فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

جدول بندی اکران عید یا تقلید از انتخابات ریاست جمهوری +تصاویر



از اهمیت پخش نوروزی همه مطلع هستند زیرا یک اکران پر رونق در عید که بتواند پای مردم را به سالن‌های سینمایی باز کند، سال سینمائی مطلوبی را رقم خواهد زد.

باشگاه خبرنگاران - جدول اکران نوروز 92 اعلام شده "قاعده تصادف"، "رسوایی"، "تهران 1500"، "حوض نقاشی" و "رژیم طلائی" به علاوه یک فیلم سه بعدی ایرانی به نام "آقای الف" و "عشق" یعنی اثری پر سروصدا از فیلمساز کهنه کار اتریشی "میشائیل هانکه".

 

جدول بندی اکران عید یا تقلید از انتخابات ریاست جمهوری

 

جدول بندی اکران عید یا تقلید از انتخابات ریاست جمهوری

 

جدول بندی اکران عید یا تقلید از انتخابات ریاست جمهوری

 

جدول بندی اکران عید یا تقلید از انتخابات ریاست جمهوری

 

از اهمیت پخش نوروزی همه مطلع هستند زیرا یک اکران پر رونق در عید که بتواند پای مردم را به سالن‌های سینمایی باز کند، سال سینمائی مطلوبی را رقم خواهد زد.

برای جدول بندی اکران اصولی وجود دارد که مخاطبین هر فیلم را با توجه به فصل تکاپوی اجتماعی آن ها در نظر می‌گیرد و زمان اکران را تشخیص می دهد و مثلاً فیلمی که طیف تحصیل کرده و متفكر جامع مخاطب آن هستند، بهتر است در فصل پائیز اکران شود که دانشجوها و دانشگاهند یا فیلم کودک برای زمستان مناسب است، منتها هنگامی که بچه ها درگیر امتحانات نباشند عید هم فرمول های بخصوصی دارد که در مورد ایران (مناسب بودن اثر برای تماشای خانواده ها) مهمترین فاکتور به حساب می آید.

بسیاری گمان می‌کنند اثر نوروزی لزوماً باید شاد و مفرح و کمدی باشد اما چنین نیست بلکه هر اثری (کمدی و یا جدی) اگر مناسب تماشای خانواده ها باشد برای عید مناسب به نظر می رسد با این حساب یک ملودرام خانوادگی مثل "حوض نقاشی" یا "عشق" (اثر تحسین برانگیز میشائیل هانکه) برای نوروز مناسب هستند.

در مورد "قاعده تصادف" باید گفت شاید اثر خوبی باشد اما یک موضوع اجتماعی چالش برانگیز چندان با حال و هوای عید سازگار به نظر نمی آید مگر اینکه شرایط امروز جامعه توجیهی برای پخش آن در نوروز بوجود آورده باشد و "آقای الف" آخرین فیلم علی عطشانی که اولین سه بعدی ایرانی است تنها از جذابیت سه بعدی بودن برخوردار است و برگ برنده دیگری ندارد اما شاید همین هیجان نهفته در تیری دی بودن آن، این اثر را مناسب پخش نوروزی کرده باشد به هر حال اکران "آقای الف" جای فیلم دیگری را نمی‌گیرد.

 

جدول بندی اکران عید یا تقلید از انتخابات ریاست جمهوری

 

و اما می رسیم به فیلم بهرام عظیمی،" تهران 1500" یک تمرین ضعیف انیمیشن سازی است که سعی کرده با طراحی چند کاریکاتور از هنرپیشه های معروفی مثل "هدیه تهرانی"، "بهرام رادان"، "مهران مدیری" و.. برای مخاطب قلاب بیندازد اما در و اقع این اثر از نظر بصری زیر خطر فقر است فصل اکران آن هم به طور مسلم عید نیست با این حساب می‌ماند رژیم طلائی و رسوایی. رژیم طلائی کاری کمدی است که مخاطب متوسطی دارد و در حالی که بسیاری از آثار با کیفیت تر از نوبت اکران عید حذف کرده اند، جایگری چنین فیلمی در فهرست نورزوی ها عجیب است.

