فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بازیگران هالیوودی از دنیای مادری می‌گویند



كمتر بازیگر یا چهره‌ای را می‌توانید پیدا كنید كه تجربه حضور در هالیوود را داشته باشد اما بعد از مدتی دلزده و دلسرد به آغوش گرم خانواده‌اش پناه نبرده باشد.

مجله سیب سبز - دنیای جذاب، رنگارنگ و پرزرق و برق هالیوود و عرصه سیاست اگرچه در ابتدا بسیار مسحوركننده  به نظر می‌رسد اما در واقع به شنیدن صدای  دهل از دور می‌ماند. كمتر بازیگر یا چهره‌ای را می‌توانید پیدا كنید كه تجربه حضور در هالیوود را داشته باشد اما بعد از مدتی دلزده و دلسرد  به آغوش گرم خانواده‌اش پناه نبرده باشد. به اعتراف بسیاری از چهره‌های سینمایی دنیای غرب مادر شدن از آن حس‌هایی است كه می‌تواند تمامی جذابیت‌های دنیای سوپراستاری و یكه‌تازی در رسانه‌های جهان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

به‌خاطر بچه‌هایم دور خیلی چیزها خط کشیدم!
كیت وینسلت (Kate Winslet) ، بازیگر 40 ساله انگلیسی:
اولویت اول در زندگی‌ام بچه‌ها هستند
كیت وینسلت، بازیگر انگلیسی فیلم های تایتانیك، روز كارگر و كشتار از جمله بازیگرانی است كه با وجود شكست‌های عاطفی پی‌درپی به انسجام خانواده اهمیت زیادی می‌دهد. کیت تا امروز دو ازدواج شكست خورده دارد و از ازدواج‌های قبلی‌اش یك دختر 13 ساله به نام میا و یك پسر 10ساله به نام جو دارد. کیت در سال 2012 با ند راک اندرول ازدواج كرد و هم‌اکنون از او یك پسر دارد.

 اخبارفرهنگی,خبرهای   فرهنگی, هالیوود


او در حال حاضر با همسر سومش زندگی معقولی را دنبال می‌كند و سرپرستی و تربیت هر سه فرزندش را برعهده دارد.  کیت در مصاحبه‌اش با دیلی میل می‌گوید: به هیچ‌وجه حاضر نیستم از بچه‌هایم دور شوم. تلاش كردم با همسرم روندی را پیش بگیریم كه بتوانیم بچه‌ها را در كنار خود داشته باشیم. ند مرد خوبی است او رابطه خوبی با بچه‌ها برقرار كرده و كلا شخصیت حمایتی دارد. با همه اینها من هنوز بر این باورم كه مادر بودن اولویت اول من در زندگی است و اگر روزی مجبور شوم به خاطر بچه‌ها كار را كنار بگذارم حتما این كار را می‌كنم.

به خاطر بچه‌هایم تئاتر بازی نمی‌كنم
بازیگر فیلم تایتانیك ماه گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار هنری روزنامه تلگراف در پاسخ به این پرسش كه چرا با وجود نقش‌های خوبی كه در دنیای تئاتر به او پیشنهاد می‌شود، كاری را در مدیوم تئاتر دنبال نمی‌كند گفت: مهم‌ترین دلیلی كه دارم بچه‌هایم هستند. اگر بنا باشد در یك كار تئاتر بازی كنم باید ماه‌ها وقت بگذارم و سر تمرین حاضر شوم و بعد از آن برای اجراهای شبانه از بچه‌هایم دور باشم.

من نمی‌توانم این طور زندگی كنم اگر قرار باشد هر شب بچه‌هایم را نبینم و وقتی به خانه برسم كه آنها خوابند دیوانه می‌شوم. من دوست دارم و می‌خواهم بچه‌هایم را خودم به رختخواب ببرم. به نظرم باید صبر كنم تا بچه‌هایم بزرگ‌تر شوند تا آن موقع نمی‌خواهم در تئاتر بازی كنم.

