فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بخش‌هایی جذاب از کتابی درباره مارلون براندو


او ابتدا این ایده‌ی جذاب را داشت که پانزده یا بیست تن از شاخص‌ترین زن‌های زندگی‌اش هر کدام فصلی از کتاب را بنویسند.


ویدیو مرتبط :
مارلون براندو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نفت و گاز جذاب ترین بخش برای خارجی ها



 

نفت و گاز جذاب ترین بخش برای خارجی ها

 

نفت و گاز جذاب ترین بخش برای خارجی هاست      

مانده منابع بانكی كشور در حال حاضر ۲۲۰ هزار میلیارد تومان است و این رقم سالانه بیش از ۲۰ درصد نمی تواند رشد داشته باشد.در بخش تكنولوژی از سرا تا ثریا را پیموده ایم.

ایرانیان بین قومیت های مهمان در سایر كشورها از باسواد ترین ثزوتمند ترین میهمانان هستند .

به گزارش خبرگزاری ایلنا. وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اعلام مطلب فوق در مراسم ارائه گزارش روند سرمایه گذاری خارجی جهان در سال ۲۰۰۹ ضمن اعلام مطلب فوق افزود : ایران به لحاظ منابع مالی و استانی بسیار غنی و از بزرگترین و ثروتمند ترین كشورهای جهان است .

سید شمس الدین حسینی اضافه كرد : كشور در همه زمینه های علمی و فناوری و همچنین هوا و فضا پیشرفت كرده است و وقتی ما به تكنولوژی هوا- فضا دست یافته ایم یعنی از سرا تا ثریا را پیموده ایم .

او گفت : حالا اگر در این شرایط بخواهیم چند اولویت برای حل مشكلات ذكر كنیم حتما یكی از آنها تامین مالی است . او در توضیح این مطلب افزود : ما در اغلب حوزه ها پیشرفت كرده ایم اما وقتی صنایع می خواهند این پیشرفت ها را به هم متصل كنند، كمبود منابع خود را نشان می دهد. اگر بخواهیم یكی از مسایل ریشه ای كشور را شناسایی و اقتصاد را شتاب دهیم، تأمین مالی از مهمترین آنها ست. حسینی با اشاره به رشد ۸۶ درصدی جذب سرمایه های خارجی ایران در سال ۲۰۰۹ گفت: واقعیت این است كه پایه رشد سرمایه گذاری ما كوچك و متناسب با نیازهایمان نیست.

وی بر این اساس اقدامات صورت گرفته برای تامین سرمایه های خارجی را مورد اشاره قرار داد و گفت: اصلاح قانون جذب سرمایه های خارجی در بورس اخیرا ابلاغ شد، قبلا سرمایه گذار خارجی تا سه سال نمی توانست اصل و فرع سرمایه خود را خارج كند، در حالی كه ویژگی و اصل ضروری بورس نقدشوندگی است.

وی گفت: در اصلاح قانون این زمان به دو سال كاهش یافت و سرمایه گذار خارجی می تواند با دریافت مجوز در زمان كمتر از این نیز اقدام به خروج سرمایه خود كند.

حسینی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای رشد ۸ درصدی در برنامه پنجم توسعه تأكید كرد: دستیابی به رشد پایدار ۸ درصدی با منابع موجود بسیار سخت است و باید به سمت سرمایه گذاری خارجی برویم، تقریبا تمام استانداران ما به سمت جذب سرمایه گذار خارجی رفته اند، باید دست استانداران را در معاملاتشان با سرمایه گذاران خارجی باز بگذاریم و تفویض اختیار كنیم.

حسینی تأمین مالی را در دنیای امروز یك صنعت دانست و گفت: این سیستم مؤلفه هایی دارد كه یكی بانك است، در تأمین مالی امروز سنگینی كار بر دوش سیستم بانكی است، اما در برداشت از منابع سیستم بانك باید تعادل منابع و مصارف را در نظر گرفت.

او در خصوص مانده منابع بانكی كشور گفت : مانده منابع بانكی كشور در حال حاضر ۲۲۰ هزار میلیارد تومان است و این رقم سالانه بیش از ۲۰ درصد نمی تواند رشد داشته باشد.

وزیر اقتصاد افزود: بازار سرمایه نیز در این سالها رشد خوبی داشته است اما باید توجه داشت كه منابع آن بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان نیست.

او با اشاره به نمودارهای آنكتاد گفت : بررسی وضعیت سرمایه گذاری خارجی نشان می دهد نفت و گاز بخش عمده سرمایه های خارجی را جذب كرده اند و عملكرد سایر بخشها مانند حمل و نقل، كشاورزی و معدن بسیار پایین است.

حسینی اضافه كرد: رویكردی كه امروز در دولت مطرح شده این است كه پروژه های مالی مشخصی را برای جذب سرمایه خارجی تعریف و تقسیم كار كنیم تا به نتایج مطلوب در این زمینه برسیم...../تحلیل:ایلنا