فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی



جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

اعتراض نیکی کریمی به افزایش جراحی های زیبایی میان بازیگران ایرانی و مصنوعی شدن قیافه های آنها، بهانه ای شد تا نظر چند بازیگر را درباره جراحی زیبایی جویا شویم. بازیگران خانم و آقا، جوان و پیشکسوت اغلب با افراط در جراحی زیبایی مخالفند ولی بعضی ها مثل بهنوش بختیاری و سپند امیرسلیمانی، نظرات متفاوتی دارند.

جراحی زیبایی بین بازیگران ایرانی به حدی رایج شده که دیگر حتی صدای نیکی کریمی بازیگر سینما را هم درآورده است. او در اعتراضی به بازار داغ لب ها، چانه ها و گونه های تزریق شده و کاشته شده توسط بازیگران اشاره کرده و گفته است: «بعد از دیدن فیلم «گذشته» و دیدن سیمای ساده «برنیس بژو» با خودم فکر کردم واقعا چه بر سر این جامعه آمده؟ بازیگری که فیلمش برنده اسکار است و اینقدر شانس کار در اروپا و هالیود را دارد و تازه شاید رقابت گسترده ای پیش رو دارد، با این سیمای ساده در فیلم ها حاضر می شود اما بازیگران ما برای زیبا دیده شدن در تنها گستره پیش رو یعنی سینمای ایران دست به هر کاری می زنند که تازه نتیجه اش قیافه ای مصنوعی و غیرعادی و غیرقابل باور است.» اما آیا هنرپیشه های ایرانی بیشتر از باقی هنرپیشه های دنیا جراحی می کنند؟

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

اگرچه آمار و ارقام مشخص و قابل استنادی وجود ندارد اما بعضی از صاحبنظران این حوزه معتقدند بازیگران هالیوودی مشهور هم کمتر از هنرپیشه های وطنی دست به دامان جراحی های زیبایی نمی شوند و چه بسا حتی بیشتر از همتایان ایرانی خودشان در فکر زیباتر شدن باشند اما چیزی که باعث تفاوت این دو دسته می شود، فرم و اجرای جراحی هاست.

در واقع خارجی ها خیلی ظریف و زیرپوستی جراحی می کنند؛ طوری که شما اگر عکس های قبل از عملشان را ندیده باشید، محال است بفهمید این آدم در چهره اش دستی برده ولی ایرانی ها آنقدر سر و شکل مصنوعی و غلو شده ای برای خودشان درست می کنند که تشخیص اینکه خانم بازیگر همان بازیگر آشنای قبل از جراحی پلاستیک است گاهی دشوار می شود.

با این وجود، دکتر سعید معیدفر، جامعه شناس معتقد است خاورمیانه ای ها، یعنی ایرانی ها، عرب ها و ترکیه ای ها بیش از جوامع غربی به جراحی زیبایی رو می آورند: «در اروپا آدم ها بسیار راحت از خانه خارج می شوند و حتی اگر ظاهرشان چندان زیبا نباشد، از این مسئله اصلا خجالت نمی کشند و راحت برخورد می کنند اما در ایران فرد می رود و جراحی می کند. در فیلم ها و حتی گزارش های خبری اروپایی هم همینطور است و بعضی از آنها با قیافه های عجیب و غریبی حاضر می شوند و احساس خجالت هم نمی کنند. چرا؟ چون خودشان را در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ممتاز می دانند، بنابراین دلیل اهمیت دادن بیش از حد در خاورمیانه، به خصوص در ایرانی ها تاخر در توسعه یافتگی در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است؛ یعنی می توان گفت ما از شکل، در حال حرکت به سمت محتوا هستیم و این مدرن شدن در حال حاضر در شکل و ظاهر خودش را نشان می دهد.»

برای اینکه ابعاد ماجرا روشن تر شود ابتدا سراغ تعدادی از بازیگران وطنی رفتیم و نظرشان را درباره اظهارات نیکی کریمی پرسیدیم تا ببینیم آیا همکارانش نظرهای او را تایید می کنند یا نه.

هما خاکپاش

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

بهتر از هر کسی در عرصه هنر شخص گریمور است که به عمل های زیبایی و عواقب بعد از آن می تواند پی ببرد. یک گریمور حرفه ای به خوبی می داند که چه سختی ها و عوارضی بعد از عمل جراحی گریبانگیر یک بازیگر می شود. من تا به حال عمل زیبایی انجام نداده ام چون معتقدم چهره من را مردم همانگونه که هست پذیرفته اند. مردماستقبال و نظر خوبی در مورد بازیگرانی که جراحی بیش از حد می کنند از خود نشان نداده اند؛ هر چقدر هم که جراحان در کار خودشان ماهر باشند، به نظر من بهتر است افراد به خصوص قشر هنرمندان از اینگونهعمل ها پرهیز کنند چرا که خداوند به همه انسان ها زیبایی داده است.

