فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بهترین سالن های کنسرت تهران


لذت رفتن به یک کنسرت موسیقی، فقط در خواننده و بقیه تیم کاری آن نیست، یک سالن خوب می تواند تکمیل کننده لذت حضور شما در یک برنامه موسیقی باشد. در این گزارش به معرفی بهترین سالن های اجرای موسیقی در تهران می پردازیم.

هفته نامه اوقات خوش - امیر زاهدیان فرد: لذت رفتن به یک کنسرت موسیقی، فقط در خواننده و بقیه تیم کاری آن نیست، یک سالن خوب می تواند تکمیل کننده لذت حضور شما در یک برنامه موسیقی باشد. در این گزارش به معرفی بهترین سالن های اجرای موسیقی در تهران می پردازیم.

تالار وحدت

بهترین سالن های کنسرت تهران

تالار وحدت یکی از بهترین سالن های اجرای کنسرت در تهران است. این سالن اوایل فقط برای اپرا و اجرای موسیقی کلاسیک بوده که کماکان به صورت امروزی درآمده 9و اجازه اجرای کنسرت های پاپ هم در آن داده می شود.

تالار وحدت سال 1347 راه اندازی شد. هم اکنون در مجاورت آن، ساختمان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در خیابان استاد شهریار قرار گرفته است. این تالار شامل یک سالن همکف و سه طبقه بالکن به صورت مدور می شود که در مجموع گنجایش 900 تماشاگر یا شنونده را دارد. گنجایش کم سالن یکی از امتیازهای منفی تالار وحدت است.

نمای بیرونی بالکن ها به شکل نیم دایره است که از داخل به سبک کنگره های هخامنشی گچ بری شده است. همچنین ساختمان دارای دو زیرزمین تالار کنسرت، شامل صحنه و سالن تماشاگران در طبقه همکف و ساختمان اداری است. آوانسن یا صحنه پیش آمده تالار وحدت، ارتفاع استاندارد 80 سانتیمتر و قوس اصلی به شعاع 15 متر دارد که برای تئاتر کاملا مناسب و برای موزیک، تا حد زیادی مناسب است.

سن اصلی تالار وحدت با عرض 12 متر و بیش از 10 متر عمق دارای سه سیستم سن متحرک است. تالار وحدت دارای دو پرده اصلی نمایش است که با فاصله یک متر و نیم از هم و در قاب های جانبی صحنه کاملا پنهان می شود. این تالار دو سیستم پرده آهنی ضد حریق و کاملا آکوستیک دارد.

سیستم نورپردازی تالار وحدت ساخت شرکت ای بی دی بلژیک و تحت لیسانس آلمان است. این سیستم دارای 120 مدار 5 کیلووات و 120 مدار 2 و نیم کیلووات است که در قسمت های مختلف سالن تماشاگران و صحنه به وسیله کوبلینگ های مخصوص فلزی تقسیم شده است.

این تالار دارای یکی از بهترین و پیشرفته ترین سیستم های صوتی حال حاضر دنیاست که در تاریخ 22 بهمن سال 1388 توسط شرکت ایرانی نصب و توسط نماینده9 شرکت میر راه اندازی و کالیبره شد.

امکانات تصویری تالار وحدت نیز شامل امکان تصویربرداری با سه دوربین و پروجکشن ها و امکان پخش تصویر است که تاکنون برنامه های متعددی را پوشش داده است اما این سالن در بسیاری از مواقع از نظر کیفیت صدابرداری در سطح پایینی قرار دارد.



اریکه ایرانیان

بهترین سالن های کنسرت تهران

این سالن را می توان نخستین سالن خصوصی و شخصی در ایران بعد از انقلاب دانست که تماما توسط بخش خصوصی اداره می شود. سالن کنسرت اریکه ایرانیان در طبقه اول مجتمع قرار دارد و دارای ظرفیت 1450 صندلی است. قسمت هایی از سن این کنسرت هال به صورت متحرک بوده و سالن آن با مساحت 1400 متر مربع در یک و نیم طبقه بنا شده است.

علاوه بر سالن اصلی، مجموعه کنسرت هال دارای اتاق های گریم خانم ها و آقایان، اتاق مانیتورینگ، اتاق صدا، اتاق تصویربرداری، سالن تشریفات وی آی پی و اتاق هایی برای مدیریت و کارکنان با مساحت 600 متر مربع است.

