فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

به همایون اسعدیان گفتند حامد بهداد به هوای کلاس درس، مواد مخدر مصرف می کند!



در تازه ترین گفتگوی حامد بهداد مطرح شد:

به همایون اسعدیان گفتند حامد بهداد به هوای کلاس درس، مواد مخدر مصرف می کند!

به گوش همایون اسعدیان رساندند که گویا حامد ظهرها به هوای کلاس درس دو سه ساعت از لوکیشن می رود و مواد مخدر مصرف می کند. دقیقا گفته بودند می رود خلاف می کند. همایون که تهیه کننده بود جواب داده بود که الان زود است، بگذارید چند روز از ماجرا بگذرد

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش شبکه ایران حامد بهداد یکی از چند چهره اصلی این روزهای سینمای ماست؛ چهره ای که به تازگی دو فیلم «انتهای خیابان هشتم» و «نارنجی پوش» را روی پرده داشت و به بهانه نام وی هم که شده بسیاری از مخاطبان به تماشای این دو فیلم رفتند. بهداد در تازه ترین گفتگوی مفصلش که با نیما حسنی نسب در ماهنامه «فیلم» انجام شده نکات جالبی را درباره کارنامه بازیگری اش و عدم همکاری با بهرام بیضایی مطرح کرده است. بخشهایی از گفته های بهداد را در ادامه می خوانید:

 

به همایون اسعدیان گفتند حامد به هوای کلاس درس، مواد مخدر مصرف می کند

یادم هست اوایل کار «سعادت آباد» یک روز موقع ادای یک دیالوگ، بیست بار یا شاید بیشتر اشتباه کردم و دو سه جمله از وسط کار را فراموش می کردم و تپق می زدم. آن روز کار تعطیل شد و به گوش همایون اسعدیان رساندند که گویا حامد ظهرها به هوای کلاس درس دو سه ساعت از لوکیشن می رود و مواد مخدر مصرف می کند. دقیقا گفته بودند می رود خلاف می کند. همایون که تهیه کننده بود جواب داده بود که الان زود است، بگذارید چند روز از ماجرا بگذرد تا ببینیم چه اتفاقی می افتد.

موقع ناهار و استراحت ظهر هم صرف سینما خواندن می شد

ماجرا از این قرار بود که چون تحصیلاتم در رشته تئاتر بود آن قدر که باید با تاریخ سینما آشنا نبودم. خانه اکتای براهنی درست کنار لوکیشن «سعادت آباد» بود و من از فرصت استفاده کردم تا زمان فراغت ناهار را با اکتای که در تورنتو سینماخوانده بود بگذرانم. ناهارم را برمیداشتم و میرفتم آپارتمان کناری و روزی نیم ساعت تا 45 دقیقه کلاس خصوصی تاریخ سینما می گذراندم. تحمل صبح زود بیدار شدن را نداشتم و موقع ناهار و استراحت ظهر هم صرف سینما خواندن می شد و همین خستگی و کم خوابی اثرش را روی ذهنم گذاشته بود به همین دلیل دیگر کلاسم را ادامه ندادم.

 

مهرجویی مثل موش آزمایشگاهی نگاهم می کرد

مهرجویی مثل موش آزمایشگاهی نگاهم می کرد. از یک سطح دیگر نگاه می کرد. همه چیزمان شدیدا با هم اختلاف داشت.

 

برای بازی در «سنتوری» چند تا عکس بردم دفتر مهرجویی

موقع پیش تولید «سنتوری» من و چند تا دیگر از بازیگران رفتیم دفتر مهرجویی. سلام و علیکی و حال و احوالی و چند تا عکس بردیم. رفتم دفتر مهرجویی و آنجا چند نفری را هم دیدم؛ محمد سلوکی بود، حمید گودرزی بود، بهرام رادان و من. اتفاقی آنجا دیدمشان. آنجا دیگر ریلکس بودم. برایم خیلی مهم نبود؛ شد شد نشد نشد.

 

به خاطر نقش اول فیلم کاهانی در طول یک ماه سه بار تست دادم

من به خاطر نقش اول فیلم کاهانی در طول یک ماه سه بار تست دادم. رضا تقریبا هر ده روز یک بار ازم تست می گرفت تا مطمئن شود نقش جوان کور فیلم «رقص با ماه» را به من بدهد یا نه!

 

از همکاری با بیضایی ترسیدم

از همکاری با بیضایی در «لبه پرتگاه» ترسیدم. ریاضی بازی من شباهتی به هندسه ای که بهرام بیضایی برای فیلمها و شخصیتهایش ترسیم میکند، ندارد. دیالوگهای آن شکلی را نمی توانستم بگویم. نه اینکه نتوانم دیالوگها را درست بفهمم و آن طور که باید ادا کنم، حتی به نظرم تا جاهای خوبی میتوانستم با دنیای فیلمها راه بیایم و هماهنگ شوم اما نمی دانم چرا از تصویر نهایی خودم که در این فیلم روی پرده می افتاد، واهمه داشتم و برایم ناخوشایند بود. فیلمی از بهرام بیضایی که رضا گلزار نقش اولش بود و تهیه کننده اش حمید اعتباریان است. حالا باید در این موقعیت یکی از چند نقش مکمل را قبول کنم و تازه به این خاطر که فیلم بیضایی است قرارداد را هم خیلی پایین تر از دستمزد عادی ببندم. با خودم گفتم چه دلیلی دارد سرمایه ای مثل من، وجود مبارکی مثل من این باج را بدهد؟

