فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بازیگر زن اسکار برای کدام کارگردان ایرانی تبلیغ کرد؟!+ تصویر



اخبار,اخبارفرهنگی,بازیگر زن اسکار

اخبارفرهنگی - بازیگر زن اسکار برای کدام کارگردان ایرانی تبلیغ کرد؟!+ تصویر

فیلم های محمد علی طالبی و جعفر پناهی در میان 17 فیلم برتر کودک سینمای جهان در بریتانیا به نمایش درآمد.

 مارک کازینز منتقد مشهور ایرلندی-بریتانیایی به تازگی در برنامه ای با عنوان «سینمای کودکی» آثار برتر این حوزه را در معرض نمایش علاقه مندان گذاشته است. در میان 17 فیلم برتر «سینمای کودکی» جهان «بادکنک سفید» ساخته جعفر پناهی و سه فیلم از محمد علی طالبی به نام های «کیسه برنج»،«چکمه» و «باد و مه» نیز به چشم می خورد. نکته جالب اینجاست که ساخته هایی از چن کایگه، ژانگ یمو و تارکوفسکی نیز در این فهرست حضور داشتند.

اخبار,اخبارفرهنگی,بازیگر زن اسکار

محمد طالبی که طی 35 سال گذشته فیلم های تاثیرگذاری در حوزه کودک و نوجوان ساخته مهمان این برنامه بود. سه فیلم او که در این فهرست قرار گرفتند طی 16 روز در شهرهای مختلف بریتانیا از جمله ادینوبرگ، آکسفورد، کمبریج، لندن، بریستول، باس و ... به نمایش درآمد و پس از آن جلسه نقد و بررسی با حضور طالبی و علاقه مندان به سینما در مراکز فرهنگی این کشور برگزار شد.

اخبار,اخبارفرهنگی,بازیگر زن اسکار

تیلدا سوئینتون بازیگر برنده اسکار و سرشناس سینمای انگلستان یکی از دست اندرکاران برپایی این مراسم بود. او در معرفی این سلسله نمایش ها در ادینبورگ اسکاتلند، محمدعلی طالبی را به عنوان فیلمساز شاخص این برنامه با در دست گرفتن پلاکارتی به علاقه مندان معرفی کرد.

اخبار,اخبارفرهنگی,بازیگر زن اسکار

نمایش فیلم های طالبی به تازگی به پایان رسیده و این کارگردان چند روزی است به ایران برگشته است. نمایش آثار برتر سینمای کودک هم چنان در بریتانیا ادامه دارد.
اخبارفرهنگی  - بانی فیلم /سیمرغ


ویدیو مرتبط :
کارگردان برنده اسکار در تبلیغ آی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برهنه شدن کارگردان زن ایرانی اطراف برج میلاد! + تصویر



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید



برهنه شدن موژان طاهر کارگردان زن ایرانی اطراف برج میلاد موژان طاهر کارگردان زن ایرانی به شیوه فمن ها در تهران و اطراف برج میلاد برهنه شد.

به گزارش خرداد، موژان محمد طاهر که نام و نشان کمی در هنر نیز دارد با برهنه شدن در اطراف برج میلاد و نوشتن شعارهایی بر بدن خود به قول خود قصد اعتراض به حقوق زنان دارد .

موژان طاهر چندین بار دست به برهنه شدن در اطراف برج میلاد زده و با انتشار عکس و فیلم برهنه شدن خود قصد آزادی دارد.

او در مورد برهنه شدنش گفته است که دیگر نمی خواهد برده بماند اما سوالی که برای مردم ایجاد میشود این است که آیا با برهنه شدن زنان از بردگی خارج میشوند و اصلا اساس بردگی زن به استفاده جنسی از وی می باشد که موژان محمدطاهر با برهنه کردن خود بیشتر خود را برده کرده است .

طاهر در مصاحبه با رادیوی ضد انقلابی "زمانه" می گوید:"اقدام من در روز ۱۲ فروردین پیام نه به جمهوری اسلامی را داشت. پیام من به زنان این است که در داخل ایران هم می‌توان فعالیت کرد و فریاد حق‌طلبانه سر داد.این نوع اعتراض به زنان در ایران جسارت بیشتری می‌دهد که خود را در صحن مبارزه علیه وضع موجود پیدا کنند. زنانی هستند که از ابراز حقوق خود و مبارزه برای آن ترس دارند و قدم به جلو برنمی‌دارند. من با این کارم خواستم این جسارت را به زنان بدهم تا دیگر ساکت نباشند. من روی بدن برهنه‌ام نوشتم نمی‌خواهم دیگر برده باشم. این فقط حرف من نیست. بلکه حرف بسیاری از زنان در ایران است. حرف زنانی است که زیر قوانین ضد زن له‌شده‌اند. زنانی که حتی حق ابراز احساس خود را ندارند. من دیگر نمی‌خواهم برده باشم زیرا می‌خواهم آزادباشم و تنم متعلق به خودم باشد. این را به نمایندگی تمام زنانی که صدایشان به‌جایی نمی‌رسد، بیان کردم. این اقدامم را در شرایط خیلی دشوار و بغرنجی انجام دادم".

اخبار فرهنگی و هنری - خرداد