فاطمه گودرزی

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

من خودم به زیبایی صورت به خصوص پوست بسیار اهمیت می دهم چون اعتقاد دارم یک انسان سوای بازیگری در هر شغلی که هست باید به زیبایی خود اهمیت بدهد، ولی از آنجا که افراط در هیچ کاری پسندیده نیست من هم با این عمل های رایج بین بازیگران مخالف هستم و معتقدم سادگی خود می تواند بهترین زیبایی باشد.

مهدی امینی خواه

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

عمل های زیبایی بیشتر بین بازیگرهای خانم مرسوم است و آقایان کمتر نسبت به خانم ها به این کار می پردازند. من خودم بشخصه زیبایی را دوست دارم و همیشه سعی کرده ام با آراستگی جلوی دوربین ظاهر شوم ولی با گفته های خانم کریمی موافقم و به نظر من هم افراط در عمل های زیبایی برای یک بازیگر مناسب نیست.

سپند امیرسلیمانی

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

من در این مورد نظر خاصی ندارم چون هر کسی صلاح کار خودش را می داند. کسی از این کار خوشش می آید و مدام انجام می دهد ولی شخص دیگر اصلا معتقد به اینگونه عمل ها نیست. من نمی توانم قضاوت کنم و همیشه سعی کرده ام در اینگونه مسائل اظهارنظر نکنم.

بهنوش بختیاری

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

من وقتی بینی ام را عمل کردم برای خیلی ها آن زمان جای تعجب و سوال داشت و مدام سر زبان ها بود که بهنوش بختیاری بینی اش را عمل کرده است ولی در حال حاضر این اتفاق در بین عامه مردم و هنرمندان شایع شده است. ایرادی در این کار نمی بینم؛ به هر حال ما سوای اینکه یک بازیگر هستیم یک انسانیم. هر کسی هم میل به زیباتر شدن داردو این ذات انسان است. به نظر من مردم بیشتر باید به توانایی و شخصیت واقعی یک بازیگر توجه کنند تا اینکه بخواهند بدانند که فلان بازیگر چه عمل جراحی را انجام داده است.البته من هم با عمل های افراطی مخالفم ولی فی النفسه این کار را اشکال نمی دانم.

خاطره حاتمی

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

در مورد صحبت های خانم کریمی هنرمند خوب کشورمان مبنی بر رواج عمل های زیبایی بین هنرمندان به خصوص خانم ها، باید بگویم از دیدگاه منتعادل پایه و اساس هر کاری است. عمل زیبایی به خودی خود ایرادی ندارد ولی اگر از حالت تعادل خارج شود و به افراط تبدیل شود من هم با آن موافق نیستم. یک بازیگر به اعتقاد من باید چهره طبیعی و واقعی خودش را جلوی لنز دوربین به مردم نمایش دهد. البته تغییرات جزیی به منظور بهتر نمایان شدن بد نیست ولی اگر بازیگری بخواهد مدام این تغییرات را انجام دهد و چهره اش را از حالت طبیعی خارج کند، بله با نظر خانم کریمی موافقم.

جراحی زیبایی ستاره ها
اگرچه قرن ها از ابداع جراحی زیبایی می گذرد اما آنها در اوایل قرن 20 برای کمک به مجروحان جنگ جهانی اول گسترش پیدا کردند. بر اساس آمار امروز تعداد جراحی های زیبایی غیرضروری بسیار زیاد شده است. خیلی ها معتقدند ستاره های سینما مقصرند

مایکل داگلاس

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

مایکل داگلاس تهیه کننده و بازیگر مشهور فیلم هایی مانند «ترافیک» تاکنون چند بار عمل کشیدن پوست صورت و تزریق بوتاکس انجام داده است.

شراره رخام

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

شراره رخام را معمولا به جای اینکه با بازی هایش بسنجند با تعداد عمل های زیبایی اش می سنجند؛ مانند جراحی بینی، پروتز لب و تزریق بوتاکس.

هلن میرن

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

بازیگر فیلم هایی مانند «ملکه» و «بازنشستگان فوق العاده خطرناک» تاکنون چند عمل جراحی زیبایی مانند لیفتینگ صورت، پروتز گونه، تزریق بوتاکس و جراحی فک انجام داده است.