 

کیانیان مرا به سامان مقدم معرفی کرد

قرار بود در «ضیافت» کیمیایی هم بازی کنم. رضا کیانیان مرا به سامان مقدم و کارن همایونفر معرفی کرد. آنها مرا دیدند و گفتند این به درد فلان نقش فیلم می خورد. از همین جا با سامان و کارن دوست شدم و خوشحالم که «کافه ستاره» را برای سامان بازی کردم. بنا بود در «ضیافت» بازی کنم اما تیم تولید و تهیه کننده کار تغییر کرد و بازیگران فیلم عوض شدند. یادم هست که شب بود و آقای کیمیایی داشت با کیانوش گرامی میدان هفت تیر را بالا می آمد. من تمام آن شب را آنجا جلوی در منتظرشان مانده بودم، رفتم جلو و گفتم آقای کیمیایی من قرار بود در فیلم شما بازی کنم اما انگار نشد. میشود باز هم کمکم کنید و فرصت دیگری بهم بدهید؟ کیمیایی گفت بگذار ببینم چه میشود.

 

مهرجویی رسیده به یک جور شوریدگی!

کیمیایی دلبسته سینماست و عاشق فیلم کلاسیک، پس الگویش همانها هستند و در فرم کلاسیک، استاد است. مهرجویی رسیده به یک جور شوریدگی، فرزانگی، رسیده به رهایی درویشانه. این روحیه در فرم و الگوی اجرا هم اثر کرده و ساختار فیلمها هم به همان اندازه رها شده؛ رهای رها!/شبکه ایران


ویدیو مرتبط :
آخر عاقبت مصرف مواد مخدر از زبان زن مصرف کننده شیشه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا فرزند شما مواد مخدر مصرف می کند؟



 

متأسفانه اکثر خانواده ها علائم اعتیاد را نمی شناسند و اشکال دیگر این است که آنها هیچ علاقه ای به فراگیری این علائم ندارند و فکر می کنند فرزندشان درامان است. همه ما برای حفظ سلامت خانواده باید به این مسئله حساس باشیم.

 

 

 

در رابطه با فرد معتاد علائم شاخصی وجود دارد که خانواده ها می توانند رفتار مشکوک فرزندانشان را تحت نظر قراردهند. به ویژه آنها باید نسبت به اعتیاد به مواد جدید با نگاه هوشیار تر توجه کنند. بسیاری از خانواده ها نمی دانند علائم مصرف مواد درجوان ها و نوجوانان چیست البته بسیاری از رفتارهای نوجوانان حساس برانگیز است اما رفتارهایی وجود دارد که خانواده ها می توانند با مشاهده آنها نسبت به اعتیاد فرزندشان مشکوک شوند.

 


اینکه جوان دوست دارد، درخانه تنها بماند، ارتباطی با دیگران برقرار نمی کند، رفتارهایش بی ثبات است. زود عصبانی می شود، به طور ناگهانی نحوه لباس پوشیدن، دکور اتاق و علاقه مندی هایش تغییر می کند، دروغگو می شود، والدین را ملزم به انجام یکسری رفتارهای عجیب می کند و بی نظم و فراموشکار می شود می تواند از نشانه های انحراف جوان به سمت مواد مخدر باشد.

 

 

گاهی اوقات جوان نسبت به فعالیت هایی که قبلاً علاقه داشته است بی علاقه می شود، تمرکزش از بین می رود. نمرات امتحانی و درسی و تحصیلی اش کاهش می یابد، در فعالیت های خانوادگی مشارکت نمی کند و به قوانین خانه احترام نمی گذارد و نسبت به آینده سرد و بی علاقه می شود که والدین باید با مشاهده این رفتارها به اعتیاد فرزندشان مشکوک شوند. اتفاق های دیگری نیز وجود دارد که اگر با موارد ذکر شده مشاهده شود، علائم اصلی اعتیاد را تشکیل می دهند و آن این است که:

 

 

نوجوان سیگار می کشد، وسایلی مانند زرورق، لوله خودکار، کبریت سوخته و فندک اتمی در وسایلش پیدا می شود، قرص های اعصاب و داروهای آرامبخش مصرف می کند، بی نظمی اش بسیار زیاد می شود و مخصوصاً به علت مصرف موادی مانند شیشه شب ها بی خواب می شوند. اینکه جوان عادات غذایی و خوابیدنش تغییر می کند ، دوستان خلافکار و شناخته شده ای را اختیار می کند و دوست ندارد خانواده از آن مطلع شود،

 

 

سیگار

 

 

تماس های تلفنی اش مخفی می شود و دروغ گویی اش اثبات شده آشکار می شود همچنین مقررات را به راحتی و آشکارا زیر پا می گذارد و درکنار آن خستگی مداوم، چشم های قرمز، آب ریزش بینی، ایجاد زخم هایی در بدن، دردهای عضلانی و استخوانی، وجود جای سوزن در بدن، نداشتن انگیزه برای رفتن به مدرسه، درگیری با مسئولان مدرسه، پاسخ دادن به سؤالات با پرخاش، قرض کردن پول های زیاد و بالا بردن صدای موسیقی به صورت دیوانه وار از دیگر علائم اعتیاد جوانان به شمار می آید.

 


خانواده باید دراین موارد صریح و بی پرده با جوان صحبت کند و ریشه مشکل را بیابد و در صورت امکان وی را به یک مرکز مشاوره و درمان ارجاع دهد.