از ویژگی های این سالن کنسرت، طراحی آن به گونه ای است که می توان از آن به صورت چند منظوره برای برگزاری سمینارها، همایش ها، شوهای تلویزیونی، تئاتر و ... استفاده کرد.

این سالن نخستین سالن کنسرت در خاورمیانه است که از سیستم صوتی کاملا حرفه ای شامل میکسر 52 کانال لگند 3000 بهره می برد. سیستم های بلندگوی این سالن هم بسیار حرفه ای است. طراحی فضای سالن کنسرت به صورت مدرن با ترکیبی از اسپیس فرم و MDF و چوب و پارچه، تمامی سطوح آن با سیستم آکوستیک صدا همگون و هارمونی خاصی ایجاد می کند.

همچنین دیگر مشکل مهم این سالن همچون سالن میلاد نمایشگاه بین المللی این است که مخاطبان در انتهای سالن، به راحتی نمی توانند صحنه و روی استیج را ملاحظه کنند. اریکه ایرانیان دارای دو طبقه زیرزمین برای پارکینگ است که تعداد زیادی ماشین در آن جای می گیرد. این پارکینگ بزرگ، امتیاز مثبتی برای اریکه ایرانیان است.



تالار رودکی

بهترین سالن های کنسرت تهران

ساخت تالار رودکی همزمان با تالار وحدت شروع و افتتاح شد. شامل سالن اصلی در طبقه سوم و بالکن در طبقه چهارم است. این تالار مجموعا گنجایش 200 نفر را دارد. سن تالار رودکی ثابت است و فقط برای تمرین ارکستر و اجرای گروه های موسیقی طراحی شده است. همچنین انتهای صحنه به اجرای گروه های ارکسترال و گروه کر اختصاص داده شده است.

تالار رودکی میزبان کنسرت گروه های موسیقی سنتی، کلاسیک و اجراهای ارکسترال بوده است. کنسرت گروه های موسیقی معاصر، مدرن، تلفیقی، سنتی، رسیتال های پیانو، ویولن، فلوت، گیتار کلاسیک، ارکستر محلی، کر فیلارمونیک و کنسرت همنوازان و بسیاری برنامه های موسیقایی دیگر در تالار رودکی اجرا شده اند.

تمام طبقات تالار رودکی در زمان افتتاح به استقرار مدیر و رهبر ارکستر، نوازندگان سازها، بخش فنی، تمرین و اجرا اختصاص داشته است که در طول زمان به واحدهای اداری تبدیل شده است.



تالار ایوان شمس

بهترین سالن های کنسرت تهران

تالار ایوان شمس که قبلا نام آن تالار حرکت بود. محل برگزاری انواع تئاترها: کنسرت ها و همایش هاست. ایوان شمس که از فروردین 1389 توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاسیس شد. مجموعه ای با امکانات منحصر به فرد و نیروهای انسانی مجرب که تاکنون افتخار میزبانی برنامه های فاخر فرهنگی، هنری و اجتماعی بسیاری را در کارنامه خود ثبت کرده است.

ایوان شمس دارای مدرن ترین تجهیزات جهت برگزاری کنسرت ها، نمایش ها، سمینارها و همایش ها، افتتاحیه فیلم های سینمایی، اعم از 35 میلیمتری و سه بعدی است. سالن اصلی آن 400 صندلی و سالن کوچک دارای 70 صندلی است. مراجعه کنندگان امکان استفاده از پارکینگ این مجموعه را هم دارند. این تالار نسبت به سالن های کنسرت دیگر بسیار کوچکتر است و به همین دلیل کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.



برج میلاد

بهترین سالن های کنسرت تهران

مرکز همایش های برج میلاد نخستین گزینه ای است که هر خواننده ای برای برگزاری کنسرتش به آن چشمداشت دارد. برج میلاد تهران به دلیل شکوه و عظمتی که دارد، فریبنده است. مرکز همیاش های بین المللی برج میلاد با توجه به ویژگی ها و برخورداری از امکانات منحصر به فرد و همچنین استفاده از منابع انسانی متخصص و مجرب و با استقرار سیستم های مبتنی بر مدیریت کیفیت و استانداردسازی درصدد برگزاری رخدادهای مختلف بر اساس مدیریت رویدادها و رخدادها است.

این برج اما چندین سالن مجزا و مستقل دارد. پارکینگ بزرگ و طبقاتی این برج یکی از امتیازهای مثبت برای سالن کنسرت ها به حساب می آید. این سالن دارای 1600 نفر ظرفیت است که یکی از بزرگترین سالن های ایران به حساب می آید. البته در مدیریت این مرکز همایش برخی تنگ نظری های سیاسی هم وجود دارد که موجب رنجش اهالی هنر شده است.