درباره "رسوایی" هم هر نوع بحثی بی فایده است چون سازنده آن از بچه های بالاست و چه تحلیل ها این فیلم را مناسب اکران عید بدانند و چه ندانند، به هر حال گل اکران سال در اختیار این آقا قرار خواهد گرفت و ما بیهوده آب در هاون نمی‌کوبیم و مخالفتی به عمل نمی آوریم.

چیزی که جای آن در میان آثار نوروزی امسال خالی به نظر می‌آید فیلم "چند بار دیدنی" است یعنی فیلمی که مخاطب در یکی دو هفته لااقل دوبار برای تماشای آن به سینما برود در ضمن اکران امسال طبق عرف چندسال اخیر که به تقلید از بعضی دوره های انتخابات ریاست جمهوری دو قطبی می‌شد، سعی کرده "حوض نقاشی" و "رسوایی" را مقابل هم قرار دهد تا شبهی از جنجال و رقابت بوجود آید اما ما برای رونق به فیلم خوب بیشتر از حاشیه نیازمندیم.

منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
پنج نکته درباره انتخابات ریاست جمهوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاندیداهای ریاست جمهوری و فرزندانشان/ تصاویر




فرارسیدن روز پدر شاید بهترین بهانه باشد برای پرداختن به زندگی خصوصی کاندیداهای ریاست جمهوری. کاندیداهایی که پیش از رقابت برای ریاست جمهوری، در خانه شان، یک پدر هستند.

دانستن نکته هایی از زندگی خصوصی چهره ها، همیشه جذاب است. به ویژه اگر پای رقابتی مثل انتخابات ریاست جمهوری هم در میان باشد. از کاندیداهای ریاست جمهوری دوره یازدهم، عکس های فراوانی در رسانه ها منتشر شده است. اما تصاویری که گویای زندگی خصوص و خانوادگی آنهاست، زیاد نیست.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید کاندیداهای ریاست جمهوری در قامت یک پدر، چگونه زندگی می کنند و فرزندان این کاندیداها چه قدر همراه پدرشان در رقابت های انتخاباتی حضور دارند؟

سعید جلیلی:
جوان ترین کاندیدای این دوره، تنها یک فرزند دارد. از سعید جلیلی 48 ساله و فرزند نوجوانش تا به حال چندین عکس منتشر شده است. عکس هایی که پدر و پسر را در مراسمی همچون راهپیمایی روز قدس، مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ع)  و نماز جمعه تهران شکار کرده است.

کاندیداهای ریاست جمهوری , زندگی خصوصی کاندیدا

غلامعلی حداد عادل :
رئیس 68 ساله فرهنگستان زبان و ادب پارسی که برای شرکت در  انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است، پدر 4 فرزند است. تنها پسر او «فریدالدین» که البته راه پدر را در سیاست هم ادامه می دهد از جمله فعالان سیاسی و مطبوعاتی ایران است. فریدالدین حداد عادل که سابقه سردبیری مجله «همشهری جوان» را دارد، الان جانشین مدیرمسئول هفته نامه «پنجره» است و البته سوابق علمی و سیاسی همچون معاونت دانشگاه امام صادق(ع) و عضویت در شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را هم در کارنامه دارد. حداد عادل پسر البته رئیس مدارس نمونه «فرهنگ» هم است. مدارسی که به دست پدرش پایه گذاری شد.

کاندیداهای ریاست جمهوری , زندگی خصوصی کاندیدا

محسن رضایی:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نطام و کاندیدای 4 دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری، نام 5 فرزند را در شناسنامه خود می بیند. محسن رضایی البته الان 4 فرزند دارد. چون یکی از پسرانش«احمد» چند سال قبل در یک حادثه مشکوک در هتل محل اقامتش در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس، در گذشته است. حالا «علی» رضایی به عنوان تنها پسر محسن رضایی یکی از نزدیک ترین افراد به او در رقابت های انتخاباتی است. علی رضایی که حضور فعالی در ستادهای پدرش دارد، در هنگام ثبت نام پدرش هم همراه با مادر  و خواهرانش در ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شد تا ثبت نام محسن رضایی 59 ساله در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، با حضور خانواده اش انجام شود.

