فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بهترین و بدترین سریال های سال 2012


سال 2012 درست در روزهای پایانی، آغازی است برای انتشار فهرست بهترین و بدترین ها در حوزه سینما و تلویزیون. فهرستی که خیلی زود در تمام رسانه ها چرخید و تبدیل به متر و معیاری برای همه مخاطبان تلویزیون شد.

هفت صبح: سال 2012 درست در روزهای پایانی، آغازی است برای انتشار فهرست بهترین و بدترین ها در حوزه سینما و تلویزیون. رسانه ها، انجمن ها و سایت ها و خبرگزاری ها دست به کار می شوند و از طریق کارشناسان یا نظرسنجی از مخاطبان، فهرست ترین های سال را رو می کنند. نشریه هالیوود ریپورتر که یکی از نشریه های تخصصی و وزن در حوزه سینما و تلویزیون است.

روز گذشته، فهرستی از بهترین و بدترین سال های این سال را اعلام کرده است. فهرستی که خیلی زود در تمام رسانه ها چرخید و تبدیل به متر و معیاری برای همه مخاطبان تلویزیون شد. سریال های خوب درام و کمدی در سال 2012 کم نبودند. به همین دلیل گویا تنظیم فهرستی از 15 سریال برتر کمدی و درام کار سختی بوده است. این فهرست را با هم نگاهی بیندازیم:

خوب ها!


هالیوود ریپورتر نوشته است: شاید فصل سوم «امپراتوری پیاده رو تخته کوب» آنطور که انتظار داشتید اعتیادآور نبود، اما سریال چنان هوشمندانه و نوآورانه است که نمی شود آن را ندید. با اینکه سریال کند شروع می شود اما خط داستانی اش آنقدر جذاب است که در انتهای فصل بی صبرانه منتظر شروع فصل چهارم باشید.

بهترین ها و بدترین سریال های سال 2012 کدامند؟

بازی های عالی و فیلمنامه ماهرانه به علاوه تعلیق و طنز نتیجه ای ندارد جز بهترین اقتباس مدرن از داستان های سر آرتور کنان دویل. به گزارش خبر آنلاین از این فهرست، شکی نیست که فصل دوم «شرلوک» یکی از بهترین های سال بود بازگشت «دکستر» در فصل هفتم به نقطه اوجش، آن را در فهرست بهترین های 2012 جا می دهد. این فصل نه تنها پربیننده ترین فصل «دکستر» بود بلکه رکورد بینندگان یک اپیزود شبکه شوتایم را نیز شکست. خط داستانی جذاب این فصل و پایان معمایی آن، بیننده را منتظر فصل هشتم نگه می دارد.

بهترین ها و بدترین سریال های سال 2012 کدامند؟

«محق»، «پسران هرج و مرج»، «ترمی»، «ساعت»، «شهر جادویی»، «رئیس»، «میهن» و «وقیح» دیگر سریال های درام قابل توجه سال 2012 بودند. در میان سریال های کمدی نیز باید به «دختران» اشاره کرد که داستان واقعی و ملموسش از زندگی سه دختر بیست و چند ساله و بحران های زندگی آنها واقعا بیننده را به ادامه سریال امیدوار می کند. «لویی»، «30 راک» و «پارک ها و تفریح ها» از جمله سریال های کمدی مهم امسال بودند.

بهترین ها و بدترین سریال های سال 2012 کدامند؟

بدها!

هالیوود ریپوتر تنها به انتشار بهترین ها بسنده نکرده و دستی هم به سر و روی بدترین سریال های سال 2012 کشیده است. سریال هایی که انتظارات بینندگان را پاسخگو نبودند و شکست خوردند. این نشریه گزارش داده است: «همسایه ها» بی شک یکی از بدترین سریال های این چند سال است که نه متن جذابی دارد و نه بازی های خوبی، مشکل کار اینجاست که سریال حداقل های لازم را داشته و قرار است فصل بعدی آن امسال روی آنتن برود!

 «دو دختر بی پول» سرشار از شوخی های مسخره و نژادپرستانه است و توهین در آن تمامی ندارد. واقعا معلوم نیست به چه دلیلی باید این سریال را تماشا کرد. «گلی» سریال موزیکال موفق دو سه سال اخیر امسال همه را ناامیدکرد. اجراهای ضعیف از آهنگ های مشهور به علاوه خط داستانی تکراری موجب شدند بینندگان از این سریال خداحافظی کنند.