وزارت کشور

بهترین سالن های کنسرت تهران

مرکز همایش وزارت کشور عنوان یکی از بزرگترین تالارهای کشور را برای اجرای زنده موسیقی، برنامه ها و سمینارهای مختلف با خود یک می کشد. خوانندگان بسیاری تجربه کنسرت در این سالن را داشته اند که می توان به خواننده هایی همچون محمد اصفهانی، خشایار اعتمادی، بنیامین بهادری، حمید عسگری و ... اشاره کرد.

این سالن با موقعیت بزرگراه شهید گمنام، بین میدان گل ها و میدان فاطمی در اصلی ترین معبر شهری قرار گرفته و به دلیل نداشتن پارکینگ، برگزاری کنسرت در آن با مشکل مواجه می شود.

ایجاد راه بندان در بزرگراه شهید گمنام، حد فاصل میدان های فاطمی به گل ها، اجرای کنسرت یا دیگر برنامه های این همایش برای کسانی است که می خواهند از میدان فاطمی به غرب تهران بروند.

ظرفیت این سالن را 5 هزار نفر تخمین زده اند اما تجربه جمعیتی بیش از این را نیز داشته است. این سالن هم مانند سالن همایش های بین المللی دارای مشکلاتی است مانند مشاهده دیوار استیج برای افرادی که انتهای سالن نشسته اند. همچنین افرادی که در طبقه های بالا و انتها نشسته اند به ندرت می توانند استیج را ببینند و گاه مجبور می شوند بایستند که اعتراض افراد پشت سرشان را به همراه خواهد داشت.



سالن میلاد نمایشگاه بین المللی

بهترین سالن های کنسرت تهران

سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران یکی دیگر از سالن های اجرای کنسرت در تهران است که اخیرا اکثر کنسرت ها در این سالن برگزار می شود.

ظرفیت این سالن 2100 نفر است و دارای پارکینگ بزرگی است. این سالن از نظر کیفیت در سطح متعادل و بهتر از سالن های دیگر قرار دارد که وجود پارکینگ، برگزاری کنسرت ها را بسیار راحت تر کرده است. سالن از نظر صدابرداری به حد مناسب رسیده است و اکثر خوانندگان از اجرا در آن رضایت دارند.

دسترسی به این سالن از بزرگراه های سئول و چمران حوالی ولنجک امکانپذیر است.


ویدیو مرتبط :
محمد علیزاده - کنسرت شهریور 94 - سالن میلاد تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارشی از کنسرت محسن یگانه در تهران



 

 

گزارشی از کنسرت محسن یگانه در تهران

 

کنسرت های محسن یگانه در تهران با استقبال هوادارانش در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران به رهبری علی ثابت به پایان رسید.

 

 

سالن نمایشگاه میلاد اومدی روت رو بپوشون آبجی

کنسرت قرار بود ساعت ۹ شروع شود و با اینکه ساعت ۹ و ربع بود ولی سالن هنوز حتی نصفش هم پر نشده بود، مسئولین حراست برخورد خوبی (با خبرنگاران و حتی مردم) نداشتند، برعکس بقیه ی سالن های کنسرت، در این اجرا در هنگام ورود به محوطه، حراستیان در مورد نوع پوشش بانوان دخالت کرده و تذکر می دادند، اقدامی که به هیچ وجه قانونی و اصولی نیست و معلوم نیست کدام دین و کتاب و کدام قانونی می گوید باید حراستیان معیار درستی یا نادرستی وضع پوشش ظاهری بانوان باشند که نوع رفتار مسئولین حراست با مردم در هر سالن کنسرتی با هم متفاوت است و ما نمی دانیم با ساز کدامین سلیقه ی این آقایان باید برقصیم، ای کاش حداقل قانونی اصولی و درستی بود که هر کس حداقل بداند باید چه نوع رفتاری داشته باشد تا مسئول حراست در مورد وضع ظاهری اش نظر و دستوری ندهد.

