فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بهزاد فراهانی:جشنواره رادیو به جوانان...



 

 

بهزاد فراهانی:جشنواره رادیو به جوانان دل‌گرمی می دهد

 

بهزاد فراهانی:جشنواره رادیو به جوانان دل‌گرمی می دهد . من به عنوان یك نویسنده، كارگردان و هنرپیشه ارشد رادیو دستمزد بسیار ناچیزی دارم. در كنار من جوانانی با مدارك لیسانس و فوق لیسانس در همین عرصه فعالیت می كنند كه دستمزدشان تقریبا نصف دستمزد من است.

 

وقتی نگرش جشنواره بین المللی رادیو به سمت استقلال اندیشه و پذیرش اندیشه‌های متفاوت دربرنامه سازی باشد، محتوای آثار رادیویی نیز عمیق‌تر خواهد شد



این بازیگر پیشكسوت و كارگردان رادیو با تاكید بر پرهیز از یك‌سونگری دربرنامه ها گفت: رشد كیفی برنامه های رادیو قبل از این كه به جشنواره‌ها مربوط باشد، به سیاست‌های كلان حاكم بر رسانه های جمعی مربوط است و می توان امیدوار بود كه با گسترش استقلال و اندیشه متفاوت برنامه سازان، برنامه های رادیو نیز از نظر كیفی بهبود می یابد.



او كه سال‌هاست در زمینه های مختلف نویسندگی، بازیگری و كارگردانی نمایش در رادیو فعالیت می‌كند، تصریح كرد: در كنار همه مسائل و مشكلات، برگزاری جشنواره هایی نظیر جشنواره رادیو به جوانان دل‌گرمی می دهد. همین كه آن‌ها احساس كنند دیده می شوند، شنیده می شوند و مورد توجه هستند با میل و رغبت بیش‌تری كار می‌كنند و با عشق بیش‌تری مشكلات را نادیده می‌گیرند.



فراهانی در ادامه با اشاره به دستمزدهای پایین رادیو گفت: من به عنوان یك نویسنده، كارگردان و هنرپیشه ارشد رادیو دستمزد بسیار ناچیزی دارم. در كنار من جوانانی با مدارك لیسانس و فوق لیسانس در همین عرصه فعالیت می كنند كه دستمزدشان تقریبا نصف دستمزد من است.



وی با تاكید بر لزوم بازنگری در مورد حقوق اهالی رادیو اضافه كرد: تاكید می‌كنم كه باید به كاركنان عرصه رادیو بیش‌تر توجه كنیم تا آن‌ها بتوانند در كنار كار در رادیو به تحصیل و تحقیق پیرامون این حوزه هم بپردازند و مهارت های كاری بیش‌تری به دست آورند.



یادآوری می شود،یازدهمین جشنواره بین المللی رادیو و سومین اجلاس جهانی صدا هم زمان با هفتادمین سال تاسیس رادیو، از ۵ تا ۷ خردادماه برگزار می‌شود...../  خبرگزارى ايلنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
عکس العمل بهزاد فراهانی پدر گلشیفته فراهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهزاد فراهانی در خدا در آلتونا حرف می‌زند



 

 

 

بهزاد فراهانی با بازی در نمایش «خدا در آلتونا حرف می‌زند» به كارگردانی مسعود دلخواه در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد.



فراهانی كه در این نمایش نقش «پدر» را بازی می‌كند به خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: پیش از این، این نمایشنامه را روخوانی كرده بودیم و من از نخستین كسانی هستم كه این متن را می‌شناسم و معتقدم این متن بیشتر خواندنی است. در این اثر بیشتر شاهد دست‌ودلبازی نویسنده در لوكیشن‌های متفاوت هستیم ضمن این‌كه مسایل مطرح شده در آن بیشتر ذهنی است و وجه نموداری‌اش كم‌رنگ‌تر است.



فراهانی ادامه داد: خوشبختانه مسعود دلخواه با مشورت محمد ابراهیمیان نویسنده نمایشنامه، متن را پالایش كرده كه منجر به تصویری شدن آن شده است. ضمن این‌كه در نگاه دلخواه، همه ماجراها در ذهن پدر می‌گذرد.



كارگردان نمایش «فیروزه» سپس با اظهار گله‌مندی از برخی سیاست‌گذاری‌های نادرست در تئاتر كشور اذعان داشت: نمایش «خدا در آلتونا حرف می‌زند» یك اثر مستقل تئاتری است و به دنبال سلیقه‌های روز نرفته است بلكه درون‌مایه‌ای نیرومند و باارزش دارد، بنابراین با نگاه حاكم بر تئاتر امروز كه از سوی مركز هنرهای نمایشی اعمال می‌شود و معتقد است نمایش‌ها حتما باید گیشه داشته باشند، قدری متفاوت است.



او با اشاره به اجرای عمومی این نمایش در تماشاخانه «سنگلج» متذكر شد: مسوولان مركز به جای آن‌كه در اندیشه اجرای نمایش‌های كمدی پرفروش در این تماشاخانه باشند، بهتر است تبلیغات و امكانات درونی این تماشاخانه را افزایش دهند. درحال حاضر امكانات درونی «سنگلج» بیشتر جنبه‌های ظاهری دارد درحالی‌كه این تماشاخانه نیازمند امكانات فنی و تكنولوژیكی پیشرفته است.



رییس هیأت‌مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر سپس درباره برنامه‌های این انجمن توضیح داد: درحال بررسی برای ادامه سمینارهای تخصصی خود هستیم و از سوی دیگر در این اندیشه هستیم كه ماحصل چهار نشست قبلی را منتشر كنیم.



گفتنی است چهار نشست این انجمن با موضوع «چالش میان بازیگر و كارگردان» با حضور هنرمندانی چون دكتر علی رفیعی، حمید سمندریان، علیرضا كوشك جلالی، محمد رحمانیان، سیامك صفری، هما روستا، علی عمرانی، حبیب رضایی، سهیلا رضوی، ستاره اسكندری و ... برگزار شده است.