فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بازگشت دو سوپراستار سینما به تلویزیون


مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» به کارگردانی حمید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی به صورت هر شبی با پایان ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود.

مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» به کارگردانی حمید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی به صورت هر شبی با پایان ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود.

ساخت جلوه‌های ویژه این سریال که توسط سیدحسن ایزدی انجام می‌شود، در مراحل پایانی است. صداگذاری و میکس «وضعیت سفید» بر عهده مهرشاد ملکوتی و ساخت موسیقی به سهراب پورناظری است. همچنین جلوه‌های ویژه رایانه‌ای کار نیز آخرین مراحل را سپری می‌کند.



ویدیو مرتبط :
سوپراستار سینما،رضاگلزار در سالن والیبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت مدیران سینمایی احمدی‌نژاد به سینما و تلویزیون



اخبار,اخبارفرهنگی,مدیران سینمایی احمدی‌نژاد

مدیران سابق سازمان سینمایی در دولت احمدی‌نژاد این روزها تحرکات تازه‌ای را برای حضور مجدد در سینما و تلویزیون شروع کرده‌اند.

 به گزارش ایلنا، مرداد 94 بیش از دو سال از فعالیت حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور دولت تدیبر و امید و همچنین فعالیت سازمان سینمایی این دولت می‌گذرد اما در آستانه ورود به سال پایانی فعالیت این دولت در چهار سال اول، این روزها در محافل سینمایی اخباری از تحرکات و فعالیت‌های تیم سابق سازمان سینمایی که در  دوران محمود احمدی‌نژاد فعالیت می‌کردند؛ به گوش می‌رسد و به‌نظر می‌رسد تیم سابق قرار است بعد از مدتی سکوت و کم‌تحرکی در سینما و تلویزیون دوباره به این عرضه بازگردد و نقش خود را پررنگ‌تر از گذشته ادامه دهد.

 جواد شمقدری و ساخت یک سریال و اثرگذاری روی هفت
جواد شمقدری (رئیس سابق سازمان سینمایی) این روزها سخت به دنبال ساخت یک سریال تلویزیونی درباره تاریخ انقلاب اسلامی است. او که در کارنامه خود فیلم سینمایی توفان شن را دارد؛ قصد دارد براساس داستان تسخیر لانه جاسوسی؛ اثر دیگری را کارگردانی کند و این‌بار این اثر در قالب یک سریال به تهیه‌کنندگی محمد خزاعی با سرمایه صداوسیما ساخته خواهد شد.

براساس گفته‌‌های شمقدری؛ فیلمنامه این سریال در 24 قسمت نوشته شده و ناصر هاشم‌زاده نیز به شمقدری در نگارش فیلمنامه کمک کرده است. سریال هم قرار است مقطع تاریخی انقلاب اسلامی از زمان پیروزی انقلاب تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت کند.

از طرف دیگر به دنبال اختلاف نظراتی که بین محمود گبرلو (تهیه‌کننده برنامه سینمایی هفت) و مدیران  شبکه 3 بر سر  این برنامه به‌وجود آمده، شنیده می‌شود قرار است گروهی نزدیک به جواد شمقدری ساخت سری جدید هفت را از مهر ماه 94 آغاز کنند. این گمانه‌زنی آن زمان تقویت شد که گفته می‌شود گبرلو به خاطر دعوت از هنرمندانی همچون رخشان بنی‌اعتماد در برنامه هفت مورد مواخذه قرار گرفته و حتی شنیده شده مدیران صداوسیما اعلام کرده‌اند با حضور این هنرمند؛ مسیر برنامه هفت از حالت ارزشی خارج شده به همین دلیل قرار است ساخت و اجرای برنامه  سینمایی هفت به یک تیم ارزشی‌تر سپرده شود.

 

گرچه مدیر شبکه سوم سیما در گفتگویی با ایلنا؛ اعلام کرد: "هفت" برنامه مهمی است و از ابتدای پخش آن با مدیریت فریدون جیرانی و همچنین محمود گبرلو به خوبی در بین مخاطبان شناخته شده و بینندگان خوبی دارد اما این برنامه در ادامه به تدریج مسیر خود راه را  اشتباه رفته و بیشتر به گزارش وقایع روز و اتفاقات سینمایی پرداخته است و آن اثر گذاری که مدنظر است را روی سینما نداشته و ما به دنبال آن هستیم با برنامه‌ریزی و مدیریت درست؛ نقش و تاثیرگذاری این برنامه را روی سینما افزایش دهیم."

 سجادپور با رویای حضور در جشنواره 94
 علیرضا سجادپور (معاون وقت جواد شمقدری) نیز قصد دارد با تولید دو فیلم سینمایی و چند تله فیلم به‌صورت   پررنگ در عرصه سینما حضور پیدا کند. او بنا دارد دو فیلم با موضوع دفاع مقدس بسازد که کارگردان هر دو؛ فیلم اولی هستند . قرار است این فیلم‌ها امسال در جشنواره فیلم فجر شرکت داده شوند. سجادپور همچنین  قصد دارد در صداوسیما چند مجموعه تلویزیونی و تله فیلم  با محوریت سبک زندگی و موضوع ازدواج آسان بسازد.

 میرزاخانی؛ جشنواره فیلم وحدت برگزار می‌کند
هاشم میرزاخانی؛ رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سابق انجمن سینمای جوانان ایران که مسئولیت ریاست شورای سیاستگذاری جشنواره‌های این انجمن را نیز برعهده داشت؛ بعد از پایان مسئولیتش در دوران احمدی‌نژاد قصد دارد در دولت تدبیر و امید جشنواره سینمایی برگزار کند. او نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم وحدت را توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هدف «ارتقای سطح آشنایی و آگاهی و تعمیق تفاهم بین پیروان مذاهب اسلامی و تقویت احترام متقابل و تحکیم رشته‌های اخوت در بین مسلمانان بدون هیچ‌گونه تمایزی از لحاظ تعلقات فرقه‌ای، قومی یا ملی آنان به منظور رسیدن به امت واحدة اسلامی و زمینه‌سازی جهت مشارکت هنرمندان و استفاده از ظرفیت‌های جامعه هنری کشور» را  در راستای اهداف مجمع برگزار می‌کند.

قرار است این جشنواره به شکل بین‌المللی و در سه زیرمجموعه فیلم‌های کوتاه، نیمه‌بلند و بلند در تهران برگزار شود. حکم هاشم میرزاخانی ازسوی آیت‌الله محسن اراکی (دبیرکل مجمع) به‌عنوان دبیر نخستین دوره این جشنواره صادر شده است.

 

اخبار فرهنگی - ایلنا