با عذابت مو را بر تن دلمان سیخ کردی پسر

در هر صورت بعد از حدود ۴۵ دقیقه تاخیر سالن پر شد و گروه موسیقی وارد صحنه شدند و بعد از اجرای دو قطعه ی بی کلام، محسن یگانه خواننده محبوب و جوان موسیقی پاپ وارد صحنه شد تا سالن با تشویق شدید مردم از جا کنده شود. در ابتدای ورودش خطاب به حضار گفت: «با سلام و عرض خیر مقدم خیلی خیلی خوش اومدید الان شاید بعد از یک سال است که در خدمت شما هستم، این یک سال هم با خودم عهد کرده بودم که دست خالی روی استیج نیام، فکر کنم امروز حداقل بتونم یه ذره خاطره ی شیرینی رو برای شما رقم بزنم.»

بعد از این صحبت یگانه طبق معمول کنسرتش را با آهنگ «ماه عسل» شروع کرد، ماه عسلی که اولین آهنگ پخش شده از یگانه در تلویزیون بود، بعد از اجرای این آهنگ نوبت به قطعه ی «عذاب» از آلبوم جدید یگانه رسید که در مورد این قطعه گفت: «قبل از اینکه آهنگ بعدی را شروع کنم دوست دارم توضیحی در مورد آن بدهم، کار بعدی اسمش «عذاب» است که در آلبوم جدیدم قرار دارد، طبق معمول شعر و ملودی اش از خودم است، چون برای بار اول می خواهم این آهنگ را اجرا کنم کمی استرس دارم چون می ترسم آن چیزی نباشد که شما می خواهید ولی امیدوارم در پایان اجرای آهنگ هم همین دست زدن ها را از شما بشنوم.»

یگانه بعد از این جملات در ادامه حرف هایش از شهاب اکبری که در سالن حضور داشت تشکر کرد و او را تنظیم کننده ای خوش حس، حرفه ای و از لحاظ فکری نزدیک به خود خطاب کرد. بعد ازصحبت های یگانه نوبت به اجرای آهنگ «عذاب»رسید، قطعه ای غمناک و احساسی که حسابی اشک دل هر عاشق مسلکی را در می آورد، در زیر هم می توانید قسمتی از ترانه ی این قطعه را مشاهده کنید:

عذابم میده این جای خالی

زجرم میده این خاطرات و

فکرم بی تو داغون و خسته اس

کاش بره از یادم اون صداتو

اجرای زنده ی این قطعه برای یک خواننده پاپ سخت بود و در کل یگانه ریسک کرد که برای بار اول این قطعه را قبل از منتشر شدنش اجرا کرد، گرچه که از نظر فنی جرای قابل قبولی برای بار اول ا داشت

آخه دل من چه گناهی کرده که نمی شنوه صداتو؟!

بعد از این قطعه نوبت به اجرای «آخه دل من» رسید، بعد از پخش آهنگ ابتدایی این آهنگ، یگانه خواندن «توی آینه خودتو ببین چه زود زود توی جوونی غصه اومد سراغت پیرت کنه» را شروع نکرده بود که ناگهان سالن ترکید و مردم همراه او تا می توانستند جیغ و داد کشیدند و همخوانی کردند، در کل در این کنسرت آهنگی نبود که مردم در شروع و پایان و حین آن احساساتشان را با فریاد نشان ندهند.

از لحاظ فنی در این آهنگ هم یگانه خوب ظاهر شد و مشکل فقط در اجرای گام های پایین بود که به دلیل بالا بودن صدای سازها، صدای یگانه به گوش نمی رسید که البته به نظر می رسید مشکل از صدابرداری باشد.

بعد از این آهنگ نوبت به اجرای میکسی از دو قطعه جدید و قدیمی با نام های «من تورو کم دارم» و «آهای خبر نداری» رسید، «من تورو کم دارم» آهنگی از آلبوم جدید با شعر و ملودی و تنظیم خود یگانه است که با توجه به اینکه برای بار اول این قطعه خوانده می شد، یگانه توانست این قطعه را به خوبی اجرا کند.

ماندگاری کارای ماندگار بخاطر اتفاقی بودنشون نیست، به خاطر دلی بودنشونه

در ادامه کنسرت، یگانه در مورد قطعه ی بعدی که می خواست اجرایش کند گفت:«خیلی وقت ها کارای اتفاقی خیلی بهتر از کارهایی می شود که برایش زحمت زیادی می کشیم، این آهنگ هم جزو این ترانه هاست که سریع آماده شد، شعر و ملودی این کار هم از خودم است.»

