فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بهترین رمان ۱۰۰ سال گذشته بریتانیا انتخاب شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بهترین رمان ۱۰۰ سال گذشته بریتانیا انتخاب شد

 عنوان «بهترین بهترین‌ها»ی جایزه ادبی جیمز تیت بلک به رمانی درمورد دنیای سیرک رسید.

به گزارش خبرآنلاین، جایزه جیمز تیت بلک، قدیمی‌ترین جایزه ادبی بریتانیاست، امسال به مناسب 250 سالگی تاسیس رشته ادبیات بریتانیا در دانشگاه ادینبورگ، جایزه ویژه «بهترین بهترین‌ها» به رمان «شب‌ها در سیرک» نوشته آنجلا کارتر فقید اهدا شد. 

اولین دوره جوایز تیت بلک سال 1919 اهدا شد، «شب‌ها در سیرک» سال 1984 با شکست دادن رقبایی جدی برنده جایزه تیت بلک شده بود و داوران آن را اثری با پویایی خارق‌العاده و شخصیت‌های به دقت پرداخت شده توصیف کرده بودند. 

ای. ام. فورستر و دی. اچ. لارنس از دیگر برندگان جایزه تیت بلک هستند. «شب‌ها در سیرک» داستان زندگی و زوال سوفی فورز، بازیگر سیرک و شرح سفر او از لندن به سیبری است. 

کریسی وارک، مجری و استلا ریمینگتن، مدیرکل سابق سرویس اطلاعات داخلی بریتانیا، دو تن از داوران انتخاب «بهترین بهترین‌ها» بودند. معیار آنها برای انتخاب برنده جایزه پویایی، شیرینی، هیجان‌انگیز بودن و مفرح بودن اثر بود. 

پنج کتاب دیگری که به مرحله انتهایی انتخاب «بهترین بهترین‌ها»ی جیمز تیت بلک رسیدند «دل موضوع» نوشته گراهام گرین، «A Disaffection» نوشته جیمز کلمن، «جاده» نوشته کورمک مکارتی، «عبور از رودخانه» نوشته کاریل فیلیپس و «دروازه مندلباوم» نوشته موریل اسپارک بودند. برنده جایزه در جریان ضیافتی در لندن معرفی شد.

گرگ واکر، رئیس جایزه جیمز تیت بلک گفت: «از سال 1919 بهترین آثار داستانی و زندگینامه‌ای را به عنوان برنده انتخاب کرده‌ایم، افتخاری بود که تمام این برندگان را دوباره مرور کنیم و بهترین آنها را انتخاب کنیم.»

 جایزه جیمز تیت بلک را دانشکده ادبیات، زبان و فرهنگ دانشگاه ادینبورگ اهدا می‌کند. این جایزه را جنت کوتس به یاد همسرش جیمز تیت و علاقه او به کتاب خواندن تاسیس کرده است. 

جایزه تیت بلک در دو رشته زندگینامه و داستان اهدا می‌شود، هر برنده 10 هزار پوند دریافت می‌کند. این تنها جایزه بزرگ بریتانیا است که استادان دانشگاه و دانشجویان هم می‌توانند جز هیئت داوران آن شوند./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
ویدیویی از بارش باران سال گذشته گذشته (بانسنت) فیلم بردار: نفیس بلوچزاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابراز تأسف هاشمی از اوضاع هشت سال گذشته کشور / انتقاد هاشمی از تعویق در انتخاب استانداران



درآمدهای نفتی ,دیدار هاشمی با عضای شورای مرکزی خانه‌های صنعت، معدن و تجارت ایران

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:
جهان به استقبال رویکرد اسلامی اعتدال آمد/رونق تولید، آرزوی همه است

وی با ابراز تأسف از اوضاع هشت سال گذشته کشور و مقایسه درآمدهای نفتی آن با دیگر دوره‌ها، گفت: اکنون می‌توان با اصلاح شرایط مدیریتی و حل مشکلات خارجی با استفاده از زیربناهای موجود، کشور را به سرعت به موقعیت‌های مناسب علمی، دانشگاهی و فرهنگی رساند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اوضاع کنونی جامعه در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: جهان به استقبال رویکرد اسلامی اعتدال آمد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی خانه‌های صنعت، معدن و تجارت ایران، با بیان گوشه‌ای از اوضاع کشور در آغاز دولت سازندگی افزود: با کسری 51 درصدی بودجه و تعطیلی اغلب کارخانه‌ها و فرسودگی نیازهای یک زندگی خوب و بیکاری 16 درصدی، کار را شروع کردیم و با همت و همکاری مردم و همدلی مسئولان، به رونق تولید پرداختیم که لازمه تحولات همه‌جانبه در کشور بود، به گونه‌ای که با کاهش بیکاری به 9 درصد، فرهنگ اجتماعی جامعه نیز ارتقا یافت.

وی با ابراز تأسف از اوضاع هشت سال گذشته کشور و مقایسه درآمدهای نفتی آن با دیگر دوره‌ها، گفت: اکنون می‌توان با اصلاح شرایط مدیریتی و حل مشکلات خارجی با استفاده از زیربناهای موجود، کشور را به سرعت به موقعیت‌های مناسب علمی، دانشگاهی و فرهنگی رساند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توجه به شهرک‌های صنعتی و احترام به صنعتگران را ضرورت رونق اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد: تولیدگران در همه جوامع محترمند و امیدواریم در دولت جدید، موانع رشد کمی و کیفی کارهایشان برداشته شود که رونق تولید آرزوی همه است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شرایط مدیریت اجرایی گذشته اوضاع کشور را مثل کلافی سردرگم به هم ریخت و اصلاح امور، نیاز به تدبیر دارد. البته طولانی شدن زمان انتخاب استانداران و دیگر مدیران استانی و شهرستانی هم به صلاح دولت فعلی و مردم نیست.

وی در ادامه، با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) و ارائه تحلیلی از زندگانی سیاسی آن امام همام گفت: کلام هریک از ائمه شیعه چراغی برای هدایت انسان‌ها در همه اعصار است.

بر اساس این گزارش، در آغاز این دیدار سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی و آرمان خالقی، رئیس و مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، معراج، رئیس خانه در کرمانشاه و علی‌اصغر جمعه‌ای، معاون تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران، ضمن ارائه گزارشی از اوضاع نابسامان بخش خصوصی در دولت گذشته، خواستار توجه بیشتر مسئولان بخش‌های مختلف به رونق تولید و حذف قوانین دست‌و‌پاگیر شدند که قدرت رقابت بخش خصوصی ایران را برای رونق صادرات و مدیریت واردات در مقابل رقبای خارجی می‌گیرد.

حاضران، وجود 90 هزار واحد صنعتی و 5 هزار معدن را ظرفیت مناسبی برای کمک به رونق اقتصاد کشور دانستند و گفتند: تصمیم‌های اشتباه، وعده‌های غیرعملی و آمارهای غیرواقعی و بهانه‌تراشی‌های اداری و رکود تورمی، نبض تولید را از کار می‌اندازد. /ایسنا