هانیه توسلی

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

هانیه توسلی جزو بازیگرانی است که بینی اش را عمل کرده است. اگرچه این موضوع چندان جلب توجه نمی کند چون فرم کلی بینی اش به هم نریخته است.

جرج کلونی

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

جرج کلونی اعتراف کرده است که جراحی کشیدن پلک و بوتاکس انجام داده است؛ اگرچه بلافاصله حرفش را پس گرفته.

ناتالی پورتمن

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

بازیگری که در نوجوانی با فیلم «لئون» معروف شد و کارش را با موفقیت ادامه داده، جراحی زیبایی بینی، کاشت ابرو، تزریق بوتاکس و ژل و پروتز گونه انجام داده است.

میکی رورک

جراحی زیبایی در ستاره های ایرانی و خارجی

بازیگری که پس از افول با فیلم های «مرد آهنی 2» و «یک بار مصرف ها» دوباره به سینما برگشت تاکنون چند بار عمل لیفتینگ صورت انجام داده است که خیلی هم بد از آب درآمده.
منبع:مجله تندرستی/برترین ها

 


ویدیو مرتبط :
دانلود مبانی و چارچوب نظری، پیشینه تحقیق داخلی و خارجی در مورد جراحی زیبایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ستاره​ ها؛ باید جراحی زیبایی کنم؟ + تصاویر



اخبار فرهنگی - ستاره​ها؛ باید جراحی زیبایی کنم؟ + تصاویر

جراحی‌های زیبایی برای پوشاندن معایب اساسی صورت می‌توانند گزینه مناسبی باشند اما گاهی اوقات ...

جراحی‌های زیبایی برای پوشاندن معایب اساسی صورت می‌توانند گزینه مناسبی باشند اما گاهی اوقات افراط در این جراحی‌ها می‌تواند شمایل طبیعی صورت را به شکلی مصنوعی تغییر دهد و دردسرهایی را ایجاد کنند.گاهی افراد بدون نیاز مبرم، اقدام به جراحی‌های زیبایی می‌کنند درصورتی‌که می‌توانند با یک زندگی سالم و تغذیه صحیح، زیبایی طبیعی خود را حفظ کرده و از سلامت پوست و چهره‌شان مراقبت کنند. مصداق این ادعا برخی از خانم‌های بازیگر خارجی و ایرانی هستند که حتی به واسطه شغل شان هم حاضر نشده‌اند تن به جراحی‌های زیبایی بدهند و به روش‌های عادی از زیبایی طبیعی خود مراقبت کرده‌اند. اگرچه در کنار این گروه افرادی هم وجود دارند که جراحی زیبایی را بهترین انتخاب و رمز موفقیت خود می‌دانند.


جولین مور
روش‌های طبیعی در اولویت‌اند

اخبار , اخبار فرهنگی,جراحی های زیبایی ستاره ها,رمز موفقیت بازیگران


بانوی 50 ساله سینمای هالیوود با وجود اینکه دوران میانسالی را طی می‌کند همچنان جوان و پرانرژی به نظر می‌رسد آن هم در شرایطی كه او تا به امروز رفت و آمدی به مطب پزشکان جراحی پلاستیک و زیبایی نداشته است. برای جولین مور اهمیتی ندارد که جدیدترین متد جراحی چطور می‌تواند سن او را در ظاهر تا حد امکان پایین بیاورد بلکه در عوض ترجیح می‌دهد زیبایی‌اش را به طور طبیعی حفظ کند و البته هر تغییری را که عبور سال‌ها به چهره‌اش تحمیل می‌کند، بپذیرد. جولین مور تا به امروز از هرگونه اقدام زیبایی از انواع تزریق‌ها گرفته تا جراحی‌های سنگین و بزرگ خودداری کرده است.

جولیا رابرت
خودم را دوست دارم

اخبار , اخبار فرهنگی,جراحی های زیبایی ستاره ها,رمز موفقیت بازیگران


گذر زمان این اجازه را به خودش می‌دهد تا زیبایی‌های دوره جوانی را کم و کمتر کند اما تغذیه سالم و زندگی صحیح گاهی این حق را از زمان می‌گیرد؛ گواه این ادعا جولیا رابرت است. او در آستانه 50 سالگی قرار دارد درحالی‌که اصلا در قامت زنی به این سن و سال به چشم نمی‌آید. با این حال جولیا رابرت تا امروز سراغ انواع جراحی‌های زیبایی ازجمله بوتاکس و موارد مشابه آن نرفته است. البته او برای این کار خود دلیل قانع‌کننده‌ای دارد: «من 3 فرزند دارم و می‌خواهم آنها بدانند و درک کنند که من در هر دوره‌ای از زندگی‌ام چگونه هستم و چه شرایطی را می‌گذرانم. برای همین سراغ جراحی‌های زیبایی نخواهم رفت.»