یگانه در ادامه ی حرف هایش جمله اش را با گفتن «سر از کار چشمات» تمام نکرده بود که سالن با تشویق جمعیت از جا کنده شد و بعد از آن درام شروع به نواختن ریتم کرد و یگانه «گناهی ندارم» را اجرا کرد، قطعه ای که به نظر خیلی ها بهترین آهنگ آلبوم «نفس های بی هدف» بود. بعد از این قطعه یگانه «آی خدا دلگیرم ازت» را با تنظیمی جدید و قوی تر از گذشته اجرا کرد، مطمئنا اجرای زنده ی این قطعه برای هر خواننده ای مشکل است اما یگانه بهتر از کنسرت های قبلی توانست این آهنگ را اجرا کند. خودش هم بعد از اجرای آهنگ گفت: «سعی من بر این بوده که همیشه همه ی آهنگ ها در همان فضای آلبوم اجرا شود و این همیشه به عشق شما بوده، حالا هر بلایی سر من می خواهد بیاد فدای سر من، بریم سراغ کار بعدی، بر عکس بقیه ی کارهایم ملودی این کار از خودم نیست و فقط ترانه اش را گفتم، البته من ترانه سرای حرفه ای نیستم، فقط هر چی تو دلم باشه میارمش تو کاغذ»

این کار یعنی «دوباره نمی خوام چشای خیسمو کسی ببینه» با تشویق و همراهی شدید مردم همراه شد که یگانه بعد از اجرای آهنگ در مواجه با این تشویق ها گفت: «همه ی کنسرت های من این شور را ندارد و این اتفاقات نمی افتد، واقعا از این همه طرفداران عجیب و غریب…» بعد از این جملات بود که مردم او را با فریاد زدن و گفتن «محسن دوستت داریم» تشویق کردند.

تحریرهایت هوایی مان کرد پسر

در ادامه یگانه گیتارش را در دست گرفت و تنها با گیتار خود آهنگ های «نشان بی نشان» و «گیرم بازم بیایی» را اجرا کرد، در اجرای قطعه ی «گیرم بازم بیایی» یگانه با تحریرهای ریز تر و بیشتر خود نسبت به قبل حسابی با دل هوادارانش بازی کرد و هر کاری که خواست با دل دوستدارانش کرد.

قبل از اجرای «بار وبندیل و ببند» طبق معمول یگانه از مردم خواست سر صندلی هایشان بنیشینند و فقط دست بزنند، قطعه ای شاد و ریتمیک که طبق معمول بسیاری از آهنگ ها، مفهوم تلخ و منفی شعرش هیچ ارتباط و همخوانی با فضای شاد و ریتمیک آهنگش نداشت، و این یکی از انتقاداتی است که می توان بر یگانه گرفت، البته یگانه در این مورد از اکثر همکارانش کم اشتباه تر است و این قطعه شاید استثنایی بین آهنگ های دیگر او باشد که اصولا یگانه کمتر آهنگ شش و هشت و متناقض با فضای غمگین کاری خودش دارد.

سکوتت داغ دلم رو پیرتر کرد

آهنگ بعدی یعنی سکوت که ترانه اش را می توانید در زیر بخوانید آهنگی بسیار احساسی بود که حسابی کیف دل هوادارتش را کوک کرد. امیدواریم زودتر آلبوم یگانه منتشر شود تا همه بتوانند این آهنگ را بشنوند، اگر همه ی آهنگ های یگانه در سطح همین کار باشد باید منتظر آلبوم خوبی از یگانه باشیم.

روزای سخت نبودن باتو

خلا امیدو تجربه کردم

داغ دلم که بی تو تازه میشد

هم نفسم شد سایه ی سردم

تو رو میدیدم از اون ور ابرا

که میخوای سرسری از من رد شی

آسمونو بی تو خط خطی کردم

چجوری میتونی انقده بد شی

چجوری میتونی انقده بد شی

سکوت قلبتو بشکن و برگرد

نذار این فاصله بیشتر از این شه

نمیخوام مثل گذشته که رفتی

دوباره آخر قصه همین شه

روزای سخت نبودن با تو

دور نبودنتو خط کشیدم

اخه میفهمم اشتباهم این بود

چهره عشقمو غلط کشیدم

عشق تو دار وندار دلم بود

اومدی دار وندارمو بردی

بیا سکوتتو بشکنو برگرد

که هنوزم تو دل من نمردی

که هنوزم تو دل من نمردی

سکوت قلبتو بشکن و برگرد

نذار این فاصله بیشتر از این شه

نمیخوام مثل گذشته که رفتی

دوباره آخر قصه همین شه

قطعه ی بعدی همان آهنگ «سرتو بالا بگیر» بود که یگانه برای چندمین بار علاقه اش را به این قطعه نشان داد و این آهنگ را بسیار دوست داشتنی، زیبا و مخصوص برای شنیدن خطاب کرد.

