فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بازیگری که خود را احیا کرد



متیو مکاناهی که مدت‌ها به عنوان بازیگر نقش‌های کمدی‌ رمانتیک و اکشن شناخته می‌شد، اکنون مسیری جدید در پیش گرفته است.

بازیگری که خود را احیا کرد

 

مکاناهی 43 ساله مدتی است تصمیم گرفته نقش‌هایی که با آن‌ها شهرت داشت، کنار بگذارد و سراغ مجموعه‌ای جدید از نقش‌ها در فیلم‌هایی چون «وکیل لینکلن‌سوار»، «برنی» (که این هفته اکران می‌شود)، «جو قاتل»، «گزارشگر» و «ماد» برود.

 

«ماد» را جف نیکولز («پناه بگیر») کارگردانی کرده و از آن به عنوان مستقل‌ترین فیلم سال یاد می‌شود.

 

مکاناهی در این فیلم که پارسال یکی از 22 رقیب نخل طلای شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن بود، نقش شخصیتی به نام ماد را به عهده دارد که در خفا در یک خانه قایقی در جزیره‌ای در رود می‌سی‌سی‌پی زندگی می‌کند.

 

او یک پناهجوی سختکوش است که پس از کشتن مردی در تگزاس از دست گروهی جایزه‌بگیر گریزان است. ماد مورد توجه دو پسر نوجوان قرار می‌گیرد که تصمیم می‌گیرند به او کمک کنند تا بار دیگر به زنی که دوستش دارد (با بازی ریس ویدرسپون) بپیوندد، اما حقیقت تلخ‌تر و پیچیده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

بازیگری که خود را احیا کرد

 

متیو مکاناهی در صحنه‌ای از فیلم «ماد»

 

ماکاناهی درباره فیلم جدید خود گفت: «بخش زیادی از فیلم «ماد» درباره معصومیت است تا اینکه فیلم در مسیر واقعیت قرار می‌گیرد. می‌دانید، منظورم یک درام واقعی است، یک رنج واقعی، یک لطمه واقعی... در همین حال هیچ چیز بدبینانه‌ای در کل فیلم نیست.»

 

نیکولز نقش ماد را برای مکاناهی نوشت، شخصیتی که به تعبیر او «فرشته‌ای از سیاره‌ای دیگر» است.

 

«ماد» از جمعه در آمریکای شمالی روی پرده سینماها رفته است.

 

ماکاناهی همچنین فیلم «Dallas Buyers Club» را آماده نمایش دارد که در آن نقش مردی مبتلا به ایدز را بازی می‌کند. او برای بازی در این نقش 13 کیلو از وزن خود کم کرد.

 

مکاناهی همچنین در فیلم «گرگ وال استریت» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی با لئوناردو دی‌کاپریو همبازی است. او در عین حال قرار است در فیلم «بین ستاره‌ای» به کارگردانی کریستوفر نولان در نقش اصلی مقابل دوربین برود.

 

«تک‌ستاره»، «زمانی برای کشتن»، «تماس»، «آمیستاد»، «یو-571»، «ما مارشال هستیم»، «تندر استوایی» و «مایک جادویی» از دیگر فیلم‌های این بازیگر متولد تگزاس است.

منبع:khabaronline.ir

 


ویدیو مرتبط :
بازیگری از رویا تا واقعیت( تقدیم به علاقمندان بازیگری)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اركستر ملی احیا می‌شود



 

 

 

اركستر ملی احیا می‌شود

 

اركستر ملی ایران كه پس از كناره گیری فرهاد فخرالدینی از رهبری آن در خرداد ماه، به حالت نیمه تعطیل درآمده بود، با برخی تغییرات همچون كاهش تعداد اعضای آن دوباره كار خود را از سر می گیرد.

 

برخی از اعضای شورای عالی خانه موسیقی به همراه مشاوران هیات مدیره خانه با بررسی وضعیت فعلی اركستر موسیقی ملی در خصوص احیا و راه اندازی مجدد این اركستر تشكیل جلسه داد.



به گزارش سایت خانه موسیقی، این جلسه روز شنبه ۱۵ مهرماه با محمدرضا شجریان(رئیس شورا) ، فرهاد فخرالدینی ، مهندس كاظمی ، داوود گنجه ای ، محمد سریر و علی مراد خانی در محل موزه موسیقی تشكیل شد.



در این نشست ابتدا گزارشی از سابقه اجرایی و تعداد اعضا و وضعیت كلی اركستر ارائه شد و سپس موضوع امكان فعالیت اركستر ملی در چهارچوب بخش خصوصی و مرتبط با خانه موسیقی و یا ادامه حیات آن در وضعیت قبلی مورد بررسی قرار گرفت.



همچنین در خصوص محدود ساختن تعداد اعضای اركستر پیشنهاد شد كه در كنار فعالیت های اركسترملی یك اركستر كوچك با ۱۵ تا ۲۵ نفر برای اجرای خارج از كشور نیز در نظر گرفته شود.



در این نشست در مورد امكانات شهرداری وبرنامه های آنها جهت تشكیل یك اركستر با این شكل نیز مطرح شد و همچنین پیشنهادهای دیگری در زمینه ثبت شركت بصورت مستقل و زیر نظر یك نهاد معتبرنیز مورد بررسی قرار گرفت.



یكی دیگر از پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه گفت وگو با مسئولان ارشاد بود تا امكان و خواست وزارت ارشاد برای احیا اركستر موسیقی ملی مشخص شده ومیزان تعامل با این وزارتخانه نیز تعیین گردد.


در پایان این جلسه در خصوص منابع مالی و بودجه سالانه اركستر و همین طور تعداد اجراهای اركستر برآوردهایی ارائه شد و نهایتا مقرر شد در جلسه بعدی به صورت مشخص تر در این زمینه تصمیم گیری شود.