فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

این قاتل را عاشق‌پیشه نکنید


نویسنده رمان‌های «دکستر» از اینکه قاتل زنجیره‌ای کتابش عاشق‌پیشه به تصویر کشیده شود، انتقاد کرد.

نویسنده رمان‌های «دکستر» از اینکه قاتل زنجیره‌ای کتابش عاشق‌پیشه به تصویر کشیده شود، انتقاد کرد.

 جف لینزی که براساس رمان‌هایش با محوریت شخصیت دکستر سریال موفقی به همین نام ساخته شده، گفت: «اشتباه است اگر فکر کنیم دکستر آدم خوبی است.»
 
او از اینکه مردم این قاتل سریالی را «عاشق‌پیشه» فرض کنند و به اشتباه خیال کنند او فردی «خوب» است ابراز نگرانی کرد.
 
لینزی نام مستعار جفری پی. فروندلیچ، نمایشنامه‌نویس و نویسنده رمان‌های جنایی آمریکایی است. او در جریان نمایشگاه کتاب «Semaine Noire» مارسی که برای ترویج آثار تریلر است این سخنان را گفت.
 
تا کنون شش جلد از مجموعه رمان‌های «دکستر» منتشر شده است، رمان اول «رویای محو دکستر» نام دارد که سال 2004 منتشر شد. ماجراهای این شش رمان داستان دکستر مورگان، متخصص بررسی رد خون در پلیس جنایی میامی است که شب‌ها به سبک قاتلی سریالی، جنایتکاران را به سزای اعمالشان می‌رساند.
 



ویدیو مرتبط :
هنری هشتم با دوبله فارسی - عاشق پیشه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نفس قاتل زن عاشق‌پیشه به شماره افتاد



نفس قاتل زن عاشق‌پیشه به شماره افتاد

پسری که پس از کشتن زن عاشق‌پیشه در شمال تهران، خودزنی کرده بود در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

حوادث - به گزارش فرهیختگان، ظهر هجدهم مرداد ۱۳۹۰ پسر ۲۵ ساله‌ای به نام «سعید» در خیابان پاسداران- روبه‌روی جایگاه سوختگیری- به روی یک زن چاقو کشید و بلافاصله خودزنی کرد.

همان ‌موقع افسران گشت کلانتری ۱۲۳ نیاوران و تکنسین‌های اورژانس به محل درگیری رفتند و «زهرا» و «سعید» را که نیمه‌جان بودند به نزدیک‌ترین بیمارستان بردند. تلاش پزشکان برای نجات «زهرا» اما بی‌نتیجه ماند و وی شش روز بعد تسلیم مرگ شد. پس از مرگ زن جوان، بازپرس رسولی- کشیک وقت دادسرای امور جنایی تهران- به بیمارستان موردنظر رفت و دستور داد جنازه به پزشکی‌‌قانونی فرستاده شود. در آن بین افسران دایره دهم آگاهی مرکز، ماموریت یافتند با پیگیری ماجرا، راز جنایت را فاش کنند.

در شرایطی که «سعید» به زندگی برگشته و در بخش مراقبت‌های ویژه، بستری بود یکی از شاهدان درگیری به پلیس گفت: در خیابان «پاسداران» بودم که ناگهان فریاد زن جوان را شنیدم. او غرق خون بود که پسر عصیانگر با چاقوی دسته زرد، خودزنی کرد.

«سعید» هم پس از بهبودی نسبی اظهار داشت: چندی پیش در خیابان با «زهرا» آشنا شدم و فهمیدم جدا از شوهرش زندگی می‌کند.

من به «زهرا» علاقه‌مند شده و شش ماه با او در ارتباط بودم که به دختری به نام «شیدا» دل بستم. تصمیم داشتم با «شیدا» ازدواج کنم و به همین خاطر از «زهرا» خواستم از زندگی‌ام بیرون برود اما گوشش بدهکار نبود. در اوج خشم با «زهرا» درگیر شدم و جانش را گرفتم. به دنبال اعتراف‌های «سعید» و بازسازی صحنه جرم، کیفرخواست صادر و به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در نشست رسیدگی به این پرونده که هشتم اسفند ۱۳۹۰ به ریاست قاضی «اصغر عبداللهی» تشکیل شد ابتدا نماینده وقت دادستان، کیفرخواست را خواند. سپس پدر و مادر «زهرا» در جایگاه ویژه ایستادند و برای قاتل دخترشان اشد مجازات خواستند.

مادر داغدار در حالی که اشک می‌ریخت اظهار داشت: دامادم اعتیاد داشت و به همین خاطر دخترم را به حال خودش رها کرده بود. دو سال بود که «زهرا» با من و پدرش زندگی می‌کرد و اصلا از رابطه‌اش با «سعید» اطلاعی نداشتیم.

نوبت دفاع به «سعید» که رسید، گفت: «زهرا» از تصمیم من برای ازدواج با «شیدا» مطلع بود. با زبان خوش از «زهرا» خواسته بودم ارتباطش را با من قطع کند اما زن عاشق‌پیشه قبول نمی‌کرد. آخرین بار، صبح هجدهم مرداد، تلفنی با «زهرا» صحبت کردم.

التماس کردم به دنبال زندگی خودش برود اما تهدیدم کرد که ماجرای ارتباط پنهانی‌مان را به «شیدا» می‌گوید و آبرویم را می‌برد. چند دقیقه بعد فهمیدم «زهرا» با «شیدا» تماس گرفته و ماجرا را به دختر مورد علاقه‌ام گفته است. به همین دلیل عصبانی شدم و «زهرا» را با چاقو کشتم. چند ضربه هم به شکم خودم زدم تا از شر این گرفتاری خلاص شوم اما نشد.

در پایان آن نشست، هیات قضایی به اتفاق آرا «سعید» را به قصاص‌نفس (اعدام با طناب دار) محکوم کرد. دیروز رای در شعبه ۱۶ دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و نفس پسر عصیانگر به شماره افتاد./فرهیختگان