فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بروید از کارگردانان ایرانی بپرسید چرا سریال جذاب نمی سازند



تعداد ۱۵۰ سریال سالانه در ترکیه تولید می شود و مردم ترکیه بسیار زیاد علاقه مند به دیدن سریال هستند اما دلیل اینکه چرا مردم ایران به دیدن سریال های ترکیه ای علاقه مند هستند را نمی دانم.

  فرخ حاجی حافظ اوغلو کارگردان اهل ترکیه که با فیلم سینمایی «ماجراجویان برف» در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر در ایران حضور دارد در نشست بررسی فیلمش در پردیس سینمایی ملت گفت: باید از کارگردانان ایرانی پرسید که چرا سریال های جذاب نمی سازند تا مردم ایران به جای دیدن سریال های ترکیه ای سریال های ایرانی را ببینند.

اخبار,اخبار فرهنگی ,سریال های ایرانی

 
حافظ اوغلو در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شما خودتان تاثیر گرفته از سینمای ایران هستید اما به نظر شما چرا مردم ایران انقدر به دیدن سریال های ترکیه ای علاقه مند هستند، گفت: تعداد ۱۵۰ سریال سالانه در ترکیه تولید می شود و مردم ترکیه بسیار زیاد علاقه مند به دیدن سریال هستند اما دلیل اینکه چرا مردم ایران به دیدن سریال های ترکیه ای علاقه مند هستند را نمی دانم.

این کارگردان ترکیه ای درباره شناخت از سینمای ایران گفت: سینمای ایران را به خوبی می شناسم و از آن تاثیر گرفته ام. فیلم های مجید مجیدی و عباس کیارستمی را دیده ام. فیلم «بچه های آسمان» مجیدی تاثیر فوق العاده ای روی من داشت. زمانی که فیلم های ایرانی را می بینم به دلیل تشابه فرهنگی حس می کنم این داستان در محله ما اتفاق افتاده است.

بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر پس از تفکیک از بخش ملی که هر ساله در دهه فجر دایر است امسال برای اولین بار به شکل مستقل و با دبیری علیرضا رضاداد از 5 الی 12 اردیبهشت در تهران برگزار می شود و محل اصلی برگزاری جشنواره پردیس سینمایی ملت است.

 

اخبار فرهنگی - عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
کارگردانان یخ زده_نقد داستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا سریال‌های ایرانی سایت اختصاصی جذاب ندارند؟


در دنیای مجازی امروزه كه اینترنت از هر پنجره‌ای وارد خانه‌ها، اماكن اداری و محل رفت و آمد زندگی مردم شده ایجاد سایت‌های اختصاصی برای تمام نهادها، موسسات و حتی اشخاص و گروه‌ها یك اتفاق عادی و اولیه است.



مجله زندگی ایده آل: در دنیای مجازی امروزه كه اینترنت از هر پنجره‌ای وارد خانه‌ها، اماكن اداری و محل رفت و آمد زندگی مردم شده ایجاد سایت‌های اختصاصی برای تمام نهادها، موسسات و حتی اشخاص و گروه‌ها یك اتفاق عادی و اولیه است تا ارتباط با مخاطب از سریع‌ترین راه ممكن و در حالتی جامع و رسانه‌ای صورت ‌گیرد.در این میان و در كشورهای صاحب سینما و البته كانال‌های تلویزیونی پرتعداد و قدرتمند بعضا كارهای سینمایی و سریال‌ها دارای سایت اختصاصی‌اند. اتفاقی كه در كشور ما هم باب شده اما خیلی خوب پیش نمی‌رود تا جایی كه تعداد سریال‌های صاحب سایت اختصاصی به انگشتان 2 دست نمی‌رسد. حالا بیایید سركی بكشیم به وضعیت این سایت‌ها و ببینیم اوضاع‌شان چطور است.

قهوه تلخ

3سال پیش و همزمان با پخش این سریال در شبكه خانگی سایت قهوه تلخ راه‌اندازی شد. البته هدف اصلی این سایت اعلام برندگان و نتایج قرعه‌كشی سریال بود و خبری از بخش‌های متعدد و جذاب در سایت نبود، همچنین سایت قهوه تلخ طراحی فوق‌العاده‌ای هم نداشت، به طوری كه الان لینك اصلی آن را هم نمی‌توانید پیدا كنید.

