فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

بازگشایی کاخ هخامنشی پس از 3 دهه



 


کاخ شاوور یا اردشیر دوم هخامنشی در شوش از نوروز 91 برای بازدیدکنندگان بازگشایی می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت : این کاخ در سه دهه گذشته به علت آماده نبودن محوطه و ساماندهی لازم برای بازدید نامناسب بودکه با مرمت آن این امکان فراهم شد .

پورفرخی افزود: جمع‌آوری نخاله‌ها ‌، حذف گیاهان خودرو ،آوار برداری بخشهای آسیب دیده ، انجام پی‌گردی دیواره‌ها و کف ‌فرشها و اجرای خشت‌چینی ، استحکام‌بخشی و مرمت دیوارها از جمله اقدامات برای مرمت و ساماندهی کاخ شاوور است.

او گفت : بخش دیگری از عملیات مرمتی این کاخ نیز مربوط به کارگاه مرمت سنگ است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خوزستان افزود: مستند نگاری ،آسیب‌شناسی ، قطعه‌یابی و درنهایت استحکام‌بخشی و مرمت نهایی ‌ستونهای سنگی ، نورپردازی ،ساماندهی و مرمت محوطه و راه‌اندازی محل استقرار یگان حفاظت و راهنمایی گردشگری برای حفاظت و اطلاع‌رسانی از مهمترین برنامه‌های اجرایی است.

هیاتی فرانسوی و ایرانی در کاوشهایی که از سال 1970 تا 1976 میلادی در کرانه غربی رود شاوور به فاصله تقریبی 400 متری غرب تپه آپادانا، محل استقرار کاخ هخامنشی انجام دادند بقایای یک کاخ هخامنشی  را کشف کردندکه به کاخ شاوور یا اردشیر دوم هخامنشی موسوم است.... / واحد مرکزی خبر


ویدیو مرتبط :
دفن شدن کاخ هخامنشی لیدوما زیر خاک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشایی دانشگاه‌ها از دهه سوم شهریور با حضور 4.4 میلیون دانشجو



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بازگشایی دانشگاه‌ها از دهه سوم شهریور با حضور 4.4 میلیون دانشجو

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به زمان آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، گفت: به دانشگاه‌ها توصیه شده است كه از 18 شهریور ماه فرآیند ثبت‌نام‌ها را آغاز كنند و از 25 شهریور ماه نیز كلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها آغاز به كار می‌كنند.

دكتر حسین نادری‌منش در گفت‌وگو باایسنا، افزود: آغاز نمادین سال تحصیلی 91-92 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی كشور نیز اول مهر ماه است اما به دانشگاه‌ها توصیه كرده‌ایم كه روند آموزشی خود را از شنبه هجدهم شهریور ماه آغاز كنند.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: بر این اساس برخی از دانشگاه‌ها از هجدهم شهریور ماه و برخی دیگر نیز بیست و پنجم شهریور ماه كلاس‌های درسی خود را تشكیل خواهند داد.

نادری منش در خاتمه با اشاره به جمعیت 4 میلیون و 403 هزار و 652 نفری دانشجویان كشور در سال تحصیلی جدید، گفت: از این میزان دانشجوی 22،7 درصد در مقطع كاردانی، 65،8 درصد مربوط در مقطع كارشناسی، 9،2 درصد در مقطع كارشناسی ارشد، 1،2 درصد در مقطع دكترای حرفه‌ای و 1،1 درصد نیز در مقطع دكتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند./ایسنا