فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بازیگر برنده اسکار در فیلم جدید فرهادی مقابل دوربین می‌رود+عکس



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بازیگر برنده اسکار در فیلم جدید فرهادی مقابل دوربین می‌رود

ماریون کوتیار بازیگر فرانسوی فیلم‌هایی چون «زندگی زیبا» و «نیمه‌شب در پاریس» در فیلم جدید اصغر فرهادی نقش‌آفرینی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، الکساندر ماله-گی تهیه‌کننده فرانسوی از شرکت «ممنتو فیلمز پروداکشنز» به مجله «فیلم‌فرانسه»، گفت: «از اینکه ماریون کوتیار در این ماجرای شگفت‌آور به ما ملحق شده، بسیار خوشحالم.»

برای اولین بار است که ماله-گی فیلمی از اصغر فرهادی را تهیه می‌کند. او دو فیلم «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» فرهادی را در فرانسه توزیع کرد. فیلم دوم در سطح بین‌المللی حدود 25 میلیون دلار فروخت.

«ممنتو فیلمز اینترنشنال» حق پخش بین‌المللی فیلم جدید فرهادی را در جشنواره کن - که از چهارشنبه آغاز شد - به فروش می‌رساند.

این فیلم که عنوان آن هنوز مشخص نیست، پاییز امسال در پاریس مقابل دوربین می‌رود. فیلم جدید فرهادی با بودجه‌ای درحدود 11 میلیون یورو ساخته می‌شود. برای اولین بار است فرهادی فیلمی را خارج از ایران می‌سازد.

جزئیات داستان فیلم هنوز اعلام نشده و فرهادی این روزها نسخه نهایی فیلمنامه را آماده می‌کند. با این حال ماله-گی گفت این فیلم یک تریلر اجتماعی / احساسی است که رگه‌هایی از «جدایی نادر از سیمین» را دارد، فیلمی که با پیچیدگی‌های داستانی چندگانه خود تماشاگر را از اولین نما تا نمای پایانی در تعلیق نگه می‌دارد.

 

فرهادی هم به مجله «فیلم فرانسه» گفت: «هدف من این است که برای تماشاگران فیلم‌هایم بجای جواب، سئوال مطرح کنم. این چیزی است که دنیای امروز بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز دارد: طرح سئوال‌های جدید در برابر جواب‌های قدیمی. شاید بتوان این سینما را سینمای پرسش‌گرانه نامید.»

 

«جدایی نادر از سیمین» فرهادی که داستان فروپاشی یک زندگی زناشویی در ایران معاصر است، برنده جوایز اسکار، گلدن گلوب و سزار بهترین فیلم خارجی همین طور جایزه خرس طلای جشنواره برلین 2011 شد.

 

فرهادی و ماله-گی یکشنبه 20 مه در جشنواره کن اولین جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا را دریافت می‌کنند. این جایزه به بهترین پروژه با احتمال موفقیت تجاری اعطاء می‌شود. پروژه فرهادی از میان 500 پروژه ارائه‌شده انتخاب شد. آندرولا واسیلیو کمیسر اتحادیه اروپا در امور آموزش، فرهنگ، چندزبانی و جوانان این جایزه را به فرهادی و ماله-گی اعطاء خواهد کرد.

 

ماریون کوتیار با فیلم «زنگ و استخوان» ساخته ژاک اودیار در بخش مسابقه این دوره جشنواره کن حضور دارد. او در این فیلم که روز پنجشنبه در کن روی پرده رفت، نقش یک تربیت‌کننده وال قاتل را بازی می‌کند که دچار تراژدی می‌شود.

 

کوتیار سال 2008 برای بازی در نقش ادیت پیاف در فیلم «زندگی زیبا» ساخته اولیویه دان برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد. «یک سال خوب» ساخته ریدلی اسکات، «دشمنان مردم» مایکل مان، «9» راب مارشال، «تلقین/آغاز» کریستوفر نولان، «نیمه‌شب در پاریس» وودی آلن و «شیوع» استیون سودربرگ از دیگر فیلم‌‌های این بازیگر 37 ساله متولد پاریس است.

او فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ساخته نولان را آماده نمایش دارد./خبرآنلاین

 


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


ویدیو مرتبط :
درود بر اصغر فرهادی برنده اسکار 2012بهترین فیلم خارجی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین عکس از فیلم جدید بازیگر برنده اسکار


اولین عکس فیلم اکشن «مرد مسلح» با بازی شان پن منتشر شد.

خبرآنلاین: اولین عکس فیلم اکشن «مرد مسلح» با بازی شان پن منتشر شد.

 اولین عکس «مرد مسلح» (The Gunman) در حالی منتشر شد که شان پن در آن چهره‌ای عرق کرده و خاکی دارد.

این در حالی است که پن در چند سال گذشته فقط در فیلم‌های مستقل و هنری چون «درخت زندگی»، «ایجا باید باشد»، «بازی منصفانه» و «میلک» بازی کرده است.

اما امسال او به فیلم‌هایی که بیشتر به گیشه نزدیک هستند مثل «جوخه گانگستر» بازی کرد و حالا با «مرد مسلح» برای فتح گیشه‌ها خود را آماده می‌کند.

همبازی‌های پن در این فیلم خاویر باردم، ادریس آلبا و سام رایلی هستند.



شان پن

«مرد مسلح» اقتباسی از رمانی نوشته ژان-پاتریک مانشتی هستند. پن در فیلم نقش مارتین تری‌یر را بازی می‌کند که وقتی سازمانش به او خیانت می‌کند فراری می‌شود و سعی می‌کند انتقام بگیرد.

پن گفته شاید به نظر برسد این فیلم یک اکشن تمام‌عیار است، اما چیزی فراتر از آن است و داستانی بسیار انسانی دارد.

گفته می‌شود «مرد مسلح» قرار است همان کاری را در کارنامه شان پن انجام دهد که مجموعه فیلم‌های «ربورده‌شده» (Taken) برای لیام نیسن انجام دادند.

تهیه کننده فیلم جوئل سیلور تهیه کننده «ماتریکس» است و پی‌یر مورل (کارگردان «ربوده‌شده»، «از پاریس با عشق» و «منطقه 13») آن را کارگردانی می‌کند و فیلمنامه را پیت تراویس نوشته است. فیلم سال آینده روی پرده می‌رود.

پن 53 ساله تاکنون دوبار برای فیلم‌های «رود میستیک» و «میلک» برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شده است.