جوآن ریورز
از جراحی زیبایی‌ام راضیم

اخبار , اخبار فرهنگی,جراحی های زیبایی ستاره ها,رمز موفقیت بازیگران


خیلی‌ها جوآن ریورز را ملکه جراحی‌های زیبایی می‌نامند. این خانم کمدین بارها و بارها صورتش را به تیغ جراحان سپرده و در این زمینه رکورددار است. لیفتینگ چشم و پوست ازجمله جراحی‌های زیبایی است که جوآن ریورز بارها سراغش رفته. جوآن که از این اقدامات زیبایی کاملا راضی به نظر می‌رسد در این باره می‌گوید: جراحی‌های زیبایی برای این نیستند که شما چه شکلی به نظر برسید بلکه برای این هستند که شما آن‌طور که فکر می‌کنید و دوست دارید به نظر برسید. برای همین است که من بارها و بارها سراغ این جراحی‌ها رفته‌ام و بابت این موضوع هم نه متاسفم نه پشیمان.

ونسا پارادایز
دوست ندارم مصنوعی باشم

اخبار , اخبار فرهنگی,جراحی های زیبایی ستاره ها,رمز موفقیت بازیگران


او در این باره بی‌چون و چرا تصمیم خود را گرفته است. ونسا پارادایز زیبایی‌های طبیعی‌ را ترجیح می‌دهد و قصد ندارد شمایل مصنوعی داشته باشد. او قاطعانه می‌گوید که تا به حال جراحی پلاستیک و زیبایی نداشته است و در آینده هم قصد ندارد سراغ این دست اقدامات برود.ونسا ترجیح می‌دهد از متدها و شیوه‌های طبیعی و رژیم غذایی مناسب برای حفظ زیبایی و نشاط پوستش استفاده کند. او معتقد است با تغییر سبک زندگی و داشتن برنامه غذایی سالم و شیوه زندگی سلامت می‌توان بدون نیاز به روش‌های تهاجمی پزشکی زیبایی و سلامت را حفظ کرد .

مریل استریپ
عبور سال‌ها برایم خوشایند است

اخبار , اخبار فرهنگی,جراحی های زیبایی ستاره ها,رمز موفقیت بازیگران


او بدون شک یکی از موفق‌ترین زنان هالیوود است که علاوه بر زندگی پایدار و سعادتمند خانوادگی در زندگی حرفه‌ای خود هم به طور مستمر به‌عنوان بازیگری بسیار موفق شناخته شده است. او در 60 سالگی فوق‌العاده به نظر می‌رسد. استریپ بمبی از انرژی و سلامتی است که البته اینها را مدیون تغذیه صحیح و زندگی سالم خود می‌داند. مریل استریپ بارها اعلام کرده هرگز سراغ اقدامات زیبایی نظیر بوتاکس نخواهد رفت چون دوست ندارد زیبایی مصنوعی روی صورتش بنشیند حتی اگر بالا رفتن سن زیبایی‌های طبیعی صورت او را کم کند. مریل استریپ در این باره می‌گوید: «گذر زمان را حتی اگر اثراتش در چهره‌ام مشخص شود با آرامش پذیرفته‌ام و اجازه می‌دهم عبور سال‌ها هر چه دوست دارد را به سرانجام برساند!»

کیت بلانشت
به قانون طبیعت احترام می‌گذارم

اخبار , اخبار فرهنگی,جراحی های زیبایی ستاره ها,رمز موفقیت بازیگران


اظهارنظر کیت بلانشت درباره جراحی‌های زیبایی جالب توجه است: «چه کسی می‌خواهد صورتی داشته باشد که روند طبیعی زندگی را طی نکرده و طبق قانون طبیعت زندگی نکرده باشد؟ با عبور سال‌ها خط و خطوطی روی آن نیفتاده باشد و نشانی از تجربه و پختگی را همراه نداشته باشد؟ من یکی از همان آدم‌ها هستم.» کیت بلانشت یکی از مخالفان سرسخت جراحی‌های زیبایی است. او بارها مدعی شده هرگز اجازه نخواهد داد سوزن بوتاکس به صورت وی برخورد کند.

