فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بهترین و پرستاره ترین سریال های 2016



 اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی,بهترین و پرستاره ترین سریال های 2016

پرونده ای برای هفت سریال مهم و پرستاره سال 2016 که نباید دیدن شان را از دست داد؛ از فصل جدید «خانه پوشالی» گرفته تا سریال های جدیدی مانند «وینیلِ» مارتین اسکورسیزی، «وستلندِ» جاناتان نولان و ...

   به گزارش هفت صبح، پرونده ای برای هفت سریال مهم و پرستاره سال 2016 که نباید دیدن شان را از دست داد؛ از فصل جدید «خانه پوشالی» گرفته تا سریال های جدیدی مانند «وینیلِ» مارتین اسکورسیزی، «وستلندِ» جاناتان نولان و ...

وینیل/ Vinyl
دنیای موسیقی به روایت میک جگر و اسکورسیزی

 اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی,بهترین و پرستاره ترین سریال های 2016


عشاق مارتین اسکورسیزی حواس شان باشد که تا امروز دو قسمت از فصل اول سریال جدید کارگردان محبوب شان روی آنتن رفته است. داستان «وینیل» در نیویورک اوایل دهه 1970 رخ می دهد و ماجراهای ریچی فینسترا تهیه کننده موسیقی (با بازی بابی کنواله) را دنبال می کند؛ کسی که باید خودش را با ژانرهای جدید عرضه موسیقی در کنار وضعیت به لحاظ اخلاقی ناسالم این حوزه وفق بدهد اما نکته جالب ماجرا اینجاست که میک جگر خواننده معروف موسیقی «رولینگ استونز» یکی از خالقان اصلی سریال تلویزیونی «وینیل» است.

او در مصاحبه اخیر خود با مجله «اسکوایر» گفته اوایل دلش می خواست این سریال هم در قالب فیلم سینمایی و به سبک «کازینو»ی مارتین اسکورسیزی ساخته شود. خواننده 72 ساله انگلیسی می گوید: «رفتم پیش مارتی و گفتم دلم می خواهد کاری کنم که حقیقت درون دنیای (ضبط آلبوم های) موسیقی را نمایش بدهد و فیلمی مثل «اکزینو» ساخته خودش را برایش مثال زدم.»

عاقبت، اسکورسیزی و جگر با همفکری دو خالق دیگر سریال شامل ترنس وینتر (نویسنده و خالق «امپراتوری بوردواک») و ریچ کوهن ژورنالیست (نویسنده مجلات «ونیتی فیر» و «رولینگ استون») به این نتیجه می رسد که ایده اصلی را در قالب یک سریال 10 قسمتی به تصویر بکشند.

خود اسکورسیزی درباره سریال می گوید: «سال 2008 بود که یک شب دیروقت با ترنس وینتر تماس گرفتم و گفتم من و میک پروزه ای داریم که یک سفر هیجان انگیز است به تاریخ موسیقی راک اند رول و یک برهه زمانی 40 ساله را شامل می شود.»
قسمت بعدی «وینیل» 28 فوریه (9 اسفند) از شبکه اچ بی او پخش می شود.

بهتره با سال تماس بگیرید/ Better Call Saul
بازگشت جسیِ «برکینگ بد» و غافلگیری های تازه

 اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی,بهترین و پرستاره ترین سریال های 2016


بعد از موفقیت چشمگیر فصل اول سریال تلویزیونی «بهتره با سال تماس بگیرید» که به نوعی مقدمه ای برای سریال محبوب «برکینگ بد» است، پخش فصل دوم این سریال با بازگشت باب اودنکرک در نقش سال گودمنِ وکیل از هفته گذشته از شبکه ای ام سی (AMC) شروع شده و دومین قسمتش امشب روی آنتن می رود.

