فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«بی من فروغ نخوان» با حذف 50 شعر مجوز گرفت!



بی من فروغ نخوان ,تبسم آتشین جان

«بی من فروغ نخوان» با حذف 50 شعر مجوز گرفت!

تبسم آتشین جان مدیر نشر حوض نقره از اخذ مجوزِ مجموعه شعر تازه ای از نیلوفر لاری پور خبر داد.

وی در این باره گفت: « اشعار این کتاب با مضمونی عاشقانه سروده شده اند و برای هر شعر، بطور جداگانه تصویرگری شده است.»


آتشین جان درباره حذف 50 شعر از مجموعه «بی من فروغ نخوان» عنوان کرد: « متاسفانه از 170 عنوان شعرِ این مجموعه، 50عنوان حذف شده و این درحالیست که شعرها به دور از سایه سیاست، تنها مضمونی عاشقانه و اجتماعی داشتند.»


گفتنی است انتشارات حوض نقره پیش از این کتاب «چل بسم الله» و «الزایمر» را از این ترانه سرا منتشر کرده بود. /شبكه ایران

 


ویدیو مرتبط :
شعر خوانی آقای ضابطیان( شعر فروغ)برنامه 1086رادیو هفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک طرح جدید برای حذف کنکور/ برگزاری آزمون تنها برای 50 رشته دانشگاهی



 

 

 

حذف کنکور , برگزاری آزمون , دانشگاه آزاد

 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از دستور وزیر علوم برای بررسی طرح پیشنهادی حذف کنکور در برخی رشته ها خبر داد و گفت: وزیر علوم دستور داده است که طرح پیشنهادی سازمان سنجش برای حذف کنکور در برخی از رشته های تحصیلی به صورت اجرایی بررسی شود.

محمدحسین سرورالدین در گفتگو با مهر افزود: سازمان سنجش برای حذف کنکور موضوع طبقه بندی رشته های دانشگاهی را مطرح کرده است که بر اساس این طرح، برخی از رشته ها قابلیت حذف کنکور را دارند و برخی دیگر با اعمال سوابق تحصیلی و کنکور قابلیت پذیرش را دارند.

وی افزود: ما پیشنهاد خود را در زمینه حذف کنکور بر اساس طبقه بندی رشته های دانشگاهی به کارگروه ماده 4 حذف کنکور ارائه کرده ایم و وزیر علوم دستور داده است که این طرح به صورت عملیاتی و اجرایی تر مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: نظر کارگروه بر روی کلیات این مسئله مثبت بوده اما برای تصویب نهایی، این موضوع باید اجرایی و مشخص شود از همین رو در جلسه دیگری به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: برای حذف کنکور در برخی از رشته ها پیش از سال 93، باید آمار دقیقی از رشته ها، میزان پذیرش، میزان اقبال به آن رشته ها و سایر موضوعات مرتبط با آن تهیه شود تا به صورت کامل در جلسه کارگروه مطرح شود.

وی با اشاره به برخی جزئیات این طرح خاطرنشان کرد: پیشنهاد سازمان سنجش در کارگروه ماده 4 تقسیم بندی رشته های تحصیلی دانشگاهها بود که ظرفیت برخی از این رشته ها همواره در دانشگاهها خالی می ماند و در مقابل ظرفیت برخی از رشته ها به دلیل پرمتقاضی بودن بسیار کم است.

سرورالدین اضافه کرد: برای 50 رشته پرمتقاضی باید برای هم آزمون برگزار شود و هم سوابق تحصیلی درنظر گرفته شود، در بخش دیگر 50 تا 100 رشته متوسط هستند که می توان برای آنها سوابق تحصیلی در نظر گرفت اما 100 رشته هستند که برای ورود داوطلب به آنها نیاز به آزمون و سوابق تحصیلی نیست.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ما اعلام کرده ایم که این 100 رشته نیازی به آزمون ندارند و داوطلبان می توانند در دانشگاههای غیرانتفاعی و غیر روزانه بر اساس دیپلمی که گرفته اند، پذیرفته شوند.../عصرایران