فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«جشن تولد» داریوش فرهنگ در باغ فین کاشان + عکس



نیمی از سریال نوروزی «جشن تولد» داریوش فرهنگ آماده شد.

داریوش فرهنگ در باغ فین کاشان

به گزارش شبکه ایران، داریوش فرهنگ بعد از ساخت مجموعه‌های تلویزیونی «سلطان و شبان»، «تولدی دیگر»، «طلسم شدگان» و «راه شب» این روزها در تدارک ساخت سریالی مناسبتی برای پخش در ایام نوروز است.

این سریال با عنوان «جشن تولد» اواخر دی‌ماه به تهیه‌کنندگی احمد زالی در کاشان کلید خورد و تا کنون نیمی از تصویربرداری سریال هم به پایان رسیده است.

داریوش فرهنگ در باغ فین کاشان

 

ضمن این‌که حامد رضی و روزبه کلباسی تدوین همزمان کار را به عهده دارند. خانه بروجردی‌ها ، باغ فین کاشان ، تیمچه امین دوله بازار کاشان و پرورشگاه و تپه های سیلک از جمله لوکیشن‌هایی هستند که در روزهای آینده ضبط تصاویر در آنها پیگیری خواهد شد.

داریوش فرهنگ در باغ فین کاشان

 

فیلمنامه این سریال طنز را جابر قاسمعلی نوشته و قصه دو خانواده کاشانی را روایت می‌کند که یکی از آنها در کار گلاب و دیگری در کار فرش است اما رابطه صمیمانه و گرم این دو خانواده، با پیدا شدن تعهد‌نامه‌ای که 40 سال پیش توسط بزرگ این دوخانواده تنظیم شده است تغییر می‌کند .در کنار قصه اصلی در این سریال به آئین‌ها و سنت‌های نوروز نیز پرداخته می‌شود.

داریوش فرهنگ در باغ فین کاشان

 

فرهاد آئیش ، پرویزفلاحی پور، محمد عمرانی، فریده سپاه منصور، ارژنگ امیر فضلی، کاوه خداشناس، هدی زین العابدین، ناصر گیتی جاه، افسانه ناصری، منوچهر علیپور، خسرو احمدی، شکوفه هاشمیان، فرحناز منافی ظاهر، مسعود سخایی، مریم سرمدی ، علی دستان پور و علیرضا عسگری بازیگران این مجموعه هستند.

«جشن تولد» در 14 قسمت 48 دقیقه ای در گروه اجتماعی سیمافیلم تولید می شود.


منبع:شبکه ایران


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه دائمی عکس های محمد نوری در باغ موزه فین کاشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تور کاشان‌گردی داریوش فرهنگ+عکس



داستان همان داستان پول است. مثل همیشه، و خانواده‌ای که برای به دست آوردن پول و ارث و میراث کوتاه نمی‌آیند.

نرگس عاشوری: تماشای یک فضای سنتی در ایام نوروز می‌تواند جالب و دوست‌داشتنی باشد. آن هم با حضور بازیگران مطرح و یک قصه طنز و دوست‌داشتنی پیشنهاد خوبی خواهد بود. پس کمی صبر کنید تا اولین روز نووز سریال جشن تولد داریوش فرهنگ را ببینید. البته تا به امروز شبکه‌ای که قرار است فرهنگ در آن جشن تولد به پا کند مشخص نیست. چرا که این سریال در سیما فیلم تولید می‌شود و در روزهای پایانی اسفند مشخص می‌شود که این سریال جایگزین کدام یک از مجموعه‌های انتخابی شبکه‌ها می شود. شاید هم نشود! مانند سال‌های پیش... .

تور کاشان گردی , کاشان گردی داریوش فرهنگ
شهر کاشان برای به نمایش گذاشتن یک فضای سنتی و دوست‌داشتی بهترین انتخاب است و داریوش فرهنگ با این انتخاب می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کند. به خصوص مخاطبان کاشانی که نسبت به خطه خود علاقه‌‌ی خاصی دارند. ظاهرا فرهنگ از فضای تاریخی و دیدنی کاشان مانند باغ فین، خانه بروجردی‌ها و... هم استفاده کرده است. به گونه‌ای فرهنگ سعی دارد در این سریال یک تور کاشان گردی هم راه بیاندزد. پس اگر نمی‌توانید در ایام نوروز به مسافرت بروید، پیشنهاد می‌کنم سریال را ببیند.
داستان همان داستان پول است. مثل همیشه، و خانواده‌ای که برای به دست آوردن پول و ارث و میراث کوتاه نمی‌آیند. لطف‌الله خان که در کار فرش است، 40سال پیش تعهدنامه‌ای تنظیم می‌کند که فرزندانش برای رسیدن به ارث و میراث باید به تمام بندهای این تعهدنامه که یک روز مانده به پایان سال برملا شده، عمل کنند. اما در این راه کسانی‌ هستند که مانع این کار می‌شوند. در این بین خانواده مرحوم حاج کریم گلاب‌گیر هم وارد ماجرا می شوند. این ماجرا در روز14 فروردین خاتمه پیدا می‌کند.

تور کاشان گردی , کاشان گردی داریوش فرهنگ
فرهاد آئیش: عاشق فضاهای سنتی هستم
گریم متفاوتی دارد. موهای سفیدی که دو طرف سرش را گرفته، درست شبیه پدربزرگ‌های دوست‌داشتنی. البته کمی کم حوصله و بداخلاق . فرهاد آئیش در این سریال نقش لطف‌الله‌خان را بازی می‌کند. او درباره حضورش در این سریال می‌گوید: «خیلی از این نقش راضی هستم. چون علاوه بر ویژگی‌های طنزی که دارد یک ابهت خاصی دارد.»
آئیش یکی دیگر از دلایل پذیرفتن این نقش را لوکیشن آن می‌داند و می‌گوید:«‌ اینکه‌قصه دور از تهران است خیلی برایم مهم بود. من واقعا شهرستان‌های ایران را دوست دارم، به خصوص مکان‌هایی که فضای سنتی خود را حفظ کرده‌اند.»
آییش که پیش از این در کلاه پهلوی و فیلم شب‌های تهران با داریوش فرهنگ همکاری کرده است می‌گوید: همکاری با داریوش فرهنگ را خیلی دوست دارم. می‌توان گفت یکی از دلایلی که در این کار حضور پیدا کردم حضور فرهنگ بود. امیدوارم بتوانیم به اتفاق هم اثری پرمخاطب ارائه دهیم.

خانواد‌ه‌ لطف‌الله خان
لطف‌الله خان یک پسر به نام حبیب( خسرو احمدی) دارد. حبیب علاقه‌ای ندارد که به تعهدنانه عمل شود. چرا که دوست ندارد ارثی به دو خواهرش زری( فرحناز منافی‌ظاهر) و پری( افسانه ناصری) برسید. ولی در میان آقا شاپور( پرویز فلاحی‌پور) شوهر پری خانم تمام تلاشش را برای به دست آوردن ارث می‌کند. به همین دلیل اختلافی بین خانواده ایجاد می‌شود. شاپرک( هدی زین‌العابدین) دختر پری خانم و آقا شاپور می‌خواهد این اختلاف را حل کند. دختری که در میانه راه درگیر یک رابطه عاطفی با نوه حاج کریم گلاب‌گیر( کاوه خداشناس)، دوست قدیمی پدربزرگ می‌شود..... / inn.ir