احساس گناه نمی‌كنم!
كیت این روزها بیشتر وقتش را با پروژه‌های سینمایی می‌گذراند. او چند ماه گذشته فیلم جدیدش با نام خیاط زنانه را شروع كرده است. او می‌گوید پروژه‌های سینمایی برای من بهتر است چون می‌توانم با انتخاب كارهای سینمایی بین كار و برنامه‌های خانه تعادل ایجاد كنم. در این شرایط آخر هفته‌ها تعطیل هستم و در طول هفته هم می‌توانم به بچه‌هایم سر بزنم و به كارهای منزل برسم.

در حالی كه اگر یك تئاتر را قبول كنم مجبورم 6 شب در هفته از ساعت 5 تا پایان اجرا بچه‌هایم را تنها بگذارم؛ بنابراین بدون آنكه خودم را در شرایط بد قرار دهم دور تئاتر را خط كشیده‌ام تا بدون عذاب وجدان و احساس گناه در كنار بچه‌هایم باشم.

همراهی همسرم نبود نمی‌توانستم كارم را حفظ كنم
كیت یكی از دلایل موفقیتش را در محیط كار به عنوان مادر سه‌بچه همراهی همسرش می‌داند و می‌گوید: بچه‌های من 15، 12 و 2 ساله هستند و هر كدام مراقبت‌های خاص خود را می‌طلبند. باید بگویم اگر همراهی‌های همسرم نبود نمی‌توانستم این طور موفق باشم. ند راك اندرول یك شوهر همیشه حاضر و همیشه همراه است كه كارها را برای من ساده و آسان كرده. وقت‌هایی كه من به خاطر پروژه‌های سینمایی نمی‌توانم صبحانه، ناهار یا شام را كنار بچه‌ها باشم او كنار بچه‌ها حضور دارد و نمی‌گذارد آنها كمبود مرا حس كنند.

در میانسالی مادر موفق تری هستم!
هالی بری (Halle Berry)،  بازیگر 49 ساله آمریکایی:
انگیزه‌ام از زندگی اول بچه‌ها و بعد همسرم است
بری از آن دست مادران پركاری است كه با شور انرژی زیادی پروژه‌های سینمایی‌اش را دنبال می‌كند و همیشه در جست‌وجوی هیجان است. به همین دلیل هم باعث شده كه او در بیشتر موارد فیلمنامه‌های اكشن را بپذیرد. اما ماجرای مادری هالی بری هم داستان خاص خودش را دارد. او تا امروز دو ازدواج ناموفق را پشت سر گذاشته و در حال حاضر با اولیور مارتینز زندگی می‌كند.

 اخبارفرهنگی,خبرهای   فرهنگی, هالیوود


او از ازدواج قبلی‌اش با گابریل ابری یك دختر به نام ناهلا دارد كه برای گرفتن حضانت او تلاش بسیاری كرده و كشمكش‌های زیادی داشته است. هالی علاوه بر ناهلا یك پسر از اولیور مارتینز دارد كه او را ثمره یك عشق جادوانه می‌داند. هالی معتقد است كه تنها حضور بچه‌هایش است كه باعث می‌شود او انرژی و امید به آینده داشته باشد. او می‌گوید با همه عشقی كه به اولیور دارد اما بچه‌هایش را مهم‌ترین انگیزه برای فعالیت‌های هنری‌اش می‌داند.

در جوانی كارم را به بچه ترجیح می‌دادم
بازیگر فیلم روبات‌ها و مردان ایكس درباره اینكه چرا تصمیم گرفته در 47 سالگی بچه‌دار شود به دیلی میل می‌گوید: وقتی جوان بودم دوست نداشتم بچه‌دار شوم. فكر می‌كنم حدودا 22 ساله بودم كه برای اولین بار به بچه فكر كردم. در آن زمان واقعا شرایط و آمادگی نگهداری از بچه را نداشتم چون نمی‌توانستم كارم را رها كنم. آن روزها كارم به همه چیز اولویت داشت.