کاندیداهای ریاست جمهوری , زندگی خصوصی کاندیدا

محمدرضا عارف:
کاندیدای یزدی و 62 ساله دوره یازدهم ریاست جمهوری، پدر 3 فرزند است که هر 3 هم پسر هستند. پسران عارف البته زیاد در انظار عمومی حاضر نشده اند و تنها تصویری که از عارف، در قامت یک پدر منتشر شده است، عکسی است که در حاشیه یک مراسم از عارف همراه با فرزند و عروسش گرفته شده است. عکسی که حجت الاسلام محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر اسبق دولت اصلاحات، ان را گرفته و منتشر کرده است:

کاندیداهای ریاست جمهوری , زندگی خصوصی کاندیدا

محمد باقر قالیباف:
شهردار مشهدی و 52 ساله تهران، 3 فرزند دارد. 2 پسر و یک دختر. «الیاس» و «اسحاق» پسران قالیباف، از اعضای اصلی فعالیت های انتخاباتی پدر هستند و نقش مهمی در تصمیم گیری ها دارند. این حضور اما بیشتر در سایه انجام می شود و حضور فرزندان قالیباف در کنار پدر، کمتر اتفاق افتاده است. این تصویر قدیمی، از معدود تصاویری است که عکاسان،  قالیباف پدر را در کنار همسر و فرزندش الیاس شکار کرده اند. آن هم در حاشیه یک مراسم افطاری در شهرداری تهران.

کاندیداهای ریاست جمهوری , زندگی خصوصی کاندیدا

علی اکبر ولایتی:
عیالوارترین کاندیدای این دوره ریاست جمهوری، 6 فرزند دارد. «علی اکبر ولایتی» 68 ساله این طور درباره زندگی خانوادگی اش توضیح داده است:«6 فرزند دارم، 2 دختر و و 4 پسر. یکی از آن ها پزشک است. 3 تا مهندس و یکی از دخترها هم در رشته ریاضی و یکی هم رشته روان شناسی تحصیل کرده اند.» در بین فرزندان ولایتی اما «محمد» و «علی اصغر » حضور پررنگ تری در فعالیت های انتخاباتی پدر دارند. پسران ولایتی در این عکس، از سمت راست دومین نفر (علی اصغر) و چهارمین نفر(محمد) حضور دارند.

کاندیداهای ریاست جمهوری , زندگی خصوصی کاندیدا

سید محمد غرصی:
بزرگترین کاندیدای این دوره از نظر سنی، سیدمحمد غرضی 72 ساله است. وزیر اسبق پست، تلگراف و تلفن 4 فرزند دارد که البته اطلاعات بسیار کمی از زندگی خصوصی و خانوادگی او منتشر شده است. شاید به خاطر دوری چندین ساله غرضی از سیاست.

اما عصر جمعه و در مراسم قرعه کشی نوبت پخش برنامه های اندیداها در صداوسیما، «سید محمد زهیر غرضی» به نمایندگی از پدرش درمراسم حاضر شد و قرعه پدر را انتخاب کرد.

کاندیداهای ریاست جمهوری , زندگی خصوصی کاندیدا

حجت الاسلام حسن روحانی:
کاندیدای  65 ساله و اهل شهرستان «سرخه» در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری هم از جمله رجال سیاسی است که اطلاعات بسیار کمی از زندگی خصوصی او منتشر شده است. تنها اطلاعات موجود از زندگی خصوصی «حسن روحانی» حاکی از آن است که او  4 فرزند دارد . شاید حضور در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری فرصتی ویژه باشد تا «شیخ دیپلمات» به اقتضای شرایط خاص تبلیغاتی این سالها، بیشتر درباره زندگی خصوص و خانوادگی خود سخن بگوید.

منبع:webzine.mehrnews.com