ماتادور

مدت‌ها قبل از پخش این سریال پلیسی از تلویزیون، سایت این سریال به شكل و شمایل جالبی روی وب قرار گرفته و با وجود اینكه هنوز كامل نیست اما می‌تواند یكی از بهترین‌ سایت‌های سریال‌ها لقب بگیرد. در این سایت بخش خاصی وجود ندارد و همان آیتم‌های همیشگی شامل عكس، ویدئو، بازیگران، عوامل و اخبار قرار گرفته اما طراحان سایت ماتادور خوش‌ذوق بوده‌اند.



مختارنامه

با توجه به تولید عظیمی كه این سریال داشت طبیعتا باید از یك سایت رسمی فوق‌العاده سود می‌جست اما بعد از پایان سریال اثری از این سایت در دنیای وب مشاهده نمی‌شود.

شوق پرواز

طراحی فوق‌العاده‌ای ندارد و شبیه خبرگزاری‌های درجه 2 و 3 می‌ماند اما حداقل خوبی‌اش این است كه بعد از پایان سریال به حیاتش ادامه می‌دهد. در این سایت اخبار و نظرات خود سریال و مطالبی درباره شهید عباس بابایی می‌توان پیدا كرد. مصاحبه‌ها، اخبار، نقد و بررسی، یادداشت و... قسمت‌های متنوع سایت شوق پرواز هستند. البته مدتی قبل این سایت هم بنا به دلایلی نامعلوم تعطیل شد اما دوباره راه افتاد هر چند آخرین به روزرسانی‌اش مربوط به بهمن‌ماه سال گذشته است!

ویلای من

صفحه ورودی سایت بسیار شیك و تمیز است. در این صفحه تصویر تمام بازیگران ویلای من در یك لوكیشن بسته ثبت شده است.البته طبیعتا جذاب‌ترین بخش این سایت مربوط به قرعه‌كشی جوایز آن خواهد بود اما سایت ویلای من بخش‌هایی مثل خبر، بازیگران، ویدئو، رسانه‌ها و عكس را هم دارد. در این سایت بخش اخبار نسبتا به موقع به روز می‌شود و بخش بازیگران طراحی جالبی دارد.

كلاه‌پهلوی

شاید كامل‌ترین و بهترین سایت مربوط به سریال‌ها باشد، چراكه با وجود طراحی نه‌چندان زیبا بخش‌های متنوع و پر و پیمانی دارد و به غیر از بخش‌های معمول سایت‌های دیگر مثل اخبار، یادداشت‌ها، مصاحبه‌ها، نقد و بررسی، گالری و... بخش‌هایی مثل خاطرات پشت صحنه، ویدئوی خلاصه هر قسمت، مسابقه نقدنویسی، باشگاه هواداران، نظرسنجی و... دارد و به روز است.

آب پریا

سایت سریال نسبتا فانتزی و جالب شبكه 2 در ایام نوروز، با یك لوگوی خوش‌آب و رنگ همچنان بعد از پایان سریال به فعالیتش ادامه می‌دهد. نكته جالب اینجاست كه «مرضیه برومند»، كارگردان سریال «آب‌پریا» همچنان از طریق این سایت با هوادارانش در ارتباط است و جواب آنها را طی یك یادداشت می‌‌دهد. اتفاق جالب‌تر هم آنجاست كه این سایت محلی شده، برای به اشتراك‌‌گذاری مطالبی مربوط به حفظ محیط‌زیست چراكه تم اصلی سریال هم مربوط به همین مسائل است.

قلب یخی

سایت قلب یخی طراحی نسبتا جذابی دارد و به غیر از نظرسنجی و سایر آیتم‌های تكراری، خلاصه فصل سوم با یك تیزر در صفحه اصلی وجود دارد. ستاره‌ها، عوامل، گالری عكس، اخبار، نظرات و پیشنهادات بخش‌های متنوع این سایت هستند كه مثل پخش سریال خیلی منظم كار نمی‌كنند.