فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

جشنواره کن و تبلیغات وسیع پاریسی‌ها برای «اصغر فرهادی» + تصاویر



جشنواره کن و تبلیغات وسیع پاریسی‌ها برای «اصغر فرهادی» + تصاویر

 

فیلم گذشته اصغر فرهادی درحالی 27 اردیبهشت در پاریس اکران می شود، که مدتی است تبلیغات گسترده آن در تمامی متروها، ایستگاه های اتوبوس و همه فضاهای تبلیغاتی در سطح وسیعی به چشم می‌خورد. گذشته چند روز دیگر نیز در جشنواره کن به نمایش گذاشته خواهد شد.


تنها سه روز روز به آغاز اکران عمومی تازه ترین فیلم اصغر فرهادی - گذشته - در سینماهای فرانسه باقی مانده است.

تبلیغات پاریسی ها برای اصغر فرهادی , تیلیغات برای اصغر فرهادی
این فیلم درحالی 17 ماه می (27 اردیبهشت) در پاریس اکران می شود، که مدتی است تبلیغات گسترده آن در تمامی متروها، ایستگاه های اتوبوس و همه فضاهای تبلیغاتی این شهر در سطح وسیعی به چشم می خورد.

تبلیغات پاریسی ها برای اصغر فرهادی , تیلیغات برای اصغر فرهادی
این درحالی است که چهارشنبه 15 ماه می، شصت و ششمین جشنواره فیلم کن آغاز می شود و فیلم اصغر فرهادی - Le passe - که در بخش مسابقه اصلی این جشنواره حضور دارد از شانس های بردن نخل طلا به حساب می آید.

تبلیغات پاریسی ها برای اصغر فرهادی , تیلیغات برای اصغر فرهادی
علی مصفا، بره‌نیس برژو و طاهر رحیم در تازه‌ترین فیلم فرهادی بازی می کنند.

تبلیغات پاریسی ها برای اصغر فرهادی , تیلیغات برای اصغر فرهادی
فیلم فرانسوی‌زبان «گذشته» جمعه همزمان با اکران عمومی در فرانسه در جشنواره کن در سه سئانس 8:30، 15 و 19 به وقت محلی روی پرده می‌رود.

تبلیغات پاریسی ها برای اصغر فرهادی , تیلیغات برای اصغر فرهادی
«گذشته» در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن با 19 فیلم شامل تازه‌ترین ساخته‌های رومن پولانسکی، برادران کوئن، استیون سودربرگ، جیم جارموش، پائولو سورنتینو و الکساندر پاین رقابت می‌کند. استیون اسپیلبرگ رئیس داوران بخش مسابقه اصلی است.

تبلیغات پاریسی ها برای اصغر فرهادی , تیلیغات برای اصغر فرهادی
در خلاصه داستان «گذشته» آمده است: «احمد (علی مصفا) چهار سال پس از جدایی از همسر فرانسوی‌اش به درخواست او راهی پاریس می‌شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کرده و ثبت کنند. او در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی لوسی دختر همسر سابقش می‌شود. تلاش او برای کمک به لوسی پرده از رازی در گذشته بر می‌دارد.»

تبلیغات پاریسی ها برای اصغر فرهادی , تیلیغات برای اصغر فرهادی
فرهادی این فیلم را در پاریس ساخته است. پولین بارله و بابک کریمی از دیگر بازیگران «گذشته» هستند. این فیلم تولید شرکت «ممنتو فیلمز پروداکشنز» است و چند شرکت دیگر نیز در تهیه آن مشارکت داشته‌اند.

فرهادی دو سال پیش با فیلم «جدایی نادر از سیمین» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.

منبع: khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
سایت سینمانگار: حضور اصغر فرهادی در کاخ جشنواره فیلم فجر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متن و حواشی جشنواره کن 2013؛ از دوربین طلا تا تلاش اصغر فرهادی + تصاویر



متن و حواشی جشنواره کن

جشنواره فیلم کن 2013 درحالی روز چهارشنبه با فیلم «گتسبی بزرگ» افتتاح می‌شود که رویدادهای مهمی چون نمایش جدیدترین ساخته اصغر فرهادی، حضور «استیون اسپیلبرگ» در مسند ریاست هیات‌داوران، اعطای دوربین طلا و ... از مهمترین رویدادهای جشنواره امسال خواهد بود.

 

فرش قرمز شصت‌وششمین جشنواره فیلم کن به عنوان معتبرترین رویداد سینمایی روز چهارشنبه (15 می) باردیگر قدمگاه چهره‌های نامدار سینمای جهان خواهد شد.

