فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

«بحران ابولا» بار دیگر جایزه گرفت



مجموعه عکسی از «جان مور» با موضوع «بحران ابولا» در یکی از بزرگ‌ترین مسابقه‌ی عکاسی در جهان برگزیده شد.

جوایز این مسابقه‌ی در حالی اعلام شد که از میان عکس‌های ۱۸۷ هزار و ۷۳۷ عکاس از ۱۷۱ کشور جهان، عکس‌هایی که «جان مور»، عکاس آمریکایی از بحران ابولا در شهر مونروویا در لیبریا گرفته بود، جایزه بخش حرفه‌ای این رویداد معتبر عکاسی جهان را به خود اختصاص داد. «جان مور» علاوه‌ بر کسب جایزه بخش حرفه‌ای، در بخش «موضوعات روز» نیز با مجموعه عکس «اتاق آبی» که با هم به موضوع بیماری مهلک ابولا پرداخته است موفق به کسب جایزه شد.

اخبار,اخبار فرهنگی, بزگترین مسابقه عکاسی

 

همچنین در بخش «چشم‌انداز» مجموعه عکسی از «سیمون نورفوک» از انگلیس با موضوع آتش‌سوزی در کوهستان کنیا و در بخش «پرتره» نیز مجموعه عکس «پرتره خورشیدی در میانمار» موفق به کسب جایزه شدند. از دیگر برندگان جایزه جهانی عکاسی سونی در سال 2015 می‌توان به مجموعه عکس «فان یی» از قبایل چینی در بخش «سبک زندگی»، مجموعه عکس «زندگی ما، قلب تاریک اروپا» از «جیوانی ترویلو» در بخش «مردم» و مجموعه عکس «پروانه: فصل سوم» از «اسکات تیپالدس» از سوییس در بخش «مسائل معاصر» اشاره کرد.

پیش از این، «دنیل برهولاک» عکاس آزاد برای مجموعه عکس‌هایی از شیوع ابولا در غرب قاره آفریقا، پولیتزر بهترین عکاسی خبری را دریافت کرده بود. مسابقه جهانی عکاسی سونی نخستین‌بار در سال ۲۰۰۷ آغاز به کار کرد. سال گذشته مجموعه «شین و مگی» درباره خشونت خانگی مهم‌ترین جایزه عکاسی جهان را به‌دست آورد.

 اخبار  فرهنگی  -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
جایزه برای خروج از بحران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رييس سازمان مديريت بحران گفت



رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران گفت: عدم تناسب مراکز مديريت بحران و امکانات امداد و نجات با گستردگي تلفات وصدمات پيش بيني شده در مخاطرات طبيعي، نيازمند برقراري توازن ميان امکانات ولجستيک هستيم. "مازيار حسيني" روز يکشنبه در سمينار يکروزه مديريت بحران و جايگاه آن در بخش توزيع برق در جمع مديران توزيع برق کشوري، افزود: ايران در رديف 10 کشور اول حادثه خيز جهان قرار دارد و در آسيا بعد از هند، بنگلادش و چين رتبه چهارم را دارد.


وي ادامه داد: سالانه چندين زلزله مخرب و يا سيلاب هاي ويرانگر و ساير سوانح طبيعي در ايران رخ مي دهد.

 

رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در خصوص چالش هاي اين موضوع، گفت: متاسفانه با اين حال که مي دانيم در کشور زلزله خيز قرار داريم براي مقابله با آن خود را آماده نکرده ايم.

 

حسيني اظهار داشت: 40 نوع مخاطرات طبيعي در جهان شناسايي شده است که 31 نوع آن در ايران وجود دارد.

 

وي با اشاره به تحقيقي که دانشگاه شريف از سال 1970 تا 2003 در زمينه مخاطرات طبيعي انجام داده است، گفت: زلزله از نظر حجم کشته ها مقام اول بلاياي طبيعي را دارد و خشکسالي از جهت جمعيت تحت تاثير و از نظر حجم خسارات مالي زلزله، خشکسالي و سيل رتبه اول را دارند.

 

رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران تاکيد کرد: با توجه به تجربه چنين حوادثي نيازمند طراحي، برنامه ريزي، تامين امکانات و تامين اعتبار براي آمادگي در زمان برخورد با اين موارد هستيم.