فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بیداری دو بازیگر معروف بمدت 3روز در یک فیلم!



بیداری دو بازیگر معروف بمدت 3روز در یک فیلم

پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی برای بازی در فیلم "بیداری برای سه روز" به مدت 72 ساعت نخوابیدند و در این فیلم ایفای نقش کردند.

فکر کنید که 3 روز دیگر خواهید مرد و فقط 72 ساعت فرصت دارید که زندگی کنید و به کارهای عقب‌افتاده‌تان برسید. در این زمان چه خواهید کرد؟ فکر کردن به این پرسش باعث خلق یک فیلم با نام «بیداری برای سه روز» به کارگردانی مسعود امیری‌تیرانی شد. امیری‌تیرانی به‌عنوان یک مستندساز و کارگردان، بازیگرانی مانند پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی را مقابل دوربینش قرار می‌دهد تا ارزش زندگی و فرصت کوتاهی که برای آن داریم، به رخ مخاطبش بکشاند و جالب است بدانید بازیگران فیلم برای باورپذیری بیشتر نقش‌هایشان 72 ساعت نخوابیدند. مسعود امیری‌تیرانی، کارگردان این فیلم این‌گونه پاسخگوی سوا‌ل‌‌های ما شد.

از انگیزه‌تان درباره ساخت فیلم «بیداری برای سه روز» بگویید.
ساخت این‌گونه فیلم‌ها به یک جنون لذت‌بخش نیاز دارد و ایده این فیلم دقیقا از یک تصمیم جنون‌آمیز آمد و به نوعی سهیلا گلستانی (بازیگر) ماجرا را آغاز کرد. تصمیم اولیه این‌طور بود که زن و مرد قصه بعد از 3 روز بی‌خوابی، اتفاق‌های عجیب و غریبی را تجربه کنند. این ایده کنار گذاشته شد و بعد فکر کردیم اگر 2 نفر 3 شبانه‌روز بیدار باشند، چه کار می‌توانند بکنند؟ زمانی که تصمیم به ساخت فیلم گرفتم، پیشنهاد را با چند نفر در میان گذاشتم، نه به این دلیل که بازیگری برای کار پیدا کنم. منتظر بودم تا ببینم کسی پیشنهادی مطرح می‌کند یا جسارت وارد شدن به این کار را دارد یا نه؟ و در نهایت سهیلا گلستانی این جسارت را به خرج داد. به هر حال از همان ابتدا پذیرفته بودم که ممکن است بعد از این 3 روز نتیجه مطلوبی نگیریم اما این تصمیم من و همه گروهم بود.

بیداری دو بازیگر معروف بمدت 3روز در یک فیلم

شما در این فیلم از بازیگران مطرحی استفاده کردید. چه شد که سراغ این دو بازیگر رفتید؟
آقای پرستویی و خانم گلستانی هوشمندی بزرگ و در عین حال جسارت داشتند که پذیرفتند در یک موقعیت غیرقابل پیش‌بینی در مقابل دوربین قرار بگیرند. ممکن است، بیداری سه روزه مهم‌ترین نکته کار به نظر برسد ولی همه جا گفته‌ام که این یک تجربه فیزیکی بود که آیا می‌توانند 3 روز بیدار بمانند یا نه اما چیزی که خیلی مهم‌تر بود، پذیرش این موقعیت بود که یک بازیگر بدون متن و بدون همه چیزهایی که لازم دارد مثل دیالوگ، میزانسن، دکوپاژ و کارگردان و به شکل بداهه در موقعیتی قرار گیرد که ناگهان خلق می‌شود و غیرقابل پیش‌بینی است و در شرایطی که نمی‌داند در ابتدا، میانه و پایان فیلم چه اتفاقی می‌افتد، بازی کند. این جسارت بزرگی لازم داشت. از این نظر خیلی خوشحالم و شانس داشتم که آقای پرستویی پذیرفتند در چنین موقعیتی قرار بگیرند.

با توجه به نوع سوژه فیلمتان مشاوره پزشکی هم داشتید؟
قبل از شروع کار بازیگران تحت‌نظر دکتر امیدوار رضایی و دکتر جباری که هر دو متخصص مغز و اعصاب بودند قرار گرفتند و در این 3 روز، روزی نیم‌ساعت برای چکاپ به بیمارستان لقمان می‌رفتند و تست‌های مختلفی از جمله تست قلب، فشار خون، و... انجام می‌دادند. حتی در این مدت یک آمبولانس هم با ما همراه بود تا اگر اتفاقی افتاد، بازیگرانمان را سریع به بیمارستان منتقل کنیم اما خوشبختانه آنها قدرت خوبی داشتند و تحمل کردند.

بیداری دو بازیگر معروف بمدت 3روز در یک فیلم

آیا بازیگران از دارو یا نوشیدنی‌های خاصی استفاده می‌کردند؟
به هیچ وجه از دارو استفاده نکردند چون با متخصصان دیگری هم از جمله متخصص تغذیه مشورت‌هایی داشتیم و آنها فقط مصرف بعضی از مواد غذایی مانند غذاهای پرکالری و گوشت را ممنوع می‌دانستند و برعکس به خوردن خوراکی‌های دیگر مثل آب و سبزی اصرار داشتند.

بی‌خوابی بازیگران در نهایت روی بازی و به‌خصوص نحوه دیالوگ گفتن آنها اثری داشت یا نه؟
بله، تاثیر بی‌خوابی بازیگران به‌خصوص در روز سوم بسیار مشهود بود و این موضوع خیلی خوب در فیلم نمایان است و بازیگرانمان در روز سوم خیلی نمی‌توانستند تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای داشته باشند و ذهنشان آشفته شده بود اما با این همه تا آخر کار استقامت و بازی‌شان را اجرا کردند.

