فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

برای ستایش چه اتفاقاتی می افتد؟


هوای پاییز هم غم و غربت زندگی ستایش را داشت. هنوز كاملاً تاریك نشده و زنگ در خانهای كه یكی از لوكیشنهای ثابت سریالهای تلویزیون است را میزنم. اینجا قرار است بخشی از قصه زندگی ستایش در خانه دوستش عاطفه رقم بخورد.

روزنامه ایران: هوای پاییز هم غم و غربت زندگی ستایش را داشت. هنوز كاملاً تاریك نشده و زنگ در خانهای كه یكی از لوكیشنهای ثابت سریالهای تلویزیون است را میزنم. اینجا قرار است بخشی از قصه زندگی ستایش در خانه دوستش عاطفه رقم بخورد. سری اول سریال ستایش در نیمه دوم سال 90 با استقبال خوبی مواجه شد و حالا گروه سازنده این مجموعه مشغول تولید سری دوم آن هستند.

سری دوم این سریال داستان را در 20 سال بعد یعنی زمان حال دنبال میكند. كسانی كه بخش اول را دیدهاند، میدانند قصه در زمان گذشته روایت شد. از ابتدای ورود عكسهای روی دیوار نظرم را جلب میكند. عكسهای عاطفه است با همسرش مرتضی. عاطفهای كه در قصه این سریال مانند ستایش چهرهاش رنگ غبار زندگی را در بیست سال بعد را گرفته است.

گروه مشغول آماده كردن صحنه هستند كه به اتاق گریم میروم تا با بازیگران سخن بگویم. سیروس اسنقی نقش مرتضی مشیری را در این سریال ایفا میكند.او از سال 66 در تئاتر فعالیت دارد.

این بازیگر كه این روزها در سریال معمای شاه، نقش نامزد فرح دیبا را بازی میكند، میگوید: در سری اول ستایش نقشی كه آقای رضا ایرانمنش بازی كرد به من پیشنهاد شد كه به خاطر حضور در تئاتر میسر نشد.

اسنقی میافزاید: سری اول سریال را دیدم حتی بخشهایی را هم فرصت نمیكردم ببینم، پیگیر بودم. این شخصیت دفتر اسناد رسمی دارد. وقتی پس از بیست سال عاطفه، ستایش را پیدا میكند و از مشكلاتش باخبر میشود، به خاطر تخصص همسرش از او میخواهد كمك كند و مرتضی هم به خاطر علاقه به همسرش میپذیرد و كمك میكند.



شهناز شهبازی قرار است عاطفه باشد. عاطفهای كه دوست دوران نوجوانی و جوانی ستایش است و همراهیاش را با ستایش در سری اول داستان دیدهایم.

او میگوید: من سری اول را پراكنده دیدم اما عاطفه را میشناختم، البته هیچگاه گمان نمیكردم دوران میانسالی عاطفه را بازی كنم. وقتی این نقش پیشنهاد شد دوباره قسمتهایی كه عاطفه در آنها بود را دیدم تا بیشتر با این شخصیت آشنا شوم.

شهبازی میافزاید: عاطفه را دختر سرزنده و پرحرفی دیدم كه نقطه مقابل ستایش بود چون ستایش شخصیت آرامی دارد. حالا هم كه بیست سال گذشته و یك زن پخته و كامل است.

او معتقد است: در واقع این عاطفه با عاطفه سری اول كاملاً فرق دارد و من برای این نقش همه تلاشم را كردم. آدمها ممكن است تغییر كنند. خصوصیات بدشان را كنار بگذارند و خصوصیات خوبشان پررنگتر شود. با توجه به این نكات و صحبتهایی كه با آقای سلطانی داشتم توانستم عاطفه را ارائه دهم.

شهبازی بازیگر كم كاری است و وقتی از دلایل كم كاریاش میپرسم، میگوید: طی این سالها كار كردم اما سریالهای سنگین و چندین قسمتی نبوده، بیشتر در تله فیلم یا سریالهای اپیزودیك حضور داشتم.دلایل این موضوع دست من نیست شاید كم لطفی دوستان است كه به من پیشنهادهای خوب بازیگری نمیدهند.

در این فاصله گروه تقریباً آماده كار هستند كه به سراغ سعید سلطانی میروم. او كارگردان ستایش است كه با دقت و نگاه خاص خودش سریال را پیش میبرد.سلطانی میگوید: تولید سری دوم از اوایل امسال شروع شد و همچنان ادامه دارد.

