری ادامه بدهد!

 نمایشی که اجرای آن به دلیل حضور باران کوثری متوقف شده بود، یک بار دیگر با حضور این بازیگر به اجرا درمی‌آید. این نمایش که توسط هومن سیدی کارگردانی شده "روایت ناتمام یک فصل معلق" نام دارد و سال پیش در کافه تریای تئاترشهر به اجرا در آمد.

 

اما بعد از مشکلاتی که برای باران کوثری پیش آمد مسئولان از کارگردان درخواست کردند اجرای نمایش را بدون حضور این بازیگر ادامه بدهد! در نهایت هومن سیدی و گروهش زیر بار این دستور نرفتند و اجرای نمایش متوقف شد.


حالا بعد از چند ماه به نظر می‌رسد مشکلات باران کوثری رفع شده و او دوباره مجوز ادامه فعالیت در عرصه بازیگری را کسب کرده است. "روایت ناتمام یک فصل معلق" از فردا (دوشنبه ۲۲مهر) و این بار در تالار حافظ به اجرا درمی‌آید. روایت ناتمام را هومن سیدی نوشته و کارگردانی کرده و خود او به همراه باران کوثری، آزاده صمدی، نوید محمدزاده، علی سرابی و مهدی صباغی بازیگران این نمایش هستند.


البته این نمایش نسبت به اجرای سال گذشته دچار یکی دو تغییر اجباری شده است. هوتن شکیبا که در اجرای قبلی یکی از بازیگران نمایش بود به دلیل مشغله کاری جای خودش را به علی سرابی داده و گروه پالت که اجرای موسیقی نمایش را بر عهده داشتند به دلیل حضور در تور اروپایی خود در اجرای جدید همراه نمایش نخواهند بود.


"روایت ناتمام یک فصل معلق" از ۲۲ مهر تا ۲۰ آبان هر روز به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷ و ۱۸:۱۵ در تالار حافظ اجرا می‌شود./قانون


ویدیو مرتبط :
‫کدام خواننده ها ممنوع الکار شدند؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای بی توجهی عزیزالله حمیدنژاد به ممنوع الکار بودن میترا حجار



 

ماجرای بی توجهی عزیزالله حمیدنژاد به ممنوع الکار بودن میترا حجار

 

فیلم «آناهیتا» آخرین ساخته عزیزالله حمیدنژاد و جدیدترین فیلم میترا حجار در مقام بازیگر قرار است به زودی در سینماهای ایران اکران شود. شهاب حسینی و پوریا پورسرخ دیگر ستارگان مطرح فیلم هستند وانتظار می رود فیلم با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شود.

 

میترا حجار از هالیوود تا آناهیتا

با توجه به حواشی که پیش از این به خاطر حضور گلشیفته فراهانی در هالیوود به وجود آمد انتظار می رود چنین حاشیه هایی در انتظار بازیگری چون میترا حجار نیز باشد، همچنانکه حضور او در یک سریال که هم اکنون در حال پخش از تلویزیون است با واکنش تند روزنامه ای چون جمهوری اسلامی مواجه شده است.

 

آناهیتا از گلشیفته تا حجار

اما نکته مهمی که می توان به آن اشاره کرد ماجرای جالب و عجیب بازی میترا حجار در فیلم «آناهیتا» است. چند سال پیش که قرار بود فیلم «آناهیتا» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد ساخته شود گلشیفته فراهانی کاندیدای اصلی بازی دراین فیلم بود و حتی تا پای قرارداد با گلشیفته نیز می روند ولی به دلیل حضور وی در یک فیلم هالیوودی این امکان منتفی می شود. البته مسئولان اداره نظارت وقت یعنی محمود اربابی به کارگردان فیلم تذکر می دهند که از گلشیفته استفاده نکند و ...

در ادامه میترا حجار که به تازگی از آمریکا به ایران برگشته کاندیدای بازی دراین فیلم می شود و صحبت هایی برای حضور در این فیلم با او می شود که نهایتاً وی بازی در «آناهیتا» را قبول می کند. اما وقتی مدتی از فیلمبرداری با بازی میترا حجار می گذرد مسئولان معاونت سینمایی به حمیدنژاد فیلم می گویند میترا حجار ممنوع الکار است و باید او را کنار بگذارد، ولی حمیدنژاد به هیچ وجه زیر بار این دستور نمی رود.

 

تجربه جالب کارگردان آناهیتا از برخوردهای سلیقه ای

اما چرا حمیدنژاد چنین واکنشی از خود نشان داد؟ برای اینکه او تجربه چندان خوبی از این برخوردهای سلیقه ای مسئولان در زمان فیلم های قبلی اش نداشت. او در زمان ساخت فیلم «اشک سرما» قصد استفاده از محمدرضا شریفی نیا را داشت ولی مسئولان به او می گویند شریفی نیا ممنوع الکار است. حمیدنژاد حرف مسئولان آن دوره را گوش کرده واز شریفی نیا استفاده نمی کند؛ اما کمی بعد همزمان با فیلم او شریفی نیا در فیلم دیگری مقابل دوربین می رود.

حمیدنژاد پس از این واقعه عملا به این نتیجه می رسد که دیگر به این برخوردهای سلیقه ای توجه نداشته باشد و به همین خاطر زیر بار فشارهای مسئولان برای طرد حجار از پروژه نمی رود.

شاید در زمان وزارت صفارهرندی و معاونت سینمایی مهندس جعفری جلوه، تصور اکران فیلمی از میترا حجار عجیب وغریب بود ولی کارگردان فیلم «آناهیتا» صبر کرد و در برابر برخوردهای سلیقه ای مقاومت نمود تا اکران فیلمش به سرانجام برسد.... /خبر آنلاین