فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بازیگر سینما: به سمت رنگ چشم و بالا وپایین اندام بازیگران سینما میرویم



   فساد در سینما,فساد در بین بازیگران سینما,علل بروز فساد در سینما,اخبار سینما,

 

بازیگر سینما: به سمت رنگ چشم و بالا وپایین اندام بازیگران سینما میرویم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازیگر مطرح سینما و تلویزیون با تایید وجود فساد اخلاقی در سینما، گفت: فساد چیزی نیست که یک ساعته یا یک روزه ایجاد شود و سینما تنهایی جایی نیست که فساد در آن وجود دارد.

 

جهانگیر الماسی درگفت و گو با همراهان درخصوص علل بروز فساد در سینما خاطر نشان کرد: زمانی که انگیزه های تولید و مشارکت در حوزه های فرهنگ وهنر تغییر کند و فاقد ارزش های معنوی و اخلاقی و اعتقادی شود، خود به خود به مسیر دیگری هدایت می شود، اگر مراد از حضور بازیگران و چهره ها در پرده سینما و صفحه تلویزیون به اصطلاح تاثیر فرهنگی نباشد، خود به خود به سمت رنگ چشم و پستی و بلندی اندام آنها میرود.

 

وی با اشاره به طرح مساله فساد اخلاقی درسینما تصریح کرد: واقعیت این است که نه فقط در سینما بلکه در کلیه صنوف کشورمان و در همه کشورهای دنیا فساد اخلاقی وجود دارد، اما باید ببینیم هدف از رسانه ای کردن چنین مسئله ای چیست؟ اگر قصد مبارزه با فساد و برگرداندن فضای سلامت است، پس روش های دیگری هم برای این کار وجود دارد.

 

جهانگیر الماسی با اشاره به این جمله که "بهترین روش حرکت، چراغ خاموش رفتن است" تصریح کرد : به قول بچه های جبهه و جنگ با چراغ خاموش حرکت کردن بهترین راه است ، چرا که خود صحبت پیرامون فساد و یا نمایش عینی صحنه ها و عکس و طرح این مباحث می تواند افزونگری کند.

 

این بازیگر مطرح سینما در ادامه با اشاره به طرح مساله فساد در سینما افزود: نظر من این است که طرح این مسئله به صورت وسیع در رسانه ها تاثیر نا صوابی در سینمای ما می گذارد، به خصوص که برخی تا حذف مسئله پیش رفته اند؛ یکی از موضوع مذاکرات ایران با 1+5 و دیگری تولیدات علمی کشور و سرمایه گذاری در صنایع مختلف در کشور صورت گرفته است حذف یکی از مهمترین عرصه ها هم همین سینمای ما است. شما باید قبول کنید ایران امروز فاصله نوری با همسایه های خود دراعتقاد و حقیقت فکری دارد.

 

وی مخالفت خود با مطرح شدن چنین موضوعاتی را این چنین بیان کرد: من وهمکاران خود مخالف طرح این مسئله بودیم، زیرا محصولی که در نهایت درو می شود تخریب مدیریت یک گروه است.

 

وی اضافه کرد: مساله ای را که خانم صالحی عنوان کرده بودند در مورد یکی از تهیه کنندگان تلویزیون بود و ربطی به سینما نداشت که برخی با تیترهای مختلف در مورد آن صحبت می کنند. جالب این جاست که من این اخبار را در وزارت ارشاد پی گیری کردم ومطلع شدم که به صورت شخصی کسی شکایت نکرده و مطمئن هستم که این حرکت ناصواب سیاسی است.

بازیگر پیشکسوت سینما افزود: آدم های سر شناس و سیاسی حاضر به چنین بازی های هدایتی نیستند، به خصوص بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری راجع به اتحاد و یک پارچگی در حوزه سینما و تصویر سازی فرهنگی در هنر سینما و تئاتر که در واقع احساس کردم که از این جماعت باید دفاع کرد.

 

وی افزود: با طرح فساد اخلاقی در سینما همه ی ارزش هایی که تا به الان توسط این عزیزان صورت گرفته فراموش می شود. متاسفانه نشریات برای فروش بیشتر در زندگی خصوصی هم وارد می شوند.

 

جهانگیر الماسی درادامه انتقادات خود به طرح مسئله فساد در سینما گفت : ما باید در پناه قانون حرکت کنیم. این همه نیروهای تحصیل کرده درزمینه فرهنگی داریم که درصد کمی از این نیروها را جذب می کنیم، پس حضور نیروها قانون مند نیست و تحت روابط خصوصی است و معدود کسانی هستند که در کار خود حرفه ای هستند.