فکر می‌کنم این کار برای خودتان هم تجربه خوبی بوده است؟
همین‌طور است و برای همین می‌خواهم یک پیشنهاد بدهم؛ بهتر است پزشکان متخصص دیگری هم یک بار دیگر این موضوع یعنی بی‌خوابی بازیگران ما را از نظر علمی در این فیلم بررسی کنند چراکه ممکن است به نتایج جدیدتری دست پیدا کنند. به هر حال از این اتفاق‌ها در دنیای سینما کم رخ می‌دهد.

بیداری دو بازیگر معروف بمدت 3روز در یک فیلم

راستی خودتان هم 72 ساعت نخوابیدید؟
من سعی ‌کردم یکی دو ساعت بخوابم چون کارگردان باید هوشیارتر از بقیه باشد تا بتواند مسائل را کنترل کند.

به نظرتان بی‌خوابی چه اثر بدی در نهایت روی بدن می‌تواند بگذارد؟
به نظرم اثرهای بد و منفی‌ای روی بدن می‌گذارد که مهم‌ترین آن روی ذهن است. فردی که بی‌خواب شده، نمی‌تواند درست تصمیم بگیرد و حتی درست حرف بزند و کنترل خیلی چیزها را از دست می‌دهد. برای همین از قبل از مشاوره پزشکان استفاده کردیم تا اگر بازیگرانمان دچار مشکل خاصی شدند، از آنها کمک بگیریم.
 
سهیلا گلستانی: بازی در این فیلم تاثیر زیادی در زندگی‌ام داشت
سهیلا گلستانی، بازیگر فیلم بیداری برای سه روز که پیش از این در فیلم امروز نیز با پرویز پرستویی همبازی شده بود، درباره اجرای نقش خود در این فیلم می‌گوید: «ایده این فیلم آنقدر جذاب بود که هر کسی دوست داشته باشد آن را تجربه کند. با اینکه مسعود تیرانی کارگردان اثر است اما اگر هر کارگردان دیگری کار می‌کرد تاثیر سلیقه و نگاه خودش را بر فیلم می‌گذاشت. ما در این فیلم 72 ساعت زندگی کردیم و باید اذعان کنم بازی در این فیلم تاثیر زیادی در زندگی شخصی و دیدگاه سینمایی من داشت.»
اخبارفرهنگی - سلامتیران


ویدیو مرتبط :
تنظیم هشدار بیداری برنامه‌ی گوشی‌تان با هشدار بیداری راک، بازیگر محبوب هالیوود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پروژه‌های تازه دو بازیگر معروف سینمای ایران: لیلا حاتمی در فیلم نویسنده «وضعیت سفید»/مهناز افشار «عروس ایرانی»



 

عکس بازیگران , پروژه های بازیگران

 

لیلا حاتمی در فیلم سینمایی «سر به مهر» ساخته هادی مقدم دوست بازی می‌کند.به گزارش سینماپرس، لیلا حاتمی در فیلم سینمایی «سر به مهر» به کارگردانی هادی مقدم دوست بازی می‌کند.

فیلم سینمایی سر به مهر به کارگردانی هادی مقدم دوست و با بازی لیلا حاتمی بعد از دریافت پروانه ساخت، خرداد ماه کلید می‌خورد.تهیه کنندگی این فیلم را محمدرضا شفیعی برعهده داشته و حمید نعمت الله به عنوان مشاور کارگردان در این پروژه حضور دارد.سربه مهر یک درام اجتماعی و مذهبی است و تا امروز دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هنوز مشخص نشده است.

هادی مقدم دوست نگار فیلم سینمایی بی پولی را به همراه حمید نعمت الله در پرونده کاری خود دارد.

به گزارش شبکه ایران و به نقل از فارس مهناز افشار نقش «عروس تهرانی» به کارگردانی داوود موثقی و تهیه‌کنندگی خسرو امیرصادقی را بازی می‌کند.

وحید اسلامی گفت: این فیلمنامه که تاکنون دوبار با دو کارگردان مختلف پروانه ساخت گرفته، قرار است به زودی جلوی دوربین رود.

وی در ادامه افزود: فیلمنامه «عروس تهرانی» بر اساس فیلم سینمایی «مادر شوهر هیولا» نگاشته شده و به نوعی برداشتی آزاد از این اثر به شمار می‌رود. این فیلمنامه پیش از این «مادر شوهر عوضی» بود که به «عروس تهرانی» تغییر نام یافت.

این فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما با اشاره به درونمایه اجتماعی فیلنامه «عروس تهرانی»، گفت: این اثر داستان مادرشوهری را به تصویر می‌کشد که از بازیگران مطرح سینمای کشور است و با ورود دختری جوان به زندگی پسرش تلاش می کند تا مانع ازدواج آن‌ها شود.

اسلامی یادآور شد: پیش از این قرار بود «مسعود نوابی» این فیلم را بسازد اما هم‌اکنون «خسرو امیر صادقی» تهیه‌کننده فیلم پروانه ساخت را با «داود موثقی» تمدید کرده است. مولفه‌های موجود در فیلمنامه می‌تواند اثری کمدی فارق از آثار سطحی متداول خلق کند، همچنین جذابیت‌های تقابل عروس و مادر شوهر می‌تواند باعث استقبال مخاطبان از این فیلم شود.

وی در ادامه افزود: از عوامل فیلم اطلاعی ندارم اما قرار است «مهناز افشار» ایفاگر نقش «عروس تهرانی» باشد.

«وحید اسلامی» سال گذشته فیلم سینمایی «دزدان خیابان جردن» را در جشنواره فیلم فجر داشت، این فیلم قرار است امسال روی پرده رود.... /  خبرگزاری : caffecinema

 

عکس بازیگران , پروژه های بازیگران