بابا بخون دیگه از فاز اومدیم بیرون

بعد از این قطعات محسن یگانه اعضای گروه ارکسترش را معرفی کرد و هر کدام از نوازندگان به مدت کمی تکنوازی کردند. به ترتیب سعید برادارن(پرکاشن)، علی جعفری(گیتار کلاسیک)، مهران سراجیان(فلوت)، علی شهبازی(گیتار الکترونیک- کلاسیک)، سینا کوبایی(کیبورد۲)، بابک ایمانی(ویولون) بابک یوسفی(کلارینت)، مجتبی شکاری(گیتار باس)علی عباسی(ترومبون)، حسن فراهانی(ترومپت)، هوتن غضنفری(ساکسیفون)، هومن غفاری(درامز)، و علی ثابت نوازنده کیبورد و پیانو و رهبر ارکستر به ترتیب تکنوازی هایی از قطعات معروف و ماندگار موسیقی جهان مثل آهنگ تایتانیک، جیپسی کینگ و … اجرا کردند.

در کل انتخاب قطعات برای تکنوازی ها کوتاه، خوب و از قطعات احساسی و ماندگار بود و با فضای آهنگ های محسن یگانه سنخیت داشت و معلوم بود روی این قضیه فکر و تمرین شده است.

در ادامه یگانه از علی ثابت، اعضای گروه صدا، نور و جلیل پور تهیه کننده ی آلبوم و کنسرتش تشکر کرد و قبل از شروع آخرین آهنگ گفت: «این کار جزو اولین کارهایی بود که از من پخش شد، بعد از ده ۱۵ دقیقه یک چیزی همینطوری ته دلم مونده بود نوشتم رو کاغذ و یک ملودی برایش ساختم با دوست عزیزم محسن چاووشی که جایش خیلی خالی است خواندم، این کار مثل بمب صدا کرد، از اون موقع شدم محسن یگانه و همیشه در همه ی کنسرت ها میگم این اول از لطف خدا بوده و بعدش خوبی شما، انشالاه همیشه آنقدر حافظم قوی باشد که این موضوع یادم نره که محسن یگانه کی بوده و چطور شده یگانه و چی می خواهد بشه، آهنگ بعدی با بقیه ی آهنگ ها فرق دارد و در شناسنامه کاری من این آهنگ نوشته شده است»

در ادامه یگانه می خواست در مورد آلبوم جدیدش صحبت کند که یکی از حضار حرف های یگانه را قطع کرد و خواستار اجرای آهنگ بعدی شد و با فریاد گفت: «بابا بخون» که همه ی حضار خندیدند و یگانه هم که کمی ناراحت شد گفت فکر می کنم که صدامو بیشتر از خودم دوست دارید. و بعد از این توقف طولانی در خواندن که تکنوازی نوازندگان و صحبت های یگانه وقت را گرفته بود، یگانه «سرگرمی تو» را با همراهی پر شور مردم به عنوان آخرین قطعه ی کنسرت اجرا کرد.

با اینکه یگانه به دلایل زیادی خسته بود و وقت کمی برای ساندچک داشت اما بدون شک کنسرت دیشب جزو بهترین کنسرت هاب پاپ امسال بود، یگانه با اینکه سن کمتری نسبت به رقبایش دارد اما آگاهی و فهمش از اجرای کنسرت در ایران بیش از آنهاست، حرکات و حس او در کنسرت مطابق با فضای آهنگ هایش است، به طور خودآگاه یا ناخودآگاه حس هوادارانش را درک می کند و طبق حس آنها رفتار می کند، بطور مثال نمی آید با آهنگ غمگینی مثلا «آخه دل من» کف بزند یا شادی کند، اشتباهی که بسیاری دیگر از خواننده های پاپ تکرار می کنند.

یگانه از لحاظ فنی هم نسبت به بقیه ی هم قطارانش در شرایط بهتری قرار داشت و کمترین فالشی در آهنگ هایش شنیده می شد، امیدواریم او فراموش نکند که مهمترین قدرت و هنرش در احساساتی است که آنها را تبدیل به ترانه و ملودی می کند، و ارزش و زیبایی آن احساسات را با زیبایی و ارزش پدیده های مادی و دنیوی و ظاهری عوض نکند..../ گزارش : مجله بین المللی موسیقی ایرانیان

 


گزارشی از کنسرت محسن یگانه در تهران