سارا جسیکا پارکر
با پیری کنار می‌آیم

اخبار , اخبار فرهنگی,جراحی های زیبایی ستاره ها,رمز موفقیت بازیگران


پارکر البته بارها به این موضوع متهم شده که در گذشته تحت جراحی‌های زیبایی قرار گرفته، اما هر بار که این موضوع مطرح شده او با قاطعیت تمام این شایعات را رد کرده و به تندی به این واکنش‌ها پاسخ داده است. سارا جسیکا پارکر ازجمله بازیگرانی است که تا امروز تن به جراحی‌های زیبایی نداده است. پارکر در این باره می‌گوید: «هرگز تا امروز جراحی زیبایی نداشته‌ام. بالا رفتن سن را به همان آرامی که اتفاق می‌افتد در نهایت آرامش می‌پذیرم و هر تغییر طبیعی را که بر اثر عبور سال‌ها روی صورتم واقع شود، قبول می‌کنم. این ذات طبیعت است و باید آن را همانطور که هست، پذیرفت.» اگرچه شایعات همچنان دست از سر پارکر برنمی‌دارند اما او با طمانینه روی موضع خود ایستاده و می‌گوید بالا رفتن طبیعی سن را پذیرفته است. همه این مسائل در شرایطی مطرح می‌شود که برخی معتقدند بینی سارا جسیکا پارکر زیادی بزرگ است اما او شخصا همین صورت طبیعی را ترجیح داده و بینی‌اش را به تیغ جراحان نسپرده است.

دیوید هاسل‌هوف
جوانی‌ام را مدیون بوتاکس‌ام

اخبار , اخبار فرهنگی,جراحی های زیبایی ستاره ها,رمز موفقیت بازیگران


دیوید هاسل‌هوف بازیگر سرشناس، از گفتن راز شادابی و جوانی‌اش به دیگران هیچ ابایی ندارد و خیلی با طمانینه در برابر این پرسش که چطور همچنان چهره جوانی دارد پاسخ می‌دهد که این هنر تزریق بوتاکس به صورتش است. دیوید هاسل‌هوف اتفاقا یکی از طرفداران پر و پا قرص بوتاکس است به‌خصوص برای مردانی که سن آنها بالا رفته و آثار عبور زمان روی چهره‌شان نشسته. هاسل‌هوف معتقد است بوتاکس علاوه بر اینکه چهره آنها را شاداب نگه می‌دارد، اعتماد به نفس‌شان را هم بالا می‌برد با این وصف چرا نباید از بوتاکس استفاده کرد.

سایمون کاول

اخبار , اخبار فرهنگی,جراحی های زیبایی ستاره ها,رمز موفقیت بازیگران


او یکـــی از تهیه‌کنندگان و البته سرمایه‌گذاران سرشناس موسیقی است که راز چهره جوان و پوست بدون چین و چروکش را باتوجه به سن و سال نسبتا بالایش خیلی بی‌تعارف استفاده از بوتاکس عنوان می‌کند. سایمون کاول درباره استفاده از بوتاکس می‌گوید: برای من بوتاکس غیر‌عادی‌تر از خمیر دندان نیست! به‌خصوص وقتی شما سالی یک‌بار از آن استفاده کنید و اتفاقا جواب هم بدهد. مگر چه اشکالی دارد!

آنجلینا جولی

اخبار , اخبار فرهنگی,جراحی های زیبایی ستاره ها,رمز موفقیت بازیگران


جولی بازیگر پرکار هالیوود هم یکی از هواداران جراحی زیبایی است. او که در سال گذشته بعد از درمان سرطان سینه و تخلیه آنها برای جراحی زیبایی و استفاده از پرتز در این ناحیه اقدام کرد معتقد است: «در بعضی شرایط جراحی زیبایی زندگی دوباره به انسان می‌بخشد و این انکار ناشدنی است»

جولی چن

اخبار , اخبار فرهنگی,جراحی های زیبایی ستاره ها,رمز موفقیت بازیگران


این مجری مشهور تلویزیون، یکی دیگر از افراد سرشناسی است که خیلی راحت استفاده از جراحی‌های زیبایی را برای جذابیت چهره و البته بالا بردن اعتماد به نفس می‌پذیرد و به استفاده از این اقدامات اعتراف می‌کند. او اخیرا سراغ جراح زیبایی رفته است که چشمانش را کمی پهن‌تر می‌کند و در این باره می‌گوید: امیدوارم با این عمل قیافه‌ام بهتر از قبل شود.

 

اخبار فرهنگی - فرهنگ و هنر