فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

توضیحات تهیه‌کننده سریال تنهایی لیلا درباره یک اعتراض



اخبار,اخبار فرهنگی ,مجموعه تنهایی لیلا

تهیه‌کننده مجموعه «تنهایی لیلا» درباره اعتراض تهمورس پورناظری به استفاده از قطعات آلبوم «قطره‌های باران» در این مجموعه تلویزیونی، توضیحاتی ارائه کرد.

محمدرضا شفیعی در گفتگو با مهر با اشاره به سخنان تهمورس پورناظری درباره پیشنهاد آهنگسازی مجموعه «تنهایی لیلا» به وی که این شب ها به کارگردانی محمدحسین لطیفی از شبکه سوم سیما روی آنتن می رود، گفت: تهمورث و سهراب پورناظری از دوستان خوب من هستند و من در سریال «وضعیت سفید» همکاری بسیار خوبی با آنها داشتم اما درباره پیشنهاد برای آهنگسازی مجموعه «تنهایی لیلا» و آنچه که مطرح شده است باید گفت این تهیه کننده است که تصمیم می گیرد عوامل یک اثر چه کسانی باشند.

وی ادامه داد: برای هر پروژه ای پیشنهادهای مختلفی به ذهن می رسد که حتی ممکن است بین عوامل هم رد و بدل شود و این مساله ای بسیار طبیعی، عادی و حتی حرفه ای است و در نهایت تهیه‌کننده تصمیم می گیرد که چه کسی را برای کار انتخاب کند.

تهیه کننده مجموعه «تنهایی لیلا» همچنین درباره استفاده از قطعات لوح فشره «قطره های باران» به آهنگسازی برادران پورناظری در این سریال توضیح داد: آلبوم «قطره های باران» توسط انتشارات سروش که وابسته به سازمان صداوسیماست تولید شده است بنابراین تمام مالکیت آن به این سازمان تعلق دارد.

در تیتراژ از سازندگان «قطره‌های باران» تشکر کرده‌ایم
شفیعی با اشاره به اینکه اجازه استفاده از این اثر و قطعات آن به سازمان صداوسیما و مرکز موسیقی سازمان ارتباط دارد، افزود: آهنگسازان این آلبوم حقوق مادی و معنوی مالکیت خود را از سازمان صداوسیما دریافت کرده اند و من این اجازه را داشتم که از قطعات آلبوم برای ساخت کلیپی در سریال استفاده کنم که به صورت جدا به کار رفته و در موسیقی متن کار لحاظ نشده است. تنها کاری که می توانستم انجام دهم این بود که در تیتراژ از سازندگان این اثر تشکر کنم و همین کار را هم انجام دادم.

وی با اشاره به استفاده از قطعات این آلبوم در سریال «تنهایی لیلا» اظهار کرد: چند قطعه از آلبوم «قطره های باران» که توسط انشارات سروش منتشر شده است به صورت کلیپ هایی چند ثانیه ای در سریال استفاده شد که به خواست خود من بوده است و کارن همایونفر به عنوان آهنگساز در این مساله نقشی ندارد. من به عنوان تهیه کننده کار باید مراقب کیفیت اثری که برای بینندگان جلوی دوربین می رود، باشم و در این راستا از مواردی که لازم باشد بهره می گیرم.

تهیه کننده مجموعه «وضعیت سفید» یادآور شد: قطعه شماره ۹ لوح فشره «قطره های باران» به سریال «وضعیت سفید» تعلق دارد که با آهنگسازی برادران پورناظری انجام شد. اتفاقا من تهیه‌کننده همان اثر هم بودم.

وی در پایان گفت: در بخشی از سخنان تهمورس پورناظری واژه جنگل به کار برده شده بود که در شان من نیست که بخواهم دوستی و رفاقت را با پاسخ به چنین واژه ای خراب کنم و در مذاکره ای خصوصی در این باره صحبت خواهم کرد.

 

اخبار فرهنگی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
سریال تنهایی لیلا - قسمت3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تازه ترین توضیحات تهیه کننده «پایتخت ۲» درباره حادثه‌ای که شیرینی سریال را به کام سازندگان آن تلخ کرد



تازه ترین توضیحات تهیه کننده «پایتخت ۲» درباره حادثه‌ای که شیرینی سریال را به کام سازندگان آن تلخ کرد

 الهام غفوری تهیه‌کننده سریال «پایتخت 2» می‌گوید با وجود برنامه‌ریزی‌های دقیق حادثه‌ای که برای دو تن از عوامل تدارکات رخ داد شیرینی این سریال را به کام سازندگان آن تلخ کرد.

 

پایتخت ۲,سریال پایتخت ۲,بازیگران پایتخت ۲

 شبکه یک سیما از ابتدای سال جدید سریال «پایتخت 2» ساخته سیروس مقدم را در جدول پخش نوروزی خود قرار داد. 

بسیاری از مخاطبان تلویزیون درباره موفقیت این سریال و کیفیت آن نسبت به سری پیشین آن تردید داشتند. این تردید البته تا حدی متوجه تیم سازنده این مجموعه نیز بود. 

به گفته الهام غفوری تهیه‌کننده سریال «پایتخت 2»، با توجه به همین حساسیت‌ها نگارش فیلمنامه دو سال زمان برد تا نتیجه دلخواه حاصل شود. 