اول به كار و پروژه‌های سینمایی و هنری‌ام فكر می‌كردم و بعد خانواده و بچه اما این روزها از اینكه دو بچه دارم احساس شادمانی و خشنودی دارم. شاید كمی دیر باشد شاید خیلی‌ها فكر كنند كه در این سن و سال نمی‌توانم به خوبی برای بچه‌هایم وقت بگذارم اما واقعیت این است كه من از داشتن بچه‌هایم خیلی خوشحالم و وقتی قرار بود دخترم از من دور بماند رضایت ندادم و به هر ترتیبی بود حضانتش را گرفتم. بلوغ سنی و تجربه زیستن من در این 47 سال باعث شد تا امروز بهتر مادری كنم؛ شاید اگر در 20 سالگی مادر می‌شدم بچه‌های خوبی تربیت نمی‌كردم.

به خاطر دخترم، یکی از با نفوذترین زنان اروپا شدم
لیسیا رونزولی (Licia Ronzulli)، نماینده پارلمان ایتالیا، 40 ساله:
به مهدكودك  اعتقادی ندارم
رونزلی از آن دست سیاستمدارانی است كه دیدگاه‌های جالبی دارد. شاید تصویر او را در حالی كه بچه به بغل در پارلمان ایتالیا حاضر شده بود در رسانه‌های مختلف دیده باشید. او از آن دست مادرهایی‌ است كه به هیچ قیمتی حاضر نیست فرزندش را از خود دور كند. به همین دلیل ویكتوریا دختر لیسیا رونزولی به اندازه مادرش این روزها شناخته شده است.

 اخبارفرهنگی,خبرهای   فرهنگی, هالیوود


رونزلی در این باره می‌گوید: وقتی ویكتوریا به دنیا آمد و چند روزی گذشت دیدم در موقعیتی قرار گرفتم که هم باید كارم را ادامه دهم چون در قبالش مسوولیت دارم و هم در جایگاه یك مادر باید به نحو احسن مادری كنم. تنها یك گزینه مطرح بود و آن مهدكودك یا پرستار بچه بود. اما واقعیت این است كه من اصلا نمی‌توانستم قبول كنم نوزاد بی‌پناهم را به كسی بسپارم. پس تصمیم گرفتم او را به پارلمان ببرم.

همكارانم در پارلمان با من مخالف بودند
روزهای اول مخالفتی نبود اما به مرور مخالفت‌ها بالا گرفت و زمزمه مخالفت همكارانم بلند شد. خیلی‌ها می‌گفتند این كار درستی نیست كه یك بچه در پارلمان حاضر باشد اما خوشبختانه هیچ قانونی در كشور ما وجود ندارد كه مرا از بردن ویكتوریا به پارلمان منع كند. پس ویكتوریا از وقتی شش هفته‌اش بود با من در پارلمان حاضر شد و كار پیش رفت. این ماجرا 44 روز ادامه پیدا كرد و من توانستم به طور نمادین شرایطی را برای زنان به وجود آورم تا قانون‌های حمایتی برای آشتی دادن زنان با كار و زندگی خانوادگی به وجود آید.

ویكتوریا باعث شهرتم شد
لیسیا رونزلی معتقد است تولد ویكتوریا نه‌تنها اختلالی در كارش ایجاد نكرد بلكه باعث شده او بیشتر از پیش و با توان بیشتری كارش را دنبال كند و انگیزه‌های بیشتری برای حمایت از زنان شاغل به دست آورد. او شهرت خود را مدیون ویكتوریاست و می‌گوید اگر او نبود من به سومین زن با نفوذ اروپا تبدیل نمی‌شدم و شاید حالاحالاها روی جلد فیگارو نمی‌رفتم. ویكتوریا روزهای اول در پارلمان كمی اذیت می‌شد اما به مرور، هم من و هم او دانستیم كه چطور باید با شرایط محیط اطرافمان خودمان را تطبیق دهیم و راحت‌تر لحظه‌هایمان را بگذرانیم.

آنجلینا جولی(Angelina Jolie)، بازیگر 40 ساله آمریكایی:
شخصا به امور بچه ها رسیدگی می کنم
آنجلینا جولی را همه ما به عنوان بازیگر می‌شناسیم اما او جز این كار به عنوان یكی از موفق‌ترین طراحان جواهر هم در آمریكا و اروپا شناخته می‌شود و فعالیت‌های جنبی دیگری هم دارد چرا كه او این سال‌ها به عنوان سفیر حسن‌نیت سازمان ملل نیز مشغول به كار است. این بازیگر كه جایزه اسكار را در كارنامه‌اش دارد معتقد است اگر شخصا به امور بچه‌هایش رسیدگی  نكند یك جای كار می‌لنگد. این بازیگر با همه مشغله‌هایی كه در زندگی دارد 3 كودك را به سرپرستی گرفته و سه فرزند از براد پیت دارد. به نظر می‌رسد یكی از سخت‌ترین پروژه‌های زندگی او تربیت و پرورش فرزندانش است.

