فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

برندگان جوایز کتاب ملی آمریكا معرفی شدند



 

آخرین رمان پل استر به ایران می آید

 

 برندگان جوایز کتاب ملی آمریکا معرفی شدند و «پتی اسمیث» خواننده راک با کتاب خاطرات خود به نام «فقط بچه ها» جایزه کتاب ملی در رشته ادبیات غیر داستانی را به خود اختصاص داد. در مراسم اهدای جوایز کتاب ملی از «تام وولف» نویسنده معروف آمریکایی هم به خاطر نقش مؤثرش در اعتلای ادبیات آمریکا، تقدیر به عمل آمد.

 

به نقل از رویترز– «جی می گوردن» با رمان خود به نام «خدای اغتشاش» جایزه کتاب ملی در رشته ادبیات داستانی را از آن خود کرد. گوردن برای به دست آوردن این جایزه نویسندگان قدری چون «پیتر کری» و «نیکول کراؤس» را از گردونه رقابت خارج کرد.داستان رمان «خدای اغتشاش» درباره یک سوار کار اسب است که برای نجات دادن اصطبل در حال نابودی اش نقشه می کشد.

در جریان برگزاری مراسم اهدای جوایز، حضار بیشتر درباره وضعیت صنعت نشر که با رواج بازار نوپای کتاب های الکترونیکی در حال گذر از مرحله بحران زده و آشفته ای است، صحبت کردند. پتی اسمیث ۶۳ ساله که ترانه نویس و شاعر نیز هست، در هنگام دریافت جایزه ملی کتاب احساساتی شد و بغض گلویش را گرفت. کتاب او به نام «فقط بچه ها» وقایع نگاری تلاش های او در دوران جوانی اش است. اسمیث که از مخالفان کتاب های الکترونیکی است از مسؤلان خواست که اجازه ندهند تکنولوژی باعث مرگ کتاب های سنتی شود: "هیچ چیز زیبا تر از کتاب و کاغذ و فونت و روکش پارچه ای آن نیست. هر چقدر از نظر تکنولوژیک پیشرفت کردیم، خواهش می کنم اجازه ندهید کتاب های سنتی کنار گذاشته شوند."

تام وولف ۷۹ ساله که یکی از اولین مروجان «روزنامه نگاری نو» در دهه ۱۹۶۰ بود، از اولین مأموریت های خبرنگاری اش یاد کرد و به عنوان توصیه به رمان نویسان آینده گفت: "اول از همه از آپارتمان تان بیرون بروید، بعد بنشینید و بنویسید."

جایزه کتاب ملی در رشته شعر به «ترنس هی ز» برای چهارمین مجموعه شعرش به نام «سبک سر» رسید. «کاترین اسکاین» هم با کتاب «مرغ مقلد» برنده جایزه کتاب ملی در رشته ادبیات نوجوانان شد. در بین ۲۰ نامزد مرحله نهایی جوایز کتاب ملی که یکی از مهم ترین جایزه های سالیانه ادبی آمریکا است، سیزده نفر نویسنده زن بودند که بنا به گفته «بنیاد کتاب ملی» بیشترین تعداد نامزد های زن در تاریخ جایزه کتاب ملی است. هر کدام از بخش های این جایزه پنج نامزد نهایی داشت که به نویسنده برنده در هر رشته ۱۰ هزار دلار تعلق گرفت. جان آپدایک، فیلیپ راث، و رالف الیسون از برندگان سال های قبل این جایزه بوده اند. «انجمن ناشران آمریکا» هفته گذشته گفت که فروش کتاب در این کشور تا پایان ماه سپتامبر سال گذشته ۱/۱۲ درصد (معادل ۱/۱ بیلیون دلار) کاهش داشته ولی این رقم در سال جاری ۸/۳ بوده است. فروش کتاب های الکترونیکی از یک سال پیش تا کنون ۱/۱۵۸ درصد معادل ۹/۳۹ میلیون دلار افزایش داشته است.... / خبرگزارى ایلنا



ویدیو مرتبط :
قرعه کشی برندگان جوایز ویژه مسابقه شعبانیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برندگان جوایز «نوبل مسخره» 2012 معرفی شدند



یك تیم متشكل از دانشمندان انگلیسی و آمریكایی كه موفق به كشف معادله‌ای برای پیش‌بینی شكل موی دم اسب شده بودند، توانستند جایزه ایگ‌نوبل امسال را به دست بیاورند.

پاتریك وارن، ریموند گلدستاین،‌ رابین بال و جوزف كلر جوایز خود را در جشنی در دانشگاه هاروارد دریافت كردند.

جایزه ایگنوبل تقلیدی تمسخرآمیز از جایزه نوبل است که همه ساله تقریباً در زمان اعلام نتایج جایزه نوبل به ۱۰ موفقیت برتر که «ابتدا باعث خنده و سپس به فکر فرو رفتن مردم شود» اعطا می‌شود. این جایزه توسط مجله طنز علمی سالنامه Annals of Improbable Research سازمان‌دهی می‌شود.

