فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

با اینکه مادر نیستم ولی نقش‌های مادرانه را دوست دارم



اخبار,اخبار فرهنگی , مرضیه صدرایی

یک بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: بر عکس برخی از دوستان که پیشنهاد و ایفای نقش مادری را قبول نمی‌کنند من ایفای این نقش و حس مسئولیت آن را دوست دارم.

 به گزارش سینماخبر،مرضیه صدرایی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در خصوص حس خود نسبت به ایفای نقش‌های مادری‌ گفت: من بر عکس برخی از همکاران که ایفای نقش مادری را به دلیل بالا نشان داده شدن سنشان قبول نمی‌کنند به نقش مادری علاقه دارم، هر چند که خودم مادر نیستم ولی چیزهایی که تجربه نکردم مثل حس مادری را دوست دارم.
 
وی در خصوص وجه تمایز مادر ایرانی و مادر غیرایرانی گفت: من کشورهای دیگر نبودم که دقیق بگویم اما به نظر من وجه مشترکی که بین همه مادرهای دنیا وجود دارد فداکاری است ولی این ایثار در مادر ایرانی خیلی بیشتر است.

صدرایی درمورد بارزترین ویژگی مادرش عنوان کرد: مادران خیلی از خود گذشتگی دارند. مادر من هشت سال از پدر مریضش پرستاری کرد، بدون اینکه مسافرت یا مهمانی برود و این نمونه‌ی بارز یک ایثار مادرانه است این فداکاری در مورد فرزندان و نوه‌هایش هم وجود دارد.

وی در خصوص کلیشه‌ای بودن نقش مادر در سینما گفت: اکثر مادرهای ما مهربان و پاک هستند خیلی کم شنیده‌ایم که مادری فرزندان خود را رها کرده است، یه گونه‌ای که اگر فیلمنامه‌ای بیاورند که بر عکس این را نشان دهد شاید با واکنش روبرو شود.

اخبار فرهنگی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
آهنگ دوست دارم مادر{عربی}

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوست دارم در سریال های پلیسی و اجتماعی بازی کنم/ مادر شدن نگاه آدم را تغییر می‌دهد



اخبار,اخبار فرهنگی,ماه چهره خلیلی

ماه چهره خلیلی گفت: تا به حال در سریالهای تاریخی متفاوتی حضور داشته ام و در حال حاضر دوست دارم در سریالهای پلیسی و احتماعی حضور پیدا کنم.

«ماه چهره خلیلی» گفت:‌ در این مدت اخیر در دو فیلم سینمایی و ویدئویی بازی کردم.

وی ادامه داد:‌ در فیلم سینمایی «صله ساحر» نقش دختری نابینا را بازی کردم که نوازنده فلوت نیز بود و یکی از نقش‌هایی بود که خودم دوستش داشتم.

بازیگر سریال «کلاه پهلوی» در ادامه افزود:‌ فیلم ویدئویی «هدیه»‌ به کارگردانی امیراحمد انصاری را در شبکه نمایش خانگی دارم که در آن نیز در نقش یک خانم باردار بازی کردم،‌ نکته جالب اینجا بود که در آن زمان که این فیلم را بازی می‌کردم خودم نیز در شرایطی مشابه با نقش قرار داشتم و به نظرم کار خاصی شده است.

خلیلی که به تازگی مادر شده است،درباره حس مادرانگی خود نیز بیان داشت:‌ توصیف مادر بودن خیلی سخت است،‌ اما انگار مثل این است که بعد از مادر شدن، آدم دنیا را به گونه‌ای دیگر می‌بیند. مادر شدن خیلی سخت است، اما یک لبخند کوچک فرزند خستگی را از تن مادر به در می‌کند.

وی ادامه داد:‌ دخترم پرواز پنج ماه دارد و در این مدت با همراهی همسرم توانستم هم از پرواز نگهداری و مراقبت کنیم و هم اینکه هر دویمان به کارهای خارج از منزل برسیم، چراکه دوست ندارم فرزندم را کسی غیر از خودمان بزرگ کند.

این بازیگر که سال گذشته در سریال «گذر از رنج‌ها» به کارگردانی فریدون حسن پور بازی کرده بود،‌ از خاطراتش حین بازی در این سریال که در حال حاضر از شبکه آی فیلم پخش می‌شود،‌ گفت:‌ سال گذشته و درست قبل از حضورم در این سریال ازدواج کردم و تنها خاطره‌ای که یادم هست دوری از همسرم حین ضبط سریال بود که ایشان هم دقیقا همزمان با من مشغول تصویربرداری فیلم استراحت مطلق بودند.

وی ادامه داد:‌ بازپخش این سریال را نیز می‌بینم و خیلی دوست دارم که از یک شبکه جهانی پخش می‌شود و تعداد زیادی از افراد از اقصی نقاط جهان می‌توانند آن را تماشا کنند.

بازیگر سریال «مختارنامه» در پایان با اشاره به پیشنهاد حضور در سریال‌های تلویزیونی نیز بیان داشت: بعد از «گذر از رنج‌ها» پیشنهاد تلویزیونی نداشتم.

 

تا به حال در پنج سریال تاریخی بازی کردم و الان دلم می‌خواهد تا فضای متفاوتی را تجربه کنم و در کارنامه‌ام داشته باشم،‌مثل سریال‌های پلیسی و اجتماعی.

اخبار فرهنگی - فارس