وینس گیلیگان خالق اصلی سریال موفق «برکینگ بد» همان کسی است که تهیه و تولید فصل اول و دوم «بهتره با سال تماس بگیرید» را نیز به عهده داشته و در مقام خالق این اسپیس آف تلویزیونی تلاش کرده با حفظ کیفیت قبلی به روایت ماجراهایی که به نوعی مقدمه ای بر داستان «برکینگ بد» محسوب می شوند، ادامه بدهد.

فصل اول سریال با استقبال گسترده منتقدان روبرو شد و اخیرا نامزدی بهترین بازیگر درام تلویزیونی در جوایز گلدن گلوب 2016 (برای اودنکرک) را به فهرست افتخارات خود اضافه کرده است. با این حال، غافلگیری های تازه ای در راه است. آرون پال بازیگر سریال محبوب «برکینگ بد» در مصاحبه اخیر خود از احتمال حضور در فصل دوم «بهتره با سال تماس بگیرید» خبر داده است. بازیگر نقش جسی پینکمن در سریال پرطرفدار شبکه «ای ام سی» می گوید خوشبختانه دوباره با بازی در این نقش به صفحه تلویزیون بازخواهد گشت اما نمی تواند جزییات زیادی در این باره لو بدهد.

سریال تلویزیونی «بهتره با سال تماس بگیرید» بعد از «برکینگ بد» و به عنوان مقدمه ای بر ماجراهای هیجان انگیز والتر وایت و جسی پینکمن اما با تمرکز بر گذشته سال گودمن (با بازی باب اودنکرک) روی آنتن رفت. پال به هواداران وفادار «برکینگ بد» وعده داده، بازگشتش به سریال رضایت آنها را جلب کند: «اگر قرار باشد حضور داشته باشم، می توانم قول بدهم که به زیباترین شیوه ممکن این اتفاق بیفتد چون قرار نیست جسی پینکمن را به هر قیمتی برگردانند. قرار است او را برگردانند و مخاطبان نه تنها از دیدن او بلکه از تماشای ماجراهایی که در ادامه رخ می دهد هیجان زده خواهند شد.»

خانه پوشالی/ House of Cards
ادامه جاه طلبی های فرانک آندروود

 اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی,بهترین و پرستاره ترین سریال های 2016


تا کمتر از دو هفته دیگر، پخش فصل چهارم سریال محبوب «خانه پوشالی» از شبکه آنلاین نتفلیکس آغاز می شود تا یک بار دیگر شاهد جاه طلبی های فرانک آندروود باشیم و ببینیم سیاستمدار بی رحم قصه تا کجا قرار است پیش برود اما به هیچ وجه فکر نکنید ممکن است کار فرانک در همین فصل یکسره بشود چون سازندگان سریال از شروع ساخت فصل پنجم آن خبر داده اند اما فصل جدید سریال در حالی جلوی دوربین می رود که بوویلمن خالق اصلی سریال از گروه عوامل سازنده آن جدا شده است.

به گزارش انترتینمنت ویکلی، نتفلیکس قرارداد جدیدی را برای ساخت فصل پنجم سریال پرطرفدار «خانه پوشالی» (House of Cards) امضا کرده و این در حالی است که تغییراتی در پشت صحنه سریال وجود خواهد داشت و بوویلیمن که از روز اول با این پروژه تلویزیونی همراه بوده، از گروه عوامل سازنده آن جدا می شود.

نتفلیکی تایید کرده کوین اسپیسی همچنان در فصل پنجم سریال حضور خواهد داشت. اولین فصل «خانه پوشالی» در سال 2013 روی آنتن رفت و با افزایش چشمگیر شمار بینندگان نتفلیکس، این شبکه آنلاین را به خریداری قدرتمند در عرصه سریال های تلویزیونی بدل ساخت.