 

جشنواره فیلم کن درحالی روز چهارشنبه با نمایش فیلم «گتسبی بزرگ» افتتاح می‌شود که رویدادهای مهمی چون نمایش جدیدترین ساخته اصغر فرهادی، حضور «استیون اسپیلبرگ» در مسند ریاست هیات‌داوران، اعطای دوچرخه طلایی به «جین کمپیون»، حضور دو فیلم ایرانی در بخش فیلم‌های کوتاه و ... از مهمترین رویدادهای جشنواره امسال خواهد بود.

 

زنگ آغاز با «گتسبی بزرگ» با حضور دی‌کاپریو

جشنواره‌ کن امسال با نمایش فیلم «گتسبی بزرگ» ساخته «باز لورمن» آغاز خواهد شد که البته برخلاف روال معمول جشنواره کن، این اولین نمایش فیلم نخواهد بود، چراکه از هفته گذشته در آمریکا به روی پرده رفته است. این فیلم با اقتباس از رمان «اسکات فیتزجرالد» و با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» رونق دو چندانی به افتتاحیه این فستیوال خواهد داد.

 

در سال‌های اخیر اغلب فیلم‌های هالیوودی در افتتاحیه کن به روی پرده رفته‌اند. سال گذشته «قلمروی طلوع ماه» وس اندرسون، سال 2011 «نیمه‌شب در پاریس» وودی آلن، سال 2010 «رابین هود»، سال 2009 انیمیشن «بالا»،‌ سال 2008 «ایندیانا جونز قلمرو جمجمه کریستال» و در سال 2006 فیلم «رمز داوینچی» جشنواره کن را آغاز کردند.

متن و حواشی جشنواره کن

 

اسپیلبرگ در راس هیات‌داوران نام‌آشنا

«استیون اسپیلبرگ»، کارگردان پرآوازه سینمای جهان امسال ریاست هیات‌داوران برای اعطای نخل طلا را به عهده گرفت است. وی اخیرا با فیلم «لینکلن» در 12 بخش گوناگون نامزد دریافت جایزه اسکار شد که در نهایت توانست دو اسکار را برای این فیلم به ارمغان آورد. این اولین‌بار نیست که «اسپیلبرگ» به جشنواره کن می‌آید. وی پیش از این با اولین ساخته‌اش «شوگرلند اکسپرس» در سال 1974 موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه از کن شد.

 

امسال چهره‌های سرشناس دنیای سینما در هیات داوران کن حضور دارند. «آنگ لی»، کارگردان سرشناس چینی که دوبار در سال‌های 1997 و 2009 نامزد نخل طلا بوده، امسال داور بخش رقابتی است. «نائومی کاواسه»، کارگردان معروف ژاپنی، «کریستین مونگیو»، کارگردان معروف رومانیایی برنده نخل طلا، «کریستوف والتز»، بازیگر معروف هالیوود، «لین رامزی»، از معروف‌ترین فیلمنامه‌نویسان هالیوود، «نیکول کیدمن»، بازیگر نامدار هالیوود، «دانیل آئوتوی» بازیگر و کارگردان فرانسوی به همراه «ویدای بالان»، بازیگر سرشناس هندی ترکیب هیات داوران بخش رقابتی کن را تشکیل می‌دهند.

متن و حواشی جشنواره کن

 

دورخیز «اصغر فرهادی» برای نخل طلا؛ بزرگان آمده‌اند

بخش رقابتی جشنواره کن امسال با حضور کارگردانان سرشناسی چون «رومن پولانسکی»، «اصغر فرهادی»، «برادران کوئن»، «استیون سودربرگ» و «پائولو سورنتینو» رنگ‌وبوی متفاوتی گرفته است.

 

فیلم «گذشته» جدیدترین ساخته‌ اصغر فرهادی است که «برنیس بژو» (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده‌ سزار)، «طاهر رحیم» (برنده جایزه سزار)، «علی مصفا» و «پائولین بورلت» در آن مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند. طبق برنامه اعلام شده، این فیلم روز هفدهم می (27 اردیبهشت) نمایش خواهد داشت.

 

از دیگر آثار قابل‌توجه در این بخش می‌توان به «آنسوی کاندلابرا» ساخته استیون سودربرگ، «زیبایی بزرگ» از پائولو سورنتینو، «ونوس در پوست خز» ساخته رومن پولانسکی، «نبراسکا» ساخته الکساندر پاین، «درون لیون دیویس» به کارگردانی برادران کوئن و «فقط عشاق زنده ماندند» ساخته جیم جارموش اشاره کرد.