«پایتخت 2» با بازی محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر و علیرضا خمسه از سوی کاربران خبرآنلاین به عنوان سریال محبوب نوروز 92 انتخاب شده است. 

به همین بهانه با تهیه‌کننده این سریال گپ‌و‌گفتی داشتیم. غفوری با اشاره به روند ساخت سری دوم مجموعه «پایتخت 2» گفت: «دو سال روی فیلمنامه سریال کار شد تا به متن دلخواه رسیدیم و احساس کردیم سری دوم مجموعه می‌تواند جوابگوی خواسته‌های ما باشد. همچنین آقایان کوروش نریمانی و حسن وارسته به تیم نگارش فیلمنامه اضافه شدند و تحت سرپرستی محسن تنابنده کارشان را شروع کردند»

او ادامه داد: «آقایان تنابنده و مقدم سفرهای متعدد به شمال و جنوب کشور برای انتخاب لوکیشن‌های سریال داشتند. تک‌تک لوکیشن‌ها با وسواس انتخاب شد. قطعا همه این سختگیری‌ها برای بهتر شدن کیفیت سری دوم «پایتخت» نسبت به سری پیشین آن بود.» 

غفوری افزود: «من از تابستان سال گذشته قرارداد بازیگران را نهایی کردم. حتی برای دوقلو‌ها (سارا و نیکا) به دلیل تداخل ساخت این مجموعه با رفتن به مدرسه، معلم خصوصی گرفتیم و همه چیز طبق یک برنامه‌ از‌پیش‌تعیین‌شده جلو رفت. سعی ما ساخت یک سریال با کیفیت بهتر و مورد پسند مخاطب‌ بود.»

او در پاسخ به این سئوال که فرصت محدود ساخت «پایتخت 2» بر کیفیت مجموعه تاثیر داشت یا خیر، گفت: «مدت‌ها قبل از کلید خوردن سریال برنامه‌ریزی دقیقی برای آن انجام شد. تولید سریال در سه ماه کار دشواری بود و مصادف شدن تصویربرداری بخش‌های پایانی با ایام نوروز کار را پیچیده‌تر ‌کرد. با شروع تعطیلات نوروز، قشم پذیرای مسافران نوروز است و طبعا همه جا شلوغ می‌شود. هدف من این بود که تا پیش از آغاز سال نو تصویربرداری در قشم تمام شود که این اتفاق افتاد.»

تهیه‌کننده «پایتخت 2» در ادامه درباره همکاری سازمان صدا‌و‌سیما و مدیران شبکه یک برای تولید این مجموعه گفت: «خوشبختانه تمام بازیگران و عوامل برای ساخت این مجموعه به ما اعتماد کردند. از سوی دیگر، هرچند تلویزیون در شرایط مالی خوبی به سر نمی‌برد، اما تمام تلاشش را برای ساخت این مجموعه انجام داد. به نظر من وقتی پدر یک خانواده دچار مشکل می‌شود قرار نیست باقی اعضاء خانواده بجای کمک به او تنهایش بگذارند و پشتش را خالی کنند. ما هم به عنوان اعضای خانواده‌ای به نام تلویزیون باید برای بهبود شرایطی که به آن دچار شده، کمک کنیم. هدف مشترک ما و تلویزیون به سرانجام رساندن سریال «پایتخت 2» بود.»

غفوری در ادامه با اشاره به حادثه تصادف تعدادی از عوامل سریال «پایتخت 2» که روز اول فروردین در جاده سیرجان به کرمان رخ داد و باعث مصدومیت دو نفر از عوامل این سریال شد، گفت: «زمانی که از بندر عباس به سمت تهران آمدیم، قرار بود دو روز تصویربرداری نداشته باشیم. بنابراین عجله‌ای در برگشت گروه نبود، اما متاسفانه برابر با گزارش پلیس سرعت بالا و خواب‌آلودگی راننده دلیل اصلی تصادف بود. از طرف دیگر همکاران ما از مسیر دیگری غیر از مسیر اصلی برنامه‌ریزی شده برای حرکت از بندر عباس به تهران حرکت کردند که متاسفانه منجر به این حادثه شد.»

او ادامه داد: «این حادثه‌ای می‌توانست عواقب بد‌تر و سخت‌تری داشته باشد که با لطف خدا و سرعت عمل تیم پزشکی بیمارستان رازی فیروز کرمان و دکتر علیرضا سعید همچنین همکاران ما که در آنجا بودند این اتفاق نیفتاد و هم‌اکنون هر دوی این دوستان حالشان خوب و رو به بهبود است و تحت مراقبت ویژه قرار دارند»

غفوری در ادامه افزود: «متاسفانه با وجود برنامه‌ریزی دقیق و سختی‌های کار بر روی لنج، دریا و جاده‌ها، این حادثه شیرینی «پایتخت» را به کام ما تلخ کرد.»

این تهیه‌کننده که سریال‌های «دیوار» و «چک برگشتی» را هم در کارنامه دارد، در پایان ضمن تشکر از کسانی که در نظرسنجی خبر‌آنلاین سریال «پایتخت» را به عنوان بهترین سریال نوروزی انتخاب کردند، گفت: «خوشحالم که مردم این سریال را دوست داشتند و هدف تمام گروه «پایتخت 2» جلب رضایت مردم بود.»/خبرآنلاین