فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ترسناك‌ترین لحظه‌ی تاریخ سینما !!



 

ترسناك‌ترین لحظه‌ی تاریخ سینما!!

 

ترسناك‌ترین سكانس فیلم در تاریخ سینما لحظه‌ای از فیلم «روانی» ساخته معروف آلفرد هیچكاك است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشریه سینمایی "توتال فیلم" در گزارشی به مناسبت روز ملی هالووین در آمریكا، نگاهی به ترسناك‌ترین لحظه‌هایی كه در تاریخ سینمای جهان موجب رعب و وحشت مخاطبان شده است را معرفی كرد.

براین اساس، سكانس مربوط به حمام گرفتن «ماریو كرین» (با بازی جانت لی) در هتل "باتز" در فیلم «روانی» ترسناك‌ترین سكانس فیلم در تاریخ سینما است. «روانی» كه بهترین فیلم دهه 60 سینمای جهان محسوب می‌شود، یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است.

این فیلم محصول سال 1960 نامزد چهار جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی بود که در جوایز سینمایی ادگار آلن پو بهترین فیلم جنایی شناخته شد و در جوایز گلدن گلوب جایزه بهترین بازیگر زن را برای «جانت لی» به همراه آورد. این فیلم در سال 1992 در فهرست میراث فرهنگی آمریکا و در گنجینه شاهکارهای سینمایی هالیوود قرار گرفت.

در رتبه دوم این فهرست، سكانس مربوط به فیلم «درخشش» استنلی كوبریك قرار دارد. لحظه‌ای كه دنی تورانس (با بازی دنی لیود) در حال راندن سه‌چرخه‌اش در دالان مقابل هتل است و با خواهران دوقلوی شیطانی مواجه می‌شود. كوبریك برای ساخت فیلم «درخشش» پنج سال علاقه‌مندان سینما را به انتظار نشاند و در سال 1980 این فیلم را براساس رمانی از «استفن كینگ» ساخت كه با نقش‌آفرینی «جك نیكلسون» همراه است.

فیلم «قتل‌عام زنجیره‌ای تگزاس» محصول 1974 به كارگردانی «توبی هوپر» در رتبه بعدی قرار دارد. لحظه‌ای كه «كرك»

به ‌دنبال یافتن كمك، وارد یك خانه متروكه می‌شود

و از اتاق روبرویی صدای فریاد چند خوك را می‌شنود.... / isna.ir


ویدیو مرتبط :
ده لحظه به یاد ماندنی در تدوین تاریخ سینما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما


- پدر خوانده -