فرهنگ و هنر


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

خواندنی ها با برترین ها (81)

در این شماره از خواندنی ها با کتاب جدید دکتر صادق زیباکلام، اثری درباره طنز در آثار صادق هدایت، تاریخ فلسفه یونان و... آشنا شوید. برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره ...

ایران چند سالن سینمای فعال دارد؟



اخبار,اخبار فرهنگی,مسچی,دیجیتال کردن سینماها


اخبار فرهنگی - آخرین وضعیت سالن‌های جدید سینما از زبان مسچی
ایران چند سالن سینمای فعال دارد؟

مدیر مؤسسه «سینما شهر» آمار دقیق سینماهای فعال در کشور را 212 سینما با 315 سالن دارای 122هزار و 760 صندلی اعلام کرد.

مجید مسچی در گفت‌و‌گو با ایسنا ، از تعداد سینماهای فوق 110 سالن را مجهز به صدای دالبی دانست و گفت: 80 سینما مجهز به سیستم دیجیتال که از میان آن‌ها 75 سینما با سیستم E-cinema و پنج سینما D-cinema هستند.

وی افزود: تا شش ماه اول سال بعد حدود 35 سینما به ظرفیت سینماهای کشور اضافه خواهد شد.

مدیر مؤسسه «سینما شهر» با اشاره به سالن‌های جدیدی که به بهره‌برداری خواهند رسید، اظهار کرد: مجموعه «کوروش» در خیابان ستاری را خواهیم داشت که با 12 سالن بزرگترین پردیس سینمایی کشور محسوب می‌شود که دو سالن آن تا جشنواره فیلم فجر به بهره‌برداری خواهد رسید و سایر سالن‌ها تا عید نوروز کامل می‌شوند.

وی ادامه داد: در مهرشهر کرج، سینما «پرشین» را خواهیم داشت که با چهار سالن تا عید نوروز به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین سینما «تیراژه» در نظام‌آباد که با دو سالن از اکران عید نوروز افتتاح خواهد شد.

مسچی افزود: سینما «کاپری» گرگان با دو سالن بیش از یک ماه است که به صورت آزمایشی افتتاح شده و بعد از ماه صفر رسما آغاز به کار خواهد کرد. همچنین سینما «سروش» که به احتمال خیلی زیاد تا جشنواره فیلم فجر و نهایتا تا نوروز با سه سالن بازگشایی می‌شود.

این مدیر خاطر نشان کرد: در شهرک اکباتان مجموعه پنج سالنه‌ای به نام «مگامال» در حال ساخت است که به مرحله سفت‌کاری رسیده و تا نیمه اول سال 93 افتتاح خواهد شد. در شیراز هم سینمای «خلیج‌فارس» با شش سالن در حال ساخت است که آن هم تا حدود هفت ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

مسچی درباره وضعیت سینما «جمهوری» نیز به ایسنا گفت: در آنجا بحث مالکیت مطرح است ضمن اینکه باید توجه داشت برای بازسازی سینماها اصولا دو بحث مطرح هستند، یکی خاطرات و یکی دیگر از نظر اقتصادی که امروز بخشی از سینماهای مرکز شهر فاقد درآمد هستند و حتی خرج جاری خود را نیز در نمی‌آورند.

وی ادامه داد: مردم ترجیح می‌دهند برای اوقات فراغت‌شان به سینماهای دورتر بروند و سینماهای واقع در مرکز شهر در مکان‌های تجاری واقع شده‌اند و نمی‌توان منابع محدود را صرف سینمایی کرد که پاسخ‌گو نباشد.

مدیر مؤسسه سینماشهر با اشاره به سینما «هویزه» مشهد اظهار کرد: این سینما در یک سال با بلیت چهار هزار تومانی یک میلیارد و 800 میلیون تومان فروش داشت و بعد از سینما «آزادی» پرمخاطب‌ترین سینمای کشور بود. سینما باید در جای خوبی قرار بگیرد بنابراین جانمایی بسیار مهم است.

وی در عین حال گفت: بحث خاطرات بسیار محترم اما اینکه هزینه هنگفتی صرف شود و جا درست نباشد این هزینه بیهوده است.

مسچی درباره وضعیت بودجه موسسه سینماشهر گفت: در نیمه دوم سال جاری، وضعیت کمی بهتر شد اما برای بازسازی اعتباری وجود ندارد و اولویت دیجیتال کردن سینماها است. در سال 91 بودجه مناسبی نداشتیم و فشار آن همچنان وجود دارد.

مدیر سینماشهر در پایان سخنانش تأکید کرد: سینمای ایران ظرف دو سال با همین فیلم‌های موجود با یک سیاست‌گذاری میان‌مدت می‌تواند از لحاظ فروش رشد دوبرابری داشته باشد و به راحتی می‌توان با پنج سالن درست و مناسب این فروش دو برابر را تضمین کرد.
اخبار فرهنگی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
سالن سینمای خانگی هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

5 فیلم پرفروش روی پرده سینمای ایران




منبع: سایت سینمایی سی نت