وی همچنین اشاره کرد: بایستی کمی از بی در و پیکر بودن فاصله گرفت و همینطور نظارت بر صنوف سینمای کشور بیشتر شود. باید انگیزها دوباره تعریف شود و علت مشارکت در حوزه سینما باید مشخص گردد که آیا برای صرفا درآمد بیشتر است یا خیر . اگر انگیزه ها را اصلاح کنیم اتفاق مثبتی درسینما می افتد .

 

بازیگر محبوب سینما در ادامه افزود: من همین جا از مسئولین و دولت و دو تن از همکاران خودم یعنی آقای احمد نجفی و سید ضیاء هاشمی که پیگیری این مسائل را به عهده داشتند تشکر میکنم.

 

این بازیگر سینما در پایان گفت: ما پیروان ولایت هستیم و پیروان مولا علی که حتی یک موقع مشاهده یک عمل زشت، چشمانش را میبندد که قباحت دیدن آن منظره را تایید کند. کسی مسئولیت پرداختن به این موضوع را دارد که خودش صلاحیت داشته باشد و در مورد خودش هیچ شک و شبهه ای وجود نداشته باشد. برای هر مسولیتی نباید بی پروایی و داد و بیداد کرد.

وی در خصوص فعالیت های هنری که در حال انجام آن است گفت: الان فعلا در حال نگارش یک فیلم نامه هستم. البته آخرین کاری که داشتم برای 3 سال پیش است. فیلمی به نام مادرنور که جمعه گذشته از شبکه یک پخش شد/انتخاب


ویدیو مرتبط :
فیلم سینما 6 بعدی و سینما سیمولاتور-هدایتی09155155738-ترن هوایی-درجه کیفی A++- بهترین فیلم سینما 6 بعدی و سینما 7 بعدی و

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پل نیومن؛ معروف ترین بازیگر چشم آبی سینما



پل نیومن، اسطوره بازیگری هالیوود را معروف ترین بازیگر چشم آبی طول تاریخ سینما لقب داده اند. بازیگری که با مارلون براندو افسانه ای قیاسش می کنند .

نام: پل نیومن
زمینه فعالیت: سینما
تولد: ۲۶ ژوئیهٔ ۱۹۲۵ - کلیولند، اوهایو
مرگ: ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی (۸۳ سال) - وست‌پورت، کانکتیکت
ملیت: آمریکایی
پیشه: بازیگر و کارگردان
بیوگرافی پل نیومن

 

اخبار , اخبار فرهنگی,بیوگرافی پل نیومن,تصاویر پل نیومن


پل نیومن ،اسطوره بازیگری هالیوود را معروف ترین بازیگر چشم آبی طول تاریخ سینما لقب داده اند. بازیگری که با مارلون براندو افسانه ای قیاسش می کنند.

نیومن با نام کامل پل لئوناردو نیومن در تاریخ 26 ژانویه در 1915 کلیولند اوهایو متولد گردید. خانواده اش مرفه بودند و پدرش تاجری موفق در زمینه فروش لوازم ورزشی بود. در دوران کودکی کمتر کسی از اعضا خانواده گمان می کرد که که پل در آینده به بزرگترین بازیگر سینما در عصر خود مبدل شود. مادرش معتقد بود که پل چهره مناسی و فیزیک دوست داشتنی ای دارد و ممکن است بتواند به عنوان مدل در آینده کاری پیدا کند. اما پدرش معتقد بود که پل می بایست تجارت خانوادگی را ادامه دهد

پدرش ریشه ای آلمانی - یهودی داشت و مادرش یک ایرلندی کاتولیک بود . پل در دوران کودکی به فوتبال آمریکایی علاقه مند شد و مطمئن بود که در آینده یکی از قهرمانان مطرح و موفق این رشته خواهد شد . پل در دوران کودکی اش گفته است که پدرش مردی مهربان و خوش اخلاق بود که که به محض این که هر یک از پسرهایش دوران نوجوانی را سپری کردند به سن مناسبی برای اداره یک مغازه می رسیدند ،آن ها را در یکی از فروشگاههای خانوادگی فروش لوازم ورزشی به کار مشغول می کرد . اما پل آرزوهای بزرگتری در سر می پروراند و کار در یک فروشگاه را نمی توانست برایش وسوسه کننده باشد.