 هر چقدر فصل اول «داستان وحشت آمریکایی» خوب بود. فصل دوم آن بد بود. بردن داستان به یک آسایشگاه روانی نیز نتوانست سریال را نجات دهد. «دیو و دلبر»، «دکتر خلافکار»، «ویتنی» و «رسوایی» از دیگر سریال های ضعیف سال 2012 بودند.

1- اخبار بد: زحمتکش


بهترین ها و بدترین سریال های سال 2012 کدامند؟

به گزارش هالیوود ریپورتر «Breaking Bad» بهترین سریال درام امسال بود. مجموعه تلویزیونی «اخبار بد» به تهیه کنندگی وینس جیلیگان برای شبکه ای ام سی ساخته شده است. پخش «اخبار بد» از سال 2008 آغاز شده است. این سریال داستان معلم شیمی زحمتکش یک دبیرستان است که در ابتدای داستان متوجه می شود سرطان ریه غیرقابل جراحی دارد.

او پیش از فرا رسیدن مرگش، برای تامین مالی خانواده اش همراه دانش آموز پیشین خود، شروع به تولید و پخش مت آمفتامین (شیشه) می کند. این مجموعه تاکنون هفت جایزه امی به دست آورده همچنین دو بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مرد مجموعه درام و سه بار نامزد جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین بازیگر مرد مجموعه درام بوده است.

2- مردان خشن: پرجایزه

بهترین ها و بدترین سریال های سال 2012 کدامند؟

«مردان خشن» دومین سریال محبوب 2012 است. فصل پنجم این سریال نشان داد همچنان این سریال های قدیمی هستندکه حرفی برای گفتن دارند. سر پخش این سریال از سال 2007 آغاز شد. میتو وینر کارگردان و سازنده این درام داستانی است و جون هام، الیزابت ماس، وینکت کارتیسر، جنیوری جونز و کریستینا هندریکز بازیگران اصلی این مجموعه هستند. این سریال تاکنون چهار جایزه امی و چهار جایزه گلدن گلوب را به دست آورده است.

3- بازی تاج و تخت: اعتیادآور


بهترین ها و بدترین سریال های سال 2012 کدامند؟

«بازی های تاج و تخت» بدون شک یکی از بهترین سریال های یکی دو سال اخیر است. سریالی که هالیوود ریپورتر از آن با عناوین «حماسی»، «اعتیادآور» و «هوشمندانه» یاد کرده است. پخش فصل دوم این سریال تازه تمام شده. فصل سوم «مردگان متحرک» با وجود حواشی بسیار، یک گام رو به جلو برای این سریال با موضوع زامبی ها بود، این سریال را نباید از دست داد.

سریال «بازی تخت و تاج» از شبکه HBO پخش می شود. این مجموعه برگرفته از پرفروشترین اثر مجموعه داستان های فانتزی جورج آر. آر. مارتین یعنی ترانه یخ و آتش ساخته شده است. سه فصل از این سریال تا امروز پخش شده است و توانسته است 22 جایزه مطرح تلویزیونی را که مهمترین آن جایزه گلدتن گلوب سال 2012 بوده است، از آن خود کند.

دیوید بنیوف و دی. بی. وایس سازندگان این سریال هستند و شون بین، مارک ادی، میشل فیرلی، نیکولای کاستر – والدو، لناهدی، امیلیا کلارک بازیگران اصلی این سریال پرطرفدار هستند. همین چند روز پیش این سریال توانست رکورد دانلود غیرقانونی در دنیا را با دو میلیون و 480 هزار بار دانلود بشکند.


ویدیو مرتبط :
بدترین پنالتی سال 2012

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهترین و بدترین سریال‌ های سال 2012


سالی که گذشت سرشار از سریال‌های خوب درام و کمدی بود و تنظیم فهرستی از 15 سریال برتر کمدی و درام کاری دشوار بود. با این حال سریال‌های زیر پس از بررسی بسیار به عنوان بهترین سریال‌های درام و کمدی انتخاب شدند.

خبرآنلاین: سالی که گذشت سرشار از سریال‌های خوب درام و کمدی بود و تنظیم فهرستی از 15 سریال برتر کمدی و درام کاری دشوار بود. با این حال سریال‌های زیر پس از بررسی بسیار به عنوان بهترین سریال‌های درام و کمدی انتخاب شدند.

