فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

به حرمت حرم رضوی، به هیچ کنسرتی در مشهد اجازه برگزاری نمی‌دهیم



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رییس پلیس امنیت اجتماعی خراسان رضوی:

هیچ کنسرتی در مشهد اجازه برگزاری ندارد

رییس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی گفت: به حرمت حرم رضوی، به هیچ کنسرتی در مشهد اجازه برگزاری نمی‌دهیم.

منطقه خراسان رضوی، سرهنگ ناصر نجاریان، امروز، 12 آذر در نشست خبری امنیت اجتماعی که در دفتر پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه بدحجابی با بدپوششی تفاوت دارد و طبق قانون بدحجابی جرم است و تخلف نیست، خاطرنشان کرد: باید آنقدر فرهنگ عفاف و حجاب گسترش یابد که دیگر نیازی نباشد که پلیس وارد عمل شود.

وی افزود: پلیس نمی‌تواند در مقوله حجاب کار فرهنگی انجام دهد و فقط وظیفه پلیس، پیگیری و برخورد با افراد بدپوشش است.

نجاریان با اشاره به ابلاغیه استانداری به تمامی سازمان‌های دولتی مبنی بر اینکه به خانم‌های بدپوشش هیچ گونه سرویسی ارائه نشود، ‌تاکید کرد: در خصوص گسترش فرهنگ عفاف و حجاب باید همه سازمان‌ها فعالیت داشته باشند؛ یکی از مسوولیت‌های عمومی سازمان‌ها این است که به افراد بدپوشش سرویس ندهند.

با افراد بدحجاب در هر جایی که باشد برخورد می‌کنیم

رییس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه با وجود اینکه وضعیت حجاب در استان رو به بهبودی است، عنوان کرد: متاسفانه در دفاتر و آژانس‌های هواپیمایی شاهد وضعیت خوبی نبودیم و دفاتر، مناسب یک شهر زیارتی نبود که خوشبختانه با اخطارها و تذکراتی که داده‌ایم و همچنین گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، در این زمینه شرایط رو به بهبودی رفته است.

وی افزود: شرکت‌هایی که متصدیان آنها بانوان هستند، باید از پوشش مناسب برخوردار باشند و با افراد بدحجاب در هر جایی که باشند برخورد می‌کنیم.

نجاریان در خصوص دوچرخه‌سواری بانوان با اشاره به این‌که معمولا 90 درصد خانم‌ها عموما هنگام سوار شدن دوچرخه نمی‌توانند حجابشان را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: با بانوان دوچرخه‌سواری که پوشش مناسبی نداشته باشند، برخورد می‌کنیم.

رییس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی، در خصوص جمع‌آوری مانکن‌های غیر متعارف، با بیان اینکه دو نوع مانکن غیرمتعارف داریم، تصریح کرد: یک نوع از مانکن‌ها به خودی خود غیرمتعارف هستند و نوع دیگر آنها مانکن‌هایی هستند که پوشش غیرمتعارفی دارند که طرح جمع‌آوری مانکن‌های غیرمتعارف را از محدوده حرم مطهر رضوی شروع کرده‌‏ایم و این طرح‌ را به سایر نقاط شهر گسترش خواهیم داد.

وی یادآور شد: درباره جمع‌آوری مانکن‌های غیرمتعارف، تذکرات را به اصناف داده‌ایم و در صورت مشاهده این نوع مانکن‌ها برخورد می‌کنیم، همچنین تعدادی از نمایند‌گی‌های وارد کننده مانکن‌های غیرمتعارف را به استان خراسان رضوی پلمب کردیم و در آینده به هیچ عنوان اجازه داده نمی‌شود چنین اقلامی وارد استان شود.

رییس پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی درباره برخورد با اراذل و اوباش خاطرنشان کرد: وضعیت تمام اراذل و اوباش استان را در کمیسیون‌های مربوطه ثبت می‌کنیم و آنها را به عنوان اراذل و اوباش می‌شناسیم. از ویژگی‌های اراذل و اوباش این است که شاکی خصوصی ندارند و شاکی عمومی داشته باشند، همچنین، همه اراذل و اوباشی را که نامشان در کمیسیون‌هاست، دستگیر کرده‌ایم و افرادی که شاکی خصوصی دارند بیشتر مزاحم‌های خیابانی هستند.

نجاریان عنوان کرد: طبق دستورالعمل و توافق با رییس قوه قضاییه کشور، نیروی انتظامی در هفت مورد می‌تواند با خودروهایی که آلودگی صوتی دارند و برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند، نیروی انتظامی می‏‌تواند بدون حکم قضایی به مدت سه ماه، خودرو را توقیف کنند.

وی تصریح کرد: خودروهایی که از مانیتور استفاده می‎کنند و موارد مبتذل و مستهجن پخش می‌کنند، خودروهایی که برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند، خودروهایی که زنان خیابانی و معلوم الحال را سوار می‌کنند، رانندگانی که با خودروهایشان حرکات نمایشی و خطرآفرین انجام می‌دهند، خودروهایی که برخی از حیوانات را داخل ماشین سوار می‌کنند، خودروهایی که در سیستم خود تغییر ایجاد می‌کنند، مانند نصب بوق‌های ناهنجار و تخلیه منبع اگزوز که باعث ایجاد مزاحمت می‌شوند و هر خودرویی که به هر نحوی برای مردم مزاحمت ایجاد کنند برخورد می‌کنیم.