دیگر برندگان ایگنوبل 2012 شامل تیمهایی هستند كه به بررسی چگونگی شناسایی میمونها توسط یكدیگر از پشت ودلیل بیرون ریختن قهوه از فنجان در حال حركت پرداخته‌اند.

اگرچه برخی از این تحقیقات ممكن است به نظر مسخره باشند اما بسیاری از آنها با هدف مقابله با مشكلات جهان واقعی طراحی شده و در مجلات علمی منتشر شده‌اند.

برای مثال معادله شكل موی دم اسبی به محاسبه سفتی الیاف موی سر،‌ تاثیر گرانش و وجود فرخوردگی و موج تصادفی كه در موی انسان رایج بوده، برای مدلسازی رفتار احتمالی این مدل مو می‌پردازد.

این محاسبات در كنار یك كمیت جدید كه این تیم آنرا «عدد راپانزل» نامیده‌اند می‌تواند برای پیش‌بینی شكل مو در زمان آویخته شدن از پشت سر به شكل دم‌اسبی مورد استفاده قرار بگیرد.

سنگ‌تراشی , هنر سنگ‌تراشی , هنر

جایزه ایگ‌نوبل

جشن ایگ‌نوبل در سالن تئاتر ساندرز هاروارد، بیست و دومین مراسم برگزار شده از زمان آغاز این رویداد توسط مجله Annals of Improbable Research به شمار می‌رود.

این مراسم همیشه با همراهی برندگان جایزه نوبل واقعی برگزار می‌شود كه كه عهده‌دار تحویل جوایز هستند. شركت‌كنندگان 60 ثانیه برای ارائه یك سخنرانی پذیرش جایزه وقت دارند. اگر سخنرانی از این زمان بیشتر طول بكشد، یك دختر جوان مسئولیت فریاد زدن و تكرار كلمه «خسته‌كننده» را بر عهده دارد. از دیگر سنتهای این جشن، پرتاب موشكهای كاغذی توسط همه افراد حاضر در جشن است.

سنگ‌تراشی , هنر سنگ‌تراشی , هنر

جایزه ایگ‌نوبل

فهرست كامل برندگان ایگ‌نوبل 2012 به شرح زیر است:

جایزه روانشناسی: آنیتا ایرلند و رولف زوان به همراه تولیو گوادالوپ برای پژوهش «تكیه بر سمت راست باعث كوچكتر به نظر رسیدن برج ایفل می‌شود»

جایزه صلح: شركت روسی SKN برای تبدیل مهمات قدیمی روسی به الماس‌های جدید

جایزه صوت‌شناسی: كازوتاكا كوریهارا و كوجی تسوكادا از ژاپن برای ساخت مسدودكننده سخنرانی(SpeechJammer)، دستگاهی كه در سخنرانی فرد با بازتاب صدای خود آن با یك تاخیر كوچك اختلال وارد می‌كند.

جایزه علم اعصاب: كریگ بنت، ابیگیل بیرد، مایكل میلر و جورج وولفورد از آمریكا برای نمایش قابلیت محققان مغز برای مشاهده فعالیت معنی‌دار مغزی در هر جا حتی در یك ماهی آزاد مرده با استفاده از ابزار پیچیده و آمار ساده

جایزه شیمی: جانسون پترسون برای حل معمای چرایی خاكستری شدن موهای افراد در خانه‌های خاصی از یك شهر سوئدی

جایزه ادبیات: دفتر پاسخگویی كل آمریكا برای انتشار گزارشی در مورد گزارشهایی كه آماده‌سازی گزارشی را در مورد گزارشی در مورد گزارشهایی در مورد گزارشهایی توصیه می‌كند.

جایزه فیزیك: پاتریك وارن، ریموند گلدستاین،‌ رابین بال و جوزف كلر برای محاسبه تعادل نیروهای شكل‌دهنده و حركت‌دهنده مو در حالت موی دم‌اسبی. جوزف كلر به طور جداگانه یك جایزه ایگ را برای ساخت قوریهای بدون چكه در سال 1999 دریافت كرد كه در آن زمان مورد تقدیر قرار نگرفته بود.

جایزه دینامیك مایعات: روزلان كرچتنیكوف و هانس مایر برای برای بررسی دینامیك نوسانات مایعات برای درك آنچه در زمان حركت فرد با یك فنجان قهوه روی می‌دهد.

جایزه ساختمان بدن: فرانس دووال و جنیفر پوكورنی برای كشف اینكه شامپانزه‌ها می‌توانند شامپانزه‌های دیگر را با دیدن تصاویری از پشت آنها شناسایی كنند.

جایزه پزشكی: امانوئل بن سوسان و میشل آنتونیتی از فرانسه برای توصیه به پزشكان در حال انجام کولونوسکوپی در خصوص چگونگی كاهش شانس تركیدن بیماران!

سنگ‌تراشی , هنر سنگ‌تراشی , هنر

جایزه ایگ‌نوبل

منبع:isna.ir