فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

برندگان جوایز گرمی 2016 معرفی شدند



اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,گرمی

مراسم اعطای جوایز پنجاه‌ و هشتمین دوره جوایز معتبر موسیقی «گرمی» در سال 2016 با معرفی برگزیدگان در شاخه‌های گوناگون برگزار شد.

مراسم پایانی جوایز موسیقی "گرمی" در حالی بامداد امروز در لس‌آنجلس برگزار شد که «کندریک لامار»، خواننده 28 ساله آمریکایی با کسب پنج جایزه برنده بزرگ این رویداد مهم در عرصه موسیقی جهان نام گرفت.

«کندریک لامار»، خواننده سبک «هیپ‌هاپ» که با نامزدی در 11 بخش، بین نامزدهای جوایز گرمی در سال 2016 پیشتاز بود در نهایت توانست پنج جایزه گرمی بهترین آلبوم رپ، بهترین آهنگ رپ، بهترین اجرای رپ، بهترین موزیک ویدئو، و بهترین همکاری رپ در یک آهنگ را به خانه ببرد.

اما در بخش جایزه اصلی جوایز گرمی که صرف‌نظر از سبک موسیقی به هنرمندان اعطاء می‌شود، «تیلور سوئیفت» با آلبوم «989» موفق به کسب جایزه بهترین آلبوم سال شد و جایزه بهترین آهنگ سال نیز به «فکر کردن با صدای بلند» از «اد شیران» اعطاء شد.

در بخش بهترین آلبوم سال، «صدا + رنگ» از «آلاباما شیکس»، « To Pimp A Butterfly»از «کندریک لامار»، «مسافر» از «کریس استاپلتون» و «زیبایی در پس دیوانگی» از «ویکند» نامزد کسب جایزه بودند و در بخش بهترین آهنگ سال «دوباره می‌بینمت» از «ویز خلیفه»، «بسیار خوب» از «کندریک لامار»، «فضای خالی » از «تیلور سوئیفت» و «Girl Crush» از «لیتل بیگ تاون» دیگر نامزدها محسوب می شدند.

اما در بهش بهترین ضبط سال آهنگ «Uptown Funk» از «مارک رابسون» و «برونو مارس» با غلبه بر آهنگ‌هایی از «دی آنجلو»، «اد شیران»، «تیلور سوئیفت» و «ویکند» جایزه گرمی سال 2016 را به نام خود ثبت کرد.

همچنین «مگان ترینور» در رقابت با «کورنی بارنت»، «جیمز بای»، «توری کلی»، و «سم هانت» جایزه گرمی بهترین هنرمند نوظهور مهمترین جوایز موسیقی جهان را به خانه برد.

سال گذشته «سم اسمیت» خواننده انگلیسی با کسب چهار جایزه گرمی، برنده بزرگ این رویداد شد.

اخبار فرهنگی - سیمرغ


ویدیو مرتبط :
قرعه کشی برندگان جوایز ویژه مسابقه شعبانیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی برندگان جوایز گرمی


اسامی برندگان جوایز «گرمی» که به اسکار دنیای موسیقی شهرت دارد، شب گذشته اعلام شد.

خبرگزاری ایسنا: اسامی برندگان جوایز «گرمی» که به اسکار دنیای موسیقی شهرت دارد، شب گذشته اعلام شد.

برندگان پنجاه‌و‌هفتمین جایزه سالانه «گرمی» طی مراسمی که شب گذشته (یکشنبه) در لس‌آنجلس برگزار شد، جوایز خود را دریافت کردند.

«سام اسمیت»، خواننده و ترانه‌سرای 22 ساله‌ انگلیسی با دریافت چهار جایزه «گرمی» پررنگ‌ترین چهره موسیقی مراسم این دوره بود. وی در بخش‌های بهترین رکورد سال، بهترین هنرمند نوپا، بهترین آلبوم پاپ و بهترین ترانه سال موفق به دریافت «گرمی» شد.

