فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

تبلیغ عرفان های کاذب در رسانه ملی!



 

 

پنجره افکار, سریال پنجره افکار,فیلم پنجره افکار

 

 

در سریال «پنجره افکار» یکی از رهبران معنویت های کاذب (پائولو کوئیلیوی برزیلی) تبلیغ می شود و یکی از بازیگران به دیگری توصیه می کند که کتاب «کیمیاگر» را بخوان که می تواند زندگی تو را متحول کند.

 

سریال پنچره که در ابتدای کار خویش است و هرشب از شبکه پنج سیما پخش می شود. برخلاف انتظار ما که منتظریم در این گونه برنامه ها با زبان هنر به آسیب های معنوی پرداخته شود و جوانان به معنویت حقیقی دعوت شوند؛ در سریال پنجره افکار یکی از رهبران معنویت های کاذب (پائولو کوئیلیوی برزیلی) تبلیغ می شود و یکی از بازیگران به دیگری توصیه می کند که این کتاب را بخوان که می تواند زندگی تو را متحول کند.

هر چند در این فیلم اسم نویسنده به صراحت ذکر نمی شود، اما عدم ذکر نام کوئیلیو نه تنها باعث ناشناخته ماندن نویسنده و تفکر وی نمی شود؛ بلکه با این ترفند عطش مخاطب زیاد می شود و بیننده علاقمند می شود که ببیند این کتاب چیست و این نویسنده کدام است و این چه راهکاری است که که می تواند زندگی انسان ها را متحول کند.

یکی از بازیگران خطاب به دیگری چند بار از این کتاب تعریف و تمجید می کند و می گوید که این کتاب از یک نویسنده مشهور است و از روح کیهانی که در کتاب کیماگر آمده است نام می برد و به توضیح و تفسیر آن می پردازد.در این سریال گفته می شود که آن چه نویسنده گفته در کتاب مثنوی مولوی هم آمده است و گفته این نویسنده بازخوانی میراث فرهنگی خود ماست.

اگر از همراهی پائولو کوئیلیو با نظام سلطه و همدلی اش با رژیم صهیونیستی بگذریم ـ تا جایی که در اجلاس داووس، شیمون پرز اسرائیلی با شنیدن سخنرانی کوئلیو در باب معنویت، ذوق زده می شود و می گوید که معنویت شما برای صلح دلخواه اسرائیل در خاورمیانه بسیار راهگشاست ـ دست اندر کاران مجموعه پنجره بدانند که افکار کوئلیو نه فقط متحول کننده نیست، بلکه آسیب زا و انحرافی است. اندیشه های وی هر چند با شعار معنویت عرضه شده اند؛ اما جز تبیلغ جادو و جز ترویج عرفان یهود(کابالا) و جز به حاشیه راندن خدا در زندگی انسان و جز دهن کجی به دین وشریعت چیز دیگری نیست..../شبکه ایران


ویدیو مرتبط :
عرفان حلقه یک فرقه کپی برداری شده از عرفان های کاذب(1)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد آیت الله مکارم‌ از «طیهور و طیهار» در تلویزیون/ تبلیغ عرفان های کاذب در سیما


آیت الله العظمی مکارم شیرازی نسبت به گرایش برخی از برنامه‌های صدا وسیما به عرفان‌های کاذب و اختلاف افکنی هشدار داد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی نسبت به گرایش برخی از برنامه‌های صدا وسیما به عرفان‌های کاذب و اختلاف افکنی هشدار داد.

این مرجع تقلید در مراسم بزرگداشت سومین شب قدر که در مسجد امیرالمومنین قم برگزار شد؛ تصریح کرد: اخیراً در یکی از برنامه های تلویزیون صفاتی مانند طیهور و طیهار را به خداوند نسبت داده‌اند که در جست و جویی که ما در لغات عرب کردیم چنین لغتی به هیج عنوان وجود ندارد. این مهملاتی است که برخی اوقات به خداوند نسبت داده می‌شود و لازم است اندیشمندان و روحانیون بر این برنامه ها نظارت کنند تا چنین موضوعاتی پدید نیاید.

وی با بیان اینکه اهمیت تقوا فوق العاده زیاد است یادآور شد: در صورتی ما می توانیم مدعی شیعه علی (ع) باشیم که در این مثل به او نزدیک شویم آنجا که می فرماید اگر تمام عالم را به من بدهند حاضر نیستم ارزنی را از دهان مورچه ای به ناحق بگیرم.

این مفسر قرآن اصلاح ذات بین را از دیگر توصیه‌های حضرت علی (ع) دانست و تاکید کرد: در روایتی که ظاهراً از پیامبر(ص) بیان شده اصلاح ذات بین بالاتر از نماز و روزه و مجاهدت در راه خدا برشمرده شده است. با وجود چنین ثوابی متاسفانه برخی به جای رفع اختلافات بر آن دامن می‌زنند و آن را شعله ور می‌کنند.

منبع: ایسنا