فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«بل وا پالین» نویسنده پرفروش درگذشت



 

  «بل وا پالین» نویسنده پرفروش درگذشت

 

 

«بلوا پالین» (Belva)، نویسنده آمریكایی با بیش از 20 کتاب پرفروش، در 95 سالگی درگذشت.آسوشییتد پرس نوشت: پالین که رمان های حماسی اش با موضوع خانواده و بخشایش، معروف بوده، هرگز در زندگی اش کامپیوتر نداشته و رمان های خود را با دست می نوشته است. او درحالی که در سال های جوانی برای مجلات زنانه داستان های کوتاه می نوشت، قلم را زمین گذاشت و در عوض روی بزرگ کردن سه بچه اش متمرکز شد. او زمانی که مادر بزرگ شد، نویسندگی را بار دیگر از سر گرفت.

 

اولین رمان پالین به نام «همیشه سبز» در سال 1978 منتشر شد. داستان طولانی این رمان درباره یک دختر جوان لهستانی است که زندگی نکبت بار در یک روستا در لهستان را با زندگی در حلبی آبادهای پرازدحام نیویورک، عوض می کند. این رمان بیش از 40 هفته در فهرست پرفروشترین های روزنامه نیویورک تایمز قرار داشت و یک سریال کوتاه تلویزیونی هم براساس آن ساخته شد.

پالین اندکی پیش از مرگش، نوشتن دنباله ای بر رمان «همیشه سبز» را به پایان رسانده بود که در ماه فوریه منتشر خواهد شد. این نویسنده پیش از این بعضی از شخصیت های «همیشه سبز» را در سه رمان دیگرش؛ یعنی، «فنجان طلا»، «زلم زیمبو»، و «برداشت»، احیا کرده بود.

در زمان مرگ او، بیش از 28 میلیون نسخه از کتاب هایش چاپ شده بود. پالین که اهل شهر نیویورک بود، یک تک فرزند بود که در زمان نوجوانی شعر می نوشت و از دانشگاه «بارنارد» لیسانس تاریخ گرفت.... / خبرگزارى ایلنا


ویدیو مرتبط :
حضرت عباس از احمد بل بل قسمت آب آوری و جلو گیری علی اکبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نویسنده مشهور آمریکایی درگذشت



اخبار فرهنگی - نویسنده مشهور آمریکایی درگذشت

«بل کافمن»، نویسنده رمان پرفروش «برفراز پلکان زیرزمینی»‌ در سن 103 سالگی بدرود حیات گفت.

به گزارش ایسنا، «بل کافمن»، معلم و نویسنده آمریکایی رمان «برفراز پلکان زیرزمینی» که «رابرت مولیگان» ‌اقتباس سینمایی آن را کارگردانی کرد، در سن 103 سالگی درگذشت.

 

اخبار ,اخبار فرهنگی ,نویسنده مشهور آمریکایی


این اثر کلاسیک نخستین رمان کافمن بود که در سال 1965 به چاپ رسید. این رمان بیش از شش میلیون جلد فروش داشت و بیش از یک سال صدرنشین جدول پرفروش‌ترین‌های «نیویورک تایمز» بود.

رمان «برفراز پلکان زیرزمینی» که به 16 زبان دنیا ترجمه شده، به سبکی کافکاگونه مسائلی چون خشونت، یاس و ناامیدی، پوچی و سیستم‌های بروکراتیک و شرایط خسته‌کننده در مدارس شهری را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش نیویورک تایمز، رمان کافمن در سال 1967 به پرده نقره‌ای راه یافت و به فیلمی محبوب تبدیل شد. رابرت مولیگان در این اثر اقتباسی از «سندی دنیس» برای ایفای نقش اصلی بازی گرفت.

کافمن در سال 1979 رمان دیگری به نام «عشق و غیره» را نیز به نگارش درآورد که با واکنش متفاوت منتقدان مواجه شد.
اخبار فرهنگی - ایسنا