در واقع اینگونه نبوده كه چون بخش اول با اقبال مواجه شده سری دوم را بسازیم و یا به عنوان فرصت از این موضوع استفاده كنیم و بگوییم بخش دوم مجموعه را تولید كنیم.از ابتدای تولید این مجموعه میدانستیم كه بخش دومی هم دارد و صحبتهای كلی انجام شده بود اما انجامش منوط شد به پایان سری اول.

این كارگردان ادامه میدهد: بخش دوم سریال در زمان حال میگذرد و رنگ و فضا با سری اول كاملاً متفاوت است و نوع قصه پردازی تغییر كرده است.

چون داستان در 20 سال بعد روایت میشود انتخاب بازیگران كار حساسی است و سلطانی در این باره میگوید: انتخاب بازیگران سری دوم چندان سخت نبود چون بر اساس قالب شخصیتها در سری اول پیش رفتیم. تعدادی از بازیگرها از بخش اول آمده بودند و ادامه نقششان در فصل دوم میآید و ملاكهای انتخابشان تعریف شده بود.شخصیتهایی كه سنشان بیست سال بالاتر رفته و باید بر این اساس پیش میرفتیم.



نرگس محمدی بازیگر نقش ستایش است و در این مجموعه نیز نقشش را ادامه میدهد. سلطانی میگوید: «دائماً از خودم میپرسم یك فرد از بیست تا چهل سالگی چقدر تغییر میكند. صورت چقدر شكسته میشود. كافی است اطرافمان را بهتر ببینیم.»

خانم محمدی انتخاب شایستهای است از این نظر كه سری اول را بازی كرده است و در واقع حق مطلب درباره مجموعه ستایش این بود كه مخاطبان او را در سری دوم هم ببینند.

نصیر مدیرتولید پروژه هم اطلاعاتی را اینگونه در اختیارم قرار میدهد: پیش تولید فصل دوم را از فروردین شروع كردیم. اردیبهشت كار را در رامسر كلید زدیم و حدود سه ماه در این شهر مشغول كار بودیم. آنجا كارمان سخت بود چون قول همكاری داده شده بودم اما متأسفانه همكاری چندانی با ما نشد و تلاش كردیم كارمان را درست انجام بدهیم و طبق پیشبینی كارمان را انجام دادیم. در تهران هم لوكیشنهایی از جمله فروشگاه، میدان تره بار و... تصویربرداری را انجام دادیم و كارمان همچنان ادامه دارد، البته مشكلات مالی داریم كه امیدوارم حل شود. پیشبینی ما این است كه تا اوایل دی ماه بخش اول فصل دوم یعنی 26 قسمت را به اتمام برسانیم. استراحت یك ماهه به گروه بدهیم و سپس كار را ادامه دهیم.

پس از این گفتوگو سكانسی قرار است ضبط شود كه مكالمه میان عاطفه و مرتضی درباره یكی از اتفاقات زندگی ستایش را روایت میكند. به تماشای این سكانس مینشینم با این سؤال كه در سری دوم چه اتفاقاتی قرار است برای ستایش بیفتد.


ویدیو مرتبط :
اتفاقاتی که در زندان های آمریکا می افتد...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرمانده نیروی دریایی آمریکا: تنگه هرمز و اتفاقاتی که در خلیج ع ر ب ی می افتد، باعث می شود شب ها بیدار بمانم



 

 

فرمانده نیروی دریایی آمریکا  , تنگه ی هرمز

 

فرمانده نیروی دریایی آمریکا گفت: اماده شدن برای یک درگیری و جنگ بالقوه در تنگه ی هرمز باعث می شود که شب ها خوابم نبرد.

ادمیرال جاناتان گرینرت که در ماه سپتامبر، فرمانده نیروی دریایی امریکا شد، گفت: اگر از من بپرسید که چه چیزی من را در شب بیدار نگه می دارد، من می گویم تنگه هرمز و اتفاقاتی که در خلیج ع ر ب ی می افتد.

گرینرت وارد جزئیات در خصوص واکنش امریکا به بستن تنگه هرمز و چگونگی باز کردن این تنگه نشد.

وی در ادامه گفت: من اموزش دیده و سازماندهی کننده و تجهیز کننده هستم. من کاری می کنم که افرادم وسائل مورد احتیاج خود را برای انجام کار محول شده داشته باشند.

فرمانده نیروی دریایی امریکا گفت: می خواهم کاری کنم که هموطنانی که از این منطقه عبور  می کنند، مطئمن شوند، که قادر به انجام کارهایشان هستند.

همچنین فرمانده نیروی هوایی امریکا هم به رویترز گفت: نیروی هوایی در باز کردن تنگه هرمز نقش خواهد داشت.

وی افزود: نیروی هوایی قادر به حمایت از ارتش امریکا و ایجاد کانال ارتباطی از طریق ماهوراه است.../انتخاب