مطمئنا «Breaking Bad» بهترین سریال درام امسال بود، سریالی که میراثی ماندگار از خود به جا می‌گذارد. فصل هشتم و پایانی این سریال با چنان مهارتی ساخته شده بود که حتی نمی‌شد لحظه‌ای از آن را نادیده گرفت.

از طرفی دیگر فصل پنجم «مردان خشن» هم نشان داد همچنان این سریال‌های قدیمی هستند که حرفی برای گفتن دارند، فصل پنجم این سریال از تمامی فصل‌های دیگر آن جذاب‌تر بود. سریال بدون افتادن به دام کلیشه‌های رایج سال 1965 را به تصویر می‌کشد.

 «بازی‌های تاج و تخت» بدون شک یکی از بهترین سریال‌های یکی دو سال اخیر است. سریالی «حماسی»، «اعتیادآور» و «هوشمندانه»، فصل دوم سریال تازه تمام شده و بی‌صبرانه منتظر فصل جدید آن هستیم.

فصل سوم «مردگان متحرک» با وجود حواشی بسیار، یک گام رو به جلو برای این سریال با موضوع زامبی‌ها بود، این سریال را نباید از دست داد. شاید فصل سوم «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب» آنطور که انتظار داشتید اعتیادآور نبود، اما چنان هوشمندانه و نوآورانه است که نمی‌شود آن را ندید.



با اینکه سریال کند شروع می‌شود، اما خط داستانی آن آنقدر جذاب است که در انتهای فصل بی‌صبرانه منتظر شروع فصل چهارم باشید. بازی‌های عالی و فیلمنامه ماهرانه به علاوه تعلیق و طنز نتیجه‌ای ندارد جز بهترین اقتباس مدرن از داستان‌های سر آرتور کنان دویل.

شکی نیست که فصل دوم «شرلوک» یکی از بهترین‌های سال بود. بازگشت «دکستر» در فصل هفتم به نقطه اوجش. این فصل نه تنها پربیننده‌ترین فصل «دکستر» بود، بلکه رکورد بینندگان یک اپیزود شبکه شوتایم را نیز شکست. خط داستانی جذاب این فصل و پایان معمایی آن، بیننده را منتظر فصل هشتم نگه می‌دارد.

«محق»، «پسران هرج و مرج»، «ترمی»، «ساعت»، «شهر جادویی»، «رئیس»، «میهن» و «وقیح» دیگر سریال‌های درام قابل توجه سال 2012 بودند. در میان سریال‌های کمدی نیز باید به «دختران» اشاره کرد که داستان واقعی و ملموسش از زندگی سه دختر بیست‌وچندساله و بحران‌های زندگی آنها واقعا بیننده را به ادامه سریال امیدوار می‌کند. «لویی»، «30 راک» و «پارک‌ها و تفریح‌ها» از جمله سریال‌های کمدی مهم امسال بودند.


بدترین سریال‌های سال 2012

با این حال سریال‌هایی هم بودند که نتوانستند انتظارات بینندگان را پاسخگو باشند و شکست خوردند. «همسایه‌ها» بی‌شک یکی از بدترین سریال‌های این چند سال است که نه متن جذابی دارد و نه بازی‌های خوبی. مشکل کار اینجاست که سریال حداقل‌های لازم را داشته و قرار است فصل بعدی آن امسال روی آنتن برود!

«دو دختر بی‌پول» سرشار از شوخی‌های مسخره و نژادپرستانه است و توهین در آن تمامی ندارد. واقعا معلوم نیست به چه دلیلی باید این سریال را تماشا کرد. «گِلی» سریال موزیکال موفق دو سه سال اخیر امسال همه را ناامید کرد، اجراهای ضعیف از آهنگ‌های مشهور به علاوه خط داستانی تکراری موجب شدند بینندگان از این سریال خداحافظی کنند. هر چقدر فصل اول «داستان وحشت آمریکایی» خوب بود، فصل دوم آن بد بود. بردن داستان به یک آسایشگاه روانی نیز نتوانست سریال را نجات دهد.

«دیو و دلبر»، «دکتر خلافکار»، «ویتنی» و «رسوایی» از دیگر سریال‌های ضعیف سال 2012 بودند.