فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بر سر خاک ایرج (شهریار)



 

شاعران ایرانی, اشعار عاشقانه شهریار

شعرهای زیبای شهریار

 

ایرجا سر بدرآور که امیر آمده است

چه امیری که به عشق تو اسیر آمده است

چون فرستاده سیمرغ به سهراب دلیر

نوشداروست ولی حیف که دیر آمده است 

گوئی از چشم نظرباز تو بی پروانیست

روح من نیز به دنبال تو گیرد پرواز

چون غزالی به سر کشته شیر آمده است

خیز غوغای بهارست که پروانه شویم

غنچه شوخ پر از شکر و شیر آمده است

دگر از صحبت این دلشده سیر آمده است

سر برآور ز دل خاک و ببین نسل جوان

که مریدانه به پابوسی پیر آمده است

دیر اگر آمده شیر آمده عذرش بپذیر

که دل از چشم سیه عذرپذیر آمده است

گنه از دور زمان است که از چنبر او

آدمی را نه گریز و نه گزیر آمده است

گوش کن ناله این نی که چو لالای نسیم

اشکریزان به نوای بم و زیر آمده است

طبع من بلبل گلزار صفا بود و صفی

که چو مرغان بهشتی به صفیر آمده است

مکتب عشق به شاگرد قدیمت بسپار

شهریاری که درین شیوه شهیر آمده است

 

گردآوری:بخش فرهنگ و هنر صبح بخیر


ویدیو مرتبط :
طوفان گرد و خاک در شهریار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بانکی تعطیل نشده بانک دیگر سر از خاک بیرون آورد جریان انحرافی چگونه بانک تاسیس می کند؟



بانکی تعطیل نشده بانک دیگر سر از خاک بیرون آورد

جریان انحرافی چگونه بانک تاسیس می کند؟

انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها این روزها رسانه ها را به خود مشغول کرده است و در صدر اخبار جای دارد.به همین دلیل رسانه ها مدتی است کمتر به جریان انحرافی توجه می کنند و در این مدت اقدامات این جریان به حاشیه رانده شده است.

شفاف:  انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها این روزها رسانه ها را به خود مشغول کرده است و در صدر اخبار جای دارد.به همین دلیل رسانه ها مدتی است کمتر به  جریان انحرافی توجه می کنند   و در این مدت اقدامات  این جریان به حاشیه رانده شده است.

 

اما با رسانه ای شدن خبر انحلال بانک تات، گمانه زنی ها درباره جریان انحرافی و نقش آن در تاسیس بانک های خصوصی دوباره یاد آوری شده است.

 

در حال حاضر خبر منحل شدن بانک تات  تداعی کننده و یاد آور صحبت هایی در خصوص تاسیس بانک های خصوصی توسط جریان انحرافی است.

 

در خبر ها آمده بود: "بانک تات با لغو مجوز از سوی شورای پول و اعتبار به دلیل انجام تخلفات عدیده و طی نکردن مسیر قانونی تاسیس، منحل شد."

البته پیش از این برخی مسئولان بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار از بررسی لغو مجوز فعالیت بانک "تات" و ادغام آن با دو مؤسسه مالی و اعتباری خبر داه بودند که با لغو مجوز فعالیت از سوی شورای پول و اعتبار این بانک رسما منحل شد.

گزارش ها حاکی از این است که جریان انحرافی برای دست یابی به منابع مالی برای رسیدن به اهداف خود  اقداماتی انجام می دهد و یکی از این اقدامات تاسیس بانک خصوصی توسط این جریان بوده است .

 

 

اخبار,اخبار جدید

 

روزنامه کیهان نیز در آن روزها که ماجرای سوء استفاده اقتصادی جریان انحرافی نقل محافل بود در یاداشتی  با عنوان «علف های هرز!» به این موضوع اشاره کرده بود که بازخوانی بخش هایی از این گزارش خالی از لطف نیست.

 

این روزنامه درباره جریان انحرافی و بانک های خصوصی نوشت:

"این روزها انتشار اخباری موثق درباره دست اندازی باند انحرافی به بیت المال باعث ایجاد برخی نگرانی ها در سطح جامعه شده است.

 

این یادداشت اما، در پی آن نیست كه چرایی و چگونگی شكل گیری جریان یاد شده در كنار ریاست محترم جمهوری را بازگو كند، چرا كه این موضوع و شرح مفصل آن به نوشته جداگانه ای نیاز دارد. آنچه در این نوشتار دنبال می شود، اشاره به نیمه پنهان یكی از اقداماتی است كه جریان منحرف یاد شده از سال ها پیش با چراغ خاموش در فضای اقتصادی ایران دنبال كرده و می كند و آن «بانك بازی» و اخذ مجوزهای زنجیره ای برای تاسیس بانك های خصوصی با اهدافی پیدا و پنهان است كه همچنان ادامه دارد و در سایه انحرافات فكری جریان مورد اشاره از نظرها دور مانده است.

 

در چنین شرایطی، بر اثر غفلت های صورت گرفته و نفوذ جریان انحرافی در مراكز حساس سیاسی، اقتصادی و مهم تر از همه نظارتی نظیر بانك مركزی كشور، چندی است كه بازی جدید «بانك بازی» از سوی جریان یاد شده و آن هم در مقابل چشمان سه قوه به راه افتاده است. در این بازی، حلقه های پیدا و پنهان گروه انحرافی در مركزیت سیستم پولی و مالی كشور با اعطای مجوزهای طلایی برای افراد وابسته به خود كه نگاهی به كارنامه فعالیت آن ها نشان می دهد برخی از آنان در ردیف بزرگترین بدهكاران به نظام بانكی كشور هستند، در جهت منافع شخصی و گروهی خود حركت می كنند.

 

پس از آنكه بانك های خصوصی چون «تات»، «آریا» و «گردشگری» با چنین ماهیتی تاسیس و به لطف حمایت های بی حساب و كتاب لیدرهای جریان انحرافی در كمترین زمان و با بیشترین رانت در عرصه اقتصادی كشور مشغول به فعالیت شدند، این روزها خبر تأسیس بانك دیگر وابسته به این گروه به گوش می رسد. این بار بانك «شرق»! بانكی كه مجوز آن با پیگیری ها و فشارهای دو لیدر جریان انحرافی و برخی از حلقه های وابسته به این باند و در حالی كه مجوز راه اندازی آن، به دلیل آنكه یكی از عمده سهامدارانش، خود در ردیف بدهكاران بزرگ به نظام بانكی است متوقف شده بود، به یكباره صادر می شود و همانطور كه گفته شد خبر تصویب تأسیس و حتی ارسال پرونده بانك به بورس جهت اعطای مجوز پذیره نویسی مخفی نگاه داشته می شود."

 

آنچه مسلم است جریان انحرافی برای دست یابی به کانونهای ثروت و قدرت از تمامی توان خود استفاده می کند و در این راستا بر اساس گمانه زنی ها و اخبار رسانه ها که یاداشت کیهان نمونه ای از آنهاست ، بانک خصوصی نیز تاسیس کرده و این مساله  نیازمند بررسی بیشتر توسط مسئولین است.امری که تا کنون محقق نشده است./شفاف