«بیانسه»، خواننده و بازیگر آمریکایی در شش بخش نامزد «گرمی» شده بود و به‌عنوان نخستین زنی که در تاریخ این جوایز، بیشترین تعداد نامزدی را از آن خود کرده شناخته شد. «ایگی آزالا» هم از دیگر خوانندگانی بود که نامزدی چهار بخش را کسب کرده بود، اما از اسمیت شکست خورد.

معرفی برندگان جوایز گرمی 2014

از نکات جالب دیگر این دوره جوایز «گرمی»، برنده شدن «ملاله یوسف‌زی»، در بخش بهترین آلبوم کودک بود که برای روایت صوتی از کتاب «منم ملاله» موفق به دریافت این جایزه شد. ملاله 17 ساله که دیگر به چهره‌ سرشناس بین‌المللی تبدیل شده‌، اکنون در بیرمنگام انگلیس زندگی می‌کند.

وی در پاکستان محصل بود و در سال 2012 هدف گلوله‌ی نیروهای تروریستی طالبان قرار گرفت و برای درمان به انگلیس منتقل شد. وی کتاب خاطرات خود از زندگی در پاکستان را با نام «منم ملاله» روانه‌ی بازار کرد و به شهرتی بین‌المللی دست یافت. وی دومین اثر خود را با عنوان «دختری که برای تحصیل جنگید و جهان را تغییر داد» در نمایشگاه ادینبورگ امسال معرفی کرد. وی سال گذشته موفق به کسب جایزه نوبل صلح شد.

«تیلور سوییفت»، «کلد پلی»، «میلی سایرس» و «کیتی پری» از رقبای «اسمیت» در بخش‌های مختلف بودند. «بک» در بخش بهترین آلبوم راک با «فاز صبحگاهی» به عنوان برنده شناخته شد.

اجرایی از «بیانسه» با همکاری «جی. زی» موفق شد جایزه بهترین اجرای R&B را از آن خود کند.

جایزه بهترین موزیک ویدئو به «فارل ویلیامز»، خواننده ترانه معروف «هپی» تعلق گرفت. «ویلیامز» همچنین جایزه بهترین سولوی پاپ را نیز به خود اختصاص داد. وی با آلبوم «دختر» توانست جایزه بهترین آلبوم موسیقی معاصر شهری را نیز کسب کند.

جایزه اجرای دونفره یا گروهی پاپ به گروه موسیقی «A Great Big World» و «کریستینا آگوییلرا» اعطا شد. «کلد پلی»، «ایگی آزالا»، «جسی جی» و «کیتی پری» و همراهانشان از رقبای برنده این بخش بودند.

«میراندا لمبرت» با آلبوم «پلاتینیوم» جایزه بهترین آلبوم موسیقی کانتری را به خانه برد. «پارامور» برنده جایزه بهترین ترانه راک شد و «کندریک لامار» جوایز بهترین اجرای رپ و بهترین ترانه رپ را از آن خود کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، در بخش بهترین آلبوم رپ نام «امینم» به عنوان برنده «گرمی» اعلام شد. «هیولا» کار مشترک «امینم» و «ریحانا» عنوان بهترین ترکیب موسیقی رپ/سانگ را دریافت کرد.

«تونی بنت» و «لیدی گاگا» در بخش بهترین آلبوم پاپ سنتی برنده شدند. ترانه انیمیشن «منجمد» جایزه بهترین قطعه آهنگ تنظیم‌شده برای رسانه‌های تصویری را بدست آورد. موسیقی متن فیلم برنده گلدن گلوب «هتل بزرگ بوداپست» نیز در بخش بهترین آهنگ بی‌کلام تنظیم‌شده برای رسانه‌های تصویری برنده شد.

فیلم‌های پرفروشی همچون «دختر گمشده» به کارگردانی «دیوید فینچر»، «کلاهبرداری آمریکایی» ساخته «دیوید اوراسل»، «گرگ وال‌استریت» اثری از «مارتین اسکورسیزی»، «نجات آقای بنکس» کاری از «جان لی هنکاک» و «جاذبه» فیلم اسکاری «آلفونسو کوارون» از نامزدهای این بخش بودند.