نجاریان ادامه داد: حتی اتوبوس‌های شرکت اتوبوسرانی و دولتی که بوق‌های ناهنجار دارند را توقیف می‌کنیم.

وی درباره جمع‌آوری ماهواره‌ها، اضافه کرد: در جمع‎آوری ماهواره‌ها، اولویت اول، مجتمع‌های مسکونی هستند و مجوز آن را داریم که با کسانی که ماهواره‌‏های خود را داخل تراس و پشت بام نصب می‎‌کنند برخورد کنیم.

نجاریان افزود: در دستگیری شبکه و باندهای تولید و توزیع ماهواره‌ها، 30 درصد افزایش و در کشفیات ماهواره‌ها 23 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشتیم./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پوشش 20:30 از اجتماع " اجازه نمی دهیم" در مشهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اغتشاشگران ، دیشب حرمت حرم رضوی و شب قدر را شکستند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اغتشاشگران ، دیشب حرمت حرم رضوی و شب قدر را شکستند

این گروه عصبانی در پایان با شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و "مرگ بر خواص بی بصیرت" و همچنین پرتاب بطری های آب در صحن مطهر امام رضا (ع)، ضمن شکستن حرمت شب قدر و حرم امام رضا، هویت خود را نشان دادند.

به فاصله تنها دو روز از سخنان مهم حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در انتقاد از خرافه گرایی ها، ایرادات جناح های کشور و سخنان نامربوط درباره رهبری، اغتشاشگران مدعی بصیرت در مقدسترین شب سال و مقدسترین مکان کشور با وی به تسویه حساب پرداختند و حرمت شب بیست و سوم ماه رمضان و حرم مطهر رضوی را هم شکستند.   به گزارش خبرنگار «بازتاب»؛ تعدادی از جوانان افراطی که البته تعدادشان نسبت به خیل زائران حرم رضوی بسیار اندک بود، در میانه مراسم تلاش به بر هم زدن مراسم صحن جامع رضوی داشتند که تلاششان ناکام ماند و تنها چند بار با صلوات های مداوم سخنرانی را قطع کردند.

این گروه عصبانی در پایان با شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و "مرگ بر خواص بی بصیرت" و همچنین پرتاب بطری های آب در صحن مطهر امام رضا (ع)، ضمن شکستن حرمت شب قدر و حرم امام رضا، هویت خود را نشان دادند.   اقدامات این گروه در میانه سخنرانی رئیس بازرسی دفتر رهبری در حالی است که تنها یک هفته از سخنان اخیر رهبری می گذرد که حتی ضد ولایت خواندن سخنان کارشناسی مخالف نظرات خود را نادرست خواندند.   در این حال سایت سفیر در گزارشی درباره این مراسم نوشت: تلاش تعداد معدودی جوان و نوجوان افراطی در برهم زدن مراسم معنوی و پرفیض شب قدر در حرم حضرت علی ابن موسی (ع) در مشهد مقدس ناکام ماند.

در مراسم معنوی و پراهمیت شب یست و سوم ماه مبارک رمضان که در صحن جامع رضوی و سایر صحن های اطراف و با حضور خیل عظیم مردم متدین و خداجو با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری برگزار شد، عده ای جوان تندرو که در سمت چپ تریبون به طور برنامه ریزی شده جمع شده بودند با صلوات های پیاپی و شعارهای انحرافی درصدد برهم زدن مراسم شب قدر بودند که با بی اعتنایی مردم روبرو شدند.

 رئیس دفتر بازرسی رهبر انقلاب در بخش هایی از سخنان خود با اشاره به ضرورت بسط و توسعه عدالت در همه زمینه ها در جامعه برای رفع تبعیض های ناروا و نابرابری ها به بیان برخی ناعدالتی های اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی پرداخت که ناگهان اغتشاشگران با هیاهو قصد برهم زدن مراسم را داشتند اما عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بی اعتنا به جنجال سازماندهی شده اظهارات خود را ادامه داد و مراسم بر سر گرفتن قرآن را نیز به پایان رساند.  غوغاسالاران درواکنش به اعتراض انبوه جمعیت حاضر در مراسم اقدام به پرتاب بطری آب به سوی مردم کردند که درایت و هوشیاری مردم مانع از گسترش درگیری و تنش در مراسم شد ،امت خداجو و مومن حاضر در مراسم با اظهار تاسف از اقدام این عده خواستار برخورد و پیگیری برهم زنندگان نظم عمومی شدند .  این مراسم به طور مستقیم از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی در حال پخش بود که لحظاتی قطع شد و پس ازمدتی کوتاه پخش ادامه برنامه از هنگام قرآن سر گرفتن ادامه یافت./عصرایران