 

اعطای دوچرخه طلایی به «جین کمپیون»

«جین کمپیون»، کارگردان سرشناس نیوزلندی در افتتاحیه بخش دو هفته کارگردانان جشنواره امسال با اعطای جایزه "دوچرخه طلایی" از سوی اتحادیه کارگردانان سینمای فرانسه تقدیر خواهد شد. وی که امسال عهده‌دار ریاست بخش «سینه فونداسیون» و هیات داوران فیلم کوتاه است، روز شانزدهم می همزمان با افتتاحیه بخش جنبی دو هفته کارگردان جایزه افتخاری دوچرخه طلایی را دریافت می‌کند.

 

فیلم‌های ایرانی‌ حاضر در کن

فیلم «بیشتر از دو ساعت» ساخته علی عسگری نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی فیلم کوتاه خواهد بود. همچنین فیلم کوتاه «دوئت» ساخته نوید دانش نیز در بخش سینه‌فونداسیون که ویژه فیلم‌های کوتاه دانشجویی است حضور می‌یابد. علاوه‌بر این فیلم «دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند» ساخته محمد رسول‌اف با وجود شایعات فراوان مبنی بر عدم حضور در جشنواره کن امسال موفق به حضور در بخش نوعی نگاه شد.

متن و حواشی جشنواره کن

«آنیس واردا» دوربین طلا می‌دهد

«آنیس واردا»، کارگردان نامدار سینمای اروپا ریاست هیات داوران دوربین طلای جشنواره کن امسال را برعهده دارد. وی در سال 1964 جایزه سینمایی «لوئی دلوک» را کسب کرد، در سال 1992 نامزد نخل طلای کن بود، در سال 1985 شیر طلای ونیز را برد و در سال 1965 خرس نقره‌ای جشنواره برلین را به‌دست‌ آورد.جایزه دوربین طلای کن در سال 1978 راه‌اندازی شد که به بهترین فیلم اول یک کارگردان حاضر در بخش رقابتی، دوهفته کارگردانان و هفته منتقدین اعطا می‌شود. سال گذشته فیلم «چارپایان حیات‌وحش جنوب» ساخته «بن زیتلین» این جایزه را کسب کرد.

 

هیچکاک با «سرگیجه» در بخش فیلم‌های کلاسیک

امسال نسخه بازسازی‌شده از شاهکارهای «آلفرد هیچکاک»،‌ «آلن رنه» و «بیلی وایلدر» در بخش فیلم‌های کلاسیک جشنواره کن امسال به روی پرده خواهد رفت. علاوه‌بر فیلم «سرگیجه» ساخته «آلفرد هیچکاک»، نسخه بازسازی شده فیلم‌های سرشناسی چون «کلئوپاترا»، «چارولاتا» ساخته ساتیاجیت رای، «فدورا» از آلن رنه، «آخرین امپراطور» ساخته برناردو برتولوچی و «هیروشیما عشق من» ساخته «آلن رنه» و «یک بعدازظهر پاییزی» ساخته «یاسوجیرو اوزو» از مهمترین فیلم‌های حاضر در این بخش هستند.

 

تقدیر از استاد «آلن دلون»

«آلن دلون»، بازیگر سرشناس سینمای فرانسه در جشنواره کن به پاس یک عمر دستاورد سینمایی تقدیر خواهد شد. در مراسم تقدیر از این چهره‌ی سرشناس قرار است فیلم «بعدازظهر بنفش» که در سال 1960 به کارگردانی «رنه کلمنت» با بازی وی انجام شد نمایش ویژه یابد. آلن دلون در طول بیش از نیم‌قرن حضور در عرصه سینما در بیش از 100 فیلم سینمایی نقش آفرینی داشت. وی که در سال 1995 جایزه خرس طلای افتخاری جشنواره برلین را دریافت کرد، در سال 1985 جایزه سزار بهترین بازیگر مرد فرانسه را گرفت.

 

نمایشگاه کاریکاتور برای ترویج صلح

نمایشگاهی از آثار بزرگان عرصه‌ی کاریکاتور دنیا با عنوان «کاریکاتورهایی برای صلح» در حاشیه جشنواره کن برپا خواهد شد. قرار است درآمد حاصل از فروش این تابلوها برای حمایت از برقراری صلح در جهان به موسسه‌ای با همین نام تعلق بگیرد. جشنواره کن روز 20 می اقدام به برگزاری مراسم ویژه‌ای برای جمع‌آوری اعانه برای اجرای فعالیت‌های صلح‌آمیز خواهد کرد. موسسه «کاریکاتورهایی برای صلح» توسط «کوفی عنان» در سال 2008 برای تحکیم دوستی و صلح جهانی و احترام متقابل میان کشورها تاسیس شد و کاریکاتور به عنوان یک زبان مشترک در جهان که تمامی ملت‌ها و فرهنگ‌ها آن را می‌فهمند، مورد استفاده قرار گرفت.