ویلیمن نمایشنامه نویس آمریکایی سنگ بنای این سریال را با همکاری دیوید فینچر و با اقتباس از یک سریال کوتاه بریتانیایی به همین نام گذاشت. این اولین حضور ویلیمن در مدیوم تلویزیون و عرصه سریال سازی بود. او در گذشته نمایشنامه ای سیاسی با عنوان «Farragut North» را نوشته و نگارش سناریوی «نیمه ماه مارس» به کارگردانی جرج کلونی که در سال 2011 روی پرده رفت را به عهده داشته است.

او برای نوشتن سناریوی اقتباسی این فیلم به همراه کلونی و گرانت هزلو نامزد جایزه اسکار 2012 شد. اگر نتفلیکس همچنان بخواهد به رسم هر سال، سریال محبوبش را در سه ماهه نخست سال میلادی روانه آنتن کند، کوین اسپیسی تا چند ماه آینده درگیر فیلبمرداری فصل پنجم «خانه پوشالی» در منطقه بالتیمور خواهد بود. اولین قسمت از فصل چهارم «خانه پوشالی» از جمعه 4 مارس (14 اسفند) روی آنتن می رود و احتمالا معلوم می شود تصمیم کلیر آ«دروود برای جدایی از رییس جمهور آمریکا چه عواقبی برایش به دنبال خواهد داشت.

63، 22، 63/11، 22، 11
پروژه مشترک جی جی آبرامز و استیون کینگ

 اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی,بهترین و پرستاره ترین سریال های 2016


اولین قسمت از سریال تلویزیونی «63، 22، 11» به تهیه کننندگی جی. جی. آبرامز، استیون کینگ و بریجت کارینتر و کارگردانی کوین مک دونالد، یک هفته پیش از شبکه فاکس روی آنتن رفت و امشب قسمت دوم آن پخش می شود.

جیمز فرانکو، کریس کوپر و جاش دمل بازیگران اصلی این مینی سریال هستند که در قالب هشت قسمت پخش می شود. تریلر تلویزیونی «63، 22، 11» با اقتباس از زمان استیون کینگ با عنوان «63، 22، 11» ساخته و مدت زمان کل قسمت های سریال 9 ساعت اعلام شده است.

رمان کینگ که در سال 2011 منتشر شد، روایتگر ماجرای یک معلم دبیرستان به نام جیک اپینگ است که راهی سفر زمان می شود تا از ترور جان اف کندی رییس جمهور آمریکا در روز 22 نوامبر 1963 جلوگیری کند. سناریوی سریال را بریجت کارپنتر یکی از سه تهیه کننده اصلی کار نوشته و کوین مک دونالد کارگردان فیلم های «آخرین پادشاه اسکاتلند» و «وضعیت فعلی» اپیزود افتتاحیه سریال را در قالب یک قسمت دو ساعته جلوی دوربین برده است.

جیمز فرانکو در نقش شخصیت جیک اپیتگ ظاهر شده است. کریس کوپر نیز نقش ال تمپلتن را بازی کرده و او همان کسی است که جیک را تشویق می کند به سفر زمان برود و جلوی ترور جان اف کندی را بگیرد. پخش جهانی فیلم به عهده استودیوی «برادران وارنر» است.

سایه های آبی/ Shade of Blues
جنیفر لوپز پلیس می شود

 اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی,بهترین و پرستاره ترین سریال های 2016


پخش سریال پلیسی جنایی «سایه آبی» با بازی جنیفر لوپز در نقش مامور اف بی آی مدتی است که از شبکه تلویزیونی ان بی سی آغاز شده است. لوپز در این سریال نقش کاراکتری به نام هارلی سانتوس مامور اف بی آی را بازی می کند؛ کسی که ماموریت دارد علیه فساد رو به افزایش در شهر نیویورک مبارزه کند، آن هم در حالی که به تنهایی یار بزرگ کردن فرزندش را به دوش می کشد و با مشکلات مالی فراوانی دست به گریبان است.

