فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

جایزه ادبی «لسینگ» ۲۰۱۱ برای «مونیکا مارون»



 

 


  جایزه ادبی «لسینگ» ۲۰۱۱ برای «مونیکا مارون»

 

 

 «مونیکا مارون» نویسنده آلمانی به عنوان برنده جایزه ادبی «لسینگ» سال ۲۰۱۱ ایالت آزاد «زاخسن» برگزیده شد. به نقل از خبرگزاری آلمان، وزارت فرهنگ این ایالت اعلام کرده که «مارون» 69 ساله با استقلال و جرات ابراز عقیده اش ،پا جای پای «لسینگ» گذاشته است.

این جایزه 13 هزار یورویی در جریان کنگره «لسینگ» که در ژانویه 2011 در شهر «کامنتز» برگزار می شود، به «مارون» اهدا خواهد شد.

همچنین جایزه تشویقی «لسینگ» 2011 نیز به «رناتوس دکرت» نویسنده اهل «درسدن» و «آندرآس هایتمن» نویسنده اهل «لایپزیک» که نشریه «پوئت» را منتشر می کند، تعلق گرفت و به هر یک از این دو نویسنده جایزه ای معادل 5500 یورو اهaدا می شود.

جایزه «لسینگ»که به نام «گوتهولد اپراهیم لسینگ» (22 ژانویه 1729 در کامنتز ، زاخسن- 15 فوریه 1781 در براون شوایگ) مشهورترین شاعر عصر روشنگری آلمان نامگذاری شده، از سال 1993 از سوی ایالت «زاخسن» هر دو سال یکبار در زمینه ادبیات و نقد ادبی تاتر اهدا می شود.

«مارون» که متولد 1941 در برلین است، در سال 1981 رمان «خاکستر در حال پرواز» را در انتشارات «اس فیشر» منتشر کرد. او تمام آثارش را در همین انتشاراتی فرانکفورتی منتشر کرده و آخرین آن ها «دو برادر؛ تصوراتی برای رهایی 1989 تا 2009» است که امسال در انتشارات «اس فیشر» به زیر چاپ رفته است.... /' خبرگزاری کتاب ایران


ویدیو مرتبط :
جایزه ادبی دومین جشنواره فرهنگی هنری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامزد های بخش نهایی" جایزه ادبی طهران"




 

نامزد های بخش نهایی

 

نامزد های بخش نهایی" جایزه ادبی طهران" مشخص شدند. نامزد های نهایی بخش شعر "جایزه ادبی طهران "ویژه فروردین ماه مشخص شدند.


نامزد های نهایی بخش شعر "جایزه ادبی طهران "ویژه فروردین ماه مشخص شدند.



عباس محمدی دبیر این جایزه در گفت و گو با روابط عمومی حوزه هنری استان تهران با اعلام این خبر افزود:برنده نهایی" جایزه ادبی طهران" از میان ۶ شاعر راه یافته به مرحله پایانی انتخاب خواهد شد.محمدی همچنین اسامی افراد راه یافته به مرحله پایانی را به شرح زیر اعلام کرد:فاطمه بدیعی(کاشان)، جمیله تروشه(یاسوج)، عادل حیدری(چهار محال و بختیاری)، رضا شیبانی(تبریز)، علی عسگری(تهران) و وحید طلعت(شاهین دژ) .



علاقمندان برای اطلاع بیشتر از جزئیات برگزاری "جایزه ادبی طهران" می توانند به پایگاه الکترونیکی حوزه هنری استان تهران به آدرس www.artehran.ir مراجعه کنند..../ اخبار ارسالی به آفتاب