 

اسکورسیزی «سکوت»‌اش را می‌شکند

جدیدترین پروژه سینمایی «مارتین اسکورسیزی» با عرضه در بازار فیلم جشنواره کن، به کمپانی‌های بین‌المللی پیش فروش خواهد شد. فیلم «سکوت» اقتباسی از رمان تحسین شده نوشته «شوسا کواندو» در دهه‌ 60 میلادی است که در حال و هوای قرن 17 میلادی خواهد بود. همچنین زمزمه‌هایی مبنی بر پیش‌فروش «مرد ایرلندی» دیگر ساخته «اسکورسیزی» که قرار است با «آل پاچینو» و «رابرت دنیرو» در کنار «جوپسکی» در آن نقش آفرینی کنند در بازار جشنواره کن امسال به گوش می‌رسد.

 

«توماس وینتربرگ» رییس هیات داوران نوعی نگاه

«توماس وینتربرگ»، کارگردان سرشناس دانمارکی ریاست هیات داوران بخش نوعی نگاه امسال جشنواره کن را برعهده دارد. وی سال گذشته با فیلم «شکار» جایزه‌ کلیسای جهانی جشنواره کن را گرفت و پیش از آن توانسته بود در سال 1998 با فیلم «جشن» جایزه‌ی سوم هیات داوران کن را بگیرد.

 

پایان جشنواره کن با «زولو»

فیلم تریلر «زولو» در ژانر جنایی، پایان‌بخش شصت‌وششمین جشنواره‌ی فیلم کن خواهد بود. این فیلم در ژانر جنایی با بازی «اورلاندو بلوم» و «فارست ویتاکر» به کارگردانی «ژروم ساله» ساخته شده که فیلمنامه آن توسط «ژولین راپنو» نوشته شده و تمامی سکانس‌های آن در آفریقای‌جنوبی فیلمبرداری شده است. «اورلاندو بلوم» و «فارست ویتکر» نقش دو پلیس را ایفا می‌کنند که در آخرین روزهای حکومت رژیم آپارتاید در آفریقای‌جنوبی درمورد یک جنایت تحقیق می‌کنند.

متن و حواشی جشنواره کن

 

کناره‌گیری «ژیل ژاکوب» از ریاست جشنواره در سال 2015

«ژیل ژاکوب» که در سال 1977 وارد هیات رئیسه جشنواره کن شد و در سال 2001 به عنوان رییس این رویداد سینمایی معتبر انتخاب شد، در سال 2015 از سمت خود کنار خواهد رفت. گرچه «تیری فرمائو» از سال 2001 به عنوان کارگردان هنری و مدیر اجرایی جشنواره فعالیت داشته و مسئول انتخاب فیلم‌های بخش رقابتی بوده است، اما «ژیل ژاکوب» همواره به عنوان نماد جشنواره کن مطرح بوده است.

 

ژاکوب طی 40 سال حضور در معتبرترین رویداد سینمایی جهان، مسئولیت‌های مختلفی را برعهده داشته که راه‌اندازی جایزه "دوربین طلا" ویژه فیلمسازان جوان و همچنین بخش پرطرفدار "نوعی نگاه" که شانه به شانه‌ بخش رقابتی فعالیت می‌کند، از دستاوردهای چشمگیر ژاکوب بوده‌اند.

 

«پله» هم می‌آید

«پله»، ستاره‌ی اسطوره‌ای فوتبال جهان برای پیش‌فروش مستند زندگی‌اش راهی جشنواره کن می‌شود. بازار فیلم کن قرار است دومین اثر مستند از زندگی «پله»، ستاره‌ معروف فوتبال برزیل و جهان را در این رویداد سینمایی با حضور این فوتبالیست مطرح پیش‌فروش کند. «مایکل زیمبالیست» و «جف زیمبالیست» کارگردانی این مستند را برعهده دارند و در این مستند چگونگی تبدیل شدن این کودک فقیر به یک فوتبالیست تاریخی و برنده سه جام جهانی فوتبال را به تصویر خواهند کشید.

منبع: isna.ir