فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

تعطیلی موزه تخصصی نقاشی پشت شیشه تأسف آور است



 

بزرگترین مجموعه دار نقاشی پشت شیشه در واکنش به خبر تعطیلی موزه تخصصی نقاشی پشت شیشه عنوان داشت تعطیلی هر مکان فرهنگی باعث تأسف است.

 

فریال سلحشور، مدیر نگارخانه دی و بزرگترین مجموعه دار نقاشی پشت شیشه در مورد بسته شدن تنها موزه تخصصی نقاشی پشت شیشه به خبرنگار مهر گفت: بسته شدن هر موزه و مکان فرهنگی تاسف آور است. تعطیلی موزه نقاشی پشت شیشه باعث ناراحتی است. باید هر روز بر تعداد این مکانها افزوده شود نه اینکه شاهد تعطیلی موزه ها و مکانهای فرهنگی باشیم.

وی در مورد آثاری که در این موزه نگهداری می شد عنوان کرد: موزه نقاشی پشت شیشه بنای زیبایی دارد. هرچند آثار نگهداری شده در آن خیلی زیاد نبود و هنوز بضاعت یک موزه تخصصی را پیدا نکرده بود اما در هر صورت یک مکان فرهنگی بود و باعث می شد کسانی که حتی نام نقاشی پشت شیشه را نشنیده بودند به واسطه موزه بتوانند با این هنر آشنا شوند.

سلحشور درباره ادغام آثار این موزه در کاخ موزه گلستان ابراز داشت: فکر می کنم این کار خیلی درست نباشد. ما نمونه چنین اقدامی را در سالهای قبل نیز داشتیم. وقتی موزه نگارستان که آثاری از نقاشیهای قاجاری و صفوی را درون خود داشت تعطیل شد آثارش به موزه های دیگر مثل هنرهای زیبای سعدآباد منتقل شد. به هرحال ترکیب اصلی یک موزه که قبلا با چینش و براساس نظم خاصی گردآوری شده بود به هم خورد و هریک از آثار در هر گوشه پراکنده شدند.

شنیده ها حاکی از آن است که سازمان میراث فرهنگی استان تهران به دلیل ناتوانی در تامین هزینه ها ساختمان این موزه را تعطیل می کند. این در حالی است که در مراسم بزرگداشت نقاشان پشت شیشه که ماه رمضان امسال با حضور مسئولان میراث فرهنگی استان تهران برگزار شد آنها خطاب به هنرمندان گفتند که موزه نقاشی پشت شیشه ای مأمنی برای هنرمندان معاصر و دوره های قبل است و باید قدر هنرمندان انگشت شمار این رشته را بدانیم.../خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
تعطیلی کارخانه شیشه سازی و تخریب محیط زیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هنر نقاشی پشت شیشه



 

 

نقاشی پشت شیشه

 

 

اینا چیزایی كه لازم داریم...

1. یه ظرف شیشه ای

2.قلمو

3.رنگ روغن

4.طرح دلخواه

 

نقاشی پشت شیشه

 

 

روش كار

۱.اول طرحتون رو روی شیشه منتقل كنین.

 

نقاشی پشت شیشه

 

 

2.بعد باید با رنگ مشكی اون رو از پشت دورگیری كنید.

 

نقاشی پشت شیشه

 

 

3.رنگ آمیزی نقوش باید پر رنگ به كم رنگ باشه،هر مرحله رنگ آمیزی به طور جداگانه انجام میشه.مثلا هر وقت میخواین با رنگ های تیره كاركنین،بعد از رنگ آمیزی باید صبر كنین تا رنگ كاملا خشک بشه بعد از رنگ های روشن تر استفاده كنین و به همین تر تیب ادامه می دیم تا رنگ آمیزی كاملا تموم بشه.

 

 

نقاشی پشت شیشه

 

 

نكته: دقت كنین هر مرحله رنگ آمیزی بعد از خشك شدن كامل مرحله قبل ترش باید انجام بشه.

 

 

اینم الگوی این طرح زیبا،امید كه لذت برده باشین.

 

نقاشی پشت شیشه


منبع:bluehome.blogfa.com