اخبار , اخبار فرهنگی,بیوگرافی پل نیومن,تصاویر پل نیومن


البته او نمی خواست به رغم میل پدرش رفتار کند ،به همین خاطر هنگامی که پدرش از او خواست که در دانشکده به رشته اقتصاد بپردازد ،پذیرفت . اما اگر چه در این رشته با جدیت به مطالعه پرداخت و به نظر دانشجوی موفقی می آمد ولی نتیجه امتحانات رضایت بخش نبود و خیلی زود همه فهمیدند که او به درد این رشته نمی خورد . البته  علت عدم موفقیت پل در رشته اقتصاد علاقه اش به فوتبال آمریکایی بود . او تقریبا تمام ساعات را به تمرین این ورزش می پرداخت و روز به روز به علاقه اش نسبت به این ورزش اضافه گردید .

با آغاز جنگ جهانی پل دانشکده را رها کرد و به نیروی دریایی پیوست و به عنوان بی سیم چی  ناوگان دریایی به خدمت پرداخت. اما در سال 1946 و با پابان جنگ نیومن در کالج کانیون ثبت نام کرد و بر حسب عادت همیشگی به عضویت تیم فوتبال کالج در آمد. پل و دوستانش تیمی تشکیل دادند و برای انجام مسابقه با دیگر تیم های فوتبال آماده شدند. اما یک شب گویا مقدر بود که مسیر زندگی نیومن تغییر کند او و دوستانش بعد از بازی با یک تیم دیگر و هنگامی که آن شب جشن گرفته بودند با اعضا تیم مقابل درگیر شدند و کار به زد و خورد شدیدی کشید .حاصل کار به زندان افتادن همگی آنها و در پی اخراج شدن شان از تیم فوتبال کالج بود. نیومن پس از حادثه دست از فوتبال کشید و به مسیر تازه ای پا گذاشت .

اخبار , اخبار فرهنگی,بیوگرافی پل نیومن,تصاویر پل نیومن


بعد از فارغ التحصیلی از کالج پل نیومن به مدرسه درام بیل رفت و یک سال در آنجا به فراگیری بازیگری پرداخت. او سپس به نیویورک رفت به آکتورز استودیو پیوست. پل تحت تعلیم استراسبرگ تئورسین بزرگ سینما قرار گرفت . استراسبرگ معتقد بود که نیومن استعداد بازیگری شگرفی دارد و می تواند به بازیگری هم اندازه مارلو براندو مبدل شود . اما بنا به نظر استراسبرگ متاسفانه پل نیومن بیش از حد زیبا بود و همین موضوع باعث می شد که بیش از آن که از استعدادش استفاده کند ،دیگران را محسور و مجذوب زیبایی ظاهریش کند.

پل برای اولین بار در سال 1953 در یک نمایش به نام پیک نیک در برادوی ظاهر شد و بعد از این نمایش بود که با کمپانی برادران وارنر قرارداد ی امضا کرد و اولین بار با فیلم جام نقره ای در سال 1954 وارد عالم هنرهفتم شد. پل نیومن آنقدر از نقش خود در این فیلم بدش آمد که به مجله ورایتی نوشت و از بینندگان با خاطر بازی بدش عذرخواهی کرد.فیلم بعدی اش کسی آن بالا مرا دوست دارد(1956) فیلم راضی کننده ای بود . او در این فیلم نقش بوکسوری به نام راکی گرازیانو را ایفا کرد و بازی اش با نقدهای مثبتی از جانب منتقدان روبه رو گردید. هالیوودی ها به این جوان چشم دوخته بودند و او را جایگزین خوبی برای مارلون براندو می دانستند که دیگر حاضر نبودند در هر فیلمی بازی کند و ضد سیستم هالیوود عمل می کرد.

در آن سالها براندو شاخص ترین چهره بازیگری آمریکا و حتی جهان بود اما اصول حرفه ای خود را داشت و حاضر نبود در هر فیلمی بازی کند به همین خاطر تهیه کنندگان به دنبال چهره ای شبیه او بودند تا بتوانند جایگزین براندویش کنند . به ویژه بعد از مرگ جیمز دین در سنین جوانی خلاء چهره های جذاب در هالیوود به شدت احساس می شد دهه شصت یکه تازی نیومن بود بعد از بازی در فیلم هایی همچون جایزه (1963) هاد (1963) لوک خوش شانس (1967) و مهم تر از همه پوچ کاسیدی و سانداس کید (1969) این دهه را مبدل به دوران افسانه ای نیومن کرد. او همچنین تهه کنندگی و کارگردانی چندین فیلم سینمایی را نیز بر عهده داشته است که از آن جمله می توان به فیلم راشل راشل (1968) اشاره کرد که در آن از همسرش جوآن وود وارد در نقش اول بهره برد.