ری لیوتانیز نقش ستوان بیلوارنیاک را در این سریال بازی کرده است. دریادی ماتئو، وینسنت لارسکا و جینوآنتونی پسی دیگر بازیگران جدیدترین سریال شبکه تلویزیونی ان بی سی هستند. تا اینجا منتقدان، نظر نسبتا مثبتی به اجرای خواننده پاپ در این سریال نشان داده اند و عقیده دارند لوپز آن قدرها هم که تصویر می شد بازیگر بدی نیست و توانسته از پس اجرای نقش اش بربیاید! ادی هسک روزنامه نگار سابق و فیلمنامه نویس آمریکایی که همکاری دیرینه ای با لوک بسون کارگردان و تهیه کننده فرانسوی دارد، خالق اصلی این سریال 13 قسمتی است.

«یونیورسال تله ویژن» سال گذشته بعد از پخش نسخه پایلوت سریال و استقبال بینندگان تصمیم به ساخت دنباله آن گرفت. قسمت هشتم فصل اول سریال جنایی «سایه های آبی» پنج شنبه 25 فوریه (6 اسفند) روی آنتن می رود.


پاپ جوان/ The Young Pope

سورنتینو به خلئت پاپ می رود

 اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی,بهترین و پرستاره ترین سریال های 2016




داستان این سریال هشت قسمتی به کارگردانی پائولو سورنتینو که قرار است به زودی از شبکه اچ بی او روی آنتن برود، به ماجرای زندگی یک شخصیت داستانی به نام پاپ پیوس سیزدهم (با بازی جود لاو) می پردازد.

پاپ پیوس که نام اصلی اش لئی بلاردواست به یکی از محافظه کارترین رهبران کلیسای کاتولیک که دنیا تاکنون به خودش دیده تبدیل می شود. او که سرسختانه در برابر کشور واتیکان مقاومت می کند، عشقش را خالصانه نثار ضعفا و فقرا می کند اما چشم انداز آینده ای که با آن روبروست چندان روشن به نظر نمی رسد.

دایان کیتن بازیگر برنده اسکار در سریال جدید سورنتینو در نقش راهبه ای آمریکایی که هم اکنون ساکن شهر واتیکان است ظاهر خواهد شد.

مهمترین بخش ماجرا اینجاست که این اولین سریال تلویزیونی پائولو سورنتینو فیلمساز مطرح ایتالیایی (و کارگردان «زیبایی بزرگ» است. سورنتینو خودش تمام قسمت های «پاپ جوان» را کارگردانی می کند و فیلمنامه هر هشت قسمت را با همکاری تونی گریسونی، اومبرتوکنتارلو و استفانو رولی می نویسد.

این سریال در ایتالیا جلوی دوربین رفته و تولید مشترک شبکه های اچ بی او و اسکای است. بعد از پایان سریال هایی مانند «اتاق خبر»، «آمپراتوری بردواک» و «True Bodds»، سریال داستانی «پاپ جوان» می تواند بزرگترین امید شبکه اچ بی او برای جلب مخاطب باشد.

دنیای غرب/ Westworld

دنیای آخرالزمانی جاناتان نولان

 اخبارفرهنگی ,خبرهای  فرهنگی,بهترین و پرستاره ترین سریال های 2016


اچ بی او امسال یک برگ برنده دیگر هم دارد که ممکن است طرفداران زیادی پیدا کند. «دنیای غرب» یک تریلر علمی تخلیلی است که جاناتان نولان برادر و همکار کریستوفر نولان، خالق اصلی آن به شمار می رود. داستان سریال بر اساس فیلمی به همین نام نوشته شده که در سال 1973 روی پرده رفت و نویسندگی و کارگردانی آن به عهده مایکل کرایتن بود.

نولان علاوه بر نویسندگی، تهیه کنندگی سریال را هم به عهده دارد و جی. جی. آبرامز کارگردان «جنگ های ستاره ای 7» نیز به عنوان تهیه کننده این پروژه تلویزیونی حضور دارد.