 اخبارفرهنگی,خبرهای   فرهنگی, هالیوود


از پرستار بچه كمك نمی‌گیریم
آنجلینا جولی در مصاحبه با دیلی میل می‌گوید: شاید بعضی‌ها فكر كنند كه مراقبت و تربیت 6 فرزند كار دشواری است اما باید بگویم نه؛ كار چندان سختی نیست؛ به شرط آنكه با برنامه‌ریزی پیش بروید. بچه‌دار شدن تعهد بسیار بزرگی است. وقتی تصمیم گرفتی بچه‌دار شوی باید همه مسوولیت‌هایش را هم قبول كنی. نمی‌توانی و نباید از بار مسوولیت شانه خالی كنی. درست است كه از پرستار كمك می‌گیرم اما عمده كارهای مربوط به بچه‌ها را خودم شخصا انجام می‌دهم و امور روزانه خانه را به او می‌سپارم.

ساعت 3 صبح بیدار می‌شوم

رسیدگی به مسوولیت‌ها و كارهای مادرانه مهم‌ترین دغدغه آنجلینا جولی است. او در این باره  به خبرنگار لس‌آنجلس تایمز می‌گوید: من هر روز ساعت 3 صبح از خواب بیدار می‌شوم تا بتوانم مقدمات كار را برای یك روز خوب برای بچه‌هایم فراهم كنم. بنابراین روزانه برنامه‌ریزی دقیقی دارم و طبق آن پیش می‌روم. شب‌ها وقت خواب بچه‌ها كه می‌شود حدود 2 ساعت وقت می‌گذارم تا آنها را به تختخواب بفرستم. البته این بیشتر شامل كوچولوترها می‌شود. دوست دارم صبح كه بچه‌ها بیدار می‌شوند در آرامش باشند و همه چیز مرتب باشد. دوست دارم نظم و آرامش را به بچه‌هایم آموزش دهم و برای این كار باید اول از همه بچه‌ها در خانه این نظم و آرامش را با تمام وجودشان لمس كنند.

براد  برخلاف ظاهرش پدر خوبی است

آنجلینا میزان همراهی براد را توصیف‌ناشدنی می‌داند. او می‌گوید: خیلی‌ها فكر می‌كنند براد تنها برای بازی كردن و سرگرم كردن بچه‌ها گزینه مناسبی است. فكر می‌كنم آنها براساس شخصیت پرشور و هیجان براد یا نقش‌هایی كه می‌پذیرد این طور درباره‌اش قضاوت می‌كنند اما واقعیت این است كه براد همه تلاشش را می‌كند تا  با همه انرژی در كنار بچه‌ها باشد. ما هر دو جز مواقعی كه به خاطر شرایط كار و پروژه از خانه دوریم در كنار هم هستیم و حتما صبحانه و شام را همگی در كنار هم می‌خوریم.


  اخبار  فرهنگی  - مجله سیب سبز/برترینها


ویدیو مرتبط :
آرایش به سبك بازیگران هالیوودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاهای زشت بازیگران زن هالیوودی



پاهای زشت بازیگران زن هالیوودی

 

 

بازیگران زن هالیوودی, بازیگران هالیوود

 

 

بازیگران زن هالیوودی, بازیگران هالیوود

 

 

بازیگران زن هالیوودی, بازیگران هالیوود

 

 

بازیگران زن هالیوودی, بازیگران هالیوود

 

 

بازیگران زن هالیوودی, بازیگران هالیوود

 

 

بازیگران زن هالیوودی, بازیگران هالیوود

 

 

بازیگران زن هالیوودی, بازیگران هالیوود

 

 

بازیگران زن هالیوودی, بازیگران هالیوود

 

 

بازیگران زن هالیوودی, بازیگران هالیوود