فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

جایزه ویژه جشنواره فیلم هالیوود برای «دنی بویل»



 

جایزه ویژه جشنواره فیلم هالیوود برای «دنی بویل»

 

جشنواره فیلم هالیوود از «دنی بویل»، كارگردان و تهیه كننده سرشناس انگلیسی تقدیر می كند.برگزاركنندگانچهاردهمین جشنواره فیلم هالیوود اعلام كردند، «دنی بویل»، تهیه كننده فیلم «۱۲۷ ساعت» جایزه ویژه این جشنواره را دریافت خواهد كرد.

 

«دنی بویل» روز ۱۵ اكتبر جایزه ویژه تهیه كنندگان هالیوود را دریافت خواهد كرد. این كارگردان انگلیسی برنده جایزه اسكار در فیلم جدید خود زندگی كوهنورد معروف آمریكایی را مقابل دوربین برده است.

دنی بویل كه فیلم تحسین برانگیز «میلیونر زاغه نشین» او موفق به كسب هشت جایزه اسكار، ازجمله بهترین كارگردانی شد، زندگی «آرون رالستون»، كوهنورد معروف آمریكایی را در این فیلم به تصویر كشیده است و تیم نویسندگان و تهیه كنندگان فیلم «میلیونر زاغه نشین» در تولید این پروژه همكاری داشته اند.

«آرون رالستون» در ماه می ۲۰۰۳ عنوان كوهنورد خبرساز را در مطبوعات آمریكا به دست آورد. وی بدون آنكه به كسی اطلاع بدهد، عازم كوهستان شد، اما پس از آنكه پنج روز در زیر یك تخته سنگ گرفتار شد، با چاقو بازوی خود را قطع كرد تا جان خود را نجات دهد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، «كریستین چولسون»، تهیه كنده فیلم «شبكه اجتماعی» ساخته دیوید فینچر نیز این جایزه را دریافت خواهد كرد.

طبق اعلام قبلی برگزاركنندگان جشنواره فیلم هالیوود، «شون پن» به پاس فعالیت ها و تلاش های انسان دوستانه و كمك به نجات جان انسان ها در كشورهای مصیبت زده، جایزه فعالیت های بشردوستانه را از این جشنواره كسب خواهد كرد. این بازیگر و كارگردان برنده دو جایزه اسكار روز ۲۵ اكتبر در لس آنجلس جایزه خود را دریافت می كند.... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
تریلر کاملی از فیلم Steve Jobs اثر دنی بویل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایزه ویژه جشنواره فیلم سیدنی برای "جدایی نادر از سیمین"


در رقابت با برنده‌ی نخل طلای كن،«جدایی نادر از سیمین» بهترین فیلم جشنواره‌ی سیدنی شد و جایزه ۶۰۰۰۰ دلاری جشنواره فیلم سیدنی را از آن خود کرد.

به نقل از آسوشیتدپرس استرالیا(AAP)، سینما روز _ جشنواره‌ی فیلم «سیدنی» كه در بخش مسابقه‌اش میزبان دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» برنده‌ی خرس طلای برلین و «درخت زندگی» برنده‌ی نخل طلای جشنواره‌ی كن بود، در مراسم پایانی‌اش فیلم «جدایی نادر از سیمین» را در رقابت با «درخت زندگی» به عنوان بهترین فیلم معرفی كرد.

فیلم «جدایی نادر از سیمین» به كارگردانی اصغر فرهادی دوشنبه گذشته در بخش رقابتی جشنواره فیلم سیدنی به نمایش درآمد.

امسال «چن كایگه»، كارگردان سرشناس سینمای چین ریاست هیات داوران جشنواره فیلم سیدنی را برعهده داشت. وی با فیلم «وداع با محبوبم» (1993) نامزد دو جایزه‌ اسكار شده است و توانست نخل طلا و جایزه‌ فیپرشی جشنواره‌ كن را به‌دست آورد.

جشنواره فیلم سیدنی كه امسال میزبان 75 فیلم بلند، 39 فیلم مستند و 34 فیلم كوتاه از 42 كشور جهان بود، روز هشتم ژوئن ـ 18 خرداد ماه ـ با نمایش فیلم «هانا» آغاز شد و تا نوزدهم ژوئن ـ 29 خرداد ماه ـ ادامه داشت.

«جدایی نادر از سیمین» با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، كیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.

منبع: سینما روز