 

اخبار , اخبار فرهنگی,بیوگرافی پل نیومن,تصاویر پل نیومن


از دیگر فیلم های او می توان به تاثیر اشعه گاما بر روی گلهای کاملیا اشاره کرد . فیلم راشل راشل نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم نیز گردید . پل نیومن در دهه ی هشتاد و نود بسیار کم کارشد و مهمترین فیلم او در دهه هشتاد فیلم رنگ پول بود که در کنار تام کروز بزگشتی با شکوه به پرده نقره ای تجربه کرد.

در سال 1999 نیز فیلم پیامی در بطری ساخته کوین کاستنرلز او به نمایش در آمد که چندام موفق نبود . پل نیومن هم اکنون به همراه همسرش دروست کانتیکات زندگی می کند و شرکت تولید کننده مواد غدایی اش را اداره می کند که بیش از 100 میلیون دلار در سال در آمد دارد نام این شرکت New manl  می باشد .

تنها فرزند پسر او در سال 1978 به علت استفاده بیش از حد مواد مخدر درگذشت. از همسر اول خودش دو دختر و یک پسر است که فوت کرد.و از همسر دوم خودش صاحب سه دختر به نام های ملیسا،نل و کلرا می باشد.

 

اخبار , اخبار فرهنگی,بیوگرافی پل نیومن,تصاویر پل نیومن


فیلم شناسی:
جام سیمین "۱۹۵۴ "
ریچل ریچل " ۱۹۶۹ "
جا لباسی  "۱۹۵۶"
بوچ کسیدی و ساندنس کید" ۱۹۶۹"
کسی آن بالا مرا دوست دارد "۱۹۵۶ "
بردن "۱۹۶۹"
داستان هلن مورگان "۱۹۵۷ "
سلطان " ۱۹۷۰ "
بیوگرافی پل نیومن
تا زمانی که آنها دریانوردی کنند"۱۹۵۷
"بعضی اوقات یک ملت بزرگ " ۱۹۷۱"
گربه روی شیروانی داغ "۱۹۵۸ "
تاثیراشعه گامابرروی مردی در ماه"۱۹۷۲"
تیرانداز چپ دست " ۱۹۵۸ "
زندگی و دوران قاضی رای بین "۱۹۷۲"
تابستان گرم طولانی " ۱۹۵۸"
نیش " ۱۹۷۳ "
فیلادلیفیایی های جوان "۱۹۵۹ "
آسمان خراش جهنمی " ۱۹۷۴ "
خروج " ۱۹۶۰ "
غریق " ۱۹۷۵ "
از ایوان " ۱۹۶۰ "
ضرب گلوله " ۱۹۷۷ "
بیلیاردباز " ۱۹۶۱ "
پنج گانه " ۱۹۷۹ "
پاریس بلوز " ۱۹۶۱ "
روزی که دنیا به آخر می رسد"۱۹۸۰"
ماجراجویی های یک مرد جوان " ۱۹۶۱
" فقدان رذالت " ۱۹۸۱"
پرنده خوش جوانی " ۱۹۶۲ "
قضاوت " ۱۹۸۲ "
هاد " ۱۹۶۳ "
هری و سان " ۱۹۸۴ "
نوع جدید عشق " ۱۹۶۳ "
رنگ پول " ۱۹۸۶ "
جایزه " ۱۹۶۳ "
نمایشگاه شیشه ای " ۱۹۸۷ "
غضب " ۱۹۶۴ "
شعله " ۱۹۸۹ "
لیدی ال " ۱۹۶۵ "
مرد چاق و پسر کوچولو " ۱۹۸۹ "
هارپر " ۱۹۶۶ "
آقا و خانم بریچ " ۱۹۹۰ "
پرده پاره " ۱۹۶۶ "
هیچ کس احمق نیست " ۱۹۹۴ "
لوک خوش دست " ۱۹۶۷ "
هادساکرپراکسی " ۱۹۹۴ "
هومبر " ۱۹۶۸ "
گرگ و میش " ۱۹۹۸ "
جنگ محرمانه هاری فرینگ " ۱۹۶۹ "
پیغام در بطری " ۱۹۹۹ "
جایی که پول هست " ۲۰۰۰ "
جاده ای به سوی تباهی " ۲۰۰۲ "

 

اخبار فرهنگی - برترین ها