هنوز تاریخ دقیق پخش سریال مشخص نشده اما قطعا همین امسال روی آنتن می رود: «دنیای غرب» با محوریت هوش مصنوعی ساخته شده و بازیگران سرشناسی مثل آنتونی هاپکینز، اد هریس، بن بارنز و ... در آن حضور دارند.

 اخبار  فرهنگی  - روزنامه هفت صبح


ویدیو مرتبط :
آهنگ شب پرستاره ی پرستاره (در گرامیداشت ونسان ونگوگ)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفتگو با بازیگر سریال دلنوازان سمانه پاکدل



 

بازیگر نقش مهتاب در مجموعه تلویزیونی "دلنوازان" راهنمایی دقیق حسین سهیلسمانه پاکدلی‌زاده و حضور بازیگران پیشکسوت را بزرگترین کمک به بازیگران جوان در ایفای نقش دانست.

سمانه پاکدل درباره بازی در مجموعه تلویزیونی "دلنوازان" به کارگردانی سهیلی‌زاده به خبرنگار مهر گفت خصوصیات اخلاقی مهتاب که دختری احساسی است، اما منطقی تصمیم می‌گیرد و بین احساس و تدبیر توازن را رعایت می‌کند برایم جالب بود و من را برای بازی در این پروژه ترغیب کرد.

وی در ادامه افزود: حضور سهیلی‌زاده و پخش شبانه "دلنوازان" در انتخابم بی‌تاثیر نبود. به هر حال مخاطبان دیدن مجموعه‌های اجتماعی را دوست دارند و این مجموعه هم تعلیق‌های زیادی برای مخاطبان دارد. به نظرم شخصیت مهتاب سفید مطلق نیست و نقاط خاکستری هم دارد مثل قضاوت نادرست او درباره دکتر فرهاد زند.

 

 

بازیگر نقش مهتاب ادامه داد: مهتاب درونگرا است و سعی می‌کند مشکلاتش را خودش حل کند، چون مادری بیمار و خواهری دارد که بیشتر به دنبال شیطنت است. مهتاب دختری است مستقل که روی پای خودش می‌ایستد. بنابراین سر زدن اشتباهات کمتر از او به دلیل تحصیلات و موقعیت خانوادگی‌اش بیراه هم نیست.

 

پاکدل ادامه داد: نقش مهتاب را خیلی دوست داشتم و سعی کردم نقش را آنطور که آقای سهیلی‌زاده و فیلمنامه از من می‌خواهد دربیاورم. نقش دختری صبور و متین. مهتاب یک عاشق واقعی است و سنت‌شکنی می‌کند. او عشق خود را با بهزاد نادیده می‌گیرد تا یک ازدواج تحمیلی انجام نشود.

 

سمانه پاکدل

 

وی درباره همکاری با سهیلی‌زاده گفت: با توجه به اینکه من به درجه‌ای از بازیگری نرسیده‌ام که بخواهم درباره شخصیتی که بازی می‌کنم نظر بدهم، اما کارگردان مانند پدری مهربان نه تنها به بازیگران هنگام بازی آرامش می‌داد، بلکه برای تمام صحنه‌ها از نظر بازیگران هم استفاده می‌کرد و می‌خواست دیالوگ‌ها را آنطور که راحت‌ترند، اما صحیح بیان کنند.

 

این بازیگر درباره حضور بازیگران پیشکسوت همچون پرویز فلاحی‌پور گفت: نمی‌دانم چگونه از کمک بازیگرانی چون آقای فلاحی‌پور، خانم کوثری و... تشکر کنم. آنها نهایت همکاری را با بازیگران جوان کردند. از زحمات سهیلی‌زاده کارگردان، ایرج محمدی و مهران مهام تهیه‌کنندگان و امیر سلیمانی دستیار کارگردان قدردانی